Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yläkoulun ope ja lomailen koko 11 viikkoa

Vierailija
11.05.2015 |

Opetan yläkoulussa kieliä. Työkokemusta 10 vuotta. Voin sanoa rehellisesti, etten tee yhtään mitään ensi lukuvuoteen liittyvää koulutyön kesäkeskeytyksen aikana ennen kuin koulu alkaa vesolla 17.8. Kaikki matskut valmiina ja sitten katsotaan mitä tehdään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä on lomaillessa, jos palkattomaan lomaan on varaa.

Vierailija
22/25 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole kyllä ope. En minä ainakaan tuollaisia lomia vietä, vaan väistämättä eka lomaviikko menee järjestämiseen ja taas vikana suunnittelen seuraavaa lukuvuotta. Enkä tod. mene tv:n katselulla tässä vaiheessa. Koko kesän kerään materiaalia, kun sopivaa osuu käsiin.

Yläkoulun ope minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Provo! Ei tuo ole mahdollista.

Minä olen yläkoulun kieltenope ja kyllä minulta menee se 7 viikkoa ihan täysipäiväisesti seuraavan syksyn oppituntien valmistelemiseen, 4 viikkoa pidän sitten lomaa. Kaikilla tuntemillani kollegoillakin on näin. Eihän niitä tunteja muuten pystyisi vetämään jos ei ole valmistellut huolella.
[/quote]
Eikö voi käyttää edellisen vuoden materiaalia?

Vierailija
24/25 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Provo! Ei tuo ole mahdollista.

Minä olen yläkoulun kieltenope ja kyllä minulta menee se 7 viikkoa ihan täysipäiväisesti seuraavan syksyn oppituntien valmistelemiseen, 4 viikkoa pidän sitten lomaa. Kaikilla tuntemillani kollegoillakin on näin. Eihän niitä tunteja muuten pystyisi vetämään jos ei ole valmistellut huolella.
[/quote]

No huhhuh. Mä en tunne yhtään opettajaa joka näin tekisi. Mitä ihmettä sä suunnittelet 7viikkoa?! Mä saatan suoda ajatuksen työlle elokuun toisen viikon alussa, mutta sitä ennen se on kesä ja heinäkuu ihan kannat kattoon niin minulla kuin kaikilla muillakin tuntemillani opettajilla.
T. Lukion kieltenope, myös tunteja yläkouluun säännöllisesti

Vierailija
25/25 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Provo! Ei tuo ole mahdollista. Minä olen yläkoulun kieltenope ja kyllä minulta menee se 7 viikkoa ihan täysipäiväisesti seuraavan syksyn oppituntien valmistelemiseen, 4 viikkoa pidän sitten lomaa. Kaikilla tuntemillani kollegoillakin on näin. Eihän niitä tunteja muuten pystyisi vetämään jos ei ole valmistellut huolella. [/quote] Eikö voi käyttää edellisen vuoden materiaalia?

[/quote]Käytän sitä pohjana, mutta totta kai se pitää päivittää aikaa vastaavaksi. Olen ruotsinopettaja, ja kielethän kehittyvät koko ajan, samoin opetusmenetelmät kehittyvät ja kirjasarjoistakin tulee uusia painoksia.