Asentaisitteko itse tiskikoneen?
... Vaikka silloin kotivakuutus ei korvaa mahdollista vesivahinkoa? Mies haluaisi asentaa itse ja säästää 80-100€, minusta tuo on huono säästökohde kun se vasivahinko voisi maksaa tuhansia euroja. Mitä tekisitte?
Kommentit (63)
Kaverilla ei ollut vakuutusta. Vesivahinko tiskikoneesta maksoi yhdeksän tuhatta... :/
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:34"]
... Vaikka silloin kotivakuutus ei korvaa mahdollista vesivahinkoa? Mies haluaisi asentaa itse ja säästää 80-100€, minusta tuo on huono säästökohde kun se vasivahinko voisi maksaa tuhansia euroja. Mitä tekisitte?
[/quote]
En asentaisi, koska taloyhtiössäme on päätös, että asentajan pitää olla putkari eikä minulla ole sellaista koulutusta. Expertin tms. kotiin tuovat tyypitkään eivät kelpaa meidän taloyhtiölle. Sinänsä hyvä, sillä meidän aikaisemmassa kerrostalossa kastui 10 asuntoa ja niihin tuli mittavat remontit väärin asennetun astianpesukoneen takia. Ei ollut muuten kotivakuutustakaan, joten arvaatte varmaan kuka ne kuivaukset maksaa...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:17"]Entäpä jos tiskikone on edellisen asukkaan ostama ja itse asentama ja vesivahinko sattuu uudelle asukkaalle?
[/quote]
Käyttäjän vastuu ellei kuitti asennuksesta siirtynyt kaupan yhteydessä. Muutenhan ei ole kuittia asennuksesta. Eli revi vehje irti ja ammattilainen asentamaan, ota kuitti.