Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla ei lapsia ikävä viikon reissun aikana??

Vierailija
12.05.2015 |

Olen kahden lapsen (8 ja 6) äiti ja olin nyt ensimmäistä kertaa viikon työreissulla lasten saamisen jälkeen. Yllätyksekseni huomasin etten oikeastaan tuntenut ollenkaan ikävää lapsia kohtaan reissun aikana, vaan pikemminkin koin vapauttavaksi sen ettei tarvinnut heistä ollenkaan huolehtia. Tästä havainnosta kuitenkin iski jonkinlainen luterilainen syyllisyys ja kysymys siitä, olenko sitten ollenkaan hyvä äiti. 

Onko muita, joilla ei ole ikävä lapsia reissussa, jos tietää, että he ovat kotona turvassa isänsä kanssa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja tunteita olen kokenut työmatkojeni aikana. Tiedän, että lapset ovat turvassa isänsä kanssa, joten olen nauttinut hyvillä mielen omasta ajasta.

Vierailija
2/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että viikon reissulla ei ole yhtään, mutta kahden viikon reissulla on jo karmea ikävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti ja minäkään en ole kokenut ikävää enkä syyllisyyttä, kun olen ollut viisi vrk erossa lapsistani. Nuorin lapsista on 6 v ja tämä on ollut pisin ero mitä on ollut. Muut erot kaksi parin päivän mittaista.

Koen, että meillä on niin vahva side, että se kestää. Lapset ovat olleet reippaita ja aloitetellisia silloin kun minä en ole ollut kotona ja mummi ja isä on hoitanut. He ottavat minut vastaan iloisesti halaten ja viereen kömpien, kun tulen takaisin. Matkani ovat niin kiireisiä, että en edes ehtisi kunnolla ikävöimään. Mukava palata kotiinkin.

Vierailija
4/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota ikävä kyllä saanut kokea, mutta en usko, että tulisi ikävä. Ei mulla ole hoivatarvetta enkä tiedä mitä mä nyt muutenkaan SAAN lapsiltani? Että ikävä tulisi? Nimenomaan jos tietäisin, että heillä on kaikki hyvin. Olisi ihanaa olla joskus pois jollain selliasella syyllä, ettei tarttis kuvitella että pitää olla huolissaan tai huonolla omalla tunnolla. Vois tehdä testin, kauanko oikeasti menis, että tulis ikävä? Ja minkä tasoinen? Karmeaa ikävää on vaikea kuvitella paitsi ehkä vuoden jälkeen.