Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää naapurin teini, joka ei tervehdi.

Vierailija
11.05.2015 |

Nähdään koirien kanssa ja muutenkin useamman kerran viikossa tämän nuoren daamin kanssa (8-luokkalainen). 

Ei väänny sanomaan "hei" tai mitään muutakaan tervehdyssanaa. 

Minusta tämän ikäisen todellakin pitää osata alkeelliset käytöstavat, joihin naapurin tervehtiminen ilman muuta kuuluu. Vanhemmat vaikuttavat aivan normaaleilta ja tervehtivät asiallisesti aina. 

Otanko puheeksi vanhempien kanssa? Vai sanonko itse nuorelle? Vai annanko olla ja nielen ärsytykseni?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on teini. Tervehdit vaan sitkeästi, niin pahimman teiniangstin mentyä ohi saat tervehdyksen takaisin.

Vierailija
42/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä yht'än ihmettele alapeukkujen määrää. HEI ME OLLAAN SUOMESSA! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen märehtii naapurin teinin tervehtimisestä. Aarggg !
Tulisi vaikka sota niin menisi asiat jälleen oikeisiin mittasuhteisiin.
T. Teinin isä

Vierailija
44/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:27"] Mua varmaan luullaan myös moukaksi kun en tervehdi. Olen niin ujo että pelkkä silmiinkatsominen ahdistaa, saatikka että terve! -uskaltaisin sanoa.. [/quote] Mitä pelkäät? Että katse tappaa, vai? Sairaalloistahan tuollainen on, ikävä sinulle.  [/quote] Niin, tiedän. Thanks, sunlaiset ihmiset helpottaa tätä sairaalloista käytöstäni!

[/quote]

Hyvähän se on aina syytellä muita. Ihmistyyppisi tunnetaan. 

Mitä, jos ihan pakottaisit itsesi tervehtimään vaikka pienin askelin ensiksi sitä ystävällisimmän näköistä tyyppiä kerran viikossa. 

Varmasti joku random-kirjoittaja netissä kovasti pahentaa tilannettasi luulojesi mukaan. Mutta, kun on tottunut oman napansa ympärillä pyörimään ja syyttelemään muita, niin kai sekin on mahdollista. 

Ei muuten kannata täällä roikkua noin mielenterveysongelmaisena. Mene johonkin vertaistukiryhmään!

Vierailija
45/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:27"]

Mua varmaan luullaan myös moukaksi kun en tervehdi. Olen niin ujo että pelkkä silmiinkatsominen ahdistaa, saatikka että terve! -uskaltaisin sanoa..

[/quote]

Saisitko nyökätyksi?

Oot tosi suloisen kuuloinen:)

Vierailija
46/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelet mykkänä ohi etkä ota katsekontaktia niin en tervehdi. Vihainen mulkaisu ei ole katsekontakti. Niin kuin kätellessäkin, vanhemman osapuolen tulee tehdä aloite. Muuten seuraava aihe olisi tungettelevat teinit jotka moikkailee tuntemattomia.
T. 17v.

Vierailija
47/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen kuuluu alkeellisin käytöstapoihin, mutta naapurin teinin käytöksestä ei nyt kannata isoa meteliä nostaa, vaikka se jurppiikin. Kyllä se tervehdys sieltä alkaa taas tulla, kun teini vähän kasvaa.

Vierailija
48/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:23"]

Aikuinen ihminen märehtii naapurin teinin tervehtimisestä. Aarggg ! Tulisi vaikka sota niin menisi asiat jälleen oikeisiin mittasuhteisiin. T. Teinin isä

[/quote]

Isompi asia kuin monet täällä. Yleinen kasvatus ja hyvän käytöksen korostaminen on ydin tässä. 

Vai keskusteletko mieluummin eri kissanruokamerkeistä, kilpikonnan vaihdevuosista vai mokkapalojen parhaasta reseptistä?

