Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksipä ei kaksi yh-äitiä (tai useampi) voisi muuttaa yhteen?

Vierailija
28.06.2015 |

Olisi kotona aina kivaa juttuseuraa, lapsille kavereita ja hoitaja silloin, kun tekee mieli lähteä vaikka treffeille tai baariin. Olisi ruuanlaitto- ja siivousvuorot ja kaikki sujuisi varmasti järjstelmällisemmin, kuin parisuhteessa miehen kanssa. Ootko koskaan kuullut tällaisesta järjestelystä tai lähtisitkö itse tuollaiseen, jos olisit yh?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisästä lähtisi yh-korotus...

Vierailija
2/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lähtis :)
Arvostan aikaa oman perheeni kanssa liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä tollasia lukenut ja olleet tyytyväisiä.

Vierailija
4/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:42"]Lapsilisästä lähtisi yh-korotus...
[/quote]
Miksi lähtisi?

Vierailija
5/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin juttua tuollaisesta järjestelystä olen viime aikoina lukenut lehdistä.

Vierailija
6/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarisarjassa Kate & Allie toimi hyvin.

Todellisuudessa varmaan vähän haastavampaa.

Vierailija
7/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:42"]Lapsilisästä lähtisi yh-korotus...
[/quote]
Miksi lähtisi?
[/quote]

jos asuu jonkun kanssa :)

Vierailija
8/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, koska yh-äitiyis saattaisia olla pienin yhdistävin tekijä. Esim. bilettävä amis-yh ja akateeminen kirkkoslaavia opiskeleva yh, eivät ehkä olisi parhaimpia asuinkumppaneita.

Vierailija
9/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Haluan asua ihan yksin (lapsien kanssa). Oma tila on hyvin tärkeää minulle.

Vierailija
10/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:47"]

siksi, koska yh-äitiyis saattaisia olla pienin yhdistävin tekijä. Esim. bilettävä amis-yh ja akateeminen kirkkoslaavia opiskeleva yh, eivät ehkä olisi parhaimpia asuinkumppaneita.

[/quote]

No tietenkin siinä pitäisi aluksi vähän tutustua, että käykö luonteet yksiin :) Minusta kokeilun arvoinen juttu ja pääseehän siitä kuviosta aina pois, jos ei toimi. ap

Vierailija
11/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työskentelevät virolaiset tekevät useinkin noin. Vuokraa esim.kolmion kolmistaan ja kulut kolméen osaan. Tulee edullisemmaksi kuin yksin asuminen. Mielestäni ihan loistoidea yyhoille

Vierailija
12/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainoa yh, jonka tunnen on todella huono kasvattamaan lapsiaan. En haluaisi asua niiden kanssa.

Vierailija
13/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuttaisi. Harvemmin tykkään muiden lapsista saati että niitä pitäisi katsella 24/7. Juu, ei kiitos.

Vierailija
14/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, asia on varmaan sama luin siinä miksi "aikuiset" eivät enää asu kimppakämpässä (siis esim vuokrakolmio, ei mikään opiskelijabilemesta) vaan asuvat yksin jos ei ole kumppania, tai jos onkin niin mikseivät asu kommuunissa. Ymmärrän heitä jotka eivät halua, mutta olisihan se tosi kätevää ja halpaa. Itse asun ns.aikuiskommuunissa. Iso talo, kaikki mitä voi pyytää, tuttuja ympärillä mutta ei riesaksi. Halpa vuokra. Kaikki voittaa.

Vierailija
15/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä. Osittain siksi en ole vieläkään ottanut ja eronnut, kun inhottaa yksin asuminen. Siis lapsethan lähtisivät minun mukaani kyllä, mutta en osaa oikein nukkua ainoana aikuisena.

Joo on vähän noloa, mutta totta. Lapsuudesta jäänyt pelkotiloja. Olisi muutenkin mukava, jos olisi toisesta yh-äidistä seuraa.

Vierailija
16/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:46"]

Kasarisarjassa Kate & Allie toimi hyvin.

Todellisuudessa varmaan vähän haastavampaa.

[/quote]Joo, tyttökullissa toimi oikein hyvin :)

Vierailija
17/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:53"]

Niin no, asia on varmaan sama luin siinä miksi "aikuiset" eivät enää asu kimppakämpässä (siis esim vuokrakolmio, ei mikään opiskelijabilemesta) vaan asuvat yksin jos ei ole kumppania, tai jos onkin niin mikseivät asu kommuunissa. Ymmärrän heitä jotka eivät halua, mutta olisihan se tosi kätevää ja halpaa. Itse asun ns.aikuiskommuunissa. Iso talo, kaikki mitä voi pyytää, tuttuja ympärillä mutta ei riesaksi. Halpa vuokra. Kaikki voittaa.

[/quote]

Kuulostaa hyvältä tuokin. Jaksatko kertoa, että miten teidän yhteisasuminen käytännössä sujuu? ap

Vierailija
18/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi jos olisin yhja sopiva samanhenkinen ystävä. Tuet ei mene kun eri ruokakuntaa.
Olen asunut nuorena noin, oli tosi hyvä juttu. Asun taas vanhana jos oon yksin!

Vierailija
19/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:51"]

Koska ainoa yh, jonka tunnen on todella huono kasvattamaan lapsiaan. En haluaisi asua niiden kanssa.

[/quote]

Älykäs yleistys :D Tunnet yhden yh:n ja vedät siitä johtopäätöksen, että aivan jokainen eronnut nainen on paska äiti. Minä puolestaan tiedän työni vuoksi (sos.työ) muutamankin ydinperheen, jossa on paha alkoholiongelma ja lapset heitteillä = kaikki ydinperheet paskoja?

Vierailija
20/43 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin lähteä. Tarpeeksi iso asunto vain, jotta kaikilla omaa rauhaa. Olen asunut soluissakin ja viihtynyt.