Mikä on painoindeksisi?
Kommentit (10)
mutta olenkin 21.viikolla. Ennen raskautta se oli muistaakseni 20.
Ja sinulle joka kommentoi 13:n painonnousua: toiset keräävät nestettä enemmän kuin toiset, siis raskausaikana. Itse lihoin 23 kiloa, joista 15 oli poissa viikossa synnytyksen jälkeen ja loputkin 8 lähtivät siedettävän nopeasti. Joten tunge typerät kommenttisi sinne...
olin sairastellut pitkään ja noin 10 kg normaalipainoni alapuolella, posket lommolla ja huonossa kunnossa.
olin sairastellut pitkään ja noin 10 kg normaalipainoni alapuolella, posket lommolla ja huonossa kunnossa.
Siis eihän painoindeksiä voi samalla tavalla laskea raskausaikana. Eihän se kerro mitään äidin lihavuudesta/laihuudesta. Helpostihan se indeksi menee yläkanttiin raskausaikana, kun on kertynyt kiloja, jotka johtuvat raskaudesta. En usko, että ois tarkotuskaan käyttää samanlaista painoindeksin laskentaa raskausaikana kuin normaalisti. Itse ainakin olen ollut muuten normaalipainoinen eli painoindeksi n. 24 eli alle sen 25. Mutta toki nyt raskausaikana painoa on enemmän.
Oon aina ollut hoikka. Ihan luuta ja nahkaa en sentään ole. Rinnat ja peppukin on.
eli esim:
60/(1.60*1.60) eli laskimella yksinkertaisimmin 60/1,60/1,60=23,4