Oletko onnellinen?
Tämä kysymys tuli mieleeni, kun minusta av:lla on viime aikoina lisääntynyt toisten mollaaminen, trollaaminen ja jankuttaminen. Ehkä se johtuu siitä, ettemme ole niin onnellisia.
Kommentit (19)
Mä oon ns. pinnan alla onnellinen, mut päällisin puolin viime aikoina vähän tylsistynyt, siksi oon täällä toikkunutkin. Mulla on taiteellinen blokki. Osittain av huonontaa oloa, jos esim. erehtyy itse trollaamaan todellisuutta liiaksi liipaten ;) mut jos seurailee ja vähän provoo vaan kommenteilla, menee enimmäkseen viihteestä. Välillä ihmisten suppeus kyl rasittaa.
Ikävä kyllä suurin osa ihmisistä ei todellakaan ole mitään onnellisia (vaikkakin äskeisen tuloksen mukaan juuri me Suomalaiset sijoitumme onnellisuudessa ihan kärkipäähän!). Mutta todellisuudessa kuitenkin voidaan puhua korkeintaan jonkunlaisesta tyytyväisyydestä, mutta sekään ei oikein näytä riittävän, koska ihmisluonne on nääs sellainen, että aina pitäisi saada vähän jotain lisää, kunnes kyllästytään, ja taas toivotaan jotain uutta ja piristävää. Omalla kohdallani onnellisimmat hetket/kaudet ovat tietysti olleet niitä, kun olen löytänyt jonkun ´´hemmetin ihanan lyylin´´, ja tietenkin olen luullut, että tämä on taas sitä ´´ikuista onnea´´, kunnes olen nyt päätynyt siihen tulokseen, että se ikuinen onni piilee korkeintaan jossain satukirjoissa, taikka sitten runoilijoiden sepittämissä iskelmissä. Kun lukee näitäkin sivustoja, niin huomaa että ihmiset ovat pikemminkin ahdistuneita, kuin että olisivat edes tyytyväisä. Ja tämähän ilmenee niin, että jatkuvasti tulee vastaan sellaisia kommenntteja, joissa mollataan hyvinkin suorasukaiseen sävyyn vaikkapa vastavalittua missiä, tai ketä tahansa julkkista. Lopuksi voisi vähän siteerata erästä Junnu Vainion sanoittamaa laulua, joka kuuluu näin: ´´jos olet onnellinen, niin muuta tarvitse en.´´
Mä en ole kovinkaan onnellinen. En kuitenkaan usko kirjoittavani mitenkään erityisen ilkeästi siitä huolimatta. Myönnän kyllä peukuttaneeni nasevia kommentteja. :(
Mä olen sellaista ärsyttävää perusonnellista ihmistyyppiä joten olen nytkin onnellinen.
Enpä kyllä voi sanoa olevani. Eikä tämä av-palsta ainakaan auta asiaa. Pitäisi vissiin hankkia elämä.
Olen. Ei ole kaikkea mitä haluaisin, mutta enemmän kuin tarpeeksi.
Pystyttekö tunnistamaan tunteitanne niin hyvin, että osaatte arvioida, vaikuttaako onnellisuus'tasonne' trollausherkkyyteenne? -ap
En, enkä edes muista milloin olisin ollut.
Leikin olevani onnellinen muiden seurassa. Yksin ollessani olen neutraalia vähän alempana, tylsistyneen ja ahdistuneen välimaastossa tarkalleen.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Pystyttekö tunnistamaan tunteitanne niin hyvin, että osaatte arvioida, vaikuttaako onnellisuus'tasonne' trollausherkkyyteenne? -ap
[/quote]En minä ainakaan ala siirtämään vitutustani muihin. Mietin tarkkaan jopa alapeukunkin!
Semisti onnellinen. Moni asia on hienosti mutta toiset vähän niin ja näin.
En tunne itseäni kovinkaan onnelliseksi, en ole koskaan tuntenut. En kyllä myöskään trollaile. Ainuttakaan trollia en ole aloittanut tämän seitsemän vuoden aikana kun olen av:lla pyörinyt. Tämä on aikuisten keskustelupalsta ja sellaisena pyrin sen omalta osaltani säilyttämään.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Pystyttekö tunnistamaan tunteitanne niin hyvin, että osaatte arvioida, vaikuttaako onnellisuus'tasonne' trollausherkkyyteenne? -ap
[/quote]En minä ainakaan ala siirtämään vitutustani muihin. Mietin tarkkaan jopa alapeukunkin!
[/quote] silti tunnut vastaavan kovin kärkkäästi. :/ hienoa, jos pystyt olemaan purkamatta ärsyyntymistäsi muihin! :)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Pystyttekö tunnistamaan tunteitanne niin hyvin, että osaatte arvioida, vaikuttaako onnellisuus'tasonne' trollausherkkyyteenne? -ap
[/quote]
Kyllä. Kun olen tuon tylsistyneen ja ahdistuneen välimaastossa, haen helpotusta heittelemällä nasevia letkautuksia ympäriinsä. Sitten seuraan paljonko tulee peukkuja, ja kun niitä yleensä tulee paljon, luulen olevani pidetty ja huumorintajuinen. Kysyttävää?
En ole, olen itsemurhan partaalla.
Itte ainakin olen. Toinen lapsi syntyy kesällä, vakaa parisuhde ja ihana koti. Töissä menee hyvin, tykkään työstäni. Miehellä vähän liikaa ollut nyt töitä, mutta haluaa rahaa säästöön enemmän ja vauvan syntymän jälkeen voikin sit höllätä ja olla kotosalla taas tuttuun tapaansa enemmän. Raskaus sujuu ihan hyvin, vähän väsynyt olo alkaa olla. Ei mulla ole syytä, miksi en olisi onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Pystyttekö tunnistamaan tunteitanne niin hyvin, että osaatte arvioida, vaikuttaako onnellisuus'tasonne' trollausherkkyyteenne? -ap
[/quote]
Kyllä. Kun olen tuon tylsistyneen ja ahdistuneen välimaastossa, haen helpotusta heittelemällä nasevia letkautuksia ympäriinsä. Sitten seuraan paljonko tulee peukkuja, ja kun niitä yleensä tulee paljon, luulen olevani pidetty ja huumorintajuinen. Kysyttävää?
[/quote] ei kysyttävää, mutta vaikuttaa ihan ymmärrettävältä toiminnalta. en sitten osaa sanoa, kuinka kannattavaa toiminta on, mutta joo, av:lla tuntuu saavan enemmän yläpeukkuja naseviin ja vittumaisiin kommentteihin. :/
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Pystyttekö tunnistamaan tunteitanne niin hyvin, että osaatte arvioida, vaikuttaako onnellisuus'tasonne' trollausherkkyyteenne? -ap
[/quote]
[/quote] ei kysyttävää, mutta vaikuttaa ihan ymmärrettävältä toiminnalta. en sitten osaa sanoa, kuinka kannattavaa toiminta on, mutta joo, av:lla tuntuu saavan enemmän yläpeukkuja naseviin ja vittumaisiin kommentteihin. :/
[/quote]
Älä huoli, en ole ikinä ilkeä ihmisille täällä jotka ovat pinteessä tai itse masentuneita. Bravuurini on letkautella poliittisissa keskusteluissa ivallisia kommentteja tunnettuihin poliitikkoihin liittyen.
Ja kyllä, olen harkinnut lopettamista ja menemistä terapiaan. Tämä AV ei tee minun psyykeelle hyvää.
En oo onnellinen.