Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjenillassa naiset kehuvat vain ylipainoisia ystäviään

Vierailija
12.05.2015 |

Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä?

Olen päätellyt, että kehut eivät liity illan kivoimpaan vaatteeseen, vaan naiset kehuvat sitä, joka eniten kehuja tarvitsee. Eli sitä ylipainoista, joka on taas ostanut uuden mitäänsanomattomannäköisen halatin. Kun baarin puolelle mennään, muuttuu "yllättäen" kehujen kohde..... Miehet kehuvat niitä naisia, ketkä oikeasti kivoilta näyttävät. 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:05"] Kerro lisää. [/quote] Sama facessa, eniten kehuja saa vaatimattomannäköiset..... Toisilta vaatimattomannäköisiltä..... :) AP [/quote] Se oli sarkasmia.

[/quote]

Luuletkos etten sitä ymmärtänyt. Joskus on vaan kiva ottaa asiat kirjaimellisesti. Kirjoitukseni taisi harmittaa sua, sorry ;) Ap

ps. Tuo sorry oli sarkasmia 
[/quote]

Noloo tykätä omista kommenteista ja alapeukuttaa muiden asialliset vastaukset. Kirjoituksesi ei myöskään minua harmittanut, olen mies. Tosin kukaan ei koskaan kehu mun tunikaa.. Hmm.. Kyllä mua varmaan harmittaakin. (Sarkasmi) Ilmaisin vain mielipiteeni avaukseesi, joka oli mitä tylsin omalta kannaltani. Luulin että se oli hyväksyttyä täällä, mutta taidan tästälähin kommentoida vain komppaavasti aloitusviestiä, jottei ap pahoita mieltään. (sarkasmi)

Vierailija
2/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kehutaan aina tasaisesti kaikkia ulkonäkötasosta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:15"]

Olet siis perusnätti nainen jonka itsetunto vaatisi pönkitystä kehuilla? Ja sinun itsetuntoa syö kamalasti jos ne sinun "vaatimattoman"näköiset ystävät saa muilta ystäviltä kehuja? Aidosti itsevarmat naiset tietävät näyttävänsä hyvältä, eivät tarvitse jatkuvia kehuja ja osaavat silti myös kehua muita. On mukavaa olla muille mukava, kokeilisit joskus.

[/quote]

Ei, kyllä minä kehuni saan. Jollain tapaa olen tällä habituksella edennytkin maailmassa, sanoisin, että keskimäärin paremmin kuin moni muu. Esim töissä minua pyydetään messuille kertomaan putiikistamme, ja on siellä muitakin naisia ketä voisi pyytää siihen hommaan. Ja olen ihan iloinen näinen naisten puolesta, jotka kehuja saavat tyttöjenilloissa, koska heitä esim miehet tuskin kehuvat. Tullut vaan mieleen, että nämä  naiset jotka heitä kehuvat, ovat aika kettuja kyllä. Minua kiinnostaa se ajatusrakenne, mikä siellä tyhjän kehun takana on. Tai sitten mun maku on vaan niin eri. Ja juu, kehun kyllä itsekin, jos jollain on erityisen onnistunut asu- tai asustevalinta.

Ja ettei kukaan luule mitään ihmeellistä, niin mulla ei ole mitään tekoripsiä tms tai tekomuutakaan, en näytä bimbolta.
[/quote]

Vaikutat aikamoiselta...

Vierailija
4/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä joku on tragikoominen, niin se on kyllä ap. Mutta tää varmaan onkin trolli :D

Vierailija
5/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman. Yksi tyttöporukoistani on ollut koossa 15 vuotta, ja sama meno on jatkunut aikuisena vaikka ainakin osa meistä on ihan fiksuja, tiedostavia ja kypsiä ihmisiä. Kehuja saavat myös hyvännäköiset, mutta niiden vaatimattomampien (ja/tai ylipainoisten) asuja tai ulkonäköä kehutaan oikein korostetusti.

Tietysti taustalla piilee se todella vaiettu tsemppaamistarkoitus.

TOISAALTA, onko yleisellä "tasolla" väliä, jos itse kutakin kehutaan suhteessa tämän ko. ihmisen omaan normiin? Vertailu muihin ihmisiin on toisarvoista, jos joku todellakin näyttää oikeasti paremmalta kuin vaikka edellispäivänä tai viikko sitten ja on iloinen ja onnellinen siitä =)

Vierailija
6/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vaikuta kovinkaan empaattiselta tyypiltä eikä näytä täysin ymmärtävän ihmisten välisiä kohteliaisuus-käytäntöjä. Hieman myös miesten mielistelyä on hänellä ilmassa.

Vierailija
7/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen se "naiset vihaavat minua kun olen niin kaunis"-Samantha Brick :D

Vierailija
8/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunika-mammoilla meni tämä aloitus tunteisiin :)

Vierailija
9/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:37"]

Oon huomannut saman. Yksi tyttöporukoistani on ollut koossa 15 vuotta, ja sama meno on jatkunut aikuisena vaikka ainakin osa meistä on ihan fiksuja, tiedostavia ja kypsiä ihmisiä. Kehuja saavat myös hyvännäköiset, mutta niiden vaatimattomampien (ja/tai ylipainoisten) asuja tai ulkonäköä kehutaan oikein korostetusti.

TOISAALTA, onko yleisellä "tasolla" väliä, jos itse kutakin kehutaan suhteessa tämän ko. ihmisen omaan normiin? Vertailu muihin ihmisiin on toisarvoista, jos joku todellakin näyttää oikeasti paremmalta kuin vaikka edellispäivänä tai viikko sitten ja on iloinen ja onnellinen siitä =)

[/quote]

Tsemppaamistarkoitus? Kai olet tietoinen, että se mitä muut ajattelevat toisesta ei välttämättä ole se, mitä henkilö itse ajattelee.

Joku teidän mielestänne "alempitasoinen" nainen voi olla mielestään tosi hyvännäköinen ja riittävä. Siinäpä yritätte tsempata kehumalla tunikaa. Jotenkin teennäistä ja niin turhaa. Milloin ihmiset kasvaa aikuisiksi ja tajuaa, että ulkonäköä tärkeämpiä asioita on mm. kaikki muu elämässä?

Vierailija
10/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:37"]

[/quote]

Oon samaa mieltä. Kehujen takana on pakko olla tsemppaamistarkoitus. Ja kyllähän ne kehujen kohteet näyttävät yleensä tyttöjenillassa paremmilta kuin muuten. Ap

Vierailija
11/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"]Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä?

Olen päätellyt, että kehut eivät liity illan kivoimpaan vaatteeseen, vaan naiset kehuvat sitä, joka eniten kehuja tarvitsee. Eli sitä ylipainoista, joka on taas ostanut uuden mitäänsanomattomannäköisen halatin. Kun baarin puolelle mennään, muuttuu "yllättäen" kehujen kohde..... Miehet kehuvat niitä naisia, ketkä oikeasti kivoilta näyttävät. 
[/quote]
Voi huomiohuora. Omaan itse Sofia Vergara-vartalon joten ei, en todellakaan odota että miesten lisäksi myös kaikki naisetkin kehuisivat minua... Itse annan kehuja heille jotka ne ansaitsevat, mutta kyllä, myös heille jotka eivät niitä miehiltä saa, ihan siksi että ihminen on muutakin kuin ulkokuori. Kaiken pitää olla niin oksettavan ulkonäkökeskeistä nykyään! Kuinkahan monta kertaa minua on ulkonäköni takia luultu tyhmäksi! En itse nauti saamastani huomiosta ollenkaan, saan huomiota vaikka menisin verkkareissa baariin, mutta miksi - no juuri siksi - ulkonäön takia. Itse iskin oman mieheni, ei ollut minusta alunperin kiinnostunut - HYVÄ NIIN! Sainpahan miehen joka ei miettinyt vain ulkonäköäni.

Vierailija
12/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan niin muuten tottunut kehujen saamiseen, että välillä oikein ärsyttää kuunnella muiden ylistyksiä. Tiedostan että minua kehuttaessa kehut ovat aiheellisia, mutta muille ne menevät ikäänkuin 'hukkaan', jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kateushan tässä pohjimmaisena on, se on selvä.

Ap

Vierailija
13/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]Olen vaan niin muuten tottunut kehujen saamiseen, että välillä oikein ärsyttää kuunnella muiden ylistyksiä. Tiedostan että minua kehuttaessa kehut ovat aiheellisia, mutta muille ne menevät ikäänkuin 'hukkaan', jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kateushan tässä pohjimmaisena on, se on selvä.

Ap
[/quote]

Sää oot kyllä jotenkin kuvottava.

Vierailija
14/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"]

Olen normipainoinen nainen ja vaatteeni ovat aina tosi kivat, kun tyttöjeniltaan menen. Vaatteeni istuvat hyvin, ovat hyvälaatuisia ja asusteet sopivia. Olen huomannut, että usein naiset kehuvat toistensa releitä näissä illoissa. Ihmettelen tässä kohden yhtä asiaa. Lähes AINA kehut kohdistuvat jonkun ylipainoisen tunikaan, joka harvoin edes kovin kivalta näyttää. En ymmärrä tätä yhtälöä. Naiset siis kehuvat sellaista, joka ei ole kovin kivan näköistä. Mikseivät kehu sellaisen ihmisen vaatetta, joka ihan Oikeasti näyttää kivalta kantajansa päällä?

[/quote]

Ja sulle on oletettavasti aikuisena jotenkin ongelmallista, että jollekulle yritetään porukalla saada hyvää itsetuntoa ja hyvää mieltä? Oletko sattumoisin sellanen ihminen, jonka pitää saada kaikki huomio itselle? Että ne miesten kehut baarissa (jotka varmaan saat kaikki kun oot niin hyvännäkönen) ei riitä?

Vierailija
15/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"]

[/quote]

Sellaista on kiva kehua, joka muutenkin on mukava ihminen. Vink, vink.

Vierailija
16/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja ihmisiä kehutaan, ystävällisyys ja reiluus tekee ihmisestä kauniin. Päättele siitä. Miesten kehut baarissa ei paljon merkitse, kaikki tietää mihin niillä pyritään.

Vierailija
17/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:03"]

[/quote]

Ja sulle on oletettavasti aikuisena jotenkin ongelmallista, että jollekulle yritetään porukalla saada hyvää itsetuntoa ja hyvää mieltä? Oletko sattumoisin sellanen ihminen, jonka pitää saada kaikki huomio itselle? Että ne miesten kehut baarissa (jotka varmaan saat kaikki kun oot niin hyvännäkönen) ei riitä?
[/quote]

No olen tottunut saamaan jonkinverran huomiota ja haluan kyllä sitä, mutta en tiedosta että minulla olisi mitään ongelmaa. Ottaa vaan päähän ja ihmetyttää miksi kehua muita 'alempiarvoisia' kun se on niin läpinäkyvää kun itse istun vieressä. Huoh.

Ap

Vierailija
18/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:46"]Olen vaan niin muuten tottunut kehujen saamiseen, että välillä oikein ärsyttää kuunnella muiden ylistyksiä. Tiedostan että minua kehuttaessa kehut ovat aiheellisia, mutta muille ne menevät ikäänkuin 'hukkaan', jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kateushan tässä pohjimmaisena on, se on selvä. Ap [/quote] Sää oot kyllä jotenkin kuvottava.

[/quote]

Tää ei ollu mun kirjoittama. Ap

Vierailija
19/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan se sieltä, kun jaksoi lukea koko jeremiadin. Kateellinen mimmihän sieltä vain paljastui. Sinulla lienee vielä paljon oppimista empatian tiellä. Toteat, että naiset kehuvat niitä, jotka eniten kaipaavat / tarvitsevat kannustusta. Aivan. Kun empatiakyky on kohdallaan samoin kuin itsetuntokin, niin on varaa todellakin kannustaa sitä, joka on juuri silläå hetkellä suurimman tuen tarpeessa. Syitähän voi olla melkein mitä vain. Etkö todella ymmärrä, että se tunikan kehuminen voi olla pelkkää pintaa ja että todellisuudessa kyse on ihan jostain muusta. Sinä et selvästikään tällaiseen naisjoukkoon kuulu, joten mene sinä sinne miesten kehuttavaksi hienosti istuvine hyvänlaatuisine kamppeinesi. Entäs, jos eivät kehukaan?

Vierailija
20/77 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän samaa sukua sen kanssa, kun naiset aina kilvan kehuu, kun joku on leikkauttanut kauniit, pitkät hiuksensa "pirtsakaksi" kananperseeksi! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi