Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi kävelee 5kk ikäsenä

Vierailija
11.05.2015 |

ja juoksee 7 kuukautisena...onko se edes mahdollista?

mietin vain kun äidin mukaan nousin itse seisomaan 4kk iässä, kävelin 5kk iässä ja juoksin 7 kuukautisena.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:17"] No siis meidän poika käveli tuettuna, eli käsistä kiinni pitämällä 5kk:n iässä. On syntynyt ennen marraskuun 10. päivää ja käveli näin niin, että painoin sen mieleeni (mutta ei siis todellakaan ollut eka kerta) 1.5 eli vappuna. Ei ollut just vielä täyttänyt 6 kuukautta. Oltiin miehen sukulaisten luona niin siksi jäi mieleeni. Poika on nyt alakoululainen, joten aika tuoreessa muistissa vielä. Tosin en tiedä, onko tällainen nyt niin harvinaista. Sitäpaitsi varsinaiseen itsenäiseen kävelyyn sillä ei ollut vaikutusta, poika uskalsi ekan kerran irrottaa meistä vanhemmista tai muista tuista 1v2kk iässä ja kävellä itse :) Kaveri ottaa aina varman päälle :) [/quote] Miksi tähän alapeukkuja? [/quote] no tällä ei ole mitään tekemistä kävelemisen kanssa. Kun osaa varata jalkoihinsa, kuten kaikki tuossa vaiheessa osaa, niin se käveleminenkin onnistuu. Jos käsistä roikottaa, niin jokainen "kävelee"

[/quote]

No aivan, ja tästä kerroin. Aivan itse varasi jalkoihinsa. Kyse ei todellakaan ollut mistään varvastelusta. Kuopus ei tehnyt niin vielä sen ikäisenä. Kuten sanoin itsekin, niin tuskin on harvinaista. Mutta kiitos, että selitit, mikä ihmisiä oikein närästi. En vain voinut tajuta, että kun kerron päivänselvän asian se on joillekin noin vaikeaa. Ja miksi kutsuin kävelemiseksi niin se näytti aivan kävelemiseltä - tuettuna, minkä myös mainitsin. 

[/quote]

Miksi pitää vieläkin alapeukuttaa??? Kaikki eivät todellakaan "kävele" 5-kuisina ympäri huonetta tuettuinakaan. Ette usko vai? Eikä pidäkään. No, ei ole mun maailmastani pois, lähinnä säälittää tuollaiset vänkyttäjät. Mahtaako teillä olla edes lapsiakaan, ootte siihen vähän liian nuoria.

Vierailija
2/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan kuulosta! Meijän tyttö konttas 5 kk ja nousi seisomaan ja käveli tukea vasten 7 kk. Tästäkin neuvolan täti ja lääkäri olivat ihan hämmästyneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:40"]

Hurjan kuulosta! Meijän tyttö konttas 5 kk ja nousi seisomaan ja käveli tukea vasten 7 kk. Tästäkin neuvolan täti ja lääkäri olivat ihan hämmästyneitä.

[/quote]

onhan se joo.

Vierailija
4/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on

Vierailija
5/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot. Hitto et on muuten kauheen näköstä, kun vanhemmat "kävelyttää" vauvaa, jolla ei siihen mitään valmiuksia vielä edes ole. Polvet notkuen, halutaan muka näyttää että osaa "kävellä". Ei voi olla hyväksi jaloille, vaikka kyllähän se vauvasta kivaa on. Muutenkaan ei ole mitään järkeä edistää kävelyä, ellei konttaus ole jo kunnolla hanskassa. Konttaaminen kun on motoriikalle paljon tärkeämpää kuin kävely. Oma vauva oppi kävelemään ilman tukia kymmenkuisena, vaikka ollenkaan ei häntä kävelytetty. Eiköhän ne opi sitten kun aika on oikea.

Vierailija
6/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa että niin myöhään oppi.

Vierailija
7/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemään oppiminen on täysin yksilöllistä; eikä myöskään korreloi millään tavoin tulevan menestyksen / muun oppimiskyvyn kanssa. Mulla on 3 lasta; eka käveli 6kk, toka 10 kk ja kolmas 1 v 2kk. Parhaiten opinnoissa on menestynyt tuo, joka otti askeleensa jo huolestuttavan myöhässä; hän on myös liikunnallisesti erittäin lahjakas ja menestyvä urheilija. 6kk:n ikäisenä kävelemään lähtenyt on ollut koko ikänsä kuin ylimääräisellä moottorilla varustettu, eikä ole jaksanut liioin kaikkeen keskittyä - mutta uimaan, luistelemaan ja pyöräilemään oppi heti kun sai välineet. 10 kk kävelemään lähtenyt on tosiaan keskimmäinen keskitien kulkija kaikin puolin.... 

Vierailija
8/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta joista toinen otti ensiaskeleen 5kk ja toinen 11kk. Tämä 5kk ensi askeleen ottaja on menestynyt kaikessa aivan loistavasti. Aerobisessa urheilussa, matematiikassa ja luovassa taiteessa. 11 kk kävelemään oppinut ei osaa yhtä hyvin samoja aiheita. Olen kuullut että juuri tämä ensi askel nuorena kertoo parhaiten lapsen kehittymisestä aina aikuisikään asti ja taidoista.

Vierailija
9/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:24"]Minulla on kaksi lasta joista toinen otti ensiaskeleen 5kk ja toinen 11kk. Tämä 5kk ensi askeleen ottaja on menestynyt kaikessa aivan loistavasti. Aerobisessa urheilussa, matematiikassa ja luovassa taiteessa. 11 kk kävelemään oppinut ei osaa yhtä hyvin samoja aiheita. Olen kuullut että juuri tämä ensi askel nuorena kertoo parhaiten lapsen kehittymisestä aina aikuisikään asti ja taidoista.
[/quote]

No itsehän olen saamarin tyhmä lapsi ollut, en menestynyt missään muussa kuin kuvataiteessa.

Vierailija
10/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapset oppii juoksemaan. Ei kävelemään tai konttaamaan. Johtuu siitä, että on turvaton kasvuympäristö, jossa ei ole annettu kehittyä ja tukea

Vierailija
11/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä aina turvattu lapsuus. Kypärät ja kaikki virikkeet päällä ku lähin juoksemaan

Vierailija
12/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni aikaan samassa kerhossa oli poika, joka käveli 6kk vanhana ja juoksi 8kk vanhana.

Vierailija
13/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 00:54"]Kävelemään oppiminen on täysin yksilöllistä; eikä myöskään korreloi millään tavoin tulevan menestyksen / muun oppimiskyvyn kanssa. Mulla on 3 lasta; eka käveli 6kk, toka 10 kk ja kolmas 1 v 2kk. Parhaiten opinnoissa on menestynyt tuo, joka otti askeleensa jo huolestuttavan myöhässä; hän on myös liikunnallisesti erittäin lahjakas ja menestyvä urheilija. 6kk:n ikäisenä kävelemään lähtenyt on ollut koko ikänsä kuin ylimääräisellä moottorilla varustettu, eikä ole jaksanut liioin kaikkeen keskittyä - mutta uimaan, luistelemaan ja pyöräilemään oppi heti kun sai välineet. 10 kk kävelemään lähtenyt on tosiaan keskimmäinen keskitien kulkija kaikin puolin.... 
[/quote]
Pitkä konttausvaihe vaikuttaa koordinaatiokykyyn ja muihin taitoihin joista juuri urheilulajeissa on hyötyä. Itse opin suht aikaisin kävelemään ja olen ollut aina huono urheilussa, olisin omasta puolestani saanut oppia kävelemään vasta myöhemmin :D

Vierailija
14/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oppi kääntymään 2 kk ikäisenä ja ryömi 4 kk ja käveli 7 kk. Ei oikein ikinä ollut "vsuva". Olikin todella levoton, nukkui huonosti eikä oikein koskaan ollut tyytyväinen. Edelleen 4-v menee ihan sata lasissa koko ajan, eikä oikein jaksa keskittyä muuhun kuin urheiluun. Tosin ei kyllä mitään kovin ohjattua jaksa siinäkään, kun ei oikein sääntöjä malta noudattaa.

Vierailija
15/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 00:54"]Kävelemään oppiminen on täysin yksilöllistä; eikä myöskään korreloi millään tavoin tulevan menestyksen / muun oppimiskyvyn kanssa. Mulla on 3 lasta; eka käveli 6kk, toka 10 kk ja kolmas 1 v 2kk. Parhaiten opinnoissa on menestynyt tuo, joka otti askeleensa jo huolestuttavan myöhässä; hän on myös liikunnallisesti erittäin lahjakas ja menestyvä urheilija. 6kk:n ikäisenä kävelemään lähtenyt on ollut koko ikänsä kuin ylimääräisellä moottorilla varustettu, eikä ole jaksanut liioin kaikkeen keskittyä - mutta uimaan, luistelemaan ja pyöräilemään oppi heti kun sai välineet. 10 kk kävelemään lähtenyt on tosiaan keskimmäinen keskitien kulkija kaikin puolin.... 
[/quote]
Pitkä konttausvaihe vaikuttaa koordinaatiokykyyn ja muihin taitoihin joista juuri urheilulajeissa on hyötyä. Itse opin suht aikaisin kävelemään ja olen ollut aina huono urheilussa, olisin omasta puolestani saanut oppia kävelemään vasta myöhemmin :D
[/quote]
Aika jännä, itse en koskaan kontannut vaan lähdin suoraan kävelemään ja olen aina ollut ihan surkea kaikessa urheilussa, pyäräilemäänkin opin vasta 8-vuotiaana.

Vierailija
16/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:59"]mul oli aina semmone pehmee kypärä päässä ku olin nii vikkelä ja löin päätäni pöytään. ja tosiaan videot kertoo kyllä enemmän ku sanat kirjassa.
[/quote]

Video esiin muuten turha jauhaa schaissea.

Vierailija
17/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:16"]ihan itse olen kävellyt, alussa tietenki on kiinni pidetty ja näin mutta omilla jaloilla ilman tukea 6kk ikäisenä.

neuvolassakin ihmeteltiin sitä kun istuin neuvolan pöydällä ilman tukea muutaman kuukauden ikäisenä.

kaikki on mahollista tässä maailmassa, tiiän monia muitakin jotka osasivat kävellä noin 6 kuukauden iässä. mutta mietin silti miten se voi olla mahdollista, koska normaalisti ei noin aikaisin aleta kävelemään.
[/quote]

No johan vitsin murjaisit :) Tiedätkös ettei ole anatomisesti mahdollista parikuukautisen ISTUA ilman tukea? Ensin pitää oppia kannattelemaan päätä kunnolla. Sitten ryömimään. Et varmasti istu 6-10 viikkoisena jolloin vauvan niskan, selän ja pään lihakset vasta kehittyy. Selkärangan tukilihaksisto ei kasva parissa viikossa ja on motorisesti jo kehittynyttä vauvalle mikäli osaa omaa päätä kannatella 2kk iässä.

Tai sitten olet Notredamen kellonsoittaja joka muutenkin skipannut normi kehitysvaiheet välistä. Mutta tuo kävely puolivuotiaana on taas näitä äidit elää fantsumaailmassa stooreja ja sulle koko ikä syötetty tarinaa jonka kaikki muistaa väärin. Videolta näkynee kk/v

Vierailija
18/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:49"]Tiedän lapsen joka ei kävele tänäpäivänkään. Syönnyt varmaan pienenä liikaa äidinmaidonkorviketta. Pitäis sellaiset saada pois markkinoilta. Ne aiheuttaa lapsille ylivilkkautta ja vilkasta mieleikuvitusta vanhemmalla iällä.
[/quote]

Vittu mikä ääliö olet.

Vierailija
19/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:16"]ihan itse olen kävellyt, alussa tietenki on kiinni pidetty ja näin mutta omilla jaloilla ilman tukea 6kk ikäisenä.

neuvolassakin ihmeteltiin sitä kun istuin neuvolan pöydällä ilman tukea muutaman kuukauden ikäisenä.

kaikki on mahollista tässä maailmassa, tiiän monia muitakin jotka osasivat kävellä noin 6 kuukauden iässä. mutta mietin silti miten se voi olla mahdollista, koska normaalisti ei noin aikaisin aleta kävelemään.
[/quote]

No johan vitsin murjaisit :) Tiedätkös ettei ole anatomisesti mahdollista parikuukautisen ISTUA ilman tukea? Ensin pitää oppia kannattelemaan päätä kunnolla. Sitten ryömimään. Et varmasti istu 6-10 viikkoisena jolloin vauvan niskan, selän ja pään lihakset vasta kehittyy. Selkärangan tukilihaksisto ei kasva parissa viikossa ja on motorisesti jo kehittynyttä vauvalle mikäli osaa omaa päätä kannatella 2kk iässä.

Tai sitten olet Notredamen kellonsoittaja joka muutenkin skipannut normi kehitysvaiheet välistä. Mutta tuo kävely puolivuotiaana on taas näitä äidit elää fantsumaailmassa stooreja ja sulle koko ikä syötetty tarinaa jonka kaikki muistaa väärin. Videolta näkynee kk/v
[/quote]

Ssanoin muutaman en kahden. Taisin olla 3 ja puoli kuukautta vanha.
Ja kyllä kovin moni lapsi kävelee nykypäivänäkin 5kk-1v ikäisenä. Jotkut oppivat myöhemmin. Jokainen lapsi on yksilöllinen ja oppii asiat eri aikaan. Et voi sanoo sitä tiettyä aikaa jolloin kävelet, konttaat tai puhut. Itsehän en puhumaan oppinut kuin vasta noin puolentoista vuoden vanhana. En edes
sanonut kuin muutaman hassun sanan ennen
sitä. Veljeni taas oppi kävelemään vasta päälle vuoden vanhana.

Vierailija
20/100 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:17"] No siis meidän poika käveli tuettuna, eli käsistä kiinni pitämällä 5kk:n iässä. On syntynyt ennen marraskuun 10. päivää ja käveli näin niin, että painoin sen mieleeni (mutta ei siis todellakaan ollut eka kerta) 1.5 eli vappuna. Ei ollut just vielä täyttänyt 6 kuukautta. Oltiin miehen sukulaisten luona niin siksi jäi mieleeni. Poika on nyt alakoululainen, joten aika tuoreessa muistissa vielä. Tosin en tiedä, onko tällainen nyt niin harvinaista. Sitäpaitsi varsinaiseen itsenäiseen kävelyyn sillä ei ollut vaikutusta, poika uskalsi ekan kerran irrottaa meistä vanhemmista tai muista tuista 1v2kk iässä ja kävellä itse :) Kaveri ottaa aina varman päälle :) [/quote] Miksi tähän alapeukkuja? [/quote] no tällä ei ole mitään tekemistä kävelemisen kanssa. Kun osaa varata jalkoihinsa, kuten kaikki tuossa vaiheessa osaa, niin se käveleminenkin onnistuu. Jos käsistä roikottaa, niin jokainen "kävelee"

[/quote]

No aivan, ja tästä kerroin. Aivan itse varasi jalkoihinsa. Kyse ei todellakaan ollut mistään varvastelusta. Kuopus ei tehnyt niin vielä sen ikäisenä. Kuten sanoin itsekin, niin tuskin on harvinaista. Mutta kiitos, että selitit, mikä ihmisiä oikein närästi. En vain voinut tajuta, että kun kerron päivänselvän asian se on joillekin noin vaikeaa. Ja miksi kutsuin kävelemiseksi niin se näytti aivan kävelemiseltä - tuettuna, minkä myös mainitsin.