Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asentaisitteko itse tiskikoneen?

Vierailija
11.05.2015 |

... Vaikka silloin kotivakuutus ei korvaa mahdollista vesivahinkoa? Mies haluaisi asentaa itse ja säästää 80-100€, minusta tuo on huono säästökohde kun se vasivahinko voisi maksaa tuhansia euroja. Mitä tekisitte?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään asennan itse.
Aiemmin otin aina liikkeestä asennuspalvelun. Kerran sitten kun ihmettelyn miksi asentaja oli jättänyt takaiskuventtiilin pöydälle, menin tutkimaan myös liitosta. Yllätys, yllätys, liitin oli kiristetty niin kevyesti, että aukesi pelkin sormin vääntämällä. Ja takaiskuventtiilikin olisi pitänyt laittaa kuten ennenkin, koska koneessa ei ollut sitä (joissakin merkeissä on, ja nykyään ehkä useimmissa). Annoin liikkeeseen palautetta ja vaadin asennuspalkkion takaisin. Putkimiehen pätevyys oli kuulemma koneen tuoreella kaverilla. Oli kai pihdit jääneet autoon ja vielä heikommat sormivoimat kuin minulla. Parempi tehdä itse, että tulee asennettua kunnolla.

Vierailija
42/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:44"]En ole edelleenkään löytänyt yhdenkään vakuutusyhtiön ehdoista tuollaista mainintaa. Voisiko joku nyt kertoa millä firmalla on noin huonot ehdot, että tiedän vastaisuudessakin välttää?
[/quote]Ei sellaista ehtoa ole. Jos olisi niin aikapaljon tällaisena aikana olisi mainostajia tuolle hommalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI todellakaan kannata ottaa riskiä vesivahingosta!

Olet ap ihan oikeassa siinä, että otatte ammattiasentajan ja siitä käynnistä kuitti talteen. Vaikka kuinka osaisi itse tehdä, niin näissä asioissa kannattaa toimia vakuutusehtojen mukaan!  Jos teillä sattuisi vesivahinko niin vakuutusyhtiö ei korvaisi mitään korjauskuluja, ei myöskään  mahdollisesti muille asukkaille tai kiinteistölle aiheutuneita vahinkoja. Eikä asumiskorvauksia remontin ajalta kaikille vahingosta kärsineille..  Puhutaan aika isoista summista; mahdollisesti  kymmenistä tuhansista  euroista.

Satanen on pieni raha siihen nähden. 

Vierailija
44/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se se on fiksua ostaa talo ja vakuutus ja sitten jätää yksi yleisin vahinko korvauksen ulkopuolelle säästämällä asennuksesta.

Vierailija
45/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:15"]itse asensin, mutta eipä meillä ole kotivakuutustakaan.
[/quote]

Ei ole kotivakuutusta? Luoja.

Vierailija
46/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on LVI-asentaja ammatiltaan. Silti tilasimme asentajan, koska vakuutus ei tosiaan korvaa jos ei ole ammattilaisella asentanut..

Vierailija
47/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko asentaa, koska ketään ammattilaista on täysin mahdotonta saada tekemään noin pientä hommaa! Yritin kyllä pari kuukautta turhaan mut sit oli pakko antaa periksi.

Vierailija
48/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kaikilla muilla paitsi minulla olevan vakuutusehdoissa maininta, että apk pitää olla 'ammatti'miehen asentama. Voisitteko kopioida ko. kohdan tänne ihan yleissivistyksen laajentamiseksi.

PS. Veljelläni vakuutus korvasi väärin asennetusta pesukoneesta aiheutuneen vesivahingon ihan mukisematta, vaikka veli oli sen itse asentanut.

Vierailija
49/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt on niin ihmeellistä? Vakuutusyhtiöt vaatii kaukalon jokatapauksessa, niin ei se mitään ylläriä tee. Kaksi letkua ja töpseli seinään. Kauhean vaikeaa?
Miten uskallatte käyttää sitä? Joku kauha voi jäädä tiivisteen väliin ja sitten kaikki hukkuu vesivahinkoon.

Vierailija
50/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon säännöissä on, että vain ammattilainen saa asentaa. Eli minulla on kuittikin jossain tallessa todisteena ammattilaisesta. Oli muistaakseni 50 €.

Vierailija
51/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:47"]Mies on LVI-asentaja ammatiltaan. Silti tilasimme asentajan, koska vakuutus ei tosiaan korvaa jos ei ole ammattilaisella asentanut..
[/quote]Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
52/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö asentajan olla vakuutusyhtiön valtuuttama?

Vierailija
53/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:11"]

Minkä alan ammattilainen sen asentajan pitää olla? Pitääkö olla just putkimies vai riittääkö metallimies/asentaja? Entäs kaukolämpöputkia roplaava ammattilainen? Tai lvi-insinööri? Viemärisukeltaja?

[/quote]

Mene nyt provoamasta siitä

Vierailija
54/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on astianpesukoneen ammattiasentaja? Onko se nuori tradenomi joka asentaa koneen tarjouksen mukaan samaan rahaan?
Ihmisten uusavuttomuus on mennyt jo liian pitkälle, mikäli edes letkua ei saa/osata kytkeä viemäriin tai vesijohtoon? Ymmärtäisin, mikäli kyseessä olisi LVI-asentajan osaamista vaativa helmiliitos jne..

Vierailija
55/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:15"]itse asensin, mutta eipä meillä ole kotivakuutustakaan. [/quote] Ei ole kotivakuutusta? Luoja.

[/quote]

No eipä ne nykyään mitään korvaakkaan. 

Vierailija
56/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos tiskikone on edellisen asukkaan ostama ja itse asentama ja vesivahinko sattuu uudelle asukkaalle?

Vierailija
57/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:01"]

Mikä siinä nyt on niin ihmeellistä? Vakuutusyhtiöt vaatii kaukalon jokatapauksessa, niin ei se mitään ylläriä tee. Kaksi letkua ja töpseli seinään. Kauhean vaikeaa? Miten uskallatte käyttää sitä? Joku kauha voi jäädä tiivisteen väliin ja sitten kaikki hukkuu vesivahinkoon.

[/quote]

Ei se kaukalo mitään estä. Jos tiskikone on väärin asennettu niin pahimmillaan siinä on avoin hana josta tulee vettä niin kauan kunnes se suljetaan. 

Mitä joku kaukalo auttaa?

Vierailija
58/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneen letkuihin voi tulla eräänlaista ihottumaa, mikäli ammattitaidoton asentaja koskee niihin.
Periaatteessa suihkunletkussakin on sama ongelma.

Vierailija
59/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:17"]

Entäpä jos tiskikone on edellisen asukkaan ostama ja itse asentama ja vesivahinko sattuu uudelle asukkaalle?

[/quote]

Se ei ole uuden asukkaan ongelma. Vakuutus yleensä kyllä korvaa mukisematta

Vierailija
60/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:01"]Mikä siinä nyt on niin ihmeellistä? Vakuutusyhtiöt vaatii kaukalon jokatapauksessa, niin ei se mitään ylläriä tee. Kaksi letkua ja töpseli seinään. Kauhean vaikeaa?
Miten uskallatte käyttää sitä? Joku kauha voi jäädä tiivisteen väliin ja sitten kaikki hukkuu vesivahinkoon.
[/quote]

No voi luoja kun kukaan EI väitä sen olevan vaikeaa! Vaan sen pitää olla ammattilaisen asentama jos haluaa pysyä vahingonkorvauksen piirissä. Siitä on kyse! On huono säästökohde siis tehdä itse vaikka miten osaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi