Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi me olemme niin ulkonäkökeskeisiä?

Vierailija
13.05.2015 |

Tai siis joo, kai se johtuu jostain siitä, kun saadaan ihmiset ihannoimaan jotain, niin me maksetaan paljon rahaa siitä, että näyttäisimme itse kauneusihanteelta, mutta eikö se ole aika turhaa ja merkityksetöntä? Kommentteja ja mielipiteitä vaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:45"]

Kun ihmisten äly ei riitä kilpailemaan sanallisesti ja henkisesti, kisataan ulkonäöstä. 

[/quote]

AAMEN!
[/quote]

Siis hyvännäköinen on automaattisesti hengellisesti ja älyllisesti köyhä?

Ajatella jos ihminen onkin hyvä kaikella kolmella osa-alueella? Ei voi olla, koska sitten te kaksi ette oikein löydä mitään selitystä millä asettaa itsenne tuon ihmisen yläpuolelle vaan tunnette alemmuudentuntoa. Eihän se käy.

Kateellisten panettelua, ohi :D

Vierailija
2/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:45"] Kun ihmisten äly ei riitä kilpailemaan sanallisesti ja henkisesti, kisataan ulkonäöstä.  [/quote] AAMEN! [/quote] Siis hyvännäköinen on automaattisesti hengellisesti ja älyllisesti köyhä? Ajatella jos ihminen onkin hyvä kaikella kolmella osa-alueella? Ei voi olla, koska sitten te kaksi ette oikein löydä mitään selitystä millä asettaa itsenne tuon ihmisen yläpuolelle vaan tunnette alemmuudentuntoa. Eihän se käy. Kateellisten panettelua, ohi :D

[/quote]No ihan täältä sivusta: miten osasitkin sen noin tulkita? Huono itsetunto? Eiköhän tossa yritetty  pohdiskella, et ulkonäkökeskeisiksi heittäydytään hanakammin, jos ei pärjää muilla avuilla kuin vain ulkonäöllä. Moni vähemmän kauniskin on todella ulkonäkökeskeinen, ei se kauniiden ihmisten yksinoikeutta ole DDD.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on normaalia haluta näyttää sellaiselta kuin oikeasti on, siis sisäisesti. Väreillä voi korostaa mitä nyt haluaakaan korostaa, vaikka silmien tai hiusten väriä. Kulmia voi muotoilla ja värjätä, samoin ripsiä. Kevyt meikki on ihan ok ja omalle vartalolle sopivat vaatteet.

Se mikä minusta on ulkonäkökeskeistä on se, että juostaan kaikkien muotijuttujen perässä, pukeudutaan typerästi minihameisiin tms., laitetaan tekotukkaa ja ripsiä, silikonitissejä terveyden uhallakin, treenataan hullunlailla jne. eli muokataan itsesään ihan joku muu kuin oikeasti on ja pisteenä iin päälle kuvataan itseään ja julkaistaan pöljiä kuvia instassa, facessa etc. Siis kalastellaan kehuja, niin lapsellista ja pinnallista.

Vierailija
4/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:45"]

Kun ihmisten äly ei riitä kilpailemaan sanallisesti ja henkisesti, kisataan ulkonäöstä. 

[/quote]

AAMEN!

Vierailija
5/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on yhdenlaisia apinoita ja riippuvaisia siitä, mitä lauma heistä ajattelee. Halutaan saada tietynlaista hyväksyntää ja suhtautumista. Harvempi yksin erakkona asuessaan jaksaa laittautua, siitä tulee merkityksetöntä jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
6/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:58"]

Moniko vastaajista meikkasi tänään? Ja onko päivän vaatetuksena piereskelyverkkarit ja villapaita?

Se on turha sanoa "en ole ulkonäkökeskeinen" kulmakarvat nypittynä.

[/quote]

Se että huolehtii hygieniastaan ja pitää vaatteensa siisteinä ja puhtaina on mielestäni ihan normaalia.

[/quote]

Puhdas ja hygieeninen voi olla ilman pynttäytymistäkin.

Vierailija
7/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin tietää kenestä kannattaa pysyä erossa. Harmittavan paljon niitä vaan on.

Vierailija
8/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:36"]Ihmiset haluavat alitajuisesti valita itselleen lisääntymiskumppanin, jolla on parhaat geenit ja joka saa helposti jälkeläisiä.
[/quote]
Ihminen muokkaa nykyään ulkonäköään niin paljon, että peittää lopulta omat geeninsä. Geenien merkitys siis on vähentynyt, enemmänkin kulttuurista riippuvat ihanteet ohjaavat ihmistä ja parinvalintaa.

Vierailija
9/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinvalinnasta olen aina ajatellut, että jokaisella saa olla omat mieltymyksensä toisten suhteen, mutta ketään ei voi vaatia täyttämään niitä. Jos osuu kohdalle oma täydellisyys, niin osuu. Jos ei, pitää miettiä voisiko omia kriteerejään muokata. 

Ihmiskunta on minusta kyllä aina ollut ulkonäkökeskeinen, mutta tässä ajassa meillä luulisi olevan enemmän tietoa ja avarakatseisuutta nähdä, että ulkonäkö ei merkitse kaikkea. Ihminen voi olla lahjakas ja hyvä, "vaikka" on nainen tai vaikka ei olisi kaunis/on todella kaunis. 

Trendit tulevat ja menevät ja sekin on ihan tavallista. Kun vain emme katsoisi niin paljon pintaa, tai ainakaan esittäisi vaatimuksia muille. 

Vierailija
10/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:41"]Minä olen 41-vuotias, enkä koskaan nuorempana kiinnittänyt ihmisten ulkonäköön mitään huomiota. Vasta nyt viime vuosina kun huomaan rupsahtaneeni, olen edes huomannut, että todellakin ulkonäkö korostuu monissa asioissa, joiden kanssa sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä. Minua on myös alkanut ärsyttää puolialastomat nuoret naiset julkisilla paikoilla ja mediassa, koska en voi / halua enää heidän kanssaan kilpailla ulkonäöllä. Toisaalta onneksi koen, että henkisellä puolella olen aika paljon parempi kuin itse olin 20 vuotta sitten, ja itse asiassa miellytän kyllä miehiäkin paremmin nyt kuin nuorempana, jolloin minulla ei ollut heille paljon muuta annettavaa kuin tiukka perse ja kiinteät tissit. Olen myös huomannut, että nykyään minulle on tarjolla paljon fiksumpia miehiä kuin nuorena (erosin vähän aikaa sitten), eli olen huomannut ihan konkreettisesti, ettei ulkonäöllä ole kovin paljon merkitystä.
[/quote]
Ethän sä kilpaile parikymppisten kanssa millään tasolla. Tuskin kovin moni sun ikäinen mies haluaa oikeaa suhdetta 20-vuotiaan kanssa. Eikähän ne arvosta jo eri asioita kuin pelkkää tiukkaa pillua. Ei silleen, että parikymppisissäkään vikaa olisi. Mutta aika harva parikymppinenkään haluaa 40-vuotiasta ukkoa. Eli ei huolta. -N20

Vierailija
11/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa ihmisistä yksinkertaisia ja viihdekoneiston aivopesemiä idiootteja.

Vierailija
13/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:16"]Koska suurin osa ihmisistä yksinkertaisia ja viihdekoneiston aivopesemiä idiootteja.
[/quote]

Eiköhän kyse ole lopulta primitiivisemmistä parinvalintavaistoista. Järki ei tunteita kauheasti ohjaa.

Ihmiset koristelivat itseään jo kivikaudella.

Vierailija
14/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa teitä tarkemmin tuntematta, miksi te olette niin ulkonäkökeskeisiä.

Vierailija
15/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat alitajuisesti valita itselleen lisääntymiskumppanin, jolla on parhaat geenit ja joka saa helposti jälkeläisiä.

Vierailija
16/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että ulkonäkökeskeisyydestä eniten rutisevat ovat itse niitä, jotka haluisivat hyvännäköisen kumppanin mutteivat kelpaa.

He ovat siis itse kaikkein ulkonäkökeskeisimpiä.

Perustan tämän siihen, että olen suht hyvännäköinen mies ja naiset lähestyy/osoittaa kiinnostusta muhun paljon. Netissä mua pommitti 40-45v tädit, tosielämässä kiinnostusta osoittaa 25-35v oikeesti hyvännäköiset naiset. Molempin ääripäiden mielestä olen hyvännäköinen.

Veikkaan, että nuo nuoret naiset eivät rutise ihmisten ulkonäkökeskeisyydestä, vaikka en nyt sattuisi olemaankaan kiinnostunut jostain syystä.

Vierailija
17/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 41-vuotias, enkä koskaan nuorempana kiinnittänyt ihmisten ulkonäköön mitään huomiota. Vasta nyt viime vuosina kun huomaan rupsahtaneeni, olen edes huomannut, että todellakin ulkonäkö korostuu monissa asioissa, joiden kanssa sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä. Minua on myös alkanut ärsyttää puolialastomat nuoret naiset julkisilla paikoilla ja mediassa, koska en voi / halua enää heidän kanssaan kilpailla ulkonäöllä. Toisaalta onneksi koen, että henkisellä puolella olen aika paljon parempi kuin itse olin 20 vuotta sitten, ja itse asiassa miellytän kyllä miehiäkin paremmin nyt kuin nuorempana, jolloin minulla ei ollut heille paljon muuta annettavaa kuin tiukka perse ja kiinteät tissit. Olen myös huomannut, että nykyään minulle on tarjolla paljon fiksumpia miehiä kuin nuorena (erosin vähän aikaa sitten), eli olen huomannut ihan konkreettisesti, ettei ulkonäöllä ole kovin paljon merkitystä.

Vierailija
18/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole.

Vierailija
19/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki ole, media vaan luo sellaista kuvaa jo osa varsinkin nuorista lähtee siihen mukaan. Eivät ymmärrä, että heittävät siinä elämänsä hukkaan. Omassa kaukaisessa nuoruudessani ulkonäkö ei ollut läheskään niin paljon esillä kuin nykyään ja ihmiset näyttivät vielä normaaleilta ihmisiltä, hiuksia laitettiin ja meikattiin, mutta iän myötä sekin väheni. Minä tosin olen aina ollut vastarannan kiiski, pukeudun miten haluan, hiukset on kaukana muodikkaista ja meikkaaminen ei pahemmin kiinnosta. Silti löysin ihanan miehen jo nuorena ja edelleen ollaan yhdessä. Ja melkoiselle joukolle muitakin miehiä olisin kelvannut ja kelpaisin edelleen lähes 50-vuotiaana.

Mua on aina kehuttu kauniiksi, ihailtu upeita hiuksiani, pitkiä sääriäni, hoikkaa vyötäröäni ymsyms, nyt ihaillaan miten voin näyttää edelleen nuorelta naiselta, ei ole ryppyjä tms. Itse en edes huomaa moisia, ei kiinnosta. Se on vain kehoni, jossa tämän elämän ajan asun, itse olen jotain ihan muuta, on melkein loukkaavaa kiinnittää huomiota toisen ulkonäköön. Itse huomaan lähinnä sellaisten ihmisten ulkonäön, joilla on mielenkiintoinen persoonallisuus ja ulkonäkö joka toistaa persoonaa. Ja näin on ollut aina. En pidä laittautuneista naisista enkä sliipatuista miehistä, siis ulkonäöllisesti.