Kaveri katkaisi välit, koska tein abortin
Olen tosiaan 21-vuotias opiskelija ja en todellakaan tahdo lasta tässä vaiheessa, eli pitkän pohdinnan jälkeen päädyin aborttiin. Mainitsin tästä vaan kolmelle hyvälle kaverilleni, ja yksi veti ihan järkyttävät raivarit ja syytti lapsen murhaajaksi. Katkaisi välit ja nyt ei ole kuulunut koko ihmisestä pariin päivään mitään.
Nyt ahdistaa älyttömästi koko juttu. Tiesin ettei hän abortista suoranaisesti pidä, mutta toi reaktio tuli ihan puskista, ja tällaisenkö takia pitää kaverisuhde pois heittää. Yritänkö vielä puhua sille vai oliko tämä nyt tässä? Eksynyt olo.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:16"]On niin helppo tappaa. [/quote] Paransitpa fiilistä kivasti. Luuletko, että päätös oli minulle helppo? Ap [/quote] Ehkäisy.
[/quote]
...ei ole koskaan 100% varma.
Olen huomannu itsekki et toi on feikki friikki äpärä AP..huomasin itsekki et joka paikassa AP kyselijänä...
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:35"][quote author="TIIRIKKA" time="10.05.2015 klo 20:34"]eipä ollut ennen asiat noin että voi huvikseen tehdä abortin jos "ei halua lasta" ei sitä tollatavalla päätetty!
[/quote]
Ehkäisyn pettäessä parasta on tehdä abortti. Ehkäisyä kun käytetään siksi, ettei halua lasta ja jos se pettää niin miksi pitäisi kärsiä raskaus?
[/quote]Olen alkanut inhoamaan ihmisiä kun olen tajunnut että niin monen mielestä abortti on ok.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:09"]Onpa inhottavaa että (oletettavasti) aikuiset ihmiset tuomitsee täällä ja muualla elämässä toisten valintoja näin karkeasti ja syytellen. Abortti ei ole mikään kevyt päätös tai mukava kokemus, jopa minä, 15-vuotias, tiedän sen.
[/quote]Oikeasti, ei pidä harrastaa seksiä jos ei huolehdi ehkäisystä tai kanna seurauksia. Ja adoptio on akna vaihtoehto muttei oman lapsen murhaaminen.
[/quote[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:09"]Onpa inhottavaa että (oletettavasti) aikuiset ihmiset tuomitsee täällä ja muualla elämässä toisten valintoja näin karkeasti ja syytellen. Abortti ei ole mikään kevyt päätös tai mukava kokemus, jopa minä, 15-vuotias, tiedän sen.
[/quote]Oikeasti, ei pidä harrastaa seksiä jos ei huolehdi ehkäisystä tai kanna seurauksia. Ja adoptio on akna vaihtoehto muttei oman lapsen murhaaminen.
[/quote]Raskaus ei saa olla mikään rangaistus. Maailmassa on muutenkin jo tarpeeksi rakkaudettomia, adoptioon annettuja lapsia, joita ei ole kukaan adoptoinut. Sinulla ja muilla saa olla omat mielipiteet, mutta älkää syytelkö, herranjumala, ihmistä joka on juuri käynyt jotain noin rankkaa läpi. 44
[quote author="shatteredslashK" time="10.05.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:18"]Tuollaista tekoa ei kannattaisi kertoa kenellekään. Abortti jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan. [/quote] No en kyllä itse koe, että abortti kannattaa pitää piilossa päivänvalolta, ei se mikään hirvittävä teko ole... Tahdoin vain tukea ystäviltäni. ap [/quote]miten kukaan olisi niin kylmä että voisi tukea oman lapsensa abortoimista? Aivan karsea ajatuskin et joku voi tehdä niin. En vaan ymmärrä edes raiskaustilanteessa, ei lasta silti saa tappaa. Siinä vie toiselta hengen ja vieläpä omalta lapselta, miten niin voi tehdä?
[/quote]
Älä edes yritä ymmärtää. Abortti on jokaisen oma asia.
[/quote]Miksi tosiaan taas avoin tällaisen ketjun, tämä tuntuu musta yhtä pahalta kuin kamalat uutiset lapsensurmista/perhesurmista yms.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:35"][quote author="TIIRIKKA" time="10.05.2015 klo 20:34"]eipä ollut ennen asiat noin että voi huvikseen tehdä abortin jos "ei halua lasta" ei sitä tollatavalla päätetty! [/quote] Ehkäisyn pettäessä parasta on tehdä abortti. Ehkäisyä kun käytetään siksi, ettei halua lasta ja jos se pettää niin miksi pitäisi kärsiä raskaus? [/quote]Olen alkanut inhoamaan ihmisiä kun olen tajunnut että niin monen mielestä abortti on ok.
[/quote]
Minua inhottaa ihmiset, joiden mielestä abortti on menolippu helvettiin.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:35"][quote author="TIIRIKKA" time="10.05.2015 klo 20:34"]eipä ollut ennen asiat noin että voi huvikseen tehdä abortin jos "ei halua lasta" ei sitä tollatavalla päätetty!
[/quote]
Ehkäisyn pettäessä parasta on tehdä abortti. Ehkäisyä kun käytetään siksi, ettei halua lasta ja jos se pettää niin miksi pitäisi kärsiä raskaus?
[/quote]Olen alkanut inhoamaan ihmisiä kun olen tajunnut että niin monen mielestä abortti on ok.
[/quote]
Mä taas inhoan typeriä ihmisiä, joihin abortinvastustajat kuuluvat. Typerät ihmiset pitäisi eliminoida.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:35"][quote author="TIIRIKKA" time="10.05.2015 klo 20:34"]eipä ollut ennen asiat noin että voi huvikseen tehdä abortin jos "ei halua lasta" ei sitä tollatavalla päätetty!
[/quote]
[/quote]
Mä taas inhoan typeriä ihmisiä, joihin abortinvastustajat kuuluvat. Typerät ihmiset pitäisi eliminoida.
[/quote]Sulle vissiin taopaminen ei ole mikään juttu.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:35"][quote author="TIIRIKKA" time="10.05.2015 klo 20:34"]eipä ollut ennen asiat noin että voi huvikseen tehdä abortin jos "ei halua lasta" ei sitä tollatavalla päätetty!
[/quote]
[/quote]
[/quote]Sulle vissiin taopaminen ei ole mikään juttu.
[/quote]
Ihmistä en ole tappanut. Muutaman eläimen kyllä. :)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:25"]Miksi tulit raskaaksi?
[/quote]
Kortsua käytettiin, ilmeisesti petti. Eli ehkäisyasiat oli kunnossa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:25"]Miksi tulit raskaaksi?
[/quote]
Kortsua käytettiin, ilmeisesti petti. Eli ehkäisyasiat oli kunnossa.
Ap
[/quote]
No siinä tapauksessa, "kaverillasi" saa toki olla omat mielipiteensä asiasta, mutta aikas kohtuutonta kuitenkin. Ehkä hän siitä rauhoittuu? Voimia sinulle.
Voimia ap! Se oli oma ratkaisusi ja varmasti oikea. Olen itse joutunut tekemään abortin vuosia sitten, kun ehkäisy petti. Se ei todellakaan ole helppoa niinkuin jotkut täälläkin tuntuvat luulevan, itse mietin todella tarkkaan kaikki vaihtoehdot ja koska tiesin etten varmasti pystyisi antamaan lasta pois jos sen synnyttäisin, (mikäli ei olisi mennyt luonnollisesti kesken) muttei minusta olisi myöskään ollut äidiksi, ei niin millään siinä elämäntilanteessa, oli aika vähissä vaihtoehdot.
Eikä se todella ollut mitenkään helppoa vaikka päätös oli varma, ja tein oikean valinnan silloin enkä ole sitä katunut. Tosin lupasin itselleni etten toista tee (raiskausta ei lasketa) ja sen mukaan yritän elää. Abortti ei ole ehkäisykeino vaan viimeinen vaihtoehto ja siinä takana on yleensä todella vahvat syyt, joten voisitte hieman koittaa miettiä myös sitä abortin tekevää tyttöä/naista ettekä vaan sitä sikiötä.
No luuletko että olisi pomppinu riemusta?! Teit jotain hänen periaatteitaan vastaan ja odotit varmaan että saat lohtua häneltä?! Olisi kannattanut (tiedän ei auta enää) olla vaan kertomatta.
itse teit valintasi,ja itse joudut kärsimään kaikki sen seuraukset. Myös tämän.
Vatsassasi oli ihminen jolla oli henki ja sinä sammutit sen hengen eli riisit ainutkertaisen hengen, eikö se ole silloin murha?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:25"]Vatsassasi oli ihminen jolla oli henki ja sinä sammutit sen hengen eli riisit ainutkertaisen hengen, eikö se ole silloin murha?
[/quote]
Vain jo syntyneen voi tappaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:16"]On niin helppo tappaa.
[/quote]
Paransitpa fiilistä kivasti. Luuletko, että päätös oli minulle helppo?
Ap
[/quote]
Ehkäisy.