Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Järjestäkää myös vaihtoehdoksi illalla tilausbussi hääpaikalta pois.

AP: joo muuten hyvä idea mutta bussin pitäisi lähteä alajärven lähistöltä, ajella Tampereen, Seinäjoen ja Vaasan kautta. Maksaisi varmaan enemmän kun meidän häät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestäkää myös vaihtoehdoksi illalla tilausbussi hääpaikalta pois.

AP: joo muuten hyvä idea mutta bussin pitäisi lähteä alajärven lähistöltä, ajella Tampereen, Seinäjoen ja Vaasan kautta. Maksaisi varmaan enemmän kun meidän häät

No ei sen bussin nyt kaikkia kotiin tarvitse viedä. Mutta jos veisi esim. Seinäjoelle, siitä pääsisi jo eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos tarjoaisitte vieraille iltapäivähääkahvit kaupungissa, jossa he asuvat?

Ja sitten matkustaisitte kaksisteen sinne erämaahan nauttimaan luonnonrauhasta?

AP: Koska iltapäivähääkahvit eivät ole meidän näköiset ja tämä pieni porukka tulisi pettymään ja mentäisiin naimisiin ”karkuteillä”

Miten niin naimisiin karkuteillä? Pappi/maistraatin virkamies olisi tietysti läsnä niillä kahveilla ja alkajaisiksi vihkisi teidät. Sen jälkeen kahvia ja kakkua.

AP: koita nyt päästä yli tästä iltapäiväkahvittelusta, niitä ei tule. Kiitos kuitenkin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti ollut vieraana häissä, jossa hääpari on maksanut majoituksen?

Kyllä. Hääpari on järjestänyt ja maksanut majoituksen juhlissa, jotka on pidetty kaukana asutuksesta ja tarkoitus on ollut viettää aikaa yhdessä pienellä saarella tai kaukaisella mökillä. Aloittajan tilanteessa mielestäni maksaminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä, koska ajomatka takaisin on aika lyhyt ja illalla voivat vieraat lähteä myös pois.

Kaupungeissa ja kaupungin liepeillä vieraat ovat itse maksaneet ja järjestäneet hotellinsa, jos ovat tulleet muualta.

Näin häissä missä itse olen ollut, voi muitakin tapoja olla.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Ai sorry, vieraita oli vain 15 henkeä. Ei tarvita bussia, tilataksi tai kaksi ajaa saman asian, ja tämän voivat vieraat itse maksaa, jolleivat halua yöpyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte, että vieraat jäävät, te maksatte. Vieraat voivat myös maksaa itse, mutta siinä tapauksessa monet lähtevät illansuussa pois.
Ne jotka jäävät nauttimaan muutakin kuin kahvia, tuskin lähtevät.

Yleensä tuolloin toinen pariskunnasta on kuskina, jos ei ole tarkoitus jäädä yöksi. Eihän se tilanne yllättäen yleensä tule.

Vierailija

Kyllä me maksettiin, mutta moni ei msksa. Silloin voit varautua siihen, että moni lähtee kotiin. Itse päätätte.

P.S. Moniko oikeasti osallistuu tollasiin häihin?

• ylös 12
  • alas 6
Vierailija

Ainakin täällä pk-seudulla on tapana, että vieraille järjestetään kuljetus mikäli julkisilla ei pääse. Mutta teillä on noin vähän vieraita niin varmaankin tiedätte, onko autottomia joukossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä te saatte tarjoilun sinne erämaahan?

AP: ei siis oltaisi keskellä erämaata, vaan paikka on suosittu eräilypaikka.
Iso majoitustalo järven rannalla josta voi varata yksittäisiä huoneita.
Ja siitä pihasta sitten lähtee eri mittaisia patikointi reittejä.
Joten saisimme tarjoilun sinne lainaamalla majoituksen omaa keittiötä.
Häät olisivat myöhään syksyllä joten emme häiritsisi sesonkia

Vierailija

No minä maksoin ulkopaikkakuntalaisten vieraitteni majoituksen ja heillä oli matkaa juuri tuo 1.5 tuntia suuntaansa. Tulee teidän vieraille kohtuullisen kalliit häät kun on maksettava juhlavaatteista, ja kustannettava lahjat, yöpymiset, seuraavana aamuna jonkinlainen aamiainen, bensat ja mahdollisesti lastenhoitajakin. Itse lähettäisin vaan kortin ja lahjan ja jäisin suosiolla pois noista pippaloista.

Paras ratkaisu kaikille olisi jos jostain lähempää löytyisi juhlapaikka. Onko todella niin että sopivaa paikkaa ei ole alle puolentoistatunnin matkan säteellä missään ja tuo on ainoa vaihtoehto? Vai oletteko vaan niin rakastuneita tuohon nimenomaiseen paikkaan että haluatte ne ainutlaatuiset häänne juuri sinne? Kannattaa myös ajatella asiaa niiden vieraittenne vinkkelistä.

• ylös 7
  • alas 14
Vierailija

Itse olemme aina maksaneet majoituksemme, jos on menty häihin/ synttäreille/valmistujaisiin/hautajaisiin niin kauas että kotiinajaminen illalla tai yöllä olisi turhan rasittavaa.

Vierailija

Olen ollut häissä jossa majoitus maksettiin itse sekä häissä jossa sulhasen vanhemmat kustansivat hotellin kaukaa tuleville vieraille.
Kertokaa kuitenkin kutsussa että on mahdollista yöpyä juhlapaikassa hintaan xx.
Tai jos olette kovin erähenkisiä niin miten olisi edullinen telttamajoitus koko hääseurueelle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti ollut vieraana häissä, jossa hääpari on maksanut majoituksen?
Yksissä sukuhäissä morsiammen vanhemmat majoittivat suurimman osan sukulaisista kotonaan, missä oli myös ne hääjuhlat. Oli varmaan muutama teltta pihalla ja siskonpetejä siellä sun täällä. Minä murkkuna sain varmaan huonoimman yösijan, nukuin eteiskäytävässä muutaman maton päällä jonkin viltin alla, muu perhe mahdutettiin varmaan johonkin makkariin pienempien sisarusten kanssa. Tai saattoi sisaruksia olla serkkujen kanssa teltassakin. Ehkä jollakulla oli selvä kuskikin, niin majoittuivat varmaan sitten kesämökillä pitäjän toisella laidalla. Montaa selvää aikuista ei niissä juhlissa varmaan ollut suvun tuntien.

Vierailija

Ettekö voi vuokrata mökin ja rämpiä metsässä siellä? Itse tehty ruoka, niin saa jo mökinkin tolla 1000€. Tuo on budjettina niin pieni, että ei sillä kummosia juhlia järjestä missään.

Vierailija

Paras ratkaisu kaikille olisi jos jostain lähempää löytyisi juhlapaikka. Onko todella niin että sopivaa paikkaa ei ole alle puolentoistatunnin matkan säteellä missään ja tuo on ainoa vaihtoehto? Vai oletteko vaan niin rakastuneita tuohon nimenomaiseen paikkaan että haluatte ne ainutlaatuiset häänne juuri sinne? Kannattaa myös ajatella asiaa niiden vieraittenne vinkkelistä.[/quote]
====
Ainakaan minun kaikki sukulaiseni ja ystäväni eivät asu samalla paikkakunnalla kuin minä. Päinvastoin aikalailla hajallaan ympäri Suomea ja osa ulkomailla. Aina joillekin tulisi pitkä matka, pitäisin hääni sitten missä tahansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi vuokrata mökin ja rämpiä metsässä siellä? Itse tehty ruoka, niin saa jo mökinkin tolla 1000€. Tuo on budjettina niin pieni, että ei sillä kummosia juhlia järjestä missään.

Näin minä tekisin, jos tonnilla pitäisi saada häät pystyyn.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vieraat. Voivat valita jäävätkö yöksi vai säästää ja mennä kotiin.

Ja voivat myös valita jättää tulematta koko häihin. En ymmärrä miksi suurimmalla osalla on hinku järjestää häät jossain korvessa tunnin kahden ajomatkan päässä, jonne ei pääse kuin omalla autolla. Menee autottomalle kaupunkilaiselle liian hankalaksi.
Itse en ala stressaamaan, jos en pysty osallistumaan. Eipähän tarvitse laittaa rahaa häälahjaan eikä mahdollisiin uusiin juhlavaatteisiin.

• ylös 11
  • alas 4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.