Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä me maksettiin, mutta moni ei msksa. Silloin voit varautua siihen, että moni lähtee kotiin. Itse päätätte.

P.S. Moniko oikeasti osallistuu tollasiin häihin?

En minä ainakaan. Jos haluan patikoimaan, teen sen kavereiden kanssa muuten vain, en jonkun häissä.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi vuokrata mökin ja rämpiä metsässä siellä? Itse tehty ruoka, niin saa jo mökinkin tolla 1000€. Tuo on budjettina niin pieni, että ei sillä kummosia juhlia järjestä missään.

Me ollaan monesti juhlittu isolla ystäväporukalla ja tonni riittää helposti 15 hengelle, kun ei tarvi kultalusikoilla syödä. Toki jos on päästään vajaa ja ei osaa itse suunnitella mitään niin johan tuo menee jo suunnittelijan palkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me maksettiin, mutta moni ei msksa. Silloin voit varautua siihen, että moni lähtee kotiin. Itse päätätte.

En minä ainakaan. Jos haluan patikoimaan, teen sen kavereiden kanssa muuten vain, en jonkun häissä.

AP: ei meidänkään häissä patikoida. Kun aikaisemmin sanoin;
Hääpaikka on upea eräilymajoituspaikka. Iso talo mistä voi vuokrata huoneen, paikka on järven rannassa, kaksi kaunista tulipaikkaa ja kaksi isoa kotaa. Toki saa lähteä patikoimaan mutta en mä ajatellut mummuani metsään viedä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minä maksoin ulkopaikkakuntalaisten vieraitteni majoituksen ja heillä oli matkaa juuri tuo 1.5 tuntia suuntaansa. Tulee teidän vieraille kohtuullisen kalliit häät kun on maksettava juhlavaatteista, ja kustannettava lahjat, yöpymiset, seuraavana aamuna jonkinlainen aamiainen, bensat ja mahdollisesti lastenhoitajakin. Itse lähettäisin vaan kortin ja lahjan ja jäisin suosiolla pois noista pippaloista.

Paras ratkaisu kaikille olisi jos jostain lähempää löytyisi juhlapaikka. Onko todella niin että sopivaa paikkaa ei ole alle puolentoistatunnin matkan säteellä missään ja tuo on ainoa vaihtoehto? Vai oletteko vaan niin rakastuneita tuohon nimenomaiseen paikkaan että haluatte ne ainutlaatuiset häänne juuri sinne? Kannattaa myös ajatella asiaa niiden vieraittenne vinkkelistä.

Sä jäisit tunnin! ajomatkan takia pois häistä?

Pakko kyllä sanoa, että osalla on ilmeisesti melko rajoittunut elinpiiri...

• ylös 12
  • alas 3
Vierailija

Ei millään pahalla, mutta teidän hääideanne on typerä. Jos niin nautitte paikasta ja rakastatte patikoimista hikipäässä, niin miksi ette voi tehdä tuota joskus muulloin kuin hääpäivänänne?
On sitten turha loukkaantua, jos osallistujia ei ilmaannu. Kuulostaa ihan pirun hankalalta häätouhulta. Itse jättäisin väliin. Eikä edes harmittaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi vuokrata mökin ja rämpiä metsässä siellä? Itse tehty ruoka, niin saa jo mökinkin tolla 1000€. Tuo on budjettina niin pieni, että ei sillä kummosia juhlia järjestä missään.

Me ollaan monesti juhlittu isolla ystäväporukalla ja tonni riittää helposti 15 hengelle, kun ei tarvi kultalusikoilla syödä. Toki jos on päästään vajaa ja ei osaa itse suunnitella mitään niin johan tuo menee jo suunnittelijan palkkaan.

Toki, häät yleensä pitää sisällään muutakin kuin syömistä ja juomista porukalla. Ja jos häät sit on kaveriporukan bileet, miksi ei voisi olla mökillä?

Vierailija

En voi ymmärtää, miksi tuota 1,5 tunnin matkaa pidetään jotenkin kauheana. Minusta on ihan tavallista, että häihin on 3-4 tunnin matka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hääpaikka on upea eräilymajoituspaikka. Iso talo mistä voi vuokrata huoneen, paikka on järven rannassa, kaksi kaunista tulipaikkaa ja kaksi isoa kotaa. Toki saa lähteä patikoimaan mutta en mä ajatellut mummuani metsään viedä

Mitä se luonnosta nauttiminen sit on? Ulkona istumista vai? Kai teillä jotain ohjelmaakin häissänne on?

Vierailija

Kyllä se niin menee, että häävieras itse huolehtii juhlapaikalle tulemiset ja mahdolliset yöpymiset. Harva asuu 15 min päässä juhlapaikalta. Täällä valittavat vain ne, joiden mielestä hääparin varmaan tulisi itse ostaa lahjansakin.

Pitäkää AP häänne aivan siellä missä haluattekin, juuri teidän näköisinä ja teidän omilla toiveilla. Kyllä ne tärkeimmät ihmiset sinne tulevat ja haluavat juhlistaa teidän tarinaa ja luoda tärkeitä muistoja. Ottakaa kamera mukaan. Jos kukaan ei tule paikalle, niin juhlitte sitten keskenänne. Hääpäivä on ihan teitä varten ja teidän rakkautta. Itsekeskeiset ja pihit henkilöt tuskin ovat mikään menetys juhlapaikalta.

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä se luonnosta nauttiminen sit on? Ulkona istumista vai? Kai teillä jotain ohjelmaakin häissänne on?

Istutaan ringissä nuotion äärellä ja leikitään jotain mukahauskoja (=tyhmiä) seuraleikkejä, kuten kerro jokin salaisuus itsestäsi, tai kerro kehu hääparista. Ei kiitos!

Vierailija

Erähenkiset häät luonnossa kuulostaa ihanalta! Syksyllä tietysti otettava sää huomioon, kai teillä joku sisätilakin on, jos sataa kaatamalla?

Musta 1-1,5h ajomatka ei oo erityisen pitkä enkä itse olettaisi, että hääpari maksaa majoituksen. Voisitteko sen sijaan neuvotella majoituspaikan kanssa hyvän alennuksen? Oon ollut useissa häissä, joissa johonkin tiettyyn hotelliin on saanut sit majoittua omakustanteisesti vähän halvemmalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP: kyllä juuri sitä, ajateltiin että illalla voitaisiin istuskella joko ulkona tulipaikan luona tai kodassa, käydä rantasaunassa ja uida tyynessä järvessä.
Itse häissä ehkä muutama hääleikki, ei mitään kiusallisia ja nolottavia. Kunhan vain tunnelma vähän rentoutuu.
Porukassa on monta kalastajaa joten voitaisiin vaikka kalastaa, osa voi mennä soutelemaan. Meistä oikeastaan kaikki nauttii vedestä elementtinä.
Mökin vierestä löytyy myös pieni lampi jonka voi kiertää pitkospuita pitkin(1.5km).
Meidän vieraat eivät ole mitään hienohelmoja vaan maatalousalan ihmisiä joten muta sormissa ja kumpparit jalassa ei ole mikään ongelma

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täh? Tuohan on ihan normaalia, että vieraat maksavat itse majoituksensa. Harvalla hääparilla (paitsi toki niillä, joilla vanhemmat maksaa) edes olisi varaa majoittaa kaikkia vieraita. Me majoitettiin kaaso, bestman ja lapsenvahti. Muut maksoi itse. Ja tulivat. Ihan niin kuin mekin ollaan osallistuttu muiden häihin ja maksettu majoitus itse. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja voivat myös valita jättää tulematta koko häihin. En ymmärrä miksi suurimmalla osalla on hinku järjestää häät jossain korvessa tunnin kahden ajomatkan päässä, jonne ei pääse kuin omalla autolla. Menee autottomalle kaupunkilaiselle liian hankalaksi.
Itse en ala stressaamaan, jos en pysty osallistumaan. Eipähän tarvitse laittaa rahaa häälahjaan eikä mahdollisiin uusiin juhlavaatteisiin.

Koska yleensä keskustassa sijaitsevat juhlapaikat ovat älyttömän kalliita, pienelle väkimäärälle ja useinkaan niissä ei pysty juhlimaan koko yötä. 

Vierailija

Älä AP nyt katsele noita alapeukkuja. Täällä on näköjään sen verran persaukisia narsisteja taas linjoilla, joilla ei ole alkeellisimpiakaan tapoja. Teette juuri niin kuin haluatte ja suoraan sanottuna tämä palsta on viimeisin paikka kysellä yhtään mitään. Muinoin oli sellainen saitti kuin naimisiin.info, jossa väki jakoi ihan aidosti kokemuksia ja ideoita, en tiedä onko enää voimissaan. Vaati rekisteröitymisen, niin ei ollut äliöitä langoilla.

Vierailija

Siis jos juhlan luonteeseen kuuluu, että kaikki yöpyvät, niin toki joko kutsuja maksaa tai ilmoittaa jo kutsuessaan, että näihin juhliin osallistuminen maksaa x €. Sit, jos juhlaan voi luontevasti osallistua niin, että ei yövy, kukin vieras päättää itse, majoittuuko ja maksaako siitä (vai lähteekö kotiin nukkumaan). Tonni 15 vieraalle tarkoittaa 67 euroa per nuppi. Jos on muitakin kustannuksia, esim. juhlapaikan vuokra tai jos haluaa jotain rekvisiittaa hankkia, (miten hääpari pukeutuu eräilyhäihin, tuleeko kukkia, koristeita tms.) niin melko ankeat bileet tulee, jos kaikki ovat paikalla seuraavaan aamuun. Oletusarvoisesti yöpymistä vaativissa bileissä olettaisin vieraiden saavan aamiaista päivällisen, juhlakahvien, iltapalan ja virvokkeiden lisäksi.

Mutta siis, Tampere-Alajärvi n, 2,5 tuntia autolla Googlen mukaan ja Vaasaan reilu 1,5 tuntia, että provohan tämä taitaa olla. Sinänsä kyllä parin tunnin ajomatka ei ole yöllä palatenkaan kohtuuton, mutta kyllä se hyvinkin siinä rajalla alkaa olemaan, että minulle varmasti kelpaisi edullinen yöpyminen juhlapaikalle (telttamajoitukseen en kyllä innostuisi, sille on oma aikansa ja oma paikkansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP: kyllä juuri sitä, ajateltiin että illalla voitaisiin istuskella joko ulkona tulipaikan luona tai kodassa, käydä rantasaunassa ja uida tyynessä järvessä.
Itse häissä ehkä muutama hääleikki, ei mitään kiusallisia ja nolottavia. Kunhan vain tunnelma vähän rentoutuu.
Porukassa on monta kalastajaa joten voitaisiin vaikka kalastaa, osa voi mennä soutelemaan. Meistä oikeastaan kaikki nauttii vedestä elementtinä.
Mökin vierestä löytyy myös pieni lampi jonka voi kiertää pitkospuita pitkin(1.5km).
Meidän vieraat eivät ole mitään hienohelmoja vaan maatalousalan ihmisiä joten muta sormissa ja kumpparit jalassa ei ole mikään ongelma

Eli kutsutte porukan yhtäaikaa puuhastelemaan omia juttujaan. Mikä niistä tekee häät? Kaikki tuo kuulostaa kivalta, mäkin teen kaikkea tuota mielelläni. Mutta en mä lähde sitä tekemään pakotettuna tiettynä päivänä, tiettyjen ihmisten kanssa. Äläkä käsitä väärin, pitäkää tuo ajatus, mutta älkää unohtako, että ne on häät. Teinä miettisin kokonaisuuden (ja hääpaikan) uudelleen.

Vierailija

Mietin onko kaikilla vierailla mahdollisuus jonkun kyytiin. Jos ei ole omaa autoa tai kumppania jonka kanssa voi tulla yhdessä. Vai ovatko kaikki pariskuntia tai perheellisiä.
Jos häät ovat myöhään syksyllä täytyy ottaa säät huomioon. Tai olla joku muukin tila varattuna kuin ulkolaavu tms.
Olen itse huono ulkoiluihminen. Kuvittelen syksyisen piiskaavan sateen ja kuraisen maan, ei innostaisi yhtään.
Mutta itsehän tosiaan tunnette vieraanne.
Onko tuo 1,5 tuntia ajoa matka yhteen suuntaan vai yhteensä 3 tuntia?
Jos on yhteensä 3 tuntia niin itse kyllä miettisin lähdenkö istumaan ja palelemaan ulkovaatteissa ja kumisaappaissa laavulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täh? Tuohan on ihan normaalia, että vieraat maksavat itse majoituksensa. Harvalla hääparilla (paitsi toki niillä, joilla vanhemmat maksaa) edes olisi varaa majoittaa kaikkia vieraita. Me majoitettiin kaaso, bestman ja lapsenvahti. Muut maksoi itse. Ja tulivat. Ihan niin kuin mekin ollaan osallistuttu muiden häihin ja maksettu majoitus itse. 

Hän varmasti ihmetteli tuota hääideaa, ei majoituksen maksua.

-eri

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ajanviettotapana tää kuulostaa kivalta, mutta ajatus hääleikeistä kumisaappaissa kuulostaa, sori vaan, tosi omituiselta.

Yksi, mikä tuossa minua harmittaisi nimenomaan häävieraana on se, että yksi hauskimmista jutuista häissä on tavata ihmisiä. Nyt, jos 15 vieraasta osa lähtee kalaan, osa pitkospuille ja osa rantasaunalle, niin aika vähäiseksi jää se sosiaalinen osuus. Tietysti, jos eräilyllä halutaan välttää se häiden sosiaalinen osuus, niin sit tästä ei tarvi välittää.

Mä itse en siis kuitenkaan järjestäisi "perinteisten häiden" ja "perusmökkeilyn" risteytystä, vaan miettisin, miten saan eräolosuhteisiin järjestettyä kaikille kivat juhlat. Mitä siihen eräjormailuun lisätään, että ne ovat "häät" eikä peruskeikka metsään? Miten eräjormailusta saa yhteisöllisen tilaisuuden?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.