Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asentaisitteko itse tiskikoneen?

Vierailija
11.05.2015 |

... Vaikka silloin kotivakuutus ei korvaa mahdollista vesivahinkoa? Mies haluaisi asentaa itse ja säästää 80-100€, minusta tuo on huono säästökohde kun se vasivahinko voisi maksaa tuhansia euroja. Mitä tekisitte?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18

:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:38"]Kuka sen tietää kuka sen on asentanut? "Oli tässä kun tultiin." Periaatteessa ei saa tehdä jos ollaan "vesitornin" päässä. Pitäis sitten kanssa osata jos laittaa itse. [/quote] Pitää olla kuitti näyttää jos mielii korvauksia.

[/quote]

no sitä kuittia tietenkin säilytetään siellä koneen alla niin pysyy tallessa....harmi vain että meni lukukelvottomaksi siinä vesivahingossa :) Joku Ranen putki ja tonki se oli...tais mennä konkurssiin muutama vuosi sitten. Tääs tilinumeroni korvausta varten.

Vierailija
22/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu.
[/quote]

Luultavasti tiedän vakuutusehtoni paremmin kun juuri ne tarkostin :D Kyllä minulla noin vaan sanotaan. Ap
[/quote]
No et taida tietää. Kun täällä kyselit, tulit epävarmakisi ja olit lukevinasi en niin meilläkin lukee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan ammattilainen sen asentajan pitää olla? Pitääkö olla just putkimies vai riittääkö metallimies/asentaja? Entäs kaukolämpöputkia roplaava ammattilainen? Tai lvi-insinööri? Viemärisukeltaja?

Vierailija
24/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asensin, mutta eipä meillä ole kotivakuutustakaan.

Vierailija
25/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen ostanut koneet aina kotiin kuljetettuina ja asennus on kuulunut hintaan (eivät raukat tiedä, että asun ylimmässä kerroksessa, eikä hissiä ole). Ota puheeksi ostaessa jos ostat toimituksen.

Vierailija
26/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:46"]Saa asentaa itse, missään ei sanota ettei kotivakuutus korvaa jos on oikein asennettu.
[/quote]

Luultavasti tiedän vakuutusehtoni paremmin kun juuri ne tarkostin :D Kyllä minulla noin vaan sanotaan. Ap
[/quote]
No et taida tietää. Kun täällä kyselit, tulit epävarmakisi ja olit lukevinasi en niin meilläkin lukee
[/quote]

Luitko aloituksen? Ei siinä kysytä korvaako vakuutus vai ei vaan kannattaako ottaa riski kun ei korvaa jos jotain tulee :) ap

Vierailija
27/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:15"]itse asensin, mutta eipä meillä ole kotivakuutustakaan.
[/quote]

Rohkeaa! Pisteet siitä!

Vierailija
28/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen tarjous astianpesukoneen asennukseen kotitalouteen vuodelta 2013: 

Hei,

45 € / h + alv.
Kaikki materiaalit ja tarvikkeet tarvittaessa kauttamme alennuksineen.

Minimilaskutuksemme on 120 € / käynti / päivä + alv.

Mikäli kysymyksiä, niin vastaan mielelläni.

Yt.
Jouni Rautio
0400 355 544
jouni@r-center.fi
www.r-center.fi

Kyllä. Asentaisin itse. 

Vierailija
29/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen asensi. 

Vierailija
30/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:25"]Ammattilainen asensi. 
[/quote]

Sama. Ei otettu riskiä.

Vierailija
31/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:11"]

Minkä alan ammattilainen sen asentajan pitää olla? Pitääkö olla just putkimies vai riittääkö metallimies/asentaja? Entäs kaukolämpöputkia roplaava ammattilainen? Tai lvi-insinööri? Viemärisukeltaja?

[/quote]

Lue ne sun vakuutusehdot ja viisastele sitten tonttu kun maksat niitä vesivahinkoja.

Vierailija
32/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:19"]Astianpesukoneen letkuihin voi tulla eräänlaista ihottumaa, mikäli ammattitaidoton asentaja koskee niihin.
Periaatteessa suihkunletkussakin on sama ongelma.
[/quote]

Mulle tulee ihottumaa kaikesta mitä vakuutusyhtiö ei korvaa. Siksipä en ota riskiä.

Vierailija
33/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:17"]

Entäpä jos tiskikone on edellisen asukkaan ostama ja itse asentama ja vesivahinko sattuu uudelle asukkaalle?

[/quote]

Se ei ole uuden asukkaan ongelma. Vakuutus yleensä kyllä korvaa mukisematta
[/quote]

Valitan. Se on asukkaan eli käyttäjän vastuulla.

Vierailija
34/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo vaikeita ole asentaa, reilun tusinan pesukonetta olen asentanut (itselle, tuttavilla) ilman mitään putkarin tutkintoa, sähkärin paperit löytyy (koulutukseen kuuluu LVI-asennusten perusteita...). Vain yksi kussut alleen, sekin siitä että syöttöletkun ns turvaventtiilissä oli valmistusvika josta tihkui  normaalisti paineettomalla puolella läpi pesun aikana.

Tämän lisäksi olen kämppääni asentanut kaikki hanat itse, joskin paineliitokset putkarin jäljiltä, pl yhdet kulmat jotka maun vuoksi asensin itse putkarin kamoilla ja todnäk ei tule kusemaankaan. Sen verran monta paineiskua ovat päivittäin ottaneet vastaan nuo liitokset että olisivat jo korkanneet jos niin on käydäkseen.

Selkeästi painetta vasten olevat hommat jätänkin putkarille, mutta nämä hanojen ja pesukoneiden liitokset vastaavat vaikeudeltaan jokseenkin "sokeripalan" ruuvaamista kattolampun johtoihin.

Vierailija
35/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapas onkin viskikone. Nännännännännäää..

Vierailija
36/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaveri ainakin sai vakuutuksesta keittiöön uuden lattian koska vesivahinko. Hiiri oli syönyt poistoletkuun reiän.

Vierailija
37/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edelleenkään löytänyt yhdenkään vakuutusyhtiön ehdoista tuollaista mainintaa. Voisiko joku nyt kertoa millä firmalla on noin huonot ehdot, että tiedän vastaisuudessakin välttää?

Vierailija
38/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asennettu itse, vaikka oltaisi osattu. Juuri tuon kotivaakuutuksien vuoksi

Vierailija
39/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:32"]Eipä nuo vaikeita ole asentaa, reilun tusinan pesukonetta olen asentanut (itselle, tuttavilla) ilman mitään putkarin tutkintoa, sähkärin paperit löytyy (koulutukseen kuuluu LVI-asennusten perusteita...). Vain yksi kussut alleen, sekin siitä että syöttöletkun ns turvaventtiilissä oli valmistusvika josta tihkui  normaalisti paineettomalla puolella läpi pesun aikana.

Tämän lisäksi olen kämppääni asentanut kaikki hanat itse, joskin paineliitokset putkarin jäljiltä, pl yhdet kulmat jotka maun vuoksi asensin itse putkarin kamoilla ja todnäk ei tule kusemaankaan. Sen verran monta paineiskua ovat päivittäin ottaneet vastaan nuo liitokset että olisivat jo korkanneet jos niin on käydäkseen.

Selkeästi painetta vasten olevat hommat jätänkin putkarille, mutta nämä hanojen ja pesukoneiden liitokset vastaavat vaikeudeltaan jokseenkin "sokeripalan" ruuvaamista kattolampun johtoihin.
[/quote]

Kun edelleenkään kukaan ei sitä vaikeaksi väitä. Kuitenkin vesivahinkojen yleisyyden vuoksi (38000/vuosi) yhä useampi vakuutusyhtiö vaatii ammattilaisen asennuksen jos vakuutusyhtiön asiakas haluaa pysyä vahingonkorvauksen piirissä. Kannattaa tarkistaa omat vakuutusehdot. Vähän rautalangasta, mutta menköön...

Vierailija
40/63 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööööh, siis pitäiskö joku kutsuu tänne, jos/kun hommaan pesukoneen? Eli kun sain 5 vuotta sitten koneen olis se jollain pitänyt asennuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän