Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emdr terapia

Vierailija
12.10.2024 |

Onko kenelläkään kokemusta tästä? Siis se missä liikutellaan silmiä? En asu Suomessa enkä tiedä onko siellä tätä, olettaisin että on. Mun kaveri on käynyt ja jatkuvasti muistaa uusia juttuja mitä ei muistanut ennen ja on monta vuotta käynyt ja pahenee vaan. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillesi istutetaan todnäk valemuistoja terapiassa. Terapeutti vaihtoon.

Vierailija
2/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän mäkin mietin. Mutta ei hän enää usko että se on mahdollista. Hänellä on mennyt veljensä kanssa välit aika huonoksi juuri tämän takia. Onko tämä terapia yleistä Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en usko puoliakaan hänen muistoistaan enää. Apua en halua olla kauhea mutta kun koko ajan tulee lisää

Vierailija
4/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yhden talvikauden ja olen tyytyväinen kokemukseen. Minulle tapahtui erittäin ikäviä asioita elämässäni. Hain emdr-terapiasta  apua vihaan, unettomuuteen ja levottomuuteen. Terapia meni putkeen ja sain voimia ratkaista asioitani ihan eri tavoin.

On kyllä totta, että session aikana voi muistaa täysin unohtuneita asioita elämästään aina lapsuudesta asti. Esim. raivolleni löytyi syy lapsuuden ajan kokemuksesta, jossa minua kiusattiin pihalla usein. En mielestäni kärsinyt niistä, sillä olin hyvä pitämään puoleni ja ajamaan kiusaajat pois kimpustani. Terapiassa kävin jonkun kiusaamiskokemuksen uudelleen läpi, koska en ikinä kertonut niistä vanhemmilleni ja ne jättivät turvattoman olon. Sama turvattomuuden tunne on ajanut minua takaa aina konfliktitilanteissa ihmisten kanssa ja se sai hurjat mittasuhteet viime vuosien vaikeuksien aikana vihan kautta. OLihan se helpostus, että tunne sai selityksen ja laantui.

Session aikana ei vaivuta mihinkään olotilaan, transsiin/hypnoosiin/tmv. Se on aika mielenkiintoista. Hyvä terapeutti myös keskeyttää, jos tunteet vyöryvät yli laidan.

Vierailija
5/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin tuota paristi traumaterapiassa. Sillä saa kaiveltua tosi spesifejä tarkkoja muistoja ulos.

Vierailija
6/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitähän mäkin mietin. Mutta ei hän enää usko että se on mahdollista. Hänellä on mennyt veljensä kanssa välit aika huonoksi juuri tämän takia. Onko tämä terapia yleistä Suomessa?

En tiedä kuinka yleinen kyseinen terapia on, mutta vika ei ole terapiamuodossa vaan terapeutissa. Valemuistoja voi istuttaa missä tahansa terapiassa, psykoanalyysin osalta löytyy juttua jonkin verran netistä.

Vierailija
7/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi. Sen jälkeen olen pystynyt  kohtaamaan traumaattiset muistot joutumatta pois tolaltani, mikä tapahtui aiemmin.

Vierailija
8/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tätä paskaa on Suomessakin.

Vierailija
9/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttoi. Sen jälkeen olen pystynyt  kohtaamaan traumaattiset muistot joutumatta pois tolaltani, mikä tapahtui aiemmin.

Lisään vielä, että silmänliiketerapialla on saatu hyviä tuloksia sodissa traumatisoituneiden sotilaiden hoidossa.

Vierailija
10/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis en usko puoliakaan hänen muistoistaan enää. Apua en halua olla kauhea mutta kun koko ajan tulee lisää

Emdr-terapia poikkeaa muista terapiamuodoista, ettei siinä analysoida  ja puhuta ihmisen ongelmista. Voi tottakai otsikoida syynsä olla vastaanotolla, mutta asiakas päättää kuinka usein haluaa niissä käydä ja sitten lopettaa kun siltä tuntuu. Emdr on kehittetty sotatraumoille ja lähtenyt sitten laajempaan käyttöön hyvien tulostensa vuoksi. Sotatraumat ovat monille vahvoja tunnetiloja, ilman sopivia sanoja, mutta melkoisia tunnetaakkoja, ja sellaisia tunteita voi kokea kuka vain muissakin elämäntapahtumissa.

Sinun ehkä kannattaisi lukea terapiamuodosta lisää ja  ihmistenkokemuksia, koska se on vähemmän huuhaata kuin jotkut muut .terapiamuodot. Suomessa emdr-terapia on kallista, enkä ole varma saako sitä varten edes Kelan tukea.

On ihan sama uskotko kaverisi muistoihin. Niitä on kaikilla. Sinullakin! Ja ne muistot voivat yllättää meidät jokaisen. Ehkä sinun kannattaisi ottaa lunkimpi asenne?

Vierailija
11/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi voi muuten myös aiheuttaa valemuistoja. 

Vierailija
12/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan luin tästä ja olenkin itseterapoinut itseäni tällä hankalina hetkinä, kun mielessä ikäviä asioita tai mielikuvia, liikutan silmiä. Tosin ei taida olla varsinaista terapiamuotoa. Totta puhuen on auttanut joskus huonoina hetkinä. 

Vierailija
13/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Minua pelottaa se, että kaveri on tosiaan seks hyväksikäytett* sen mä tiedän koska hänen äitinsä oli myös joka on kertonut sen minulle. Oli siis isoisä. Nyt 20v aikana se on tapahtunut myös toimesta: musiikinopettaja, liikunnanopettaja joka oli joskus, terapeutti joka oli joskus, isäpuoli joka on edelleen kuvioissa, ja jos kerron enemmän niin kaikki sanoo että olen trolli. Onhan se mahdollista mutta kyllä meistä kavereista tuntuu että on valemuistoja. 

Vierailija
14/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Minua pelottaa se, että kaveri on tosiaan seks hyväksikäytett* sen mä tiedän koska hänen äitinsä oli myös joka on kertonut sen minulle. Oli siis isoisä. Nyt 20v aikana se on tapahtunut myös toimesta: musiikinopettaja, liikunnanopettaja joka oli joskus, terapeutti joka oli joskus, isäpuoli joka on edelleen kuvioissa, ja jos kerron enemmän niin kaikki sanoo että olen trolli. Onhan se mahdollista mutta kyllä meistä kavereista tuntuu että on valemuistoja. 

Kyllä kuulostaa valemuistoilta.

Vierailija
15/16 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on tehokkaita harjoituksia. Niistä ei ole haittaa. 

Vierailija
16/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa saa yleensä "EMT-terapiaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi