Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumilla naisilla vaikeampaa?

Vierailija
11.05.2015 |

Miten on naiset, pitääkö paikkansa väite että rumilla naisilla elämä on hankalampaa kuin kauniilla.

Laittakaa omia kokemuksia.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siitä hassu tapaus, että kasvoista olen varmaankin jopa poikkeuksellisen kaunis. Eroan silti suuresti vallitsevista kauneusihanteista, koska olen ylipainoinen. Aina olen ollut ylipainoinen ja asian kanssa kovastikin kipuillut, mutta lopulta hyväksynyt itseni sellaisena kuin olen. Olen siis todellakin kulkenut kauniin ja ruman välimaastossa koko ikäni.

Saan kovastikin lähestymisyrityksiä miehiltä, joten uskoisin että ulkonäköni miellyttää monia miehiä. Useimmilla miehillä vain tuntuu olevan sellainen asenne, että ylipainoni takia minulle pitäisi kelvata kuka tahansa mies. Ottavat siis henkilökohtaisena loukkauksena sen, jos en lämpene heille, sillä ajattelevat olevansa "kovatasoisempia" ulkonäöllisesti kuin minä. Siis vaikka miehellä olisi mursun kasvot timmissä kropassa - itselleni on aina miellyttävät kasvot olleet tärkeintä mitä viehättävyyteen tulee.

Ammatillisesti ja ystävien saannin suhteen en usko, että ulkonäöstäni on ollut mitään erityistä hyötyä tai haittaa.

Vierailija
42/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia.

Kyllä tällä palstalla luulisi asiantuntijoita riittävän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköisyys (en siis tarkoita vain ns missikauneutta) auttaa kyllä muussakin kuin miehensaannissa. Työelämässäkin mukavan näköisellä on yleensä helpompaa, samoin missä tahansa , missä ollaan muiden ihmisten kanssa tekemisissä. 

Vierailija
44/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:43"]Tutkimusten mukaan ulkonäköä arvostellaan naisessa asemasta riippumatta. Kauniit saavat parempaa palkkaa kuin rumat naiset. Miehillä taas pituus vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen miehellä ulkonäkö ei mitätöi esim koulutuksen tuomaa etua, kun taas naisilla saattaa niin käydä.
[/quote]
Jos viittaa tutkimuksiin, on kohteliasta laittaa linkki niihin. Erityisesti tuo koulutuksen tuoman edun mitätöityminen miehillä vs naisilla kiinnostaisi lukea itse lähteestä.

Vierailija
45/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:03"]

En ole edes ihan varma, millaista on jos mies flirttailee. 

Olen sellainen näkymätön nainen. 

[/quote]

Sama homma. Joku nätimpi voisikin kertoa miten ne miehet flirttailee? Mulle ne on vaan joko kuivan asiallisia tai enintään kohteliaan ystävällisiä, ihan niinkuin kaikille muillekin ihmisille. Uskonkin, että miehet näkevät minut "vain ihmisenä", mutta eivät Naisena.

Vierailija
46/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:43"]Tutkimusten mukaan ulkonäköä arvostellaan naisessa asemasta riippumatta. Kauniit saavat parempaa palkkaa kuin rumat naiset. Miehillä taas pituus vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen miehellä ulkonäkö ei mitätöi esim koulutuksen tuomaa etua, kun taas naisilla saattaa niin käydä.
[/quote]

Kauniita naisia pidetään työelämässä bimboina, komeita miehiä fiksuina.

Olen itse ollut kaunis, pyydetty malliksi jne, enkä ole saanut mitään huomiota baareissa. Ei ole koko elämän aikana tarjottu yhyään drinkkiä eikä tultu juttelemaan kuin kerran pari vuodessa. Seurustelusuhteeni ovat alkaneet minun tekemäni aloitteen perusteella. Nuo kaunis saa erioikeuksia-jutut ovat fantasiaa. Havaintojeni mukaan huomiota ja aloitteita saavat tavisnaiset, jotka ovat laittautuneet helpon näköisiksi.

Vierailija
47/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:16"]Havaintojeni mukaan huomiota ja aloitteita saavat tavisnaiset, jotka ovat laittautuneet helpon näköisiksi.

[/quote]

Mun havaintojen mukaan eniten aloitteita saavat nätit, peittävästi pukeutuvat naiset jotka on iloisia, sosiaalisia ja ihan mahtavaa seuraa. Ne on niitä naisia, joista miehet taistelee kun puhutaan vakavasti otettavista ehdokkaista parisuhteeseen.

Vierailija
48/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on ainakin ollut aika helppoa, en sitten tietenkään tiedä onko kauniilla naisilla vielä helpompaa. Luulen, että tyhmänä on paljon vaikeampaa kuin rumana. Olisi kamalaa jos opinnot tai työelämä osoittautuisivat haastaviksi. Kauneudella taitaa saada lähinnä huomiota miehiltä, enkä tiedä miten se nyt sitten elämää helpottaa niin huomattavasti. :)

Vierailija
49/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen hoikka, mutta kasvoiltani hieman "kovan" ja maskuliinisen näköinen nainen. Olen huomannut että minut ehkä otetaan usein vakavammin kuin "söpöt" naiset, esim. ammatillisesti, mutta seksuaalista huomiota en samalla tavalla saa. Tosin pitkiin parisuhiteisiin on aina ollut innokkaita ja vielä ihme kyllä kovantasoisia ottajia, joten en ole asiasta kovin pahoillani. Kuulemma näytän vähän pelottavalta ja ankaralta, joten minua ei uskalla lähestyä?!? mikä on hassua, koska olen oikeasti todella ujo! Tällaiset kovat kasvonpiirteet tuntuvat jakavan miehet kahtia, toiset eivät tykkää yhtään ja toisista piirteeni ovat selvästi kiehtovat. Itse olen aina toivonut olevani kasvoista kauniimpi ja naisellisempi.

Vierailija
50/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis ja sen lisäksi mukavakin. Niin mulle ainakin on sanottu. En tiedä, onko se auttanut esim. työpaikan saamisessa, ehkä, mutta se, että olen päässyt työpaikalla etenemään tai saanut palkankorotuksia pyytämättä, on johtunut siitä, että olen ollut ahkera ja tunnollinen. Sain siis paljon enemmän aikaan ja olin tuottavampi työntekijä kuin ne vähemmän kauniit.

Mitä miehiin tulee, olen kuullut useammankin kerran, että miehet eivät ole uskaltaneet lähestyä. Ei nykyinen miehenikään aluksi.

Vierailija
51/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen herättää helposti aggressioita naisisssa, joilla on huono itsetunto. Kaunis nainen joutuu usein seksuaalisen esineellistämisen kohteeksi. Mutta onhan niitä hyviäkin puolia. On kiva kattoo peiliin kun näky on jees, se kohottaa itsetuntoa. Kauneus saattaa myös vaikuttaa siten, että tekee kahta kovemmin työtä opiskeluissa, työelämässä ym. itsensä kehittämisessä, sillä haluaa olla koko paketti eikä vain kaunis. Pelkällä ulkonäöllähän ei pitkälle päästä (ellei sitten nai jotain rikasta urheilijaa, mutta voi kysyä, onko rikas mies elämässä eteen pääsyä?).

Vierailija
52/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:34"]

Kaunis nainen herättää helposti aggressioita naisisssa, joilla on huono itsetunto. Kaunis nainen joutuu usein seksuaalisen esineellistämisen kohteeksi. Mutta onhan niitä hyviäkin puolia. On kiva kattoo peiliin kun näky on jees, se kohottaa itsetuntoa. Kauneus saattaa myös vaikuttaa siten, että tekee kahta kovemmin työtä opiskeluissa, työelämässä ym. itsensä kehittämisessä, sillä haluaa olla koko paketti eikä vain kaunis. Pelkällä ulkonäöllähän ei pitkälle päästä (ellei sitten nai jotain rikasta urheilijaa, mutta voi kysyä, onko rikas mies elämässä eteen pääsyä?).

[/quote]

Oletko siis itse tällainen huonolla itsetunnolla varustettu nainen, vai miten voit tietää mitä reaktioita kaunis nainen heissä aiheuttaa?

Vierailija
53/90 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:34"]

[/quote]

Oletko siis itse tällainen huonolla itsetunnolla varustettu nainen, vai miten voit tietää mitä reaktioita kaunis nainen heissä aiheuttaa?

[/quote]

Olen se kaunis nainen, joka on kokenut syrjintää muilta naisilta. Puhun siis kokemuksen äänellä. Ei ole kiva kun koko ajan mulkoillaan ja katsotaan nenänvartta pitkin. Ja pahimmassa tapauksessa jätetään porukan ulkopuolelle ja keksitään juoruja.

Vierailija
54/90 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumilla on vaikeaa ja se on niille läskeille ihan oikein.

Vierailija
55/90 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen ja työn saaminen on rumalle naiselle vaikeampaa kuin kauniille.

Omassa kaveripiirissäni on sekä huomattavan kauniita naisia että "perusnättejä", ja lisäksi minä (rumilus). Kauniille naisille kaikkea koko ajan "vain tapahtuu" - työpaikkoja putkahtaa nenän eteen, kiinnostuneita miehiä (ei pelkkiä pelureita, vaan ihan kunnon miehiä, parisuhdetta haluavia) on ihan oikeasti jonoksi asti. Perusnäteillä menee ihan mukavasti, parisuhde löytyy yleensä suht. helposti, vaikkei joka toinen vastaantulija olisikaan kiinnostunut. Työnhaku vaatii yleensä vähän hommia, mutta yleensä tärppää silti.

Rumat eivät saa suhdetta eivätkä työtä, vaan karsiutuvat jatkosta molemmissa viimeistään parien treffien jälkeen tai työhaastatteluprosessin viimeisessä vaiheessa ("valintamme ei valitettavasti kohdistunut sinuun"). Ja ei, en ole tyhmä enkä lahjaton, eikä minulla edes ole huono itsetunto. Tiedän olevani ruma, mutta se nyt vain on todellisuus, jonka olen aikapäiviä sitten hyväksynyt. Yhteiskunta ei sitä kuitenkaan hyväksy, eikä luonnollisesti vastakkaista sukupuoltakaan kiinnosta.

Vierailija
56/90 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin paljastaa, että olen saanut kauneuteni vuoksi paljon etuja. Ihmiset kohtelevat pääsääntöisesti ystävällisesti, miehet hakeutuvat seuraan ja työpaikkoja on ollut helppo saada. Olen ollut töitä hakiessa toki muutenkin pätevä, mutta olen saattanut ulkonäölläni viedä paikan toisen, yhtä hyvän hakijan edestä. Erityisesti, jos asiasta on ollut päättämässä mies.

Haittapuolena mainitsen kuitenkin, että ulkonäköni on houkutellut kimppuuni fiksujen ja komeiden miesten lisäksi myös fanaattisia stalkkereita. Yhdelle jouduin jopa hakemaan lähestymiskieltoa, mutta se ei toteutunut. Niinpä tämä mies jätti milloin minkäkinlaista avointa kirjettä rappukäytävään naapureiden iloksi, joissa vuoroin kertoi rakkaudestaan ja vuoroin haukkui minua tunteettomaksi lehmäksi. Lisäksi hän soitteli prepaid-numeroista erityisesti yöaikaan ja julkaisi eräällä nettisivulla minusta käsittelemiään kuvia, jotka oli napannut vaaniessaan minua esim. työmatkalla. Hirveää aikaa. Ainoastaan muutto ja numeron vaihtaminen auttoi pääsemään tuosta hullusta eroon. 

Ei niitä kaikkein kukkeimman nuoruuden vuosia ole muutenkaan erityisen ikävä. Olen myöhemmin tajunnut ylpistyneeni kaikesta huomiosta, mitä silloin sain. Vaikka haluan edelleen huolehtia ulkonäöstäni, pidän nykyään tärkeänä kehittää itseäni myös henkisesti. N32

Vierailija
57/90 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö susirumat av-mammat jaksa kirjoitella tänne kokemiaan vääryyksiä.

Vierailija
58/90 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:55"]

Eikö susirumat av-mammat jaksa kirjoitella tänne kokemiaan vääryyksiä.

[/quote]

Rumuuden vaikutukset naisella tulee jo ensimmäisellä sivulla kattavasti esille.

Vierailija
59/90 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma - rumempi - teekkarityttö. Eli jos on ns. seinästä revityn näköinen niin on vaan opiskeltava kunnon ammatti ja mentävä oikeisiin töihin. Jos taas on ulkonäöllä siunattu niin voi viettääa aikaa pikkurouvana kotosalla ja ajella vaikka välillä Mersun katumaasturilla juomaan kupin Lattea Kaivarissa.

Vierailija
60/90 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tavallisen näköinen, yleensä jos olen yksin asioilla ja menossa niin en ainakaan koe saavani yhtään huonompaa palvelua ja kohtelua. Monet ystäväni ja sukulaisen jotka ovat ehkä niitä "mediaseksikkäämmän" ja naisellisen oloisia, jättävät kyllä helposti minut varjoon mutten koe sitä ongelmana koska fiksulla ja rennolla käytöksellä löydän kyllä minäkin seuraa, ja tärkeämpää minulle on viihtyä näiden kavereideni ja tuttujeni seurassa kuin se ajattelavatko muut minun näyttävän rumemmalta heidän rinnallaan. Harva baariin lähtee hakureissulle etsimään jotain syvällisempää ja katsastaa vain ulkokuoren ja miten hyvin osaat bilettää, niin etten juuri baareissa käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi