Mies ei halua kertoa raskaudesta kenellekään
Meille on tulossa ensimmäinen vauva, olen nyt viikolla 25. Mies ei ole vieläkään kertonut kenellekään että odotamme lasta (paitsi esimiehelleen). Tuntuu jotenkin todella oudolta ettei mies viitsi kertoa kenellekään, vaikka on perheensä kanssa läheisissä väleissä ja ystäviäkin on. Maha alkaa olla jo niin iso ettei sitä oikein voi piilotella, mutta emme ole nähneet ketään aikoihin.
Hän on hyvin innoissaan lapsesta, se saatiin alulle vuosien yrityksen jälkeen lapsettomuushoidoilla. Kun kysyn miksei hän halua kertoa vaikka vanhemmilleen, sanoo ettei oikein tiedä miten. En tajua mikä ukkelia vaivaa. Onko kellään ollut samaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan naurettava ongelma ja aivan luonnollinen asia, että lapsi tulee. Mitä ihmettä te touhuatte? Jos ette voi puhua raskaudesta ja tulevasta lapsesta normaalisti, oletteko oikeasti valmiita vanhemmuuteen?
Mä olen ollut valmis keskustelemaan mun raskaudesta ja tulevasta lapsesta normaalisti. Mutta mun anoppi 60 plusplus ei ollut valmis isovanhemmuuteen, joten normaali keskustelu oli aika mahdotonta hänen kanssa.
Kyllä se vaan menee niin, että normaaliin keskusteluun tarvitaan, että molemmat osapuolet ovat kykeneviä keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan naurettava ongelma ja aivan luonnollinen asia, että lapsi tulee. Mitä ihmettä te touhuatte? Jos ette voi puhua raskaudesta ja tulevasta lapsesta normaalisti, oletteko oikeasti valmiita vanhemmuuteen?
Mä olen ollut valmis keskustelemaan mun raskaudesta ja tulevasta lapsesta normaalisti. Mutta mun anoppi 60 plusplus ei ollut valmis isovanhemmuuteen, joten normaali keskustelu oli aika mahdotonta hänen kanssa.
Kyllä se vaan menee niin, että normaaliin keskusteluun tarvitaan, että molemmat osapuolet ovat kykeneviä keskusteluun.
No eikai tämä nyt herranjestas mikään mielipide tai keskusteluasia ole?? Te ilmoitatte, että lapsi tulee, silloin ja silloin ja se siitä. Siis oikeasti mitä ihmettä? Jos aikuinen ihminen on niin epävakaa ja mahdoton, ettei hänelle voi ilmoittaa normaalia asiaa, niin miksi hel etissä te olette sellaisen kanssa missään tekemisissä? Kaikenlaiset sitä lisääntyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksettu kertoa anopille ensimmäisestä raskaudesta, koska yritti viimeiseen asti toivoa pääsevänsä minusta eroon ja hänen pettymykseskseen menimmekin naimisiin. Oli rankkaa.
Silti ovat lapsenlapset hyvin kelvanneet, vaikka niillä onkin ei-toivottu äiti :D
Vierailija kirjoitti:
Keksikää yhdessä joku kiva tapa kertoa. Lähettäkää vaikka kännykällä kuva mahastasi tai ultrakuvasta tai neuvolakortista tai pikkuisista sukista tai tutista.
Ei ole vaikeaa.
Pakkohan se on nyt jotenkin kertoa, ennenkuin vauva syntyy.
Tosi kiva tapa kun saa kuvan jonkun pallomahasta 🤢🤢🤢 Osa teistä mammoista on niin itsekeskeisiä, eikö voi normaalisti kommunikoida?
Mies hoitaa omat vanhemmat ja sinä omasi
Ei ole niin harvinaista kuin luulisi. Tunnen kaksi vastaanlaista tapausta. Toisessa tapauksessa raskaus oli loppuvaiheessa, ennenkuin isän äiti sai tietää asiasta. En tiedä, miksi tulevan isän oli vaikea puhua asiasta. Muutenkaan hän ei pahemmin vauva-asioista puhunut. Lapsen ollessa parin kuukauden ikäinen hän puhui mieheni kanssa yli tunnin puhelimessa. Kun kysyin puhelun päätyttyä, mitä vauvalle ja puolisolle kuuluu, niin kuulin, ettei heistä ollut minkäänlaista puhetta puhelun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Se on aikeissa dumppaa sinut. Varaudu pahimpaan.
Dumpata.
Tuskin.
miksi miehen siitä pitäisi kaikille uutisoida? eikö riitä, että mamma makaa sohvalla somettamassa raskaudestaan koko maailmalle? kohta muut saavat nauttia kiinnostavista sinappivaippapäivityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole niin suurta tarvetta huomion haulle kuin naisilla
En minä huomiota kaipaa. Haluaisin vain tulevien isovanhempien tietävän että lapsenlapsi on tulossa. Ja miehen sisarusten myös.
Ap
No sitä nolottaa, kun sen vanhemmat saa tietää, että harrastatte seksiä.
Jo ennen kun sain ensimmäisen keskenmenon mulle oli jotenkin todella selvää että en kertoisi raskaudesta kenellekään ennne kuin tosi, tosi myöhään ja silloinkin vain lähimmille ja niille keille on pakko, vaikka esihenkilölle. Olen tietoinen siitä että missä tahansa vaiheessa raskautta asiat voi mennä pieleen, vielä synnytyksessä myös. Ehkä siinä on jotain taikauskoa tai sitten sitä, etten vaan jaksaisi joka ikiselle kertoa miksei vauvaa tullutkaan tai että se vammautui synnytyksessä, kun olisin ensin hehkuttanut puolelle maailmaa.
Tuntuu että ihmiset on yleensä tosi optimisteja tai sitten tietämättömiä kun laitetaan someen jo ultrakuvaa jne. Mutta harvoinpa niitä tarinoita edes kuulee muuta kuin että kaikki on mennyt hyvin ja terve lapsi tuli. Toisiakin kuitenkin on.
Jos tarina on totta niin tuo on kyllä tosi ikävää varmaan isovanhempien mielestä kun lopulta saavat tietään. Heidäthän on jätetty täysin pimentoon.
Naiset ne ei vain ole kykeneväisiä kunnioittamaan miehiä.
Jos mies ei halua/pysty kertoa/kertomaan asiasta, niin
1) se ei ole ongelma
2) nainen ei missään nimessä mene kertomaan miehen puolesta, niin kuin muut naiset tässä ketjussa kehottavat
3) naisen tulisi olla miehen tukena
Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku. M27
Miehillä ei ole samanlaista tarvetta huomiolle kuin naisilla. Siksi. #ikionnellinenäiti #blessed #suomiinsta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikai tämä nyt herranjestas mikään mielipide tai keskusteluasia ole?? Te ilmoitatte, että lapsi tulee, silloin ja silloin ja se siitä. Siis oikeasti mitä ihmettä? Jos aikuinen ihminen on niin epävakaa ja mahdoton, ettei hänelle voi ilmoittaa normaalia asiaa, niin miksi hel etissä te olette sellaisen kanssa missään tekemisissä? Kaikenlaiset sitä lisääntyy..
Valitettavasti asian ilmoittamisen jälkeen asia ole sillä selvä. Vaan sen jälkeen alkaa päivittely/huokailut/oman isovanhemmuuden hyväksyminen, halusi sitä tai ei niin sain siitä valitettavan osan suoraan niskaani. Itse olisin ollut valmis katkaisemaan välit anoppiin, mutta miehelle hän on äiti, ja mies nyt vaan ei nähnyt asiaa niin suurena ongelmana. Hänen mielestä asia hoitui hyvin kun ei vaan kerrottu anopille lapsesta mitään.
Älä viitsi olla lapsellinen. Opettele ymmärtämään suomen kieltä.