Mä en enää jaksa, kun en vaan kelpaa...
Aloin välittömästi itkeä, kun kirjoitin otsikon. Mua ahdistaa niin paljon, että sydämestä ottaa. Olen niin pohjattoman surullinen, olo on tyhjä enkä tiedä kauanko jaksan tätä oloa. Kauanko jaksan yrittää ja rimpuilla ja psyykata itseäni.
-
En haluaisi varsinaisesti kuolla, ajatus siitä pelottaa. Haluaisin vain... olla joku muu, tai haluaisin etten koskaan olisi ollutkaan olemassa, toisaalta haluaisin muuttua robotiksi joka ei tunne mitään, eniten tietenkin haluaisin, että kaikki muuttuisi hyväksi.
-
Mä koitan ajatella positiivisesti. Iloitsen pienistä asioista ja päätän aamulla ottaa hyvän asenteen. Ei mitään vikaa siinä. Mutta vaikka miten itseäni psyykkaisin, se ei poista sitä seikkaa, että olen ihan helvetin yksinäinen, turha ja onneton. En saa oikeaa iloa mistään ostoksista, ruuasta, bileistä, edes kavereiden (joita ei toisaalta paljon ole, eikä heillä aikaa mulle) seurasta... Ainoa asia, josta saan iloa hetkeksi, on miehen seura ja kainalo, sellainen läheisyys ja kutkuttava olo. Ongelma vain on siinä, etten kelpaa kellekään, paitsi satunnaisesti kokemuksia kerääville kusipäille, joiden jäljiltä olen vain entistä tyhjempi ja yksin oleminen vielä kauheampaa. Ketään en voi pakottaa pitämään seuraa, saati sitten välittämään...
-
Eipä tämäkään mitään auta, pakko oli kirjoittaa silti.
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:14"]Silloin jos olen jättänyt taakseni minua arvostamattomia ihmisiä on tarkoittanut sitä, että jää sitten kokonaan ilman seuraa. Tee siinä sitten valintoja. [/quote] Eikö tuo ole todella helppo valinta? Totta kai mieluummin yksin.
[/quote]
Sama. Mieluummin yksin kuin huonosti kohdeltuna. Tämä on itsestäänselvyys jos arvostat itseäsi. Itsensä arvostaminen on myös ainoa keino löytää ihminen joka arvostaa sua. Terveen omanarvontunnon omaava ihminen kavahtaa toisen halua ripustautua.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:55"] Kauheaa marinaa koko ketju mutta kaikkiin konkreettisiin toimintaehdotuksiin vastaus on aina vaan ei voi, ei pysty, jne. Odotatteko te jonkun ulkopuolisen voiman ratkaisevan tämän ongelman vai miten? [/quote] Eiköhän meille kaikille ole selvää että alkuperäisellä ongelmalle eli meidän parisuhteeseen kelpaamattomuudelle ei mitään voi. Jos oikein pinnistät, saatat pystyä kuvittelemaan että edessä oleva vuosikymmenien yksinäisyys on henkisesti todella kova paikka, ja siksi puramme täällä tuntojamme. [/quote] Kun tuo "kelpaamattomuus" ei voi mitenkään olla pysyvä tai ennalta-annettu fakta. Sitä yritän tässä sanoa. Se voi tuntua siltä, ja tiedän että parisuhteen löytäminen voi olla toisille paljon vaikeampaa kuin toisille, mutta jokainen tilanne ja päivä on uusi eikä sille ole päätetty vielä mitään. Eli JOS edelleen olette sille avoimia, ettekä ajattele niin kovasti "kelpaamattomuuden" kannalta, niin kyllä teilläkin on jotain valtaa muuttaa asioita.
[/quote]
Sitä päätään jaksaa hakata kuvainnolliseen seinään vain niin monta kertaa ja niin monta vuotta. Sen jälkeen sitä alkaa olla aika rikki. Ja neuvo on että pitäisi jaksaa hakata päätään vaan lisää siihen seinään? Terapiaahan täällä jo ehdotettiinkin, se voi rikki menneelle ihmiselle joskus ollakin tarpeen, mutta tuskin sillä tavoitteella että kuntoudupas nyt jatkamaan tuota sinulle haitallista toimintaa.
Ymmärrän toki, että nämä asiat on vaikeita käsittää jos ei itse ole kokenut samanlaisia kokemuksia ja samanlaisia tuntemuksia. On ihan puhdasta itsesuojelua - ihan minkä tahansa asian kanssa - huomata loputtomien epäonnistumisen jälkeen että tämä homma ei nyt taida ikinä onnistua. Joidenkin asioiden kanssa ja joillekin ihmisille tän lopputuleman kanssa on helpompi tulla sinuiksi, toisille vaikeampaa, kuten meille tässä ketjussa tällä hetkellä.
[/quote]
No jos et halua tulla sinuksi, muuta se! Et ole mikään tuulen vietävä, kohtalon uhri. Suutu, ole päättäväinen, tee jotain, ihan mitä vain. Eihän sulla ole omen kertomuksesi mukaan mitään menetettävää.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:55"] Kauheaa marinaa koko ketju mutta kaikkiin konkreettisiin toimintaehdotuksiin vastaus on aina vaan ei voi, ei pysty, jne. Odotatteko te jonkun ulkopuolisen voiman ratkaisevan tämän ongelman vai miten? [/quote] Eiköhän meille kaikille ole selvää että alkuperäisellä ongelmalle eli meidän parisuhteeseen kelpaamattomuudelle ei mitään voi. Jos oikein pinnistät, saatat pystyä kuvittelemaan että edessä oleva vuosikymmenien yksinäisyys on henkisesti todella kova paikka, ja siksi puramme täällä tuntojamme. [/quote] Ihan niinkuin jonkun Ihaan (Nalle Puhista) suusta! Vaikea tietää mikä on enää syy ja mikä seuraus yksinäisyyteen jos oma sisäinen ja ulkoinenkun puhe on tuota.
[/quote]
Kuten muutkin on kommentoineet - joo me TODELLAKIN puhutaan livenä samalla lailla kaikille kuin täällä keskustelupalstalla. Vai sillä se ongelma ratkeaakin, että me vaan lakataan puhumasta rumuudestamme ja kelpaamattomuudestamme kaikille niille kiinnostuneille miehille, joita meidän ympärillä pyörii työpaikoilla, baareissa, treffipalstoilla! ;)
[/quote]
Huomioi sanat sisäinen puhe. Jos puhut itsellesi näin, se näkyy valitettavasti myös ulos vaikket sanoisi sitä ääneen...
Taas haukutaan miehiä.
Voin "alemman tason" miehenä kertoa, että samat ongelmat on meilläkin. En kelpaa kenelläkään naiselle. Ja syy on ulkonäkö. Kroppaa voi vielä muokata (ja sitä olen tehnytkin), mutta naamaa ei, joten olen ilmeisesti tuomittu yksinäisyyteen loppuelämäksi.
Ap:n puolesta tunnen sääliä. Olen kokenut samat tunteet satoja kertoja.
No, jos nämä loppupuolen vastaukset ovat ap:n vastassa on tuttu ongelma. IHminen EI HALUA muuttua EIKÄ OTTAA VASTUUTA itsestään. Haluaa vain rypeä onnettomassa olossaan ja jos mahdollista, syyttää siitä tavalla tai toisella muita. Nyt on ap rautalangasta väännettä että JOS HALUAT PAREMMAN ELÄMÄN sen edellytys on, että alat arvostaa itseäsi ja kohdella itseäsi sen mukaan. Ja usein tähän tarvitaan hieman myös terapeutin apua. Kaikki on SINUSTA ITSESTÄSI kiinni. Näkemiin.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:31"]
Minusta juuri _suomalaisiin_ miehiin on hirveän vaikea saada kontaktia; löysinkin oman mieheni muualta Euroopasta. Onko miehen pakko olla juuri suomalainen vai kelpaisiko joku muu kansallisuus?
[/quote]
Mulle kelpaisi hyvinkin. Ei väliä. Mitenköhän tämmösiin tutustuisi vakavammassa mielessä? Ulkomaille vaan?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:58"]
Aloituksessa on kyllä paljon tuttua. On todella väsyttävää aina vain huomata että kaikki mikä miehille merkitsee, on ulkonäkö.
[/quote]
Todella väsyttää myös aina vain huomata, että kaikki mikä naisille merkitsee, on raha.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:31"]
Minusta juuri _suomalaisiin_ miehiin on hirveän vaikea saada kontaktia; löysinkin oman mieheni muualta Euroopasta. Onko miehen pakko olla juuri suomalainen vai kelpaisiko joku muu kansallisuus?
[/quote]
Mulle kelpaisi hyvinkin. Ei väliä. Mitenköhän tämmösiin tutustuisi vakavammassa mielessä? Ulkomaille vaan?
[/quote]
Minä tutustuin mieheeni opiskellessani ulkomailla (tästä on nyt kohta 20 v aikaa...;-)). Mies puhuu, pussaa, hoitaa lapsia, siivoaa enemmän kuin minä, hänellä on hyvä työ ja koulutus, eikä ulkonäössäkään ole mitään vikaa... Miksi tehdä asioista hirveän vaikeita suomalaisten miesten kanssa kun ne voivat olla myös erittäin helppoja? ;-)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:35"]
No, jos nämä loppupuolen vastaukset ovat ap:n vastassa on tuttu ongelma. IHminen EI HALUA muuttua EIKÄ OTTAA VASTUUTA itsestään. Haluaa vain rypeä onnettomassa olossaan ja jos mahdollista, syyttää siitä tavalla tai toisella muita. Nyt on ap rautalangasta väännettä että JOS HALUAT PAREMMAN ELÄMÄN sen edellytys on, että alat arvostaa itseäsi ja kohdella itseäsi sen mukaan. Ja usein tähän tarvitaan hieman myös terapeutin apua. Kaikki on SINUSTA ITSESTÄSI kiinni. Näkemiin.
[/quote]
Mä taas hyvin huomaan, että toista osapuolta on ja toisen ongelmia on liki mahdotonta sellaisen ymmärtää, jolla ei omaa kokemusta asiasta ole. Mä en sano, että oma paska tilanteeni on kenenkään muun syytä. Minkä muut sille voi jos mä en niille ole kelvannut? Eivät mitään. Mun tehtävä on jäädä yksin tai muuttua.
Syytät täällä meitä kelpaamattomia siitä ettei me oteta vastuuta. Anteeksi mitä? Mä voin ainakin omasta puolestani sanoa, että olen tehnyt paljonkin itseni hyväksi. Olen jättäytynyt nyt kokonaan ihmissuhdekuvioiden ulkopuolelle ja yritän muuttaa ajatusmallejani (terapiaan ei ole rahaa). Ihan itseni vuoksi - en kenenkään muun. Se on vaan erotus, että tiedän ettei tämä tule auttamaan kumppanin löytämisessä enkä sellaiseen usko. Teen tämän oman henkisen hyvinvoinnin takia, koska oma itsetunto ja itsearvostus on vuosien saatossa murentunut pala palalta pohjalukemiin.
Syyttämällä meitä et ainakaan kauhean empaattista tai järkevää kuvaa itsestäsi anna.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:36"]
Taas haukutaan miehiä.
Voin "alemman tason" miehenä kertoa, että samat ongelmat on meilläkin. En kelpaa kenelläkään naiselle. Ja syy on ulkonäkö. Kroppaa voi vielä muokata (ja sitä olen tehnytkin), mutta naamaa ei, joten olen ilmeisesti tuomittu yksinäisyyteen loppuelämäksi.
Ap:n puolesta tunnen sääliä. Olen kokenut samat tunteet satoja kertoja.
[/quote]
Sori, tuli alapeukku vahingossa. Oletko kehittänyt persoonaasi, ym?
Ehkä me vaan ollaan niitä naisia jotka ei pariudu ihan heti kaksikymppisenä vaan vasta vähän myöhemmin, ilman että on sen erityisempää vikaa. Ja mitä täälläkin juttuja lukee niin se parisuhteen todellisuus ei välttämättä ole kovin auvoisa aina, ja nuorena aloitetut suhteet usein vielä päättyy jo ennen kolmeakymppiä eli se kumppani ei ollukaan "se oikea" jos oletetaan että sellainen todella jossain on...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:35"]
[/quote]
Mä taas hyvin huomaan, että toista osapuolta on ja toisen ongelmia on liki mahdotonta sellaisen ymmärtää, jolla ei omaa kokemusta asiasta ole. Mä en sano, että oma paska tilanteeni on kenenkään muun syytä. Minkä muut sille voi jos mä en niille ole kelvannut? Eivät mitään. Mun tehtävä on jäädä yksin tai muuttua.
Syytät täällä meitä kelpaamattomia siitä ettei me oteta vastuuta. Anteeksi mitä? Mä voin ainakin omasta puolestani sanoa, että olen tehnyt paljonkin itseni hyväksi. Olen jättäytynyt nyt kokonaan ihmissuhdekuvioiden ulkopuolelle ja yritän muuttaa ajatusmallejani (terapiaan ei ole rahaa). Ihan itseni vuoksi - en kenenkään muun. Se on vaan erotus, että tiedän ettei tämä tule auttamaan kumppanin löytämisessä enkä sellaiseen usko. Teen tämän oman henkisen hyvinvoinnin takia, koska oma itsetunto ja itsearvostus on vuosien saatossa murentunut pala palalta pohjalukemiin.
Syyttämällä meitä et ainakaan kauhean empaattista tai järkevää kuvaa itsestäsi anna.
[/quote]
Ei kukaan sinua syytä. Meille on aivan sama oletko parisuhteessa vai et. Mutta itse kerrot tänne olevasi onneton koska et ole. Nämä vastaukset ovat yritystä selittää mikä saattaisi auttaa tilanteesi tekemiseksi paremmaksi sinun kannaltasi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:39"]
Aloituksessa on kyllä paljon tuttua. On todella väsyttävää aina vain huomata että kaikki mikä miehille merkitsee, on ulkonäkö.
[/quote]
Todella väsyttää myös aina vain huomata, että kaikki mikä naisille merkitsee, on raha.
[/quote]
Älä viitsi sanoa noin, ei minulle ainakaan :/
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:35"]
[/quote]
[/quote]
Minkälaista vastausta sitten toivoit tai odotit?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten niin ei? Johan säkin päätit, että miehiä kiinnostaa vain ulkonäkö.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:18"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:55"] Kauheaa marinaa koko ketju mutta kaikkiin konkreettisiin toimintaehdotuksiin vastaus on aina vaan ei voi, ei pysty, jne. Odotatteko te jonkun ulkopuolisen voiman ratkaisevan tämän ongelman vai miten? [/quote] Eiköhän meille kaikille ole selvää että alkuperäisellä ongelmalle eli meidän parisuhteeseen kelpaamattomuudelle ei mitään voi. Jos oikein pinnistät, saatat pystyä kuvittelemaan että edessä oleva vuosikymmenien yksinäisyys on henkisesti todella kova paikka, ja siksi puramme täällä tuntojamme. [/quote] Kun tuo "kelpaamattomuus" ei voi mitenkään olla pysyvä tai ennalta-annettu fakta. Sitä yritän tässä sanoa. Se voi tuntua siltä, ja tiedän että parisuhteen löytäminen voi olla toisille paljon vaikeampaa kuin toisille, mutta jokainen tilanne ja päivä on uusi eikä sille ole päätetty vielä mitään. Eli JOS edelleen olette sille avoimia, ettekä ajattele niin kovasti "kelpaamattomuuden" kannalta, niin kyllä teilläkin on jotain valtaa muuttaa asioita. [/quote] Sitä päätään jaksaa hakata kuvainnolliseen seinään vain niin monta kertaa ja niin monta vuotta. Sen jälkeen sitä alkaa olla aika rikki. Ja neuvo on että pitäisi jaksaa hakata päätään vaan lisää siihen seinään? Terapiaahan täällä jo ehdotettiinkin, se voi rikki menneelle ihmiselle joskus ollakin tarpeen, mutta tuskin sillä tavoitteella että kuntoudupas nyt jatkamaan tuota sinulle haitallista toimintaa. Ymmärrän toki, että nämä asiat on vaikeita käsittää jos ei itse ole kokenut samanlaisia kokemuksia ja samanlaisia tuntemuksia. On ihan puhdasta itsesuojelua - ihan minkä tahansa asian kanssa - huomata loputtomien epäonnistumisen jälkeen että tämä homma ei nyt taida ikinä onnistua. Joidenkin asioiden kanssa ja joillekin ihmisille tän lopputuleman kanssa on helpompi tulla sinuiksi, toisille vaikeampaa, kuten meille tässä ketjussa tällä hetkellä. [/quote] No jos et halua tulla sinuksi, muuta se! Et ole mikään tuulen vietävä, kohtalon uhri. Suutu, ole päättäväinen, tee jotain, ihan mitä vain. Eihän sulla ole omen kertomuksesi mukaan mitään menetettävää.
[/quote]
Aww, kiitos tästä :) Olet kiva kun yrität jaksaa tsempata ventovierasta anonyymia nettipalstalla. Ja en siis sano tätä ivaillakseni vaan ihan tosissani. Onhan meillä vielä paljonkin menetettävää, siksi itsesuojelu tarvitsee joskus aika rankan puheen, ettei turhia haihattele. Vähän kuin alkoholistin ei kannata tsempata itseään että kyllä se alkoholin juominen onnistuu kun oikein yrittää ;) Meillä kaikilla on toki toive pystyä olemaan hyviä ihmisiä ja elää muuten hyvää elämää vaikka olemmekin yksin, eli toki sitä tavoittelemme ja yritys on olla oman elämänsä sankari muilla alueilla eikä uhriutua ja masentua kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:08"]
[/quote]
Niinkuin myös naisille, ihan tavallinen yksinäinen mies.
[/quote]
Jokin asia tässä nyt ei täsmää? Kumpikin sukupuoli valittaa samaa asiaa? Miksi sitten on niin paljon yksinäisiä? Pitäisiköhän laskea molempien vähän sitä rimaa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:18"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:55"] Kauheaa marinaa koko ketju mutta kaikkiin konkreettisiin toimintaehdotuksiin vastaus on aina vaan ei voi, ei pysty, jne. Odotatteko te jonkun ulkopuolisen voiman ratkaisevan tämän ongelman vai miten? [/quote] Eiköhän meille kaikille ole selvää että alkuperäisellä ongelmalle eli meidän parisuhteeseen kelpaamattomuudelle ei mitään voi. Jos oikein pinnistät, saatat pystyä kuvittelemaan että edessä oleva vuosikymmenien yksinäisyys on henkisesti todella kova paikka, ja siksi puramme täällä tuntojamme. [/quote] Kun tuo "kelpaamattomuus" ei voi mitenkään olla pysyvä tai ennalta-annettu fakta. Sitä yritän tässä sanoa. Se voi tuntua siltä, ja tiedän että parisuhteen löytäminen voi olla toisille paljon vaikeampaa kuin toisille, mutta jokainen tilanne ja päivä on uusi eikä sille ole päätetty vielä mitään. Eli JOS edelleen olette sille avoimia, ettekä ajattele niin kovasti "kelpaamattomuuden" kannalta, niin kyllä teilläkin on jotain valtaa muuttaa asioita. [/quote] Sitä päätään jaksaa hakata kuvainnolliseen seinään vain niin monta kertaa ja niin monta vuotta. Sen jälkeen sitä alkaa olla aika rikki. Ja neuvo on että pitäisi jaksaa hakata päätään vaan lisää siihen seinään? Terapiaahan täällä jo ehdotettiinkin, se voi rikki menneelle ihmiselle joskus ollakin tarpeen, mutta tuskin sillä tavoitteella että kuntoudupas nyt jatkamaan tuota sinulle haitallista toimintaa. Ymmärrän toki, että nämä asiat on vaikeita käsittää jos ei itse ole kokenut samanlaisia kokemuksia ja samanlaisia tuntemuksia. On ihan puhdasta itsesuojelua - ihan minkä tahansa asian kanssa - huomata loputtomien epäonnistumisen jälkeen että tämä homma ei nyt taida ikinä onnistua. Joidenkin asioiden kanssa ja joillekin ihmisille tän lopputuleman kanssa on helpompi tulla sinuiksi, toisille vaikeampaa, kuten meille tässä ketjussa tällä hetkellä. [/quote] No jos et halua tulla sinuksi, muuta se! Et ole mikään tuulen vietävä, kohtalon uhri. Suutu, ole päättäväinen, tee jotain, ihan mitä vain. Eihän sulla ole omen kertomuksesi mukaan mitään menetettävää.
[/quote]
Aww, kiitos tästä :) Olet kiva kun yrität jaksaa tsempata ventovierasta anonyymia nettipalstalla. Ja en siis sano tätä ivaillakseni vaan ihan tosissani. Onhan meillä vielä paljonkin menetettävää, siksi itsesuojelu tarvitsee joskus aika rankan puheen, ettei turhia haihattele. Vähän kuin alkoholistin ei kannata tsempata itseään että kyllä se alkoholin juominen onnistuu kun oikein yrittää ;) Meillä kaikilla on toki toive pystyä olemaan hyviä ihmisiä ja elää muuten hyvää elämää vaikka olemmekin yksin, eli toki sitä tavoittelemme ja yritys on olla oman elämänsä sankari muilla alueilla eikä uhriutua ja masentua kokonaan.
[/quote]
Eikö tämä ole juuri sitä uhriutumista? Alan ajatella että provoat rankasti tällä Ihaa-hahmolla. ;-) Jos et, niin pahoitteluni, monessakin mielessä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten niin ei? Johan säkin päätit, että miehiä kiinnostaa vain ulkonäkö.
[/quote]
:D Kaikille nyt on päivänselvää, että miehet haluaa aina sen kauniin naisen ruman sijaan. Sen sijaan naiselle riittää, että mies tulee toimeen. Siinä missä tavallinen mies tavoittelee kaunista naista, tavallinen nainen ei edes jaksa yrittää miljonäärejä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:55"] Kauheaa marinaa koko ketju mutta kaikkiin konkreettisiin toimintaehdotuksiin vastaus on aina vaan ei voi, ei pysty, jne. Odotatteko te jonkun ulkopuolisen voiman ratkaisevan tämän ongelman vai miten? [/quote] Eiköhän meille kaikille ole selvää että alkuperäisellä ongelmalle eli meidän parisuhteeseen kelpaamattomuudelle ei mitään voi. Jos oikein pinnistät, saatat pystyä kuvittelemaan että edessä oleva vuosikymmenien yksinäisyys on henkisesti todella kova paikka, ja siksi puramme täällä tuntojamme. [/quote] Ihan niinkuin jonkun Ihaan (Nalle Puhista) suusta! Vaikea tietää mikä on enää syy ja mikä seuraus yksinäisyyteen jos oma sisäinen ja ulkoinenkun puhe on tuota.
[/quote]
Kuten muutkin on kommentoineet - joo me TODELLAKIN puhutaan livenä samalla lailla kaikille kuin täällä keskustelupalstalla. Vai sillä se ongelma ratkeaakin, että me vaan lakataan puhumasta rumuudestamme ja kelpaamattomuudestamme kaikille niille kiinnostuneille miehille, joita meidän ympärillä pyörii työpaikoilla, baareissa, treffipalstoilla! ;)