YLE: 160 koronakuolemaa 14pv aikana
https://yle.fi/uutiset/3-11300232
Miksei hallitus tee enempää kuolemien estämiseksi, onko ok että noin moni kuolee? Joukossa ihan varmasti myös rokotettuja riskiryhmäläisiä.
Onko hallituksen mielestä ok että yli 10 ihmistä kuolee päivittäin vaikka rajoituksia voisi tiukentaa kunnes tämä aalto ohi?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkyy viimeisen 30 pv tilasto, jossa koronaan kuolleiden ikäjakauma + tieto onko ollut rokotettu vai ei: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007983110.html
Kyllä kuolleissakin ylivoimainen enemmistö rokottamattomia eikä kaikki suinkaan mitään vanhuksia.
Hah. Hesarin kusetuksia ei pitäisi kenenkään uskoa. Se, yle, maikkari ja iltaroskat, koko media on kaikki rikkaiden maailmanvaltijoiden talutusnuorassa, ja näiden agenda on vähentää väestöä valtaosa.
Kaikki valtion virkamiehet ympäri maailmaa on rokotettu triplana. Eli haluavat myös tappaa itsensä ensimmäisten joukossa? Laita se budi pois.
Voi sua. Ei ne ole rokotettu oikeesti, vaan ne on saaneet suolavesipiikit.
Kaikki on vaan näytelmää.
Sinuakaan ei oikeasti ole olemassa, olet vain näytelmää. Minä olen oikeasti sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lehdet vaikenevat täysin siitä, että kolmesti rokotettuja vanhuksia kuolee nyt koronaan erittäin paljon.
Meinasivat vaieta siitäkin, että kylmäkontteja tilattiin 50 vainajalle. Ja kun se selvisi, niin alettiin puhua, että muka muutenkin on täyttä. Ei ole totta, sillä kontit tuotiin juuri nyt, kun korona leviää vanhainkodeissa. Asiat pitää kertoa rehellisesti.
Miksi avi joka puolella vesittää hallituksen rajoitukset. Miksi harrastukset sallitaan?
Mistäs sinä sen tiedät jos eivät kerran lehdet kerro? Onko lähdettä esittää?
Tiedossa toki on, että myös rokotettuja kuolee koronaan. Vanhuksilla ja muilla vakavasti immuunipuutteisilla valava muoto on edelleen mahdollinen, rokotuksista huolimatta. Silti rokottamattomilla vakavan muodon ja kuoleman riski on moninkertainen.
Lähes jokainen vanhus on rokotettu. Joku harva ei pysty rokotetta ottamaan.
Haluaisin lukea artikkeleja palvelutalojen tilanteista. Niitä ei ole missään.
Tämä. Sama juttu haluaisin lukea, miten lievitetään Koronaa sairastavien hoitolaitoksissa asuvien oloa. Särkylääkkeilläkö? Käykö näissä hoitolaitoksissa lääkäreitä ollenkaan? Onko niissä hoitajia, joilla on lupa antaa lääkärin määräämiä vahvempia lääkkeitä? Saavatko omaiset nyt vierailla? Onko niin, että koronaan muualla kuin sairaalassa kuoleva ei saa happea ja kuolee siihen. Vai kuten ilmeisesti tehohoidossa, moni elin vaurioon?
Rokote sitä, rokote tätä. Toiset haluaa kaikille, toiset ei kenellekään, toiset haluaa että jokainen päättää itse ottaako vai ei. Me kaikki tiedetään jo.. Voitaisko mitenkään laajentaja keskustelua aiheesta korona. Ilman tätä jankkaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona laitettiin tahallaan liikkeelle, sillä karsitaan ihmisiä tältä pallolta. Poliitikot ovat tyytyväisiä kun iäkkäät kupsahtaa, niitä ei sitten katsos tarvitse enää hoitaa. Ongelma ratkaistu, näin kuulkaas siellä ajatellaan, voisitte yllättyä. Mediassa tietenkin puhutaan eri totuutta. Käyttäkää aivojanne ihmiset.
Kaikenlaisia sekoboltseja sitä oikein tuleekin ulisemaan. Tuo on ehkä tyhmin salaliittoteoria, mitä koronan osalta olen kuullut. Tällä kuolleisuuden määrällä koronakuolemat eivät näy edes marginaalisesti maailman väestömäärässä eikä väestönkasvussa. Jos siis joku koronan laski liikkeelle väestöä vähentääkseen, oli kyllä surkein mahdollinen yritys siinä mielessä, kun se ei väestömäärään vaikuta käytännössä mitään. Käytäjän niitä aivojasi tosiaan, vaikkei siellä epäilemättä montaa aivosolua korvien välissä heilukaan.
Käypä muuten katsomassa kuolinkäyrän huikeaa nousua tilastoissa nyt, niin voi sinunkin silmät aueta. Eri.
Laskeppas ihan itse. Missään kuolinkäyrätilastossa ei ole näkyvissä sellaisa määrää kuolleita, jolla olisi maailman väestömäärään alkeellisintakaan vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäii ehdottomasti lisätä rajoituksia, esim baarit kiinni, etäkoulu, yleisötapahtumat perutaan, maskipakko jne.
En voi käsittää miten hallitus haluaa antaa myös riskiryhmäläisten kuolla, ei rokotus tarjoa täydellistä suojaa varsinkaan heille.
Hallitus ei voi mitenkään vaikuttaa asioihin, jotka hoidetaan terveydenhuollon puolella. Hallitus on tehnyt selväksi ohjeet turvavälistä, käsihygieniasta, maskista tai hengityssuojaimesta, terveysturvallisesti kohtaamisista jne. Se, että ihmiset eivät noudata annettua ohjeistusta realisoituu aina heikoimman lenkin menehtymisenä.
Vielä ei ole keksitty iankaikkista elämää takaavaa rokotusta mihinkään tautiin.
Nyt on vaalit menossa. Negatiivinen kautta vaikuttava uutisointi blokataan kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on niin tärkeä päästä bisselle ja jumppaan.... Kuolkoon riskiryhmäläiset...
Tätä minäkin ihmettelen miten ne bilettämiset ja jumpat jne ovat niin paljon tärkeämpi kuin ihmisten elämä. Pitää muistaa ettei vain rokottamattomia kuole, varmasti myös rokotettuja mutta riskiryhmässä olevia.
Minulla ei ole mitään tarvetta bilettää tai jumpata ohjatusti. Voin ihan vaikka Teamsin kautta nähdä riskiryhmään kuuluvaa kaveriani ja juoda etäkahvit hänen kanssaan. Kotona voi jumpata villasukkajumppaa ja kuminauhajumppa. Myös kahvakuula on kotona pölyisenä sängyn alla.
Kommunismissa yksilöllä ei mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yksi lehti uutisoi senkin, että Helsingissä on ruumishuoneet täynnä, jouduttu tilaamaan lisää kylmäkontteja ja kuolleita jouduttu säilyttämään lattiallakin tilan puutteen takia.
Way to go "kaikkien pitää sairastua" hallitus, THL ja pks kunnat 👍Tilanpuute johtuu myös siitä, että ruumishuoneiden määrä ei vastaa alueiden väestönkasvua eli on jo valmiiksi niukat tilat. Se myös vaikuttaa että omaiset viivyttelevät vainajan hautaamista kun odotellaan, että kokoontumisrajoitukset olisivat ohi.
Jaa näinkö on :), eikä tietenkään liity koronaa mitenkään? Miksi nyt vasta kylmäkontit pihalla, kuoleisuushan pysyny samana vuosikymmenet.
Koska tämä rokote alkaa toimimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yksi lehti uutisoi senkin, että Helsingissä on ruumishuoneet täynnä, jouduttu tilaamaan lisää kylmäkontteja ja kuolleita jouduttu säilyttämään lattiallakin tilan puutteen takia.
Way to go "kaikkien pitää sairastua" hallitus, THL ja pks kunnat 👍Eletään vuotta 2022 eikä Helsingissä ole tilaa säilyttää enempää kuin 160 ruumista kerralla? Mitä helvettiä? Onhan siellä tuhansia sikoja ja nautojakin pakkasessa.
Ravintolatkin suljetaan ja niissä on isot pakastehuoneet ja kylmiöt, jotka voi ottaa tarvittaessa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se riskiryhmäläisiin vaikuttaa. Rokote kun ei suojaa tartunnoilta.
Kyllä se aika paljonkin suojaa.
Se suojaa terveydeltä, ottamalla sen pois.
Monisairaaksi muuttunut kaverini vannotti, että en minä ottaisi rokotteita. Hän katuu nyt, että otti ne. Eka ei tuntunu paljon missään, mutta toinen piikki vei terveyden. Ei pysty enää käveleen, hengästyy helposti vaikka on nuori ja oli hyväkuntoinen ennen. En tajuu, miks tällasia annetaan????
https://tekniikanmaailma.fi/toistuvat-tehosterokotteet-voivat-heikentaa…
Olisikohan tästä kysymys?
toistuvat-tehosterokotteet-voivat-heikentaa-ihmisen-immuunijarjestemaa-euroopan-laakeviranomainen-varoittaa/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se riskiryhmäläisiin vaikuttaa. Rokote kun ei suojaa tartunnoilta.
Kyllä se aika paljonkin suojaa.
Se suojaa terveydeltä, ottamalla sen pois.
Monisairaaksi muuttunut kaverini vannotti, että en minä ottaisi rokotteita. Hän katuu nyt, että otti ne. Eka ei tuntunu paljon missään, mutta toinen piikki vei terveyden. Ei pysty enää käveleen, hengästyy helposti vaikka on nuori ja oli hyväkuntoinen ennen. En tajuu, miks tällasia annetaan????
https://tekniikanmaailma.fi/toistuvat-tehosterokotteet-voivat-heikentaa…
Olisikohan tästä kysymys?
toistuvat-tehosterokotteet-voivat-heikentaa-ihmisen-immuunijarjestemaa-euroopan-laakeviranomainen-varoittaa/
-
Huoli pois, ei voi olla tuosta kysymys.
-
-Miksi olet suorastaan hirttäytynyt tuohon pölvästiin hokemaasi; jokin pakkomielle?
-
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin pandemrixista narkolepsiaan enkä ikinä saanut korvauksia. Ketään ei kiinnosta. Elän yksin haittavaikutusten kanssa lopun ikäni. Ajojahti rokottamattomia kohtaan on ollut anteeksiantamaton. Olisi pitänyt pyrkiä valistamiseen ja avoimuuteen, eikä mustamaalaata koko rokottamattomien joukkoa hörhöiksi. Lisäksi EMAn sivuilla yksi koronarokotteiden listatuista uhista on autoimmuunisairaudet. Jos rokote on aikaisemmin laukaissut autoimmuunisairauden, niin onko sitä tosiaan hörhö vai ihan aiheellisesti huolestunut (huomioiden, että ei ole vakavalle taudille altistavia riskitekijöitä)?
Olen ottanut koronarokotteet, mutta tietysti pelotti koska aiemmin vastaavanlaisessa tilanteessa huono mäihä konkretisoitui ja opin kokemuksesta miten kylmästi jätetään ihan yksin. Olen naispuolinen, urheilullinen ja hoikka eli sen puolesta olisi ollut hyvin epätodennäköistä sairastua vakavaan tautiin.
Minusta olisi reilua hyväksyä rokotteiden rinnalle FFP2-maskin käyttö vaikka sitten sakon uhalla. FFP2-maski lienee yksi tehokkaimmista keinoista pienentää leviämisen riskiä. Toisekseen, rokotteiden kohdalla jatkuvat muunnokset ovat haaste - FFP2-maskien kohdalla ei.
