Jos olen pakettimatkalla all inclusive ja lentoni viivästyy, olenko oikeutettu samanlaiseen ja -tasoiseen all inclusive majoitukseen?
Vai pitääkö matkatoimiston järjestää vain jonkinlainen eli halvin mahdollinen hotelli?
Kommentit (12)
Majoituksen järjestää. Matkavakuutuksesta voi jo jotain muutakin saada.
Älä horise höpsöjä mihin olisit oikeutettu. Mieti mitä voit antaa itse.
Voi vaatia samantasoista, mistä on maksanut, kun kaikki ostettu pakettina. Jos jostain syystä ei järjesty eli samantasoiset täynnä tmv., niin matkanjärjestäjä joutuu jälkikäteen maksamaan kompensaatiota. T. Ex-matkatmstovirkailija
Et ole. Pysyisit kotona. Oma vastuu.
Minulle finski järjesti ibiksen jonne oli bussikuljetus silloin joskus kun minulta jäi jatkolento heidän myöhästymisen takia. Ja koko ilta meni siinä kun pompotettiin eri jonoihin.
Eli eipä näytän olevan mikään velvollisuus 5 tähden hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Voi vaatia samantasoista, mistä on maksanut, kun kaikki ostettu pakettina. Jos jostain syystä ei järjesty eli samantasoiset täynnä tmv., niin matkanjärjestäjä joutuu jälkikäteen maksamaan kompensaatiota. T. Ex-matkatmstovirkailija
Lähde tälle?
Varmaan matkajärjestäjän ehdoissa lukee.
Lisäksi eu:n direktiivi säätelee:
Jos merkittävää osaa matkapalveluista ei voida suorittaa sopimuksen mukaisesti, matkanjärjestäjän on tarjottava laadultaan vastaavat tai paremmat ja sopivat vaihtoehtoiset järjestelyt ilman matkustajalle aiheutuvia lisäkustannuksia.
Jos matkustajan paluuta ei ole mahdollista turvata matkapakettisopimuksessa sovitun mukaisesti väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi, matkanjärjestäjä maksaa majoituksen enintään kolmen yön ajalta matkustajaa kohti.
https://e-justice.europa.eu/content_package_travel_directive_20152302-3…
Matkanjärjestäjä korvaa hotellin ja ruokailut, mutta ei tauotonta alkoholitarjontaa eikä jatkuvia välipaloja. Jos siis sinut ohjataan hotelliin, jossa maksat itse ateriat, niin saat niistä korvauksen jälkikäteen kuitteja vastaan. Hotelli voi muutenkin olla vaatimattomampi kuin se missä lomasi vietit.
Matkatoimistoilla on valmismatkoista/ pakettimatkoista ehdot. Kannattaa ottaa selvää ehdoista ennen kuin matkan varaa/ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle finski järjesti ibiksen jonne oli bussikuljetus silloin joskus kun minulta jäi jatkolento heidän myöhästymisen takia. Ja koko ilta meni siinä kun pompotettiin eri jonoihin.
Eli eipä näytän olevan mikään velvollisuus 5 tähden hotelliin.
Kyseessä ei selvästikään ollut matkapaketti.
Riittää, että järjestää vain katon päälle. Riittää, vaikka läheinen majatalo.