Mitä pk-seudulla opiskelevat ajattelee maakuntayliopistoista?
Jälleen Yksi Helvetin Helsinki-vastaan-kaikki-muut-kysely.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:12"]Joskus ajattelin, että kyllä ne suunnilleen samanlaisia ovat, mutta olen ollut väärässä. Taso ei ole ollenkaan sama ja se näkyy opiskelijoissa, tutkielmissa ja luennoitsijoissa. Maakuntayliopistoissa taso on huonompi, kriteereitä ei juuri ole oikein millekään. [/quote] Ai juma mä nauran näille jotka luulevat olevansa jotain parempaa kun ovat ihan Helsingissä yliopistossa eikä missään MAAKUNNASSA xDD eiku hetkinen, Niihä se oli, Helsinkikin taitaa kuulua maakuntiin...
[/quote]
Tuo mielipide on muokkautunut kokemuksesta. Alkuolettamus oli, että yliopistoja ne siellä maakunnissakin ovat. Olen vain nähnyt liikaa, minkätasoisia opiskelijoita tai professoreita maakunnissa on. Eivät kaikki tietenkään niin paljon eroa, mutta sitten joukossa on niitä, joista mietityttää, miten ovat voineet päästä yliopistoon, kun ei ole mitään yleissivistystä tai osata mitään vieraita kieliä, ei edes englantia kuin auttavasti.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:15"]Jos arvostaa perinteitä, HY on oikea paikka, mutta jos arvostaa joustavuutta ja "uusia tuulia" niin sopivampi opinahjo voi löytyäkin muualta. Pienemmissä voi myös olla parempi henki ja vähemmän kilpailua. [/quote] Helsingin viehättävyys rapisee pikkuhiljaa.. Joillekkin linjoille oli jo viime vuonna vaikeampi päästä Tampereelle kuin helsinkiin...
[/quote]
Viehättävyyttä vähentää myös se, että Helsingissä ei ole enää varaa asua.