Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään, joka olisi onnistunut parantamaan ryhtiään?

Vierailija
12.05.2015 |

Satuin äsken näkemään itseni sivupeilistä ja järkytyin näkyä, pää pitkällä etukenossa ja selkä köyryssä kuin vanhalla mummolla. Mulla on aina ollut teinistä asti huono ryhti ja kärsin skolioosistakin, mutta raskauden (en selkä- ja liitoskipujen vuoksi pystynyt liikkumaan yhtään pakollisia pieniä kävelymatkoja enempää) ja vauva-ajan myötä tää tilanne on mennyt jo ihan kamalaksi. Yksinhuoltajana kun aina liikkuessa joudun joko lykkimään vauvaa rattaissa tai kantamaan liinassa mukana ja muutenkin ikänsä tuo isokokoinen vauva on ollut sitä tyyppiä joka viihtyy vaan sylissä, lisäksi imettämiset usein aika epäergonomisissa asennoissa etenkin jos ei olla kotona, niin ei tää hyvää tee kropalle jossa jo ennestään lihaskunto on ihan surkea ja tukiranka vino. Oon nyt yrittänyt jumppailla joka päivä vähäsen vauvan nukkuessa kotona koska se on ainoa liikuntamuoto johon mulla nyt on mahdollisuuksia, kipuihin se on vähän auttanut mutta asento on ihan surkea edelleen ja tuntuu etten vääriä kohtia jännittämättä edes saa väännettyä itseäni suoraan. Onko täällä kellään omaa kokemusta mikä olisi auttanut näin pahoihin ryhtiongelmiin, mistä ootte lähteneet ratkomaan ongelmaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mikä on tosi hyvä, on tanssin harrastaminen (baletti, jazztanssi jne.) muun selkää vahvistavan ohella. Hyvä ryhti tulee ihan huomaamatta :)

Vierailija
22/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttisali. Piste :)

Vatsalihakset ja hartiat/yläselkä kuntoon. Kroppa suoristuu kuin itsestään. Loppuu kaikenmaailman selkävaivatkin samantien.

Turha miettiä mitään lääkäreitä tai fyssareita heti. Work out :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:32"]Punttisali. Piste :)

Vatsalihakset ja hartiat/yläselkä kuntoon. Kroppa suoristuu kuin itsestään. Loppuu kaikenmaailman selkävaivatkin samantien.

Turha miettiä mitään lääkäreitä tai fyssareita heti. Work out :)
[/quote]
Harmi kun ei oo mitään mahdollisuutta käydä punttiksella vuosiin ennenkuin lapsi on sen ikäinen että sen voi jättää yksin kotiin :( Kotihoidontuella ei lapsiparkillisten salien maksuja paljon maksella enkä tiedä, onko salista mitään hyötyä jos siellä pääsee käymään kerran viikossa tai harvemmin :/

Vierailija
24/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös roikkuminen tangossa, esim. Sellaisen leuanvetotangon (parikymppiä), ostaa johonkin oviaukkoon ja roikkuu siinä päivittäin. Näin olen kuullut.

Vierailija
25/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:32"]Punttisali. Piste :) Vatsalihakset ja hartiat/yläselkä kuntoon. Kroppa suoristuu kuin itsestään. Loppuu kaikenmaailman selkävaivatkin samantien. Turha miettiä mitään lääkäreitä tai fyssareita heti. Work out :) [/quote] Harmi kun ei oo mitään mahdollisuutta käydä punttiksella vuosiin ennenkuin lapsi on sen ikäinen että sen voi jättää yksin kotiin :( Kotihoidontuella ei lapsiparkillisten salien maksuja paljon maksella enkä tiedä, onko salista mitään hyötyä jos siellä pääsee käymään kerran viikossa tai harvemmin :/

[/quote]

tee kotona. Lopetin salin koska ei ole aikaa käydä kunnolla. Nyt jumpataan lasten kanssa ja teen lihaksia ihan kotona. Lapset ovat ihan hyviä painoja. Esim. Kyykkyjä teen 18kg lapsi reppuselässä. Vatsoissa ja selkälihaksissa ei painoa tarvii.

