Häiden majoitus, kuka maksaa? Vieraat vai hääpari?
Keksittiin täydellinen hääpaikka mutta vieraille tulee ajomatkaa 1-1.5h suunta. Paikalla on myös mahdollista majoittua halvalla.
Jos useampi vieras jää majoittumaan niin tulee meille, muutenkin köyhille nuorille kalliiksi. Häiden budjetti on muutenkin max tonnin, pidetään erähenkiset häät luonnossa ja luonnosta nauttien pienellä porukalla (15 henkilöä)
Onko siis törkeää vai yleistä että vieraat maksavat kokonaan tai edes osan majoituksestaan?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ai sorry, vieraita oli vain 15 henkeä. Ei tarvita bussia, tilataksi tai kaksi ajaa saman asian, ja tämän voivat vieraat itse maksaa, jolleivat halua yöpyä.
Mitä iloa siitä kyydistä on, jos alkoa ottaa vieraat, niin ei ne kotiinsa voi ajaa loppumatkasta.
Laita kutsuun: ei lahjoja mutta majoitus maksettava niin ja niin paljon jos haluaa, tai tilataksi lähtee klo 00.00 kohti Kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä täydellinen paikka ole jos vieraille on kaikille noin pitkä matka. Vieraita varten kuitenkin ne häät järjestätte.
Ei tasan tarkkaan ole pitkä matka tunti, tai edes puolitoista suuntaansa. Joidenkin työmatka on tämän verran. Kaikissa häissä, joissa olen käynyt, on yhdensuuntaista matkaa ollut 3-4h ja päiväseltään ollaan käyty. Itse jos voisin valita, saattaisin kyllä tuossa tilanteessa haluta majoittua, mutta en tosiaankaan tunnin tai edes kahden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vieraat. Voivat valita jäävätkö yöksi vai säästää ja mennä kotiin.
Ja voivat myös valita jättää tulematta koko häihin. En ymmärrä miksi suurimmalla osalla on hinku järjestää häät jossain korvessa tunnin kahden ajomatkan päässä, jonne ei pääse kuin omalla autolla. Menee autottomalle kaupunkilaiselle liian hankalaksi.
Itse en ala stressaamaan, jos en pysty osallistumaan. Eipähän tarvitse laittaa rahaa häälahjaan eikä mahdollisiin uusiin juhlavaatteisiin.
Apn tapauksessa vanhat kumpparit ja verkkarit riittää, niissä lampsit kirkkoon/hääpaikalle. 😅
Siis mitä? Eikö sukulaisilla ole asuntovaunuja tai matkailu-autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä täydellinen paikka ole jos vieraille on kaikille noin pitkä matka. Vieraita varten kuitenkin ne häät järjestätte.
Ei tasan tarkkaan ole pitkä matka tunti, tai edes puolitoista suuntaansa. Joidenkin työmatka on tämän verran. Kaikissa häissä, joissa olen käynyt, on yhdensuuntaista matkaa ollut 3-4h ja päiväseltään ollaan käyty. Itse jos voisin valita, saattaisin kyllä tuossa tilanteessa haluta majoittua, mutta en tosiaankaan tunnin tai edes kahden takia.
Kuka hullu käyttää joka päivä elämästään kolme tuntia työmatkaan, minulla riittää viisi koulun koululle opettamaan kävelen.
Vierailija kirjoitti:
Älä AP nyt katsele noita alapeukkuja. Täällä on näköjään sen verran persaukisia narsisteja taas linjoilla, joilla ei ole alkeellisimpiakaan tapoja. Teette juuri niin kuin haluatte ja suoraan sanottuna tämä palsta on viimeisin paikka kysellä yhtään mitään. Muinoin oli sellainen saitti kuin naimisiin.info, jossa väki jakoi ihan aidosti kokemuksia ja ideoita, en tiedä onko enää voimissaan. Vaati rekisteröitymisen, niin ei ollut äliöitä langoilla.
Eli vain sinun mielipide on hyväksyttävä. Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu käyttää joka päivä elämästään kolme tuntia työmatkaan, minulla riittää viisi koulun koululle opettamaan kävelen.
Kuka hullu käyttää kolme tuntia matkaan, ja sit itse käytät viisi? 😂
No, leikki leikkinä. Olettaen, että tuosta jäi sana "minuuttia" (tms. mikä lyhentää tuota aikaa) pois, niin kuulostat tosi ihanalta ja empaattiselta opettajalta. Pidä toi, äläkä vaan missään tapauksessa ajattele, että ihmisillä on erilaisia tilanteita ja esim. kaikille ei ehkä ole töitä tarjolla kotipaikkakunnalla. ❤️
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti ollut vieraana häissä, jossa hääpari on maksanut majoituksen?
Minä olen. Hääparin vanhemmat maksoivat toisesta maasta tulevien vieraiden hotelliyöpymiset peräti kahdeksi yöksi. Oli kyllä kiva ele kun lentoihin meni jo iso summa.
En menisi mihinkään korpeen juhlimaan. Hääpari pitää lahjoa vähintään 100e lahjalla ja siihen päälle vielä maksaa oma majoittuminen. Ei kiitos. Jäisi minulta väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me maksettiin, mutta moni ei msksa. Silloin voit varautua siihen, että moni lähtee kotiin. Itse päätätte.
P.S. Moniko oikeasti osallistuu tollasiin häihin?
En minä ainakaan. Jos haluan patikoimaan, teen sen kavereiden kanssa muuten vain, en jonkun häissä.
AP: ei meidänkään häissä patikoida. Kun aikaisemmin sanoin;
Hääpaikka on upea eräilymajoituspaikka. Iso talo mistä voi vuokrata huoneen, paikka on järven rannassa, kaksi kaunista tulipaikkaa ja kaksi isoa kotaa. Toki saa lähteä patikoimaan mutta en mä ajatellut mummuani metsään viedäMitä se luonnosta nauttiminen sit on? Ulkona istumista vai? Kai teillä jotain ohjelmaakin häissänne on?
AP: kyllä juuri sitä, ajateltiin että illalla voitaisiin istuskella joko ulkona tulipaikan luona tai kodassa, käydä rantasaunassa ja uida tyynessä järvessä.
Itse häissä ehkä muutama hääleikki, ei mitään kiusallisia ja nolottavia. Kunhan vain tunnelma vähän rentoutuu.
Porukassa on monta kalastajaa joten voitaisiin vaikka kalastaa, osa voi mennä soutelemaan. Meistä oikeastaan kaikki nauttii vedestä elementtinä.
Mökin vierestä löytyy myös pieni lampi jonka voi kiertää pitkospuita pitkin(1.5km).
Meidän vieraat eivät ole mitään hienohelmoja vaan maatalousalan ihmisiä joten muta sormissa ja kumpparit jalassa ei ole mikään ongelma
Olen maatalousalan ihminen enkä nauttisi häistäsi pätkääkään! Oletuksena olemme paikalla eräasuissa, kunnon maastojalkineissa ja hyttysverkost päässä. Sitten soutelemme, vaellamme, nautimme vesielementistä ja meillä on hurjan kivaa, vaikka joudumme maksamaan majoituksesta ja ideana on ap:n häät ko.paikassa.
kaveriviikonloppu voisi olla tuollainen, mutta miksi ihmeessä tuhlata viikonlopusta edes osa tuollaiseen hääleikkeineen kaikkineen.
Miksi ihmeessä niin moni haluaa mökkihäät perustellen sitä, että tämä on meille kivaa, kunhan joku muu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me maksettiin, mutta moni ei msksa. Silloin voit varautua siihen, että moni lähtee kotiin. Itse päätätte.
P.S. Moniko oikeasti osallistuu tollasiin häihin?
En minä ainakaan. Jos haluan patikoimaan, teen sen kavereiden kanssa muuten vain, en jonkun häissä.
AP: ei meidänkään häissä patikoida. Kun aikaisemmin sanoin;
Hääpaikka on upea eräilymajoituspaikka. Iso talo mistä voi vuokrata huoneen, paikka on järven rannassa, kaksi kaunista tulipaikkaa ja kaksi isoa kotaa. Toki saa lähteä patikoimaan mutta en mä ajatellut mummuani metsään viedäMitä se luonnosta nauttiminen sit on? Ulkona istumista vai? Kai teillä jotain ohjelmaakin häissänne on?
AP: kyllä juuri sitä, ajateltiin että illalla voitaisiin istuskella joko ulkona tulipaikan luona tai kodassa, käydä rantasaunassa ja uida tyynessä järvessä.
Itse häissä ehkä muutama hääleikki, ei mitään kiusallisia ja nolottavia. Kunhan vain tunnelma vähän rentoutuu.
Porukassa on monta kalastajaa joten voitaisiin vaikka kalastaa, osa voi mennä soutelemaan. Meistä oikeastaan kaikki nauttii vedestä elementtinä.
Mökin vierestä löytyy myös pieni lampi jonka voi kiertää pitkospuita pitkin(1.5km).
Meidän vieraat eivät ole mitään hienohelmoja vaan maatalousalan ihmisiä joten muta sormissa ja kumpparit jalassa ei ole mikään ongelma
Uida tyynessä järvessä.
Hauskoja häitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestäkää myös vaihtoehdoksi illalla tilausbussi hääpaikalta pois.
AP: joo muuten hyvä idea mutta bussin pitäisi lähteä alajärven lähistöltä, ajella Tampereen, Seinäjoen ja Vaasan kautta. Maksaisi varmaan enemmän kun meidän häät
Voitteko järjestää häät sellaiseen aikaan, että jokainen ehtii vielä viimeiseen junaan? Niin ei tule ongelmaa siitä, jos vieraat haluavat nauttia alkoholia. Ja mikä pakko häiden on kestää aina yöhön asti koko porukalla. Aloittakaa juhliminen jo iltapäivällä, niin ehditte juhlia pitkään kaikkien kanssa, ja sitten ehkä muutama jää jatkoille. Tai sitten pidätte hääparina omat jatkot kahdestaan.
Laita häävieraat teltta majoitukseen näin ei tule kalliiksi.
Me maksoimme häävieraiden hotellimajoituksen, koska nimenomaan halusimme ihmisten jäävän viettämään iltaa rauhassa eikä murehtivan, missä vaiheessa lähteä ajamaan tunnin matkaa kotiin.
Vieraat yöksi telttaan kirjoitti:
Laita häävieraat teltta majoitukseen näin ei tule kalliiksi.
Kutsuun maininta: "Oma teltta mukaan."
Onhan näitä kutsuja tullut.
Kun alkoi nää ”julkkikset” pitää häitä ulkomailla, lapsuuden ystävä halusi pitää häät Honolulussa.
Häät peruuntuivat, kenelläkään ei ollut varaa.
Morsian olisi halunnut 300 usd tarjoilut vieraiden maksettavaksi.
Yksi halusi mennä naimisiin Santorinilla. Vihkiminen oli niin, olisi pitänyt olla 2 vkoa matkalla.
Pari v sitten halusi yksi mennä naimisiin Levillä talvella. Lentoliput ja majoitus, yli tonni.
Mihinkään en mennyt. Liian kallista
Ja tästä maksetaan tonni?