Tyttöjenillassa naiset kehuvat vain ylipainoisia ystäviään
Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä?
Olen päätellyt, että kehut eivät liity illan kivoimpaan vaatteeseen, vaan naiset kehuvat sitä, joka eniten kehuja tarvitsee. Eli sitä ylipainoista, joka on taas ostanut uuden mitäänsanomattomannäköisen halatin. Kun baarin puolelle mennään, muuttuu "yllättäen" kehujen kohde..... Miehet kehuvat niitä naisia, ketkä oikeasti kivoilta näyttävät.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]Olen vaan niin muuten tottunut kehujen saamiseen, että välillä oikein ärsyttää kuunnella muiden ylistyksiä. Tiedostan että minua kehuttaessa kehut ovat aiheellisia, mutta muille ne menevät ikäänkuin 'hukkaan', jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kateushan tässä pohjimmaisena on, se on selvä. Ap [/quote] Sää oot kyllä jotenkin kuvottava.
[/quote]
Tää ei ollu mun kirjoittama. Ap
[/quote]
Ööm, pystyn kyllä seisomaan sanojeni takana, kiitos vaan jollekin.
Oikea Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]Olen vaan niin muuten tottunut kehujen saamiseen, että välillä oikein ärsyttää kuunnella muiden ylistyksiä. Tiedostan että minua kehuttaessa kehut ovat aiheellisia, mutta muille ne menevät ikäänkuin 'hukkaan', jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kateushan tässä pohjimmaisena on, se on selvä. Ap [/quote] Sää oot kyllä jotenkin kuvottava.
[/quote]
Tää ei ollu mun kirjoittama. Ap
[/quote]
Mutta ihan täydestä meni. Kertoisko se siitä vaikutelmasta jonka avautumisesti sinusta antoi? :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"] Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä? Olen päätellyt, että kehut eivät liity illan kivoimpaan vaatteeseen, vaan naiset kehuvat sitä, joka eniten kehuja tarvitsee. Eli sitä ylipainoista, joka on taas ostanut uuden mitäänsanomattomannäköisen halatin. Kun baarin puolelle mennään, muuttuu "yllättäen" kehujen kohde..... Miehet kehuvat niitä naisia, ketkä oikeasti kivoilta näyttävät. [/quote] Ja sulle on oletettavasti aikuisena jotenkin ongelmallista, että jollekulle yritetään porukalla saada hyvää itsetuntoa ja hyvää mieltä? Oletko sattumoisin sellanen ihminen, jonka pitää saada kaikki huomio itselle? Että ne miesten kehut baarissa (jotka varmaan saat kaikki kun oot niin hyvännäkönen) ei riitä? [/quote] No olen tottunut saamaan jonkinverran huomiota ja haluan kyllä sitä, mutta en tiedosta että minulla olisi mitään ongelmaa. Ottaa vaan päähän ja ihmetyttää miksi kehua muita 'alempiarvoisia' kun se on niin läpinäkyvää kun itse istun vieressä. Huoh. Ap
[/quote]
Eli haluat kaiken huomion itsellesi. Selvä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"] Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä? Olen päätellyt, että kehut eivät liity illan kivoimpaan vaatteeseen, vaan naiset kehuvat sitä, joka eniten kehuja tarvitsee. Eli sitä ylipainoista, joka on taas ostanut uuden mitäänsanomattomannäköisen halatin. Kun baarin puolelle mennään, muuttuu "yllättäen" kehujen kohde..... Miehet kehuvat niitä naisia, ketkä oikeasti kivoilta näyttävät. [/quote] Ja sulle on oletettavasti aikuisena jotenkin ongelmallista, että jollekulle yritetään porukalla saada hyvää itsetuntoa ja hyvää mieltä? Oletko sattumoisin sellanen ihminen, jonka pitää saada kaikki huomio itselle? Että ne miesten kehut wbaarissa (jotka varmaan saat kaikki kun oot niin hyvännäkönen) ei riitä? [/quote] No olen tottunut saamaan jonkinverran huomiota ja haluan kyllä sitä, mutta en tiedosta että minulla olisi mitään ongelmaa. Ottaa vaan päähän ja ihmetyttää miksi kehua muita 'alempiarvoisia' kun se on niin läpinäkyvää kun itse istun vieressä. Huoh. Ap
[/quote]
Tääkään ei ollu mun kynästä. Lähen nyt lenkille vauvan kanssa.... Ei tästä keskustelusta kovin kummosta tullut. Saakaahan tänne aikaiseksi sillä välin jotain hiuksianostattavaa ;) Ap
Kukaan ei näköjään ymmärrä minua. Palstalaiset eivät ilmeisesti ole kokeneet sitä, mitä on olla ruusu ryytimaassa. Kateus estää teitä antamasta tunnusta hyvännäköiselle. Huoh. Ap
Mä en juurikaan käy missään tyttöjen illoissa, mutta tämä ketju kyllä selvensi niitä reaktioita, joita joillakin ystävättärilläni on ollut heidän ulkonäköään kehuttuani. Eräskin kuvankaunis tuttuni katsoi minua ensin yllättyneenä ja sitten vähän epäuskoisesti, kun kehuin hänen ulkonäköään. Ihmettelin vain, että eikö hän muka tiennyt olevansa kaunis.
Tämä myös selittää fb:n oudot kuvakommentit.
Minua eivät naiset yleensä kehu, päinvastoin arvostelevat ulkonäköäni päin naamaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"]
Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä?
Olen päätellyt, että kehut eivät liity illan kivoimpaan vaatteeseen, vaan naiset kehuvat sitä, joka eniten kehuja tarvitsee. Eli sitä ylipainoista, joka on taas ostanut uuden mitäänsanomattomannäköisen halatin. Kun baarin puolelle mennään, muuttuu "yllättäen" kehujen kohde..... Miehet kehuvat niitä naisia, ketkä oikeasti kivoilta näyttävät.
[/quote]
Ihan sama kun lihavat naiset ystävystyvät työpaikalla sen toisen lihavan kanssa. Oon ihmetellyt samoja juttuja. Lihavat nyt vaan ovat samaa sorttia, sinne ei normpainoisilla ole mitään asiaa. Kateus se taas.
Mahdat olla kiva ystävä kun luokittelet ystäväsi sen mukaan miltä he näyttävät.
Sori mut tää alotus kuullostaa ihan joltain ristiinpukeutujien tiistaimiitiltä Setan toimistolla.
No näette kehumisen kannustamisena mutta itselläni pistää melkein kiehumaan perusteettomat tsemppaus kehut. Lähinnä tulee tunne, että mun ystävä jauhaa ihan sekavaa tuubaa, eli ei ymmärrä minua tai valehtelee. Sitä sitten katsoo puhujaa, ja miettii ymmärtääkö han tilanteen mielisairasta luonnetta, vai luuleeko hän todella tekevänsä jotakin positiivista. Osin tällaisessa kehu tilanteessa kehuja myös asettaa itsensä kehuttavan yläpuolelle, jolloin voidaan puhua epäsuorasta itsensä kehumisesta.
Sitten kauniit ja menestyvät saattavat saada pepun nuolenta kehuja, joita usein vielä itse pyytävät. Näytetään jotain hienoja esineitä ja vedetään perässä kehuttamassa kodin irtaimistoa. Eihän näissä tilanteissa kukaan kehtaa sanoa, vaikka joku olisi ostanut ihan järkyttävän taulun kovaan hintaan. Eli näissäkin kehut ovat usein epärehellisiä ja talon kuningatar hakee kehuja itselleen tavaroiden kautta.
Oikeat kehut tulevat mielestäni spontaanisti ja henkilöiltä, jotka pistävät sinut selkä seinää vasten myös huonojen ja parannettavien ominaisuuksiesi vuoksi. Hyvistä asioista ja parannuksista elintavoissa saa kunnon ystäviltä aitoja kehuja, jotka perustuvat johonkin konkreettiseen. Kehujen mädässä maailmassa voi siis saada ihan oikeita porkkanoita, mutta luotan useimmiten niihin, joilta saan myös risua.
Minua ei arvostella päin naamaa, muttei myöskään kehuta KOSKAAN. Mitä siitä pitäisi ajatella?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:16"]
Minua ei arvostella päin naamaa, muttei myöskään kehuta KOSKAAN. Mitä siitä pitäisi ajatella?
[/quote]
Hajuton ja mauton, ei herätä tunteita puolesta tai vastaan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:16"]
[/quote]
Olet luultavasti aika hyvä ja jotenkin niin tasapainoisen oloinen tai vahva, joten et saa noita tsemppaus kehuja. Noista isoista kirjaimista päätellen sulla on mahdollisesti hieman panssarivaunua geeneissä, joten ehkä sulle ei uskalleta alkaa lirkuttelemaan.
Olisko se niin, että kehutaan, kun on löytäny jotain kivaa vaatetta. Läskinä se ei ole tosiaan helppoa. Sinua on turha kehua, koska löydät kaikkea kivaa aina kaupasta. Se on selvää että olet nättinä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"]
[/quote]
Siis mitä et ymmärrä tässä itsekin esittämässäsi yhtälössä: että kehutaan sitä, joka eniten kehuja tarvitsee?
Voi myös ajatella, että ylipainoisen on vaikeampi löytää tyylikkäitä vaatteita -> kehutaan siitä, että on onnistunut.
Kalikka tais kalahtaa aika moneen. Olen huomannut ihan saman ilmiön. FB:ssä tietyt ihmiset saa koko ajan kehuja muilta naisilta "kaunis" "ihana" "kaunotar" ja toisia naisia ei kehuta ollenkaan. Jos itselläni on omasta mielestä hyvin onnistunut profiilikuva, niin se saa aina vähemmän tykkäyksiä kun sellainen huonommin onnistunut. Niistä naisten tykkäyksistä tiedän aina onko kuva hyvä. Vähän tykkäyksiä = hyvä kuva, paljon naisten tykkäyksiä= ei niin onnistunut kuva. Voitte uskotella ittellenne mitä vaan, mutta näin se menee :) Nainen on susi naiselle
Mikä niissä tunikoissa muuten ärsyttää? Aina puhutaan kuinka rumia ne on, vaikka löytyy ihan nättejäkin tunikoita.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:05"]
Kalikka tais kalahtaa aika moneen. Olen huomannut ihan saman ilmiön. FB:ssä tietyt ihmiset saa koko ajan kehuja muilta naisilta "kaunis" "ihana" "kaunotar" ja toisia naisia ei kehuta ollenkaan. Jos itselläni on omasta mielestä hyvin onnistunut profiilikuva, niin se saa aina vähemmän tykkäyksiä kun sellainen huonommin onnistunut. Niistä naisten tykkäyksistä tiedän aina onko kuva hyvä. Vähän tykkäyksiä = hyvä kuva, paljon naisten tykkäyksiä= ei niin onnistunut kuva. Voitte uskotella ittellenne mitä vaan, mutta näin se menee :) Nainen on susi naiselle
[/quote]
:D Mahtaa vituttaa kun et ole tarpeeksi kaunis.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:40"]
Tunika-mammoilla meni tämä aloitus tunteisiin :)
[/quote]
Kusipäistä ei tykkää kukaan. :)