kartoitetaan AV-palstan kansainvälisyys.
Onko sinulla ulkomailla asuvia ystäviä?
Oletko itse asunut ulkomailla?
Kommentit (14)
En ole asunut ulkomailla, mutta olen puoliksi ulkomaalainen.
Ei ja ei. Tosin korista pelatessani olen kyllä tutustunut muutamaan amerikkalaiseen henkilöön, joista osa on mulla edelleen facebook-kavereina.
On, ja olen asunut ulkomailla kahteen otteeseen 4+2 vuotta.
Ystäviä asuu australiassa, brasiliassa, amerikassa, englannissa, ruotsissa, thaimaassa, espanjassa. Olen asunut useamman vuoden hollannissa. Tuttavapiirissä argentiinalainen, italialainen, saksalaisia, amerikkalaisia, angolalaisia, kamerunilainen, etiopialaisia, jamaikalaisia, intialainen, surinamilaisia, meksikolainen, belgialaisia, venäläisiä, thaimaalainen, kiinalainen, bulgarialainen, turkkilaisia, marokkolaisia -ainakin. Siis ystäviä ja tuttavia, jotka asuvat tässä lähellä.
Mulla on ulkomailla asuvia tuttavia. Ei hyviä ystäviä tosin. Miehen suku lisäksi asuu suurimmaksi osaksi ulkomailla ja he ovat läheisiä meille. Toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Olen asunut ulkomailla kaksi kertaa, ensin vuoden vaihto-oppilaana paikallisessa perheessä, sitten opiskelujen jälkeen. Molemmilta ajoilta on sekä paikallisia että muunmaisia ystäviä ja kavereita, jotka ovat myös vierailleet Suomessa.
Avopuolisoni ja lähimmät ystäväni, sisarukseni ja avopuolison sisarukset ovat kaikki olleet ulkomailla vaihto-oppilaana, opiskelijavaihdossa, töissä tai työssäoppimassa. Muutama mennyt naimisiin ulkomaalaisen kanssa, monet asuvat tälläkin hetkellä ulkomailla.
Niin ja olemme pienestä eteläsuomalaisesta kaupungista kotoisin, emme mitään Helsingin kansainvälisissä piireissä liikkuvia.
Olen syntynyt ulkomailla, mutta muuttanut Suomeen ennen koulun alkua.
Opiskelen vielä ja vaihtoon en mennyt joten en itse ole asunut ulkomailla. Mies on Hollannista ja kavereita on muuttanu ulkomaille.
Mä asun Porvoossa ja tunnen vaan porvoolaisiasi!
Asun koko ajan ulkomailla, ja 95 % ystävistäni on ulkomaalaisia.
Olen syntynyt ulkomailla.
Ystäviä ei ole tällä hetkellä, aiemmin useampikin.