Mistä tällaiset uniongelmat voi oikein johtua?
Kyseessä ei ole mikään uusi juttu vaan tällaisia oireita on ollut aina. Tarvitsen paljon unta, alle 8-9h alkaa kerryttää univajetta. Ilman herätystä nukun helposti kellon ympäri, enemmänkin.
Olen kärsinyt yöllisistä kauhukohtauksista aina, nyt ne on nostaneet vuosien poissaolon jälkeen taas päätään. Herään usein sekavana enkä tiedä missä olen tai mitä tapahtuu. Tämän takia olen usein myöhästynyt koska laitan herätyksen pois päältä, herätyksen ääni usein kietoutuu uneen ja laitan sen pois tiedostamatta mitä oikeassa elämässä tapahtuu. Kellon asettaminen toiselle puolelle huonetta ei auta.
Näen usein painajaisia ja herään vihaisena. Yleensä nuo vihan kohteet on jotain ihan unisen mielen luomaa outoutta, viimeisimpänä heräsin ärsyyntyneenä siitä että olin mielestäni tilannut pahaa ruokaa. Kun viimein heräsin kunnolla mietin että mit vit, en ole tilannut ruokaa kotiinkuljetuksella viikkoihin, mistä aivoni tuonkin repäisivät.
Liikun myös todella paljon unissani, puhun silloin tällöin.
Kommentit (5)
Uniapneaa veikkaan minäkin. Oletko minkä ikäinen, onko ylipainoa?
En kuorsaa ollenkaan, yhdessä vaiheessa epäilin kyllä uniapneaa ja pyysin silloista poikaystävääni tarkkailemaan miten hengitän unissani. Tämä ei huomannut mitään erikoista. Noita oireita on ollut siis ihan lapsesta asti. Olen 25v, ylipainoa ei ole ollut ikinä ja tämänhetkinen bmi on laskurin mukaan 22.
-ap
Suosittelisin nukkumista niin ettei tarvisi herätä herätyskelloon, vaan keho saisi nukkua sen verran ja mihin aikaan sillä mieli tekis. Sitten vertaisin miten se eroaa entiseen ja tekisin sitä kautta päätelmiä näkyykö ongelmaa
Uniapnea