Mitä mieltä asunnoista, joihin näkee sisään kadulta ja joissa pidetään sälekaihtimia auki ja valaistus?
En haluaisi nähdä, kun ihmiset laittavat ruokaa tai katsovat televisiota.
Kommentit (107)
Ikkunat on sitä varten, että niistä näkee ulos. On huono käytöstä kyttäillä ja toljottaa toisten asuntoihin sisälle.
En minä halua olla esillä, ei vaan jaksa kiinnostaa liikaa jos joku näkee minut kahvilla tai tietokoneen äärellä istumassa. Sälekaihtimet ovat rumat eikä täällä ole verhotankoja, lisäksi en jaksa nähdä vaivaa että rullaisin niitä ylös ja alas joka päivä. Eipä tuosta ohi mene kuin naapurit ja kukaan ei ole jäänyt kyyläämään sisään
Meillä on kaihtimet aina auki pimeälläkin, kun sisällä pidetään valoja. Joskus ajatus häiritsee, mutta toisaalta kun olen itse katsellut ulkoa, niin meille näkyy kunnolla oikeastaan vaan TV, joka on siis ylhäällä seinällä, kattolamput, takan yläosa, taulu ja kello seinällä. Jos kävelen alasti olohuoneen poikki, niin luultavasti ohikulkija voisi katsomalla nähdä sen verran ettei minulla ole paitaa, mutta tuskin rintojani. Ellen sitten menisi aivan ikkunan eteen. Eli oikeastaan se mitä näkyy on sisustuksesta osa, tai liikkuvia päitä. Jos haluaisi nähdä enemmän niin pitäisi tulla tontillemme. Talo on myös mäen päällä. Olen sitten ajatellut, että normaalisti ihmiset on sen verran häveliäitä etteivät sentään asiakseen pysähtele kyyläämään.
Syy miksi kaihtimet on auki: paljon tilavampi olo kun näkee ulos ikkunasta. Tulee ahdistava fiilis kaihtimet kiinni. Kävin kerran ystäväni kodissa, jossa oli muutenkin sekaista ja sitten vielä kaikki verhot ja kaihtimet kiinni keskellä päivää. Se oli aivan kammottavan ahdistavaa ja tuli jotenkin sellainen huumeluola-fiilis!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaihtimet aina auki pimeälläkin, kun sisällä pidetään valoja. Joskus ajatus häiritsee, mutta toisaalta kun olen itse katsellut ulkoa, niin meille näkyy kunnolla oikeastaan vaan TV, joka on siis ylhäällä seinällä, kattolamput, takan yläosa, taulu ja kello seinällä. Jos kävelen alasti olohuoneen poikki, niin luultavasti ohikulkija voisi katsomalla nähdä sen verran ettei minulla ole paitaa, mutta tuskin rintojani. Ellen sitten menisi aivan ikkunan eteen. Eli oikeastaan se mitä näkyy on sisustuksesta osa, tai liikkuvia päitä. Jos haluaisi nähdä enemmän niin pitäisi tulla tontillemme. Talo on myös mäen päällä. Olen sitten ajatellut, että normaalisti ihmiset on sen verran häveliäitä etteivät sentään asiakseen pysähtele kyyläämään.
Syy miksi kaihtimet on auki: paljon tilavampi olo kun näkee ulos ikkunasta. Tulee ahdistava fiilis kaihtimet kiinni. Kävin kerran ystäväni kodissa, jossa oli muutenkin sekaista ja sitten vielä kaikki verhot ja kaihtimet kiinni keskellä päivää. Se oli aivan kammottavan ahdistavaa ja tuli jotenkin sellainen huumeluola-fiilis!
Niin just 😂😂😂 oikea huumeluola! Päivän naurut.
Vierailija kirjoitti:
Ennen puhuttiin ns. tirkistelijöistä, jotka kiikaroivat lähellä olevien talojen sisälle. Ehkä monille tulee jotenkin turvaton olo, jos pimeällä on verhot auki.
Ollessani nuori nainen (siitä on jo aikaa), sain kirjeen, jossa joku naapuri ilmoitti näkevänsä minut usein ikkunastaan ja tarjoutui ostamaan käytettyjä alkkareitani. Asuin tuolloin Hkissä, kerrostalon alimmassa kerroksessa.
Tuosta lähtien en todellakaan ole halunnut olla jonkun runkun akvaarioeläin. Aina verhot.
Nykyisin on varmaan paljon enemmän tirkistelijäpervoja kuin tuolloin, -80-luvulla.
Pitäisikö ikkunoissa olla kevyt kalvotarra jossa jokainen ilmoittaa mitä haluaa, pitääkö katsoa yläosatonta miestä heilumassa vai eikö saa katsoa, vai pitääkö katsoa sisustusta vai kissaa. :s Tämä oli huumoria, jos nyt tosikko kauhistuu.
Sama. Olen aina alasti. Luonnollisesti.