Ärsyttää naapurin teini, joka ei tervehdi.
Nähdään koirien kanssa ja muutenkin useamman kerran viikossa tämän nuoren daamin kanssa (8-luokkalainen).
Ei väänny sanomaan "hei" tai mitään muutakaan tervehdyssanaa.
Minusta tämän ikäisen todellakin pitää osata alkeelliset käytöstavat, joihin naapurin tervehtiminen ilman muuta kuuluu. Vanhemmat vaikuttavat aivan normaaleilta ja tervehtivät asiallisesti aina.
Otanko puheeksi vanhempien kanssa? Vai sanonko itse nuorelle? Vai annanko olla ja nielen ärsytykseni?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:14"]
On sullakin ongelmat.. Anna teinin olla omissa oloissaan. Ei kaikkia aikuisiakaan kiinnosta tervehtiä naapureitaan. Saati sitten murrosikäistä lasta. M89
[/quote]
No kyllä täällä muut tervehtivät ja tiedän, että omatkin lapseni tervehtivät. Ihan perussettiä kasvatuksellisesti.
Mutta, jos sinusta moukkamaisuus on ok, niin sitten sinusta on. Minusta arjen käytöstavat kohentavat kaikkien mieltä ja tekevät elämästä olennaisesti mukavampaa.
ap
Ehkä teini on kovin ujo? Saattaa vaikuttaa käytötapojen puutteelta.
Naapurin lukiolaistyttö tai amis ei tervehdi koskaan. Itse kävelen ohi ihan hyvällä omalla tunnolla tervehtimättä.
Meillä on naapurissa samanlainen teini. Tulee myös koirien kanssa vastaan. Ei koskaan tervehdi eikä kiitä jos pidän ovea auki. Katsoo vain nyrpeästi. Kaikki muut tervehtivät.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:24"]
Naapurin lukiolaistyttö tai amis ei tervehdi koskaan. Itse kävelen ohi ihan hyvällä omalla tunnolla tervehtimättä.
[/quote]
Varmaankin amis!
Se nyt on vaan semmosta teininelämää. :) Älä ala kasvattaa naapurin teiniä. Kasvata vaan omat lapsesi.
Mua varmaan luullaan myös moukaksi kun en tervehdi. Olen niin ujo että pelkkä silmiinkatsominen ahdistaa, saatikka että terve! -uskaltaisin sanoa..
Se ei vaan teininä aina ole niin helppoa. Pitäisi olla, juu, mutta kun ei ole.
Ei meilläkään naapurin n. 30-vuotias rouva tervehdi. Paitsi silloin kun hän haluaa jotain.
[/quote]
Jos on niin ujo, ettei yhtä "heitä" saa sanottua, niin terapiaan sitten. En psykologisoi liikaa tällaista yksinkertaisesti huonoa käytöstä.
Meneehän se TET:iinkin ensi vuonna. Paree saada tervehdys suustaan siellä!
ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:27"]
Mua varmaan luullaan myös moukaksi kun en tervehdi. Olen niin ujo että pelkkä silmiinkatsominen ahdistaa, saatikka että terve! -uskaltaisin sanoa..
[/quote]
Mitä pelkäät? Että katse tappaa, vai?
Sairaalloistahan tuollainen on, ikävä sinulle.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:24"]
[/quote]
Jos on niin ujo, ettei yhtä "heitä" saa sanottua, niin terapiaan sitten. En psykologisoi liikaa tällaista yksinkertaisesti huonoa käytöstä.
ap
[/quote]
Tunnut tekstisi perusteella melko tantalta. Mäki veikkaan ettei vaan uskalla/ halua just sua tervehtiä
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:27"]
[/quote]
Mitä pelkäät? Että katse tappaa, vai?
Sairaalloistahan tuollainen on, ikävä sinulle.
[/quote]
Niin, tiedän. Thanks, sunlaiset ihmiset helpottaa tätä sairaalloista käytöstäni!
Minua ei kiinnosta tervehtiä naapureitani ääneen, enhän heitä tunne enkä koe että tervehtiminen olisi jotenkin pakko. Tervehdin kyllä takaisin jos he tervehtivät minua ensin. Joskus nyökkään heille oma-aloitteisesti.
Jotenkin mä epäilen että aloittaja ei todellakaan oma-aloitteisesti itse tervehdi vaan on vaan muilta vaatimassa "käytöstapoja". Näitä mielensäpahoittajia jotka on sitä mieltä että muiden pitäisi olla ihan erityisen huomaavaisia juuri heitä kohtaan, ja jotka ei itse kykene siihen mitä muilta vaativat.
Ei se nyt mikään ihme ole jos teini ei tervehdi, mua ihmetyttää nää ihan täysi-ikäiset jotka ei tervehdi! Entisessä rivitalossa oli 12 asuntoa joista vain KOLMESSA asui ihmisiä jotka tervehti! Ihan aikuisia ihmisiä!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:24"] Ehkä teini on kovin ujo? Saattaa vaikuttaa käytötapojen puutteelta. [/quote] Jos on niin ujo, ettei yhtä "heitä" saa sanottua, niin terapiaan sitten. En psykologisoi liikaa tällaista yksinkertaisesti huonoa käytöstä. Meneehän se TET:iinkin ensi vuonna. Paree saada tervehdys suustaan siellä! ap [/quote] Tunnut tekstisi perusteella melko tantalta. Mäki veikkaan ettei vaan uskalla/ halua just sua tervehtiä
[/quote]
Höppön, pöppön, olemukseni on kaikkea muuta, sellainen farkkuäiti... ei tämä prinsessa tervehdi muitakaan täällä. On ollut puhetta, ei edes lastani, joka on vuoden vanhempi. Ei muitakaan lapsia.
Ja miksi "tanttaa" ei tervehdittäisi? KAIKKIA naapureita tervehditään kohteliaisuudesta. Enemmän mutsinsa on "tantta", jos tarkoitat papiloittikiharoita ja tuulipukua.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:28"]
[/quote]
ap
[/quote]
Voisitko ehkä auttaa tätä teiniä osaltasi ja jutella myönteisesti, vaikket niin laveita vastauksia saisikaan? Äläkä loukkaannu teinille, iso ihminen!
Tervehtikää itse niitä muita niin voitte olla itseenne tyytyväisiä ja se siitä sitten, on jopa ihan sama tervehtivätkö muut takaisin. Näin minä teen.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:37"]
Jotenkin mä epäilen että aloittaja ei todellakaan oma-aloitteisesti itse tervehdi vaan on vaan muilta vaatimassa "käytöstapoja". Näitä mielensäpahoittajia jotka on sitä mieltä että muiden pitäisi olla ihan erityisen huomaavaisia juuri heitä kohtaan, ja jotka ei itse kykene siihen mitä muilta vaativat.
[/quote]
Ja taas aivan mutua. Miksi?
Totta kai tervehdin kaikkia aina, jotka vähänkin ovat naamatuttuja edes. Tätäkin tyttöä aluksi, mutta koska en saanut koskaan vastausta, niin olen luovuttanut.
On sullakin ongelmat.. Anna teinin olla omissa oloissaan. Ei kaikkia aikuisiakaan kiinnosta tervehtiä naapureitaan. Saati sitten murrosikäistä lasta.
M89