Tyttöjenillassa naiset kehuvat vain ylipainoisia ystäviään
Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä?
Olen päätellyt, että kehut eivät liity illan kivoimpaan vaatteeseen, vaan naiset kehuvat sitä, joka eniten kehuja tarvitsee. Eli sitä ylipainoista, joka on taas ostanut uuden mitäänsanomattomannäköisen halatin. Kun baarin puolelle mennään, muuttuu "yllättäen" kehujen kohde..... Miehet kehuvat niitä naisia, ketkä oikeasti kivoilta näyttävät.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]Olen vaan niin muuten tottunut kehujen saamiseen, että välillä oikein ärsyttää kuunnella muiden ylistyksiä. Tiedostan että minua kehuttaessa kehut ovat aiheellisia, mutta muille ne menevät ikäänkuin 'hukkaan', jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kateushan tässä pohjimmaisena on, se on selvä. Ap [/quote] Sää oot kyllä jotenkin kuvottava.
[/quote]
Vai realisti ja rehellinen?
Kyllä se vaan on niin, että myös hyvännäköisten ihmisten itsetuntoa koetellaan ja nimenomaan kateellisten ihmisten toimesta.
Jos ihminen on hyvännäköinen niin edes sen anonyymi ilmaisu internetin keskustelupalstalla on väärin ja tämän jälkeen ihminen teilataan, "palautetaan paikkaansa". Näinhän käytännössä toimitaan silloin kun kehutaan kaikkia muita kuin sitä, jolle ne kehut oikeasti eniten kuuluisi. Sehän on toisen hiljaista väheksymistä, syrjintää. Kun tätä on kestänyt elämässä ehkä vuosia, jopa vuosikymmeniä, niin kyllä se syö väkisinkin ja joutuu välillä tekemään töitä pitääkseen itsetuntoaan kasassa.
Miksi syömishäiriöiset nuoret tytöt on niin usein jo alkujaan niitä hoikkia? Onko syömishäiriöön johtanut vika, vääristymä minäkuvassa heidän itsensä keksimä vai muiden sinne laittama? Kysyn vaan.
Sallittakoon AP:n purkaa tuntonsa asiasta tänne ja keskustella aiheesta ihmisten kanssa, joilla on samankaltaisia kokoemuksia. Hän ilmeisesti ymmärtää kuitenkin purra hammasta oikeiden ihmisten edessä ja niellä sen, että hänestä ei hänen ystävät sano kauniisti.
-Mies
[/quote]
-Mies, kiitos!!!!! Kiva, että joku ymmärtää minuakin! Välistä tosiaan olo tuntuu syrjityltä, on niin koomista, että vain niitä ei niin kivannäköisiä kehutaan. Olisi kiva, että joku huomioisi minunkin uuden laukkuni tms. Oikeat ystävät huomioisivat kaikki kaverinsa, eikä vain niitä, joita haluat miellyttää. Hiljainen väheksyntä on tietynlaista kiusaamista, tässäkin asiassa.... No mutta pitäkööt he kehunsa, minä pidän oman pukeutumislinjani, en todellakaan kuitenkaan haluaisi hypätä näiden kehuttujen saappaisiin.
[/quote]
Tämä oli siis Ap.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:05"]
Kalikka tais kalahtaa aika moneen. Olen huomannut ihan saman ilmiön. FB:ssä tietyt ihmiset saa koko ajan kehuja muilta naisilta "kaunis" "ihana" "kaunotar" ja toisia naisia ei kehuta ollenkaan. Jos itselläni on omasta mielestä hyvin onnistunut profiilikuva, niin se saa aina vähemmän tykkäyksiä kun sellainen huonommin onnistunut. Niistä naisten tykkäyksistä tiedän aina onko kuva hyvä. Vähän tykkäyksiä = hyvä kuva, paljon naisten tykkäyksiä= ei niin onnistunut kuva. Voitte uskotella ittellenne mitä vaan, mutta näin se menee :) Nainen on susi naiselle
[/quote]
:D Mahtaa vituttaa kun et ole tarpeeksi kaunis.
[/quote]
No varmaan sitten mallitoimiston ihmiset on sokeita :)
Lihavia kehutaan aina enemmän kun niitä jotka oikeasti huolehtivat itsestään. Kai siinä yritetään saada hyvä fiilis toiselle
Eiköhän se liity siihen, että naiset mieluiten kehuu niitä mukavimpia tyyppejä. Ystävällistä ja kivaa ihmistä on kiva kehua. Sitten taas niitä ei-niin-kivoja ja itseään täynnä olevia ei jaksa kehua, vaikka olisikin kiva paita päällä. Jos joku vaikuttaa luulevansa itsestään jo muutenkin liikoja, ei tee mieli pönkittää sitä itsetuntoa enempää. Uskon, että monet naiset ajattelevat näin.
En tarkoita, että ap välttämättä olisi vähemmän mukava tai täynnä itseään, mutta ehkäpä ne muut naiset ovat saaneet sellaisen kuvan jostain syystä. Tai sitten se ylipainoinen ystävä on vaan oikeasti mukavampi?
No ei olis kyllä mukava tietää, että jos ystävät kehuvat minua he tekevät sen säälistä... :(
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:05"]
Kalikka tais kalahtaa aika moneen. Olen huomannut ihan saman ilmiön. FB:ssä tietyt ihmiset saa koko ajan kehuja muilta naisilta "kaunis" "ihana" "kaunotar" ja toisia naisia ei kehuta ollenkaan. Jos itselläni on omasta mielestä hyvin onnistunut profiilikuva, niin se saa aina vähemmän tykkäyksiä kun sellainen huonommin onnistunut. Niistä naisten tykkäyksistä tiedän aina onko kuva hyvä. Vähän tykkäyksiä = hyvä kuva, paljon naisten tykkäyksiä= ei niin onnistunut kuva. Voitte uskotella ittellenne mitä vaan, mutta näin se menee :) Nainen on susi naiselle
[/quote]
:D Mahtaa vituttaa kun et ole tarpeeksi kaunis.
[/quote]
No varmaan sitten mallitoimiston ihmiset on sokeita :)
[/quote]
Ei mallitoimiston ihanteiden kanssa ole mitään tekemistä klassisen kauneuden kanssa, jota tavalliset ihmiset pitävät ihanteena. Mallit ovat usein erikoisen näköisiä, jopa rumia joskus.
3 ensimmäistä vastannutta on selvästi näitä rumia läskejä.
Olen huomannut saman ilmiön kuin ap. Vaatimattoman näköiset saa kehuja, kauniit ei niin paljon. Ajatellaanko sitten, ettei kauniit tarvitse kehuja tai että he ylpistyvät, jos saavat kehuja.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:05"]
Kerro lisää.
[/quote]
Sama facessa, eniten kehuja saa vaatimattomannäköiset..... Toisilta vaatimattomannäköisiltä..... :)
AP
[/quote]
Se oli sarkasmia.
[/quote]
Ehkäpä hän vastasi ärsyttääkseen sua. Ja sä raukka luulit näpäyttäväsi tolla heitolla :D opettele parempaa sarkasmia. Facepalm!
Mietinpä oikein asiaa rehellisesti omalta kohdaltani. Kyllähän se niin on, että itse ainakin kehun usein naisia, jotka eivät mielestäni ole yleisesti ottaen kovin kauniita. Eli kehun heitä innokkaasti silloin, kun he ovat jollain lailla tavallista hehkeämpiä, eli esim. uudet kauniit vaatteet, kampaus tai meikki, onnistunut kuva jne. Ajattelen, että he tulevat iloisiksi ja itsellekin tulee hyvä mieli. Jos pidän naista kauniina, en välttämättä hoksaa kehua häntä, koska en niin kiinnitä huomiota tavallisena pitämääni asiaan. Kateus ei mielestäni ole syynä, jos en tule kehuneeksi kaunista naista.
Aloin miettimään asiaa ja totesin kyllä yhden jutun.
Minulla on yksi aivan tyrmäävän kaunis ystävätär, siis sellainen että hänet häissäni tavannut nainen ihmetteli jälkeenpäin että miten kukaan voi olla niin kaunis ja että hän olisi halunnut vain tuijottaa tätä naista koko illan.
Aluksi kehuin ystävätärtäni aina kun hän oli kauniina (= aina kun näimme) mutta se menee jotenkin vaivaannuttavaksi jos joka kerta kehuu toisen ulkonäköä. Nykyään kehunkin siis jos hän on ihan erityisen, erityisen kaunis - mikä hänen normitilansa huomioon ottaen on aika korkea rima.
Sellaista ystävää, joka ei ole joka päivä sen näköinen että saa autoja ajamaan ojaan, synnyttää helpommin sellaisen "wau! oletpa erityisen hieno tänään!"-fiiliksen.
Minulla siis kehut tulevat spontaanisti jos minulle tulee sellainen "oho!"-hetki jonkun ihmisen tyylistä.
No voin ihan varmuudella sanoa että en ole ruma. Siitä ei ole epäilystäkään. En ole mikään kuikelo catwalk-mallin näköinen, vaan lähinnä sellainen kuvastoihin sopiva. En myöskään ole mikään suomalainen perustantta, vaan enemmänkin ulkomaalaisen näköinen. Pitkät jalat, hoikka, siro. Tummat hiukset ja silmät.
Uskottele sinä vaan itsellesi, että ne sun kaikki 350 fb-kaveria pitää sua niin kauniina kun ne niin kovasti kehuu :) AP on oikeassa.
Ja lue se mun alkuperäinen viesti uudestaan. Sanoin että vähemmän tykkäyksiä saa naisilta jos kuva on tosi onnistunut ja näytät kauniilta. Jos otat kuvan saunan jälkeen meikittä niin varmasti saat enemmän tykkäyksiä naisilta. Kokeile jos et usko.
viestin 55 kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:28"]
Eiköhän se liity siihen, että naiset mieluiten kehuu niitä mukavimpia tyyppejä. Ystävällistä ja kivaa ihmistä on kiva kehua. Sitten taas niitä ei-niin-kivoja ja itseään täynnä olevia ei jaksa kehua, vaikka olisikin kiva paita päällä. Jos joku vaikuttaa luulevansa itsestään jo muutenkin liikoja, ei tee mieli pönkittää sitä itsetuntoa enempää. Uskon, että monet naiset ajattelevat näin.
En tarkoita, että ap välttämättä olisi vähemmän mukava tai täynnä itseään, mutta ehkäpä ne muut naiset ovat saaneet sellaisen kuvan jostain syystä. Tai sitten se ylipainoinen ystävä on vaan oikeasti mukavampi?
[/quote]
Tää voi pitää paikkansa. Luulen, että osa ihmisissa arvelee, että luulen itsestäni liikoja. Tästä syystä koitan olla ihmisille mukava, ja todella vältän puheenaiheita, joita joku mieltäisi itsekehuiksi. En viitsi esim mainita matkoista, asumismuodosta, autoista... Koska niistä puhumista pidettäisiin kehuskeluna. Koska jo kaikkea on, niin eihän tuo mitään kehuja tarvitse. Ymmärrän.
Anteeksi, mutta sinä olet säälittävä.
Monet ylipainoiset kaverini ovat sieviä tai todella kauniita. Siitä huolimatta, että heillä on halveksimiasi vararenkaita. He pukeutuvat kauniisti ja tyylikkäästi.
Suosittelen, että käyt jatkossa vain kapakassa. Hienoa, että asuvalintasi ja käytöksesi vetoavat miehiin.
Nainen on susi naiselle.. Joskus oikein naurattaa nämä some kehut joita pidän useiden henkilöiden kohdalla lähinnä naisten välisenä vittuiluna, jota kohde ei vaan itse tajua.Tai sitten kun paremman näköinen kehuu rumempaa, tulee hän siinä samalla nostaneeksi omaakin kuviteltua tasoaan. Toinen on sitten nämä "kehu mua, niin kehun sua" tapaukset joissa kuvissa taikka ulkonäössä ei kuitenkaan ole mitään vikaa, mutta tykkäilyt on selkeesti vastavuoroperiaatteella.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]Olen vaan niin muuten tottunut kehujen saamiseen, että välillä oikein ärsyttää kuunnella muiden ylistyksiä. Tiedostan että minua kehuttaessa kehut ovat aiheellisia, mutta muille ne menevät ikäänkuin 'hukkaan', jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kateushan tässä pohjimmaisena on, se on selvä. Ap [/quote] Sää oot kyllä jotenkin kuvottava.
[/quote]
Kyllä se vaan on niin, että myös hyvännäköisten ihmisten itsetuntoa koetellaan ja nimenomaan kateellisten ihmisten toimesta.
Jos ihminen on hyvännäköinen niin edes sen anonyymi ilmaisu internetin keskustelupalstalla on väärin ja tämän jälkeen ihminen teilataan, "palautetaan paikkaansa". Näinhän käytännössä toimitaan silloin kun kehutaan kaikkia muita kuin sitä, jolle ne kehut oikeasti eniten kuuluisi. Sehän on toisen hiljaista väheksymistä, syrjintää. Kun tätä on kestänyt elämässä ehkä vuosia, jopa vuosikymmeniä, niin kyllä se syö väkisinkin ja joutuu välillä tekemään töitä pitääkseen itsetuntoaan kasassa.
Miksi syömishäiriöiset nuoret tytöt on niin usein jo alkujaan niitä hoikkia? Onko syömishäiriöön johtanut vika, vääristymä minäkuvassa heidän itsensä keksimä vai muiden sinne laittama? Kysyn vaan.
Sallittakoon AP:n purkaa tuntonsa asiasta tänne ja keskustella aiheesta ihmisten kanssa, joilla on samankaltaisia kokoemuksia. Hän ilmeisesti ymmärtää kuitenkin purra hammasta oikeiden ihmisten edessä ja niellä sen, että hänestä ei hänen ystävät sano kauniisti.
-Mies
Ap on aloitusviestillään vastauksensa äärellä. Hän ei ymmärrä, ettäkö mitä tämä tämmöinen ilmiö on, vaikka sinällään on esittänyt ihan oikeansuuntaisia ajatuksia. Hän on erilainen, hän näkee tilanteessa muuta kuin toiset naiset. Samantha Brick oli oikein osuva veto tähän toiselta kirjoittajalta. Keskeistä onkin, että ap:tä tämä mietityttää ja hän halusi tehdä tästä oikein aloituksen. Johon tulee vastareaktio, jossa häntä pannaan oikealle paikalleen. Hän ei ole kovin likable, pidetty ja herättää antipatiaa ajattelemalla jotain naisten hyvännäköisyysjärjestystä, kun toiset naiset ovat sydämellisiä ja haluvat nähdä toisessa naisessa kauneutta, pysähtyä sen äärelle ja sanoa, olet kaunis.
Mun kavereiden tyttöjen illassa kehutaan vaan jotai langanlaihusia naisia ja haukutaan "rumat" naiset ja miehet lyttyyn. Ite on kaikista isoin kaveriporukassa, en läski vaan harrastan voimannostoa ja olen muutenkin muodikas eikä kukaan sano koskaan näistä naiskavereista minusta mitään positiivista. Ainoastaan miehet.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:51"]
Hän ei ole kovin likable, pidetty ja herättää antipatiaa ajattelemalla jotain naisten hyvännäköisyysjärjestystä, kun toiset naiset ovat sydämellisiä ja haluvat nähdä toisessa naisessa kauneutta, pysähtyä sen äärelle ja sanoa, olet kaunis.
[/quote]
Ehkä se, että hänelle ei koskaan ole sitä asiaa sanota, on pistänyt aloittajan miettimään näitä järjestyksiä välttyäkseen tunteelta, ettei hän ole edes maininnan arvoinen.
Jokainen tekee näitä järjestyksiä ja vertailuja jollain tasolla päänsä sisällä. Niitä ei vaan lausuta ääneen. Internetin anonyymi keskustelupalsta on siihen ihan hyvä paikka mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:41"]
Olisko se niin, että kehutaan, kun on löytäny jotain kivaa vaatetta. Läskinä se ei ole tosiaan helppoa. Sinua on turha kehua, koska löydät kaikkea kivaa aina kaupasta. Se on selvää että olet nättinä.
[/quote]
Juuri tämä logiikka tiivistää ongelman. Ajatella jos kivoilla ihmisille ei koskaan sanottaisi, että olet kiva, minä pidän sinusta. Minkälaiseksi ennen pitkään tuntisivat itsensä?
Kauniitkin ihmiset ansaitsevat joskus kuulla sen.
-Mies
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 15:46"]
[/quote]
-Mies
[/quote]
-Mies, kiitos!!!!! Kiva, että joku ymmärtää minuakin! Välistä tosiaan olo tuntuu syrjityltä, on niin koomista, että vain niitä ei niin kivannäköisiä kehutaan. Olisi kiva, että joku huomioisi minunkin uuden laukkuni tms. Oikeat ystävät huomioisivat kaikki kaverinsa, eikä vain niitä, joita haluat miellyttää. Hiljainen väheksyntä on tietynlaista kiusaamista, tässäkin asiassa.... No mutta pitäkööt he kehunsa, minä pidän oman pukeutumislinjani, en todellakaan kuitenkaan haluaisi hypätä näiden kehuttujen saappaisiin.