Vierailija
26/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:22"]Minä liputan (aikuis)baletin puolesta. Itselläni ei mitään aikaisempaa balettitaustaa ja skeptinen suhtautuminen, mutta laji vei täysin mennessään - myös huonon ryhdin ja hartiasäryt :)
[/quote]
Mä tulin sanomaan tätä samaa. Kuntosali yms. ei oo yhtään mun juttu, mutta aikuisbaletissa ryhti ja syvät lihakset parani kuin huomaamatta :)
Voi kun saisit kerran viikossa säännöllisesti yhden tunnin lastenhoitoapua ja pääsisit balettitunnille. Tsemppiä!

Vierailija
27/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:30"]

Täytyy neuvotella lapsen isän kanssa, jos saisin suostuteltua edes yhteen sitovaan tapaamiseen viikossa että syksyllä pääsisin pilatekseen ees kerran viikossa! (Nykyään käy milloin sattuu ja oharoi tosi usein) Meillä oli joskus töissä ryhmä kun työ sellaista missä kaikilla jotain niska-hartiavaivoja ja tuosta oli kyllä hyötyä!

[/quote]

pilates kannattaa tosiaan opetella ohjatusti, jos liikkeitä alkaa tekemään itsenäisesti esim youtuben avulla, niin voi ei välttämättä opi tekniikkaa kunnolla ja silloin pilateksesta ei ole mitään hyötyä. mitta itse olen saanut samaan ongelmaan apua fysioterapeutin antamista liikkeistä ja tosiaan pilateksesta. kannattaa hankkia kantoliina tai joku kantoreppu, jos lasta pitää kantaa paljon. 

normaalia kotijumppaa kannattaa tehdä ihan noiden youtube- ilmaisohjeiden avulla, sekin auttaa tosi paljon jos vaan jaksaa säännöllisesti tehdä ja myös venytellä kunnolla. 

Vierailija
28/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:32"]Punttisali. Piste :) Vatsalihakset ja hartiat/yläselkä kuntoon. Kroppa suoristuu kuin itsestään. Loppuu kaikenmaailman selkävaivatkin samantien. Turha miettiä mitään lääkäreitä tai fyssareita heti. Work out :) [/quote] Harmi kun ei oo mitään mahdollisuutta käydä punttiksella vuosiin ennenkuin lapsi on sen ikäinen että sen voi jättää yksin kotiin :( Kotihoidontuella ei lapsiparkillisten salien maksuja paljon maksella enkä tiedä, onko salista mitään hyötyä jos siellä pääsee käymään kerran viikossa tai harvemmin :/

[/quote]

Mulla on ollut joskus sama ongelma, mutta tilasin Hobby Hallista kotiin painonnostopenkin, pitkän ja lyhyen levytangon sekä paljon irtopainoja (alkuun 60kg, lisää voi hankkia tarpeen mukaan). Näillä välineillä pystyy käymään ihan koko kropan lihakset läpi, kun vaan käyttää mielikuvitusta. Penkkikään ei ole välttämätön.

Vierailija
29/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä korjaantu keinupohjakengillä, ostin työkengiksi sellaset Maahiset-merkkiset kengät, työskentelen hoitoalalla.. Maksoivat 135euroa. Kirpparilla on välillä tullu niitä Mbt-kenkiä vastaan lenkkarina hintaan 10eur.kun omistaja ei osannu kävellä niillä. Mutta näitä kun käyttää joka työpäivä, niin osaa olla vapaa-ajallaki ryhti suorassa. Jos ei ole aikaa tai rahaa pilateksiin ja baletteihin, tai mielenkiintoa niinkun mulla niin hanki arkikengiks tollaset esim.

http://www.tori.fi/uusimaa/Puma_naisten_keinupohja_lenkkarit_18499720.htm

Vierailija
30/30 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssia suosittelen minäkin, ja tanssipohjaisia -bicejä! Itse olen käynyt sambicissa ja muissa vastaavissa, ja jo ekan tunnin jälkeen on ryhti kohentunut :)

Youtube on kultakaivos, jos ei pääse ohjatuille tunneille.