Kaveri katkaisi välit, koska tein abortin
Olen tosiaan 21-vuotias opiskelija ja en todellakaan tahdo lasta tässä vaiheessa, eli pitkän pohdinnan jälkeen päädyin aborttiin. Mainitsin tästä vaan kolmelle hyvälle kaverilleni, ja yksi veti ihan järkyttävät raivarit ja syytti lapsen murhaajaksi. Katkaisi välit ja nyt ei ole kuulunut koko ihmisestä pariin päivään mitään.
Nyt ahdistaa älyttömästi koko juttu. Tiesin ettei hän abortista suoranaisesti pidä, mutta toi reaktio tuli ihan puskista, ja tällaisenkö takia pitää kaverisuhde pois heittää. Yritänkö vielä puhua sille vai oliko tämä nyt tässä? Eksynyt olo.
Kommentit (58)
Ei tollasen kaveri edes kannata olla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:16"]On niin helppo tappaa.
[/quote]
Paransitpa fiilistä kivasti. Luuletko, että päätös oli minulle helppo?
Ap
Tuollaista tekoa ei kannattaisi kertoa kenellekään. Abortti jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:17"]Ei tollasen kaveri edes kannata olla.
[/quote]
Nii'in... tuntuu vaan kauhealta, kun monen vuoden kaveruus päättyi tällaiseen.
ap
Itse en ole ihmisten kaveri, joiden arvot eivät vastaa omiani. Ihan vain tämänkaltaisia tilanteita varten.
Teit oikein, älä häpeä.
Uskovaisten kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Maailma olisi ihana paikka, jos jotenkin saisi kaikki uskovaiset lähetettyä luojansa luo. =)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:18"]Tuollaista tekoa ei kannattaisi kertoa kenellekään. Abortti jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan.
[/quote]
No en kyllä itse koe, että abortti kannattaa pitää piilossa päivänvalolta, ei se mikään hirvittävä teko ole... Tahdoin vain tukea ystäviltäni.
ap
no toiset eivät pysty elämään murhaajan kaverina!
Unohtaisin koko ihmisen. Koska en oikeasti voi sietää ihmisiä, jotka suhtautuvat toisen aborttiin noin. Enkä haluaisi /jaksaisi kuunnella mitään mielipiteitä enkä perusteluja kyseiseltä ihmiseltä, sen varran raskas tilanne tuo oli ainakin itselleni, vaikka sujuisi helpostikin ja päätös olisi selkeä. Mielipiteet ja perustelut luultavasti vain loukkaisivat minua, vaikka olenkin eri mieltä. Koska asia ei oikeastaan muille kuulu eikä varsinkaan tuomita minua tai minun päätöksiäni, jotka eivät mitenkään häntä tai hänen elämäänsä koske.
[quote author="shatteredslashK" time="10.05.2015 klo 19:20"]Itse en ole ihmisten kaveri, joiden arvot eivät vastaa omiani. Ihan vain tämänkaltaisia tilanteita varten.
Teit oikein, älä häpeä.
[/quote]
Kiitos sanoistasi. En siis tiennyt, että hän oli mielipiteissään noin radikaali, mutta pitää vastedes olla varovaisempi.
ap
Kakkonen ja ap:n ystävä ovat näitä ihmisiä, jotka eivät osaa asettua toisen asemaan ja pysty tajuamaan, että asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia. Ap anna ystäväsi olla, jos on hyvä kaveri tajuaa olla tukena, vaikka ei olisikaan kaikesta samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:18"]Tuollaista tekoa ei kannattaisi kertoa kenellekään. Abortti jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan. [/quote] No en kyllä itse koe, että abortti kannattaa pitää piilossa päivänvalolta, ei se mikään hirvittävä teko ole... Tahdoin vain tukea ystäviltäni. ap
[/quote]
Juuri siksi kun se jakaa mielipiteitä ei voi olettaa, että sellainen, joka sitä ei hyväksy noinkaan jyrkästi, tukisi. Mutta sun ei silti tarvitse tämän takia olla häneen mielinkielin ja ystävää.
Ja ymmärrän, että ystävän menetys sattuu, mutta anna itsellesi nyt aikaa. Älä hätiköi sen kanssa, miten hänestä ajattelet. Vihaaminenkin satuttaisi vain sinua itseäsi.
Jos lapsi on raiskauksen tulos, niin se olisi ehkä hyvä kertoa tälle kaverille. Toki osa ei hyväksy aborttia tällaisessakaan tilanteessa, mutta luultavasti tämä kaverisi ehkä ymmärtäisi tilanteen paremmin.
Toisaalta jos ystäväsi todella vastustaa aborttia, niin voi olla, että teidän kahden ajatusmaailmat ovat niin erilaiset, että tämä asia nyt rikkoo ystävyyssuhteenne. Vaikka olisi oltu ystäviä nuoresta asti, niin jokaisella ihmisellä on ne tietyt rajat, jotka voivat ystävyyssuhteen rikkoa. Tällaisia rajoja voivat olla, jos toinen on tehnyt vakavan rikoksen (raiskaus, murha, eläinrääkkäys, pahoinpitely). Vaikka ystävä sinänsä voi olla se sama vanha tuttu, niin voi olla vaikea päästä yli siitä, että ystävä on tehnyt jotain, mitä ei vaan voi hyväksyä.
Voit toki yrittää ottaa yhteyttä ystävääsi. Annat sitten hänen itse päättää, pystyykö yhä olemaan ystäväsi. Ainakin olet itse yrittänyt, joten pallo on nyt ystävälläsi.
Minä katkaisin välini kaveriin, joka tietoisesti harrasti seksiä ilman ehkäisyä ja teki KOLME aborttia niiden kahden vuoden aikana kun tunnettiin. Itse kävin samaan aikaan läpi lapsettomuushoitoja, ja kyseinen kaveri myös tiesi kokemistani keskenmenoista. Koin tahdittomaksi kun kaveri aina välillä vaan kertoi tekevänsä taas abortin.
Ehkä tällä kaverillasi on henkilökohtainen syy käytökseensä? Joka tapauksessa teillä näyttää olevan eri arvot, abortti kuitenkin on iso asia ja sellaiset voi joskus ihmissuhteissa tuottaa vaikeuksia.
Miksi menit harrastamaan seksiä? Etkö tiennyt, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma? Kun harrastaa seksiä, niin täytyy olla valmis kantamaan myös vastuu siitä. Seksissä kuitenkin tarkoituksena on saada aikaiseksi se uusi jälkeläinen. Kyse on lapsen elämästä eikä siitä, onko tämä nyt sinulle sopiva hetki. Tukea kyllä yhteiskunnalta saa aina ja opiskelutkin onnistuu lapsen kanssa.
Koita olla välittämättä kaverisi käytöksestä. Tietynlainen liian mustavalkoinen ajattelu ei sovi kaikkiin tilanteisiin. Vaikka ei itse olisi samaa mieltä, niin empaattinen kaveri osaa tukea toista hankalassa tilanteessa. Hyvää kevättä sinulle ja jaksamista opintoihin!
Olisit synnyttäny ja antanu adoptoitavaks..piti sit tappaa elävä ihminen..syytön se vauva on tyhmä..ymmärrätkö et sikiöllä sydän lyö ja sinä lopetit sen..murha se on..en kattois itekkä jos mun kavereista joku tekis noin..
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:40"]
Olisit synnyttäny ja antanu adoptoitavaks..piti sit tappaa elävä ihminen..syytön se vauva on tyhmä..ymmärrätkö et sikiöllä sydän lyö ja sinä lopetit sen..murha se on..en kattois itekkä jos mun kavereista joku tekis noin..
[/quote]
Adoptioon menevä voi kärsiä loppuelämänsä, eikä sydämen lyönnit määritä vielä mitään. Vaikutat itse hieman tyhmältä. On kiutenkin hyvä, että kaikkoasit kaveripiiristä, etkä pysyisi siellä herjaamassa abortin tehnyttä.
Terveisin antinatalisti.
On niin helppo tappaa.