Paistan lettuja, osaavatko naiset nykyään paistaa lettuja?
Kommentit (51)
13, koulussa ensimmäisenä parina kuulautena 3:n auton renkaat tasapainotuksia myöten, joka päivä. Nyt työksi sitä teen eikä ole mitään hajua kuinka monet olen vaihtanut.
Osaisin varmaan mutta en kyllä viitsi.
Ei muuten mene kauaa paistamiseenkaan, jos paistaa neljällä pannulla samaan aikaan :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:29"]
13, koulussa ensimmäisenä parina kuulautena 3:n auton renkaat tasapainotuksia myöten, joka päivä. Nyt työksi sitä teen eikä ole mitään hajua kuinka monet olen vaihtanut.
[/quote]
Haluaisin nähdä, kun hikoilet ja vaihdat mun 305/30/20 renkaat. Sit voitais mennä yhdessä suihkuun pesemään sun hiet pois :D
Meillä mutsi tekee muuten ruuan mut faija paistaa lätyt :D ois hauska tietää mist tää jako on tullu tähä huushollii
Syön aamupalaksi ja joskus salin jälkeen. Saa riittävästi ravintoa kun syö paketin pekonia niiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:39"]
[/quote]
Haluaisin nähdä, kun hikoilet ja vaihdat mun 305/30/20 renkaat. Sit voitais mennä yhdessä suihkuun pesemään sun hiet pois :D
[/quote]
Ei naiset hikoile renkaidenvaihdossa, meillä on kompura ja momenttiavain. :)
-sivusta
Osaan ja välillä paistan. Osaan myös vaihtaa autonrenkaat, yleensä tehdään se kyllä kimpassa miehen kanssa.
Tottakai teen, ehdottomasti voilla valurautapannulla ja pitsireunoilla. Vaahterasiirappia ja vaniljajäätelöä päälle.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:32"] mitä osattavaa siinä on? kunhan vaan tekee taikinan, laitta sitä pannulle ja kääntelee vähän väliä, so simple is that :D [/quote] Noinko sä teet, kääntelet vähän väliä? Ootko tosissas? [/quote] No niinhän ne paistetaan :)
[/quote]
Ok, mä käännän vain kerran...
Mikähän siinä onkin, meilläkin isukki tekee paljon paremmat letut.
Viimeksi vakoilun taikinan teon eikä eroa omaan ollut, mutta silti tää tekee taivaallista herkkua, vielä itte tehtyä omenahilloa tai mansikoita... Nami?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
Ei naiset hikoile renkaidenvaihdossa, meillä on kompura ja momenttiavain. :)
-sivusta
[/quote]
Ei ne pultit siinä se ongelma ole. Tiedätkö paljonko tuon kokoinen rengas painaa? Vähän enemmän, kuin se Corollan 155/65/14 rengas.
Ap juuri itse oppinut paistamaan lettuja. Söpöä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:35"]
Helppoahan se on, mutta lähinnä kysyn, viitsivätkö naiset paistaa lettuja. Aloittelijalle letut voivat myös takertua pannuun. Teflonilla paistaa kyllä jopa ilman rasvaa, muuten täytyy kyllä voita käyttää. Ja taikinan koostumus on toinen asia, itse laitan loppuosaan taikinaan ruokamkermaa, niin letut ovat kestävämpiä pannussa kun niitä kääntelee. Rasvaton maito on ehdoton ei-ei.
[/quote]
Ihan kaikki tietää että rasvaton maito ei kuulu paistamiskeittiöön:). Tai muuhunkaan kypsennyskeittiöön. Rasvaton maito juodaan ruokajuomana.
Ei, mihet paistaa letut kuin huippukokit konsanaa, vaihtaa vaippoja samalla ja siivoaa ku naiset makaa collareissa sohvalla kalja kädessä.
Mä paistoin viimeksi tänään, mies on tosin meidän perheen lettumestari joten kovin usein en paista.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 01:47"]
Miehet paistavat paremmat letut.
[/quote]
Linkki :D
Letut on yksinkertaisin ruokalaji ikinä. Jaksan kyllä paistamisenkin, vaikka siihen menee ikuisuus mutta mitään terveyspommeja ne eivät ole. Teen usein pinaattilettuja mutta käytän voita (öljyä en missään nimessä laita), joten kunnon kaloripommeja nuo ovat. Usein puolet syödään jäliruoaksi hillon kanssa tai jos teen isoja lettuja, niin pyöräytetään seuraaana päivänä niistä crepesejä.
Letut on muuten hyvä kahvivara, jos jääkaapissa on yleensä maitoa. Siinä paistamisen lomassa pystyy hyvin juttelemaan, ja kukapa ei letuista tykkäisi - varsinkin jäätelön ja mansikoiden kanssa.