Narkolepsia iski myös rokottamattomiin. Täällä Pohjoismaissa on omia ”geenitaskuja” ja ihmisiä, jotka ovat geneettisesti alttiita sairastumaan narkolepsiaan joistain viruksista.
Suomen narkolepsiatapauksista osa oli rokotettu ja osa ei. Tauti levisi varmasti myös rokotuspaikoilla kun sen ajan kuvien mukaan ihmiset jonottivat ilman maskeja toisissaan kiinni.
FFP2-hengityssuojain pitää uskaltaa laittaa riittävän tiiviisti kasvoille. Lenkit voi laittaa pään taakse yhteen hengityssuojainten mukana tulevien pienien kiinnitysjuttujen avulla. Kingfan kiinnityskohdat kannattaa säästää ja puhdistaa, koska joka merkki ei sisällä samanlaisia koukkuja.
TYKS: 1.9.2021 lukien 89% tehohoidon potilaista on ollut rokottamattomia. On ällistyttävää, miten pieni rokottamattomien vähemmistö onnistuu tukkimaan kokonaisen keskussairaalan....
-
-Vieläkö joku väittää, ettei rokote toimisi?
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin pandemrixista narkolepsiaan enkä ikinä saanut korvauksia. Ketään ei kiinnosta. Elän yksin haittavaikutusten kanssa lopun ikäni. Ajojahti rokottamattomia kohtaan on ollut anteeksiantamaton. Olisi pitänyt pyrkiä valistamiseen ja avoimuuteen, eikä mustamaalaata koko rokottamattomien joukkoa hörhöiksi. Lisäksi EMAn sivuilla yksi koronarokotteiden listatuista uhista on autoimmuunisairaudet. Jos rokote on aikaisemmin laukaissut autoimmuunisairauden, niin onko sitä tosiaan hörhö vai ihan aiheellisesti huolestunut (huomioiden, että ei ole vakavalle taudille altistavia riskitekijöitä)?
Olen ottanut koronarokotteet, mutta tietysti pelotti koska aiemmin vastaavanlaisessa tilanteessa huono mäihä konkretisoitui ja opin kokemuksesta miten kylmästi jätetään ihan yksin. Olen naispuolinen, urheilullinen ja hoikka eli sen puolesta olisi ollut hyvin epätodennäköistä sairastua vakavaan tautiin.
Minusta olisi reilua hyväksyä rokotteiden rinnalle FFP2-maskin käyttö vaikka sitten sakon uhalla. FFP2-maski lienee yksi tehokkaimmista keinoista pienentää leviämisen riskiä. Toisekseen, rokotteiden kohdalla jatkuvat muunnokset ovat haaste - FFP2-maskien kohdalla ei.
Olen ottanut rokotteet, mutta en kannata rokotepakkoa - FFP2-maskipakkoa kylläkin - ihmeellistä, että sitä ei ole saatu aikaiseksi, koska se olisi paras tapa suojata mahdollisimman monia.
Ongelma on sinä, etteivät kaikki osaa pukea niitä kunnolla kasvoilleen. Mitäpä se löysänä lepattava hengityssuojain auttaa? Ei poliiseilla ole rahkeita olla auttamassa maskien pukemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Way to go "kaikkien pitää sairastua" hallitus, THL ja pks kunnat 👍Tilanpuute johtuu myös siitä, että ruumishuoneiden määrä ei vastaa alueiden väestönkasvua eli on jo valmiiksi niukat tilat. Se myös vaikuttaa että omaiset viivyttelevät vainajan hautaamista kun odotellaan, että kokoontumisrajoitukset olisivat ohi.
Mitä helvettiä? Ei ole tilaa? Haudata ne pitää. Helsingin keskustaan putoaa muutaman megatonnin pommi niin on satoja tuhansia samantien mätänemässä.
Olen työtön niin ei ole ainakaan omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön niin ei ole ainakaan omaisuutta.
Ei ole niin ihmeellistä tämä pienillä rahoilla eläminen niin en murehdi ollenkaan.
Ite kans kuolin jo piikin nähtyäni.
Nyt on kyllä paksut setit sulla.