Rumilla naisilla vaikeampaa?
Miten on naiset, pitääkö paikkansa väite että rumilla naisilla elämä on hankalampaa kuin kauniilla.
Laittakaa omia kokemuksia.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:50"]
Rumilla on vaikeaa ja se on niille läskeille ihan oikein.
[/quote]
Kaikki rumat eivät ole läskejä. Vartalo voi olla ok, mutta naama niin paha, ettei meikeilläkään saa paljoa aikaan.
No, olen 32, nätti enkä ole koskaan seurustellut... Minuun suhtaudutaan ystävällisesti, autetaan jne, mutta sen pitemmälle asiat eivät mene.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:34"]
Kaunis nainen herättää helposti aggressioita naisisssa, joilla on huono itsetunto. Kaunis nainen joutuu usein seksuaalisen esineellistämisen kohteeksi. Mutta onhan niitä hyviäkin puolia. On kiva kattoo peiliin kun näky on jees, se kohottaa itsetuntoa. Kauneus saattaa myös vaikuttaa siten, että tekee kahta kovemmin työtä opiskeluissa, työelämässä ym. itsensä kehittämisessä, sillä haluaa olla koko paketti eikä vain kaunis. Pelkällä ulkonäöllähän ei pitkälle päästä (ellei sitten nai jotain rikasta urheilijaa, mutta voi kysyä, onko rikas mies elämässä eteen pääsyä?).
[/quote]
Oletko siis itse tällainen huonolla itsetunnolla varustettu nainen, vai miten voit tietää mitä reaktioita kaunis nainen heissä aiheuttaa?
[/quote]
Olen se kaunis nainen, joka on kokenut syrjintää muilta naisilta. Puhun siis kokemuksen äänellä. Ei ole kiva kun koko ajan mulkoillaan ja katsotaan nenänvartta pitkin. Ja pahimmassa tapauksessa jätetään porukan ulkopuolelle ja keksitään juoruja.
[/quote]
Tämä on siis numero 52.
Sitten rumalla naisella on vasta vaikeaa kun ei päänsisältä löydy mitään
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:16"]
Kyllä kauneudesta on paljon hyötyä. Ensinnäkin se tuo itselle suurta iloa. Ajatellaan että naisella on kauniit kasvot ja kaunis vartalo. Voi iloita omasta ulkonäöstään joka päivä. Ei tarvitse panostaa ulkonäköön vaan ajan voi käyttää muuhun. Ihmisten käyttäytyminen kaunista kohtaan on ystävällisempää, huomiota tulee enemmän. Tietysti miehet kiinnittävät paljon huomiota. Kaunis lapsi on ehkä saanut myös vanhemmiltaan ja muilta läheisiltään tavallista enemmän positiivista huomiota ja näin hänelle on rakentunut vahva itsetunto, joka sitten auttaa vähän kaikessa. Tietynlaisiin töihin kauniin on helpompi päästä.
Itse olen vain tavallinen eli arvioin kauniin tilannetta ulkopuolelta.
[/quote]
Itse ajattelen myös kauniin ja ruman tilannetta ulkopuolelta ja minusta näyttää taas aivan päinvastaiselta. Itsekään en ole ruma ja lihava tai erityisen kauniskaan, vaan myös tavallinen.
Jos omaan yhteisöön ilmaantuu uusi tyyppi, joka on kaunis, ja hoikka, katsellaan häntä toisten samaa sukupuolta olevien taholta hyvin varautuneesti kun taas lihava ja ruma on heti yksi porukasta.
Miesten ajatuksista en tiedä, mutta kyllähän lihavat ja rumatkin ovat naimisissa ja saavat lapsia, yhtä paljon kuin kauniitkin.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:34"]
Kaunis nainen herättää helposti aggressioita naisisssa, joilla on huono itsetunto. Kaunis nainen joutuu usein seksuaalisen esineellistämisen kohteeksi. Mutta onhan niitä hyviäkin puolia. On kiva kattoo peiliin kun näky on jees, se kohottaa itsetuntoa. Kauneus saattaa myös vaikuttaa siten, että tekee kahta kovemmin työtä opiskeluissa, työelämässä ym. itsensä kehittämisessä, sillä haluaa olla koko paketti eikä vain kaunis. Pelkällä ulkonäöllähän ei pitkälle päästä (ellei sitten nai jotain rikasta urheilijaa, mutta voi kysyä, onko rikas mies elämässä eteen pääsyä?).
[/quote]
Oletko siis itse tällainen huonolla itsetunnolla varustettu nainen, vai miten voit tietää mitä reaktioita kaunis nainen heissä aiheuttaa?
[/quote]
Minä en ole tuo, keltä kysyt, mutta olen tällainen tavallinen ja kyllähän sen näkee, miten ihmsiet suhtautuvat. Tottahan tuo on.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 07:11"]
Kyllä kauneudesta on paljon hyötyä. Ensinnäkin se tuo itselle suurta iloa. Ajatellaan että naisella on kauniit kasvot ja kaunis vartalo. Voi iloita omasta ulkonäöstään joka päivä. Ei tarvitse panostaa ulkonäköön vaan ajan voi käyttää muuhun. Ihmisten käyttäytyminen kaunista kohtaan on ystävällisempää, huomiota tulee enemmän. Tietysti miehet kiinnittävät paljon huomiota. Kaunis lapsi on ehkä saanut myös vanhemmiltaan ja muilta läheisiltään tavallista enemmän positiivista huomiota ja näin hänelle on rakentunut vahva itsetunto, joka sitten auttaa vähän kaikessa. Tietynlaisiin töihin kauniin on helpompi päästä.
[/quote]
Itse ajattelen myös kauniin ja ruman tilannetta ulkopuolelta ja minusta näyttää taas aivan päinvastaiselta. Itsekään en ole ruma ja lihava tai erityisen kauniskaan, vaan myös tavallinen.
Jos omaan yhteisöön ilmaantuu uusi tyyppi, joka on kaunis, ja hoikka, katsellaan häntä toisten samaa sukupuolta olevien taholta hyvin varautuneesti kun taas lihava ja ruma on heti yksi porukasta.
Miesten ajatuksista en tiedä, mutta kyllähän lihavat ja rumatkin ovat naimisissa ja saavat lapsia, yhtä paljon kuin kauniitkin.
[/quote]
outo yhteisö. olen ruma ja lihava enkä koskaan päässyt osaksi porukkaa..
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 07:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 07:11"]
[/quote]
[/quote]
outo yhteisö. olen ruma ja lihava enkä koskaan päässyt osaksi porukkaa..
[/quote]
Äh. En osaa ehkä sanoa,mitä tarkoitan. Itsessäänkin huomaa, että lihavaa ja rumaa ja lahjatonta on helppoa lähestyä. Kun taas kauniissa ja lahjakkaassa odottaa helpommin koppavuutta.
Ei mitkään tietyt piirit vaan ihan missä tahansa liikkuu, ihmiset näyttävät toimivan näin.
Lähes aina lihavat ja rumat ovatkin puheliaita, mutta eivät kuuitenkaan aina loppupeleissä mukavia.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:49"]Rumalla naisella on melkein yhtä vaikeaa kuin tavallisella miehellä, mutta ihan vähän sitä helpompaa kuitenkin.
[/quote]
Boohoo. Taas joku itsesäälissä rypevä pikku-ukko.
Ei rumilla naisilla ole sen vaikeampaa kuin miehillä, paitsi jos ovat tyhmiä, rääväsuisia, huonokäytöksisiä urpoja sitten on tosi vaikeaa, mutta ei ne silloin sitä tajua että voisi jollain olla helpompaa. Ovat vaan katkeria ja vihaisia kaikille.
Linkin kuvasta tuli etäisesti tämä ketju mieleen. Sorry girls.
Musta on ihan hirveän mukavaa, etteivät lipevät miehet liehittele ja jos joku kiinnostuu, se on kiinnostunut minusta eikä kainalokoristeesta. Ylipäätään elämä ilman miehiä on helpompaa ja mitä rumempi, sitä todennäköisempää se on...
No mä olen luonnonruma (kyllä, vastakohta luonnonkauniille, meikkaamalla edes tavis ja jopa ok mutta ei sen enempää ja pukeudun kyllä tyylikkäästi) eikä mun elämä ainakaan vaikeaa ole ollut? En tosin tiedä kauniin elämästä muuta kuin että miehet pörrää ympärillä helposti kaiketi :)
Itsevarmuus on se juttu. Jos miettii koko ajan että miksi en kelpaa ja mikä mussa on vikana, niin kyllä se rupeaa ulospäinkin näkymään. Ylipainoakin ehkä ja muuta vastaavaa, mutta ei ole halukas asioille mitään tekemään jos ei niitä suostu itsessään hyväksymään.
Salilla näkee aina välillä yhtä oikein luonnollisen kaunista naista, jonka ei tarvi mitenkään keikistellä peilin edessä miettimässä koko ajan itseään. Itsevarmuus hehkuu siitä ihmisestä pelkästään kauniina hymynä muutenkin ja herran jestas että se on puoleensa vetävää! Kyllä siellä sitten on sitä nirppanokkaakin että ei ne kauheasti siellä salilla muuta tee kuin ovat näyttäytymässä ja sellainen taas ainakin omalla kohdallani kerää vain niitä "voisihan tuota panna, mutta ei mitään sen enempää ajatuksia".
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:26"]
Aika kapea näkemys elämästä näyttää olevan useimmilla kirjoittajilla. Eikö elämään todellakan mielestänne mahdu muuta kuin toisen sukupuolen liehittely ja baarissa notkuminen. Normaalielämässä ulkonäöllä on merginaalinen merkitys. Töittensä hoitaminen työpaikalla ja kotona on ihan yhtä helppoa tai vaikeaa, olipa sitten kaunis tai ruma. Kauniin äidin lapsenkin peppu pitää pyyhkiä ja vaatteet pestä, samoin niin kauniin kuin rumankin naisen koti on hoidettava (yhdessä kumppanin kanssa), ruoka laitettava jne. Meillä rumilla on yksi asia ainakin paremmin kuin kauniilla: meidän ei tarvitse myötäänsä keikistellä peilin edessä tutkimassa, onko kauneutemme säilynyt ja missä kulmassa olemme eniten eduksemme. Sillä aikaa kuin kaunis keekoilee peilin edessä, me rumat olemme jo hoitaneet hommamme. En ole koskaan osannut ajatella, että mahdolliset vaikeudet elämässäni olisivat johtuneet ulkonäöstä. Kyllä syitä täytyy etsiä ihan jostain muualta.
[/quote]
Mutta kun tutkimuksetkin todistavat, että kauniilla ihmisillä on helpompaa. Tottakai kauniit tekevät samoja asioita kuin rumat eli hoitavat kotia, lapsia ja tekevät töitä. Mutta kyse onkin kauneuden tuomista ehkä vaikeasti havaittavista eduista. Kauniiseen suhtaudutaan eri tavalla, vähän kaikki on helpompaa. Paitsi ehkä se vaipan vaihtaminen ;)
[/quote]
Ainakin meillä miesvaltaisessa firmassa nätti nainen on ohituskaistalla. Esimerkiksi harkkaria valitessamme viimeisen kierroksen tasavahvoista hakijoista valittiin kaunis nuori nainen yhteisellä päätöksellä. Ja tämä siis ei perustunut osaamiseen tai motivaatioon, vaan pelkästään siihen, että ketään ei kiinnostanut ottaa nuorta äijää kolmeksi kuukaudeksi paimennettavaksi. Nätille tytölle sen sijaan löytyi vapaaehtoisia ohjaajia kummasti.
Muutenkin kunnianhimoisten nuorten pyrkyrimiesten joukosta on paljon helpompi erottua nättinä (mutta ei bimbona) naisena. Tällä hetkellä mediassa ja yleisessä keskustelussa on todella vahva tarve löytää ja tunnistaa menestyjänaisia, ja myös meidän firmassa se on näkynyt mielestäni epäreiluina ylennyksinä junioritasolla. Tosin tilanne olisi varmaankin samanlainen, jos itse miehenä lähtisin naisvaltaiselle alalle kukoksi tunkiolle.
Rumat naiset ovat parhaita panemaan. Nykyään en muita iskekään. Rumuus kunniaan tai mitä se nyt onkaan.
Ruma nainen (huonoin 5 %) -> en halua olla tekemisissä kiitos, jotenkin ylipainoinen ruma nuorehko nainen etoo. Miesten tai vanhempien ihmisten kohdalla ei tule sellaista reaktiota
Perusnainen (keskimmäiset 65 %) -> suhtaudun neutraalisti ja asiallisesti, kuten lapsiin ja miehiin ja vanhuksiin, mutta en huomioi aktiivisesti
Nätti nainen (paras 30 %) -> opiskelukuvioissa, kaupungilla jne tulee aktiivisesti huomioitua. Tekee mieli olla kohtelias, auttavainen, päästä ehkä seuraan ja juttelemaan yms. Ei siis pelkästään mitään panohommia, vaan vaikka jos nätti vs ruma nainen pyytää koulussa apua laskareissa, niin toista tulee jeesattua mitä parhaimmin ja toisen kohdalla ei valitettavasti nyt ehdi
Että näin miehen näkökulmasta ihmettelen, jos muka kauniilla naisilla ei olisi paljon muitakin etuja, kuin jotain baarivonkauksia!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:18"]Ruma nainen (huonoin 5 %) -> en halua olla tekemisissä kiitos, jotenkin ylipainoinen ruma nuorehko nainen etoo. Miesten tai vanhempien ihmisten kohdalla ei tule sellaista reaktiota
Perusnainen (keskimmäiset 65 %) -> suhtaudun neutraalisti ja asiallisesti, kuten lapsiin ja miehiin ja vanhuksiin, mutta en huomioi aktiivisesti
Nätti nainen (paras 30 %) -> opiskelukuvioissa, kaupungilla jne tulee aktiivisesti huomioitua. Tekee mieli olla kohtelias, auttavainen, päästä ehkä seuraan ja juttelemaan yms. Ei siis pelkästään mitään panohommia, vaan vaikka jos nätti vs ruma nainen pyytää koulussa apua laskareissa, niin toista tulee jeesattua mitä parhaimmin ja toisen kohdalla ei valitettavasti nyt ehdi
Että näin miehen näkökulmasta ihmettelen, jos muka kauniilla naisilla ei olisi paljon muitakin etuja, kuin jotain baarivonkauksia!
[/quote]
Niin. Rumana oppii pärjäämään omillaan eikä tarvitse kestää avunpyyntöjä kaltaisiltasi henkilöiltä, kun mielummin pyydät nätimpää auttamaan =D
Esimerkki on käännetty siksi, etten ole koskaan tarvinnut apua missään älyllisessä haasteessa.
Aika kapea näkemys elämästä näyttää olevan useimmilla kirjoittajilla. Eikö elämään todellakan mielestänne mahdu muuta kuin toisen sukupuolen liehittely ja baarissa notkuminen. Normaalielämässä ulkonäöllä on merginaalinen merkitys. Töittensä hoitaminen työpaikalla ja kotona on ihan yhtä helppoa tai vaikeaa, olipa sitten kaunis tai ruma. Kauniin äidin lapsenkin peppu pitää pyyhkiä ja vaatteet pestä, samoin niin kauniin kuin rumankin naisen koti on hoidettava (yhdessä kumppanin kanssa), ruoka laitettava jne. Meillä rumilla on yksi asia ainakin paremmin kuin kauniilla: meidän ei tarvitse myötäänsä keikistellä peilin edessä tutkimassa, onko kauneutemme säilynyt ja missä kulmassa olemme eniten eduksemme. Sillä aikaa kuin kaunis keekoilee peilin edessä, me rumat olemme jo hoitaneet hommamme. En ole koskaan osannut ajatella, että mahdolliset vaikeudet elämässäni olisivat johtuneet ulkonäöstä. Kyllä syitä täytyy etsiä ihan jostain muualta.