Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me, unelmapari, erosimme. Viisi vuotta erosta.

Vierailija
11.05.2015 |

Kyllä elämä on hassua. Mieheni vaihtoi minut lennosta, täysin puun takaa,  toiseen 20 avioliittovuoden jälkeen. Kukaan ei ollut uskoa silmiään, en minäkään. En itse asiassa vieläkään täysin tiedä, miten näin kävi.

Esikoisemme otti eron tosi raskaasti lieveilmiöineen. Nyt 15 v, viisi vuotta erosta hän toteaa, että ettei olisi halunnut meidän eroavan, mutta tänä päivänä on tyytyväinen, että elää kahdessa kodissa vuoroviikoin.

Elämä on hassua... en olisi ikinä uskonut tämän päivän koittavan... syvästi kiitollisena... halusin vain kertoa teille tämän, että älkää menettäkö toivoanne!

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä selvisit erosta?

Vierailija
2/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:27"]

Miten sä selvisit erosta?

[/quote]

Hyvin olen selvinnyt. Ensimmäiset 1,5 vuotta olivat vuoristorataa, ja ehkä 2-3 vuotta selviämiseen meni. Paljon tein töitä anteeksiannon eteen. Satoja kertoja varmaan. Ja itkin ja itkin.

Olisin varmaan paljon nopeammin selvinnyt, jos ex olisi edes pahoitellut asiaa tyyliin sori, että näin pääsi käymmään. Mutta ei... sain vain kuulla syyllistämistä ja vertailuja tähän uuteen naiseen.

Ja tämä jatkui pitkään. Eli anteeksianto ei jäänyt pelkkään eroon. Se on vaikeaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin ku aplle. Mekin 20v naimisissa

Vierailija
4/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmapari, kuinka niin?

Vierailija
5/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama edessä, muutan pois tässä kuussa. Mies on onneksi ollut viime ajat niin ilkeä, että helpottaa mun tunteita. Meillä myös mies löysi toisen yli 20 vuoden jälkeen, nuorempi lapsi vasta alakoulussa. Anteeksipyyntöä olen odottanut, ei ole tullut, tuskin tuleekaan.

Meille ei luultavasti tule vuoroviikkosysteemiä, mutta asumme aika lähekkäin. Odotan "uutta elämääni" kauhun ja jännityksen tuntein, pääsenkö ikinä miehestä tunnetasolla eroon.

Vierailija
6/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:45"]

Unelmapari, kuinka niin?

[/quote]

Tuo oli lyhyin nimi kuvata otsikossa paria, josta muut ihmiset sanoivat "jos nuo eroavat, niin en enää usko parisuhteeseen".

ap

Vierailija
7/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä tästä? Puolet aviopareista eroaa, puolet ei.

Vierailija
8/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama edessä, muutan pois tässä kuussa. Mies on onneksi ollut viime ajat niin ilkeä, että helpottaa mun tunteita. Meillä myös mies löysi toisen yli 20 vuoden jälkeen, nuorempi lapsi vasta alakoulussa. Anteeksipyyntöä olen odottanut, ei ole tullut, tuskin tuleekaan.

Meille ei luultavasti tule vuoroviikkosysteemiä, mutta asumme aika lähekkäin. Odotan "uutta elämääni" kauhun ja jännityksen tuntein, pääsenkö ikinä miehestä tunnetasolla eroon.

[/quote]

Pääset kyllä, ajan kanssa. Muista mindfulnessin asenne: hyväksy tunteesi, älä taistele vastaan. Ja kun pystyt, niin suuntaa katseesi tulevaisuuteen älä menneeseen.

Olen kyllä itsekin ollut yllättynyt, kuinka tunnetasolla on kiinni toisessa ihmisessä, vaikka hän ilkeilee. Miten se onkaan niin vaikeaa? Kai ne vuodet sitovat ihmisiä vain niin tiukasti kiinni toisiinsa.

ap

Vierailija
9/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:48"]

Niin mitä tästä? Puolet aviopareista eroaa, puolet ei.

[/quote]

Tein tämän ketjun sen takia, että olen niin sisintäni myöten kiitollinen lapseni sanoista. Jokaisen meistä pitäisi muistaa, että jos jokin ovi sulkeutuu, niin aina jossain muualla avautuu ikkuna. Asiat kääntyvät aina parhain päin.

ap

Vierailija
10/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se miehen uusi liitto kestänyt?

Vierailija
11/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:53"]

Onko se miehen uusi liitto kestänyt?

[/quote]

Heillä on taapero. Lasten mukaan riitelevät kyllä kovasti, mutta mies kehuu aina minulle elämäänsä.

ap

Vierailija
12/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:47"]

Unelmapari, kuinka niin?

[/quote]

Tuo oli lyhyin nimi kuvata otsikossa paria, josta muut ihmiset sanoivat "jos nuo eroavat, niin en enää usko parisuhteeseen".

ap

[/quote]

Mikä teissä sai muut ihmiset sanomaan noin?

Vierailija
13/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koville taitaa sulla vielä kyllä vielä viiden vuodenkin jälkeen ottaa, kun aiheesta täytyy avautua. Luulisi, että olet jo unohtanut koko ukon noin pitkässä ajassa.

Vierailija
14/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:47"]

Unelmapari, kuinka niin?

[/quote]

ap

[/quote]

Mikä teissä sai muut ihmiset sanomaan noin?

[/quote]

Itse asiassa en tiedä... tuo lause on vielä parhaimman ystäväni suusta... me emme oikeastaan paljoakaan riidelleen, en nalkuttanut miehestä eikä mieskään solvannut minut... kai sen takia, että olimme harmonisen oloisia.

ap

Vierailija
15/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Lasten isää ei unohda. Jatkuvasti joutuu olee tekemisissä

quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:59"]

Koville taitaa sulla vielä kyllä vielä viiden vuodenkin jälkeen ottaa, kun aiheesta täytyy avautua. Luulisi, että olet jo unohtanut koko ukon noin pitkässä ajassa.

[/quote]

Vierailija
16/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:59"]

[/quote]

Kuten sanoin, niin tuo lapseni lause liikutti minua niin syvästi, siksi aloitin tämän ketjun. Jotta voin antaa muille toivoa.

Koville se otti, mutta itse erosta olen kyllä toipunut. Kokonaan unohtaminen olisi helpompaa, jos ei olisi yhteisiä lapsia. Kun mies vieläkin aika ajoin syyllistää minua, niin vaikeaa hänet on kokonaan unohtaa.

ap

Vierailija
17/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet selvinnyt ja että esikoisenne on selvinnyt. Oletko pystynyt antamaan miehellesi anteeksi? Millaista on kohdata mies ja uusi nainen esim. lapsen rippijuhlassa tai muuten? Oletko tutustunut uuteen vaimoon?

Vierailija
18/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exän vaimolla ei oo mitään asiaa rippijuhliin ym

Vierailija
19/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Sinä ja exä sekä tämä exän uusi?

Vierailija
20/135 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestetään kaikki juhlat kahtena kappaleena, sekä isän että äidin juhlat.