Wilmassa "teki läksyjä edellisellä välitunnilla"
Sama opettaja on jo toistamiseen laittanut kyseisen merkinnän lapsen Wilmaan.
Mä en oikein ymmärrä mitä ihmeen väliä sillä on koska se murkku ne läksyt tekee jos on unohtanut kotona tehdä. Eikö pääasia kuitenkin ole että ne on tehtynä. Ja kyseessä niinkin tärkeä aine kuin kotitalous.
Ja suhtaudun vakavasti murkkuni koulunkäyntiin mutta jotain rajaa nipottamisella.
Kommentit (160)
No en kommentoisi mitään. Sama se milloin ne tekee.
Oppimisen kannalta yhtä huono vaihtoehto, kuin tekemättä jättäminen.
Hah! Onneksi ennen ei ollut noin kovaa kyttäämistä. Läksyt tehtiin, jos tehtiin, oppi sitä muutenkin. Yläasteen keskiarvo oli 9,5. Yliopistonkin kävin ja johtotehtäviin päädyin. Fiksut pärjää aina. Ehkä mä kuitenkin kysyisin lapselta, pitäisikö tehdä läksyt kotona, jos yleensä tekee..
Voi hyvä luoja! Kautta aikain ne on tehty välitunneilla, lähes aina. Kyllä on nuttura tiukalla opettajalla. Laittaisin vastaukseksi EVVK tai mitä väliä?
On jättänyt viime tippaan ja mahdollisesti ei olisi pystynyt tekemään ollenkaan, jos välitunnille olisi tullut muuta ohjelmaa. Vaikka paloharjoitus, tukari, rehtorin tiedotuksia tms
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:09"]
Ole ap kiitollinen siitä että oo jaksaa nähdä vaivaa. Puhuttele lastasi asiasta ja käske jatkossa tekemään läksyt kotona. Ja on se kotitalous ihan yhtä tärkeä aine kain kaikki muutkin aineet koulussa. Ikävä asenne sinulla, ap.
[/quote]
Tämä ei todellakaan ole totta. Äitini väitti samaa aikanaan ja väärässä oli. Kotitalouden kokeisiin ei luettu ja seiskalla tultiin ulos.
Priorisointkyky on nykyään valtavan tärkeä taito. Luulen että tämä on yksi syy miksi mikä olen pärjänny projektityömaailmassa, missä kaikkea ei voi tehdä täydellisesti. Kympin tytöt eivät pärjää tai saavat burn-outin.
Enemmän tuo kertoo elämänhallinnasta kuin mistään muusta.
Mitäs perkelettä.. Meillä ennen mitään wilmoja tms. Sai koulun jälkeen jäädä kouluun tekemään läksyjä. N.12 vuotta sitten
Kympin tytöt pärjää edelleen paremmin kuin ne, jotka eivät opi koulussa tekemään töitä saavutustensa eteen. Todistetusti parhaiten pärjäävät ne, jotka tekevät pitkäjänteisesti töitä tavoitteidensa eteen. Harva heistä tekee läksyt välitunneilla aineesta riippumatta.
Kertoo siitä, että lapsi ei tee kotona läksyjään. Valitettavasti työelämässä näkee liikaa näitä konsultteja, jotka tekevät työnsä samalla tavalla eli taksissa matkalla asiakkaalle...
täällä vastailee selkeestikin elämän koulun malli oppilaat jotka on aina tehnyt läksynsä viis minuuttia etukäteen väli tunnilla, KOSKA SENHÄN TAKIA NIITÄ TEHDÄÄN, ETTÄ NE ON VAAN TEHTY. idiootit. no, kyllä teidänkin lapsia partuurikampaajiksi, 'fitness-ammattilaisiksi' ja pintakäsittelijöiksi tarvitaan !
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:20"]täällä vastailee selkeestikin elämän koulun malli oppilaat jotka on aina tehnyt läksynsä viis minuuttia etukäteen väli tunnilla, KOSKA SENHÄN TAKIA NIITÄ TEHDÄÄN, ETTÄ NE ON VAAN TEHTY. idiootit. no, kyllä teidänkin lapsia partuurikampaajiksi, 'fitness-ammattilaisiksi' ja pintakäsittelijöiksi tarvitaan !
[/quote]
Yliopiston kävin.
-7
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:14"]
Enemmän tuo kertoo elämänhallinnasta kuin mistään muusta.
[/quote]
Ketjun hauskin viesti! :D Uskoisin ap:n lapsen olevan aivan tasapainoinen vaikka tuollaisiin kamaliin kolttosiin onkin sortunut, kuka nyt ei olisi joskus unohtanut tehdä läksyjään? Ja mitä omilta kotitalouden tunneilta muistan kymmenen vuoden takaa, kokeissakin piti lähinnä tunnistaa keittiövälineitä kuvista. (Muistan ikuisesti sen, kun olin vastannut vispilä, ja elämäänsä kyllästynyt opettaja oli korjannut sen raskaalla kädellä vatkaimeksi! :D)
Olin aikoinaan hoitamassa tuttavaperheen lapsia viikon verran kun vanhemmat oli matkalla. Koitin saada lapset (ekaluokkalainen ja viidesluokkalainen) tekemään läksyt edellisenä päivänä, siinä iltapäivällä välipalaa syödessä. Tai viimeistään alkuillasta. Eivät millään suostuneet, koska "me tehdään läksyt aina aamulla". No, siinä ne sitten aamupalapöydässä hutaisi samana päivänä tarkistettavat läksyt juuri ennen kouluun lähtöä. Jäi kyllä ihmetyttämään se, että mitä tuollaisesta edes jää lapsen päähän.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:09"]
Ole ap kiitollinen siitä että oo jaksaa nähdä vaivaa. Puhuttele lastasi asiasta ja käske jatkossa tekemään läksyt kotona. Ja on se kotitalous ihan yhtä tärkeä aine kain kaikki muutkin aineet koulussa. Ikävä asenne sinulla, ap.
[/quote]
ja pastat. Lapsellani vaan on isompiakin ongelmia kuin joku he.......n kotitalouden kotitehtävät. Joten ihan joka asiasta ei voi antaa negatiivista palautetta.
"käske tekemään läksyt kotona" Totisesti on käsketty, ihan jatkuvasti.
ap
Voi hyvänen aika, kotitalouden läksyt, aivan sama. Kunhan esim enkkuun ja matikkaan jaksaa panostaa kotonakin niin ei mitään hätää.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:07"]
Läksyt pitää tehdä kotona. Haluaisin, että ope kertoisi tuollaisesta.
[/quote]
Tein aina neljännellä luokalla perjantaisin hyppytunnilla kaikki päivän läksyt, ja kannoin tyhjän repun kotiin. Sepäs vasta ihmisiä harmittikin, ja opettaja yritti puuttua kans mun läksyjen tekemiseen koulussa koska joku ärsyttävä jätkä aloitti sen ujellukset "läksyt tehdään kotona". Hän kuvitteli olevansa reiluuden perikuva estäessään mua tekemästä niitä, ettei joku muu luokkalaiseni loukkaannu. Todellisuudessa muita vitutti istua uskonnontunnilla sekä se, että sain tehtyä tehtävät ennen viikonloppua. Joka tapauksessa ne tehtävät oli tehtävä, joten eiköhän se ollut aivan sama teinkö ne perjantaina kahdelta vai sunnuntaina iltapäivällä - sama aika niihin kuitenkin meni ja yhtälailla jouduin ne siis tekemään kuin toisetkin. Oliskohan mun sitten pitänyt syödä sormia sen aikaa kun muut oli tunnilla, eli viettää hukkatunti.:p Ja joo, olin keskitasoa parempi oppilas. Jos jotain jäänyt hampaankoloon peruskoulusta, niin epäreiluuksien näkeminen siellä missä niitä ei ole.
Kysyisin opettajalta ohjeita välituntien viettotavoista.