Tulis sota, niin sulla ei olisi aikaa mankua tällä palstalla! Mikään pakkohan ei ole osallistua ketjuihin vai pitääkö teini asetta ohimolla?

ap

Vierailija
49/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meilläpäs on naapurissa aikuinen äiti-ihminen joka ei moikkaa missään tilanteessa :D se ärsyttää, koska itse olen tottunut siihen että naapureita tervehditään

Vierailija
50/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:27"] Mua varmaan luullaan myös moukaksi kun en tervehdi. Olen niin ujo että pelkkä silmiinkatsominen ahdistaa, saatikka että terve! -uskaltaisin sanoa.. [/quote] Mitä pelkäät? Että katse tappaa, vai? Sairaalloistahan tuollainen on, ikävä sinulle.  [/quote] Niin, tiedän. Thanks, sunlaiset ihmiset helpottaa tätä sairaalloista käytöstäni!

[/quote]

Hyvähän se on aina syytellä muita. Ihmistyyppisi tunnetaan. 

Mitä, jos ihan pakottaisit itsesi tervehtimään vaikka pienin askelin ensiksi sitä ystävällisimmän näköistä tyyppiä kerran viikossa. 

Varmasti joku random-kirjoittaja netissä kovasti pahentaa tilannettasi luulojesi mukaan. Mutta, kun on tottunut oman napansa ympärillä pyörimään ja syyttelemään muita, niin kai sekin on mahdollista. 

Ei muuten kannata täällä roikkua noin mielenterveysongelmaisena. Mene johonkin vertaistukiryhmään!
[/quote]
Eiks tää oo mielenterveysongelmaisten kokoontumispaikka? Ainakin sun tekstisi ja tietämättömyytesi perusteella :D

Vierailija
51/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:23"]

En mä yht'än ihmettele alapeukkujen määrää. HEI ME OLLAAN SUOMESSA! :D

[/quote]

Alapeukut tulee ap.n asenteesta

Vierailija
52/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hele en tulisi kyllä yhtään toimeen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa, joka ottaa noin itseensä kun NAAPURIN TEINI ei tervehdi hänen ylhäisyyttään!
Lopeta itsekkin se tervehtiminen niin ei tarvi repiä niitä viimeisiäkin legginsejä :D

Vierailija
53/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:32"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:27"] Mua varmaan luullaan myös moukaksi kun en tervehdi. Olen niin ujo että pelkkä silmiinkatsominen ahdistaa, saatikka että terve! -uskaltaisin sanoa.. [/quote] Mitä pelkäät? Että katse tappaa, vai? Sairaalloistahan tuollainen on, ikävä sinulle.  [/quote] Niin, tiedän. Thanks, sunlaiset ihmiset helpottaa tätä sairaalloista käytöstäni! [/quote] Hyvähän se on aina syytellä muita. Ihmistyyppisi tunnetaan.  Mitä, jos ihan pakottaisit itsesi tervehtimään vaikka pienin askelin ensiksi sitä ystävällisimmän näköistä tyyppiä kerran viikossa.  Varmasti joku random-kirjoittaja netissä kovasti pahentaa tilannettasi luulojesi mukaan. Mutta, kun on tottunut oman napansa ympärillä pyörimään ja syyttelemään muita, niin kai sekin on mahdollista.  Ei muuten kannata täällä roikkua noin mielenterveysongelmaisena. Mene johonkin vertaistukiryhmään! [/quote] Eiks tää oo mielenterveysongelmaisten kokoontumispaikka? Ainakin sun tekstisi ja tietämättömyytesi perusteella :D

[/quote]

Tarkentaisitko, mistä olen tietämätön?

ap

Vierailija
54/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:36"]

Voi hele en tulisi kyllä yhtään toimeen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa, joka ottaa noin itseensä kun NAAPURIN TEINI ei tervehdi hänen ylhäisyyttään! Lopeta itsekkin se tervehtiminen niin ei tarvi repiä niitä viimeisiäkin legginsejä :D

[/quote]

Ap ei tervehdi tätä teiniä. Odottaa vaan, että nuori tervehtii häntä

Vierailija
55/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono provo.

Vierailija
56/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hele en tulisi kyllä yhtään toimeen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa, joka ottaa noin itseensä kun NAAPURIN TEINI ei tervehdi hänen ylhäisyyttään! Lopeta itsekkin se tervehtiminen niin ei tarvi repiä niitä viimeisiäkin legginsejä :D

[/quote]

Kovin on erialiset nyt asenteet. Minun teinini tervehtivät ihan kaikkia -- siinä ei katsota ihmisen ylhäisyyttä tai alhaisuutta. 

Legginsejä on kaapissa riittämiin muuten, ei haittaa vaikka muutamat vielä repisinkin ;D

(itsekin kirjoitetaan yhdellä koolla, sivistyksen mittari tämäkin)

Vierailija
57/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:24"] Ehkä teini on kovin ujo? Saattaa vaikuttaa käytötapojen puutteelta. [/quote] Jos on niin ujo, ettei yhtä "heitä" saa sanottua, niin terapiaan sitten. En psykologisoi liikaa tällaista yksinkertaisesti huonoa käytöstä.  Meneehän se TET:iinkin ensi vuonna. Paree saada tervehdys suustaan siellä! ap   [/quote] Tunnut tekstisi perusteella melko tantalta. Mäki veikkaan ettei vaan uskalla/ halua just sua tervehtiä

[/quote]

Höppön, pöppön, olemukseni on kaikkea muuta, sellainen farkkuäiti... ei tämä prinsessa tervehdi muitakaan täällä. On ollut puhetta, ei edes lastani, joka on vuoden vanhempi. Ei muitakaan lapsia. 

Ja miksi "tanttaa" ei tervehdittäisi? KAIKKIA naapureita tervehditään kohteliaisuudesta. Enemmän mutsinsa on "tantta", jos tarkoitat papiloittikiharoita ja tuulipukua. 
[/quote]
* Papiljottikiharoita. Pakko oli korjata noin paskantärkeän ihmisen virhe. T. Täti 40v.

Vierailija
58/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:38"]

[/quote]

Ap ei tervehdi tätä teiniä. Odottaa vaan, että nuori tervehtii häntä

[/quote]

Niinkö luulet? Kuten jo kerroin, olen tervehtinyt monen monituista kertaa. Ihan viime aikoina en ole, koska vastausta en ole saanut. 

Eikä nyt niin kamalan erityistä olisi, jos 14-vuotias ihan itsekin oma-aloitteisesti tervehtisi. En pitäisi kummajaisena. 

Vierailija
59/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:32"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:27"] Mua varmaan luullaan myös moukaksi kun en tervehdi. Olen niin ujo että pelkkä silmiinkatsominen ahdistaa, saatikka että terve! -uskaltaisin sanoa.. [/quote] Mitä pelkäät? Että katse tappaa, vai? Sairaalloistahan tuollainen on, ikävä sinulle.  [/quote] Niin, tiedän. Thanks, sunlaiset ihmiset helpottaa tätä sairaalloista käytöstäni! [/quote] Hyvähän se on aina syytellä muita. Ihmistyyppisi tunnetaan.  Mitä, jos ihan pakottaisit itsesi tervehtimään vaikka pienin askelin ensiksi sitä ystävällisimmän näköistä tyyppiä kerran viikossa.  Varmasti joku random-kirjoittaja netissä kovasti pahentaa tilannettasi luulojesi mukaan. Mutta, kun on tottunut oman napansa ympärillä pyörimään ja syyttelemään muita, niin kai sekin on mahdollista.  Ei muuten kannata täällä roikkua noin mielenterveysongelmaisena. Mene johonkin vertaistukiryhmään! [/quote] Eiks tää oo mielenterveysongelmaisten kokoontumispaikka? Ainakin sun tekstisi ja tietämättömyytesi perusteella :D

[/quote]

Tarkentaisitko, mistä olen tietämätön?

ap
[/quote]
Olet esimerkiksi kykenemätön huomaamaan, että maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. Toisekseen yhdistät ujouden mielenterveysongelmiin?:D Salli mun nauraa, mä kyllä osaan tervehtiä kun haluan. Kyse olikin minun kohdallani tuntemattoman ihmisen kohtaamisesta, se loppuu kyllä kun törmään tyyppiin useamman kerran.

Vierailija
60/103 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:45"]

Mites nämä aloitustani alapeukuttaneet kasvattavat lapsensa?

Ilmeisesti enemmistön mielestä on ok kulkea naama norsunvitulla naapureiden ohi. 14-vuotias ei ole mikään pikkulapsi, jolta ei voi vielä odottaa vastaantulijan huomioimista samalla tavalla. 

[/quote]

Ja sitten kun tervehtisi sinä valittaisit nyrpeistä ilmeistä tai siitä ettei pidä ovea riittävän kauan auki tai...

Lakkaa valittamasta epäolennaisista seikoista, muuttamaan pystyt vain itsesi. Aloita siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan