Asentaisitteko itse tiskikoneen?
... Vaikka silloin kotivakuutus ei korvaa mahdollista vesivahinkoa? Mies haluaisi asentaa itse ja säästää 80-100€, minusta tuo on huono säästökohde kun se vasivahinko voisi maksaa tuhansia euroja. Mitä tekisitte?
Kommentit (63)
ihan ite asensin. eipä toi vaikeaa ollut.
Jos on vähänkään epävarma, ei kannata. Mutta eihän tuo vaikea homma ole
Kuka sen tietää kuka sen on asentanut? "Oli tässä kun tultiin." Periaatteessa ei saa tehdä jos ollaan "vesitornin" päässä. Pitäis sitten kanssa osata jos laittaa itse.
Mun isä on onneksi putkimies, joten asennus oli ilmainen. Edeltävät asukkaat olivat vaan jokainen asentaneet koneen poistoputken väärään kohtaan, eikä tuppi pitänyt siinä kunnolla, kun isä asensi sen oikeean kohtaan ylemmäksi. Piti siis teipata se tuppi kiinni, mutta eipä se meidän syy ole, jos aiemmat eivät ole oikein osanneet asentaa. Eli suosittelen ammattilaista.
Voihan mies sen asentaa jos osaa asentaa oikein. Vesivahingoissahan yleisin syy on väärin asennettu kone ja jos sen väärän asennuksen on tehnyt ammatti-ihminen, silloin kotivakuutus korvaa. Jos asennus on ei ammattilaisen, ei korvausta. Jos vesivahinko johtuu muusta syystä kuin väärästä asennuksesta, niin ei kai sitä edes kysellä kuka on asentanut?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:36"]ihan ite asensin. eipä toi vaikeaa ollut.
[/quote]
Ei kyse ookaan siitä, että onko se vaikeaa. Ei. Mutta kotivakuutus vaatii ammattilaisen asentamaan tai ei korvaa vahinkoa. Siitä on kyse.
Mistä olet saanut päähäsi että kotivakuutus ei korvaisi?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:38"]Kuka sen tietää kuka sen on asentanut? "Oli tässä kun tultiin." Periaatteessa ei saa tehdä jos ollaan "vesitornin" päässä. Pitäis sitten kanssa osata jos laittaa itse.
[/quote]
Pitää olla kuitti näyttää jos mielii korvauksia.
Olen asentanut vaikka kuinka monta. Mutta kotiini en sellaista tarvitse, mulla on terveet kädet.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:43"]Mistä olet saanut päähäsi että kotivakuutus ei korvaisi?
[/quote]
Vakuutusehdoista. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:44"]Olen asentanut vaikka kuinka monta. Mutta kotiini en sellaista tarvitse, mulla on terveet kädet.
[/quote]
Niin minullakin. Mutta niin on myös kolme pientä lasta ja ajansäästö kotitöistä on aikaa puuhata heidän kanssaan :) ap
Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu.
[/quote]
Meillä on vakuutusehdoissa, että on oltava ammattilaisen asentama.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu. [/quote] Meillä on vakuutusehdoissa, että on oltava ammattilaisen asentama.
[/quote]
Millainen sertifikaatti ammattilaisella on oltava?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu. [/quote] Meillä on vakuutusehdoissa, että on oltava ammattilaisen asentama.
[/quote]
Millainen sertifikaatti ammattilaisella on oltava?
[/quote]
Ihan putkitonget riittä, tai jakari lenkki ruukari.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu.
[/quote]
[/quote]
Meillä ei sanota
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:47"]
[/quote]
Millä yhtiöllä tuollainen ehto on?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu.
[/quote]
[/quote]
No niin on meilläkin. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu.
[/quote]
Luultavasti tiedän vakuutusehtoni paremmin kun juuri ne tarkostin :D Kyllä minulla noin vaan sanotaan. Ap
En