Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusia?Miten parannan suhdettani lapsiini?

Vierailija
11.05.2015 |

Kahden pojan kanssa suhde on pielessä.Itse olen tietenkin syyllinen.Ei kunnioitusta puolin toisin,yhdessä ei ole enää kivaa.Haukutaan ym...

Kuinka kauan aikaa vaatii tämä korjaaminen?Onko olemassa jotain materiaalia tämän tueksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään että pojat ovat alle 12v.

AP

Vierailija
2/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy heidän kuulumisiaan ja kiinnostuksen kohteitaan vaikka ruokapöydässä. vaikka ne olisi pelejä, niin kysy lisää. Ja kuuntele. Älä arvostele tai tuomitse.

Ihminen ei halua muuta kuin sitä, että hänet hyväksytään sellaisena kuin hän on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota... mikä on alun alkaen sitten mennyt pieleen?

Vierailija
4/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos koko perhe istuisi pöydän ääreen ja tekisi "miedän perheen säännöt". Samalla kysyisit lapsilta että mitä he haluaisivat tehdä kanssasi? Sanoisit esimerkiksi että haluaisit viettää heidän kanssaan aikaa enemmän mutta kaikkien on osallistuttava myös kotihommiin? 

Ole itse valmis menemään pois mukavuus alueeltasi. Eli jos lapsi haluaisi vaikka pelata kanssasi pleikkaa ole valmis siihen. 

Vierailija
5/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne välit kerran menee huonoiksi, niin ei siitä vältsisti oo paluuta. Mulla meni luottamus äitiin teininä eikä oo parantunut. Eikä parane.

Vierailija
6/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oikeasti kiinnostunut heidän tekemisistään. Lapset aistivat herkästi nämä asiat. Kolmonen sanoikin tuossa edellä, peleistäkin voi jutella.

Vierailija
7/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen arki teillä yleensä sitten on? Jokainen herää omaa tahtiinsa aamulla ja menee kouluun/töihin? Koulun jälkeen kukin syö missä syö ja kaikki katselevat ruutua jossai missä katselevatkaan? Pojat kavereidensa kanssa ties missä milloinkin? Onko teillä viikossa yhteisiä peli-iltoja? Leffailtoja? Syöttekö vähintään yhden aterian yhdessä pöydän ääressä päivän aikana?

Vierailija
8/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:27"]

Minkälainen arki teillä yleensä sitten on? Jokainen herää omaa tahtiinsa aamulla ja menee kouluun/töihin? Koulun jälkeen kukin syö missä syö ja kaikki katselevat ruutua jossai missä katselevatkaan? Pojat kavereidensa kanssa ties missä milloinkin? Onko teillä viikossa yhteisiä peli-iltoja? Leffailtoja? Syöttekö vähintään yhden aterian yhdessä pöydän ääressä päivän aikana?

[/quote] Tehdään yhdessä asioita silloin tällöin mutta aina jokin menee pieleen,huonoa käytöstä ja epäkiitollisuutta,huudetaan kun ei saada mitä halutaan,sitten menee äidillä hermot ja haukutaan ja kirotaan.Kierre josta ilmeisesti haastavaa päästä eroon mutta uskon että pääsee jos ottaa sen ihan "asiakseen".

Vähän semmoinen fiilis meidän perhe-elämästä että lapset ja vanhemmat inhoavat toisiaan,ei nyt vihaa onneksi VIELÄ! Mikä on mennyt sitten pieleen alusta alkaen? Ei siihen muuta vastausta ole kuin huono vanhemmuus.Ei auktoriteettiä,ei ollenkaan.Olen jo päättänyt että jos en saa asioita korjattua,haen kyllä apua ennen murrosikää.Tämä vanhemmuus ei tuota mulle mitään iloa...ärsyttää vaan kaikki lapsissa ja vanhemmudessa.

Olis kyllä hyvä löytää jotain kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja nimenomaan poikien kasvattamiseen.

ap

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan