Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pienissä terveyskeskuksissa ultraa

Vierailija
10.05.2015 |

Minulla on d-dimääri 0,6 eli on 0,3 raja-arvon ylittävä tulos. Päivystys oli tänään toisella paikkakunnalla ja lääkäri ei ultrannut jalkaani ja nyt asia vauvaa, kun luin että 0,5 arvoilla on alettu antaa jo napapiikkejä ja aina ultrattu. Asia vaivaa, etenkin kun loukkasin viikko sitten sääreni ja se kipeytyi muutama päivä sitten todella kovasti (ei pohje). Omalla paikkakunnalla on pieni terveyskeskus, jossa on röntgen, mutta onko niissä yleensä ultraa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudosvamma nostaa d-dimeeriä. Joten jos jalassasi on tuon vamman jäljiltä pienikin mustelma tai ruhje, ihon alla tai syvemmällä kudoksissa, niin se on d-dimeerin nousun syy. Pienissä terkkareissa yleensä ei ole ultraa, mutta kuulostaa siltä, että lääkärin tutkimuksen perusteella kyseessä ei vaikuttanut olevan veritulppa. Yleensähän myös niissä on nimenomaan se pohkeen alue kipeä ja turvoksissa.

Vierailija
2/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko nilkan alue & sääriluun viereinen lihas alaosasta kipeä (sattuu ajoittain, etenkin levossa ja sitten kipu on kovaa) ja sääriluu aristaa jostain kohdin. Mustelma on nilkassa sekä sääressä, ovat kylläkin haaleat. Lisäksi lonkkaan, pakaran alle, takareiteen ja polvitaipeen taakse sattuu. Minulla ei ole tuon loukkaamani sääären lisäksi muita riskitekijöitä veritulppaa ajatellen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit yöllä samasta aiheesta, kävit jo silloin lääkärissä... En usko, että on paljoa tehtävissä, ellet halua itse maksaa tutkimusta. Jos tulee lisää oireita, voit yrittää uudelleen tutkimuksiin. Tuskin muuten ottavat sinua päivystykseen.

Vierailija
4/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen ykstyiselle niin minkä alan erikoislääkäri tekee jalkojen ultran? Olen lähdössä reissuun ja pitkä lento edessä ja siksi haluaisin varmistua ettei kyse ole tulpasta.

ap

Vierailija
5/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varmaan on ultra kaikissa terkkareissa (en varma ole).
Mutta ei välttämättä osaavaa sen käyttäjää.

Vierailija
6/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:36"]Jos menen ykstyiselle niin minkä alan erikoislääkäri tekee jalkojen ultran? Olen lähdössä reissuun ja pitkä lento edessä ja siksi haluaisin varmistua ettei kyse ole tulpasta.

ap
[/quote]
Soita lääkärikeskukseen ja kysy. Kannattaa kertoa asiansa aikaa varatessa, niin osaavat antaa oikean lääkärin. Mutta tämä ei ole vaikea tutkimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme