Jalat ihan rikki paljasjalkakengistä
Koko ajan särkee jalan pohjat, varpaat yms kun pohja ei suojaa yhtään jääkröpöiltä. Läjes joka askeleella hirveä kipu kun tiet täynnä terävää jääkröpöä. Samoja kokemuksia? Ennen vanhaan kenkiä ostettiin suojaamaan jalkoja mut nyt palattu entiseen. Luovun kyllä itse näistä. Eikä jalkafysioterapeuttikaan näitä suositellut kun kysyin mitä mieltä paljasjalkakengistä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkäyttöön tarkoitettu.
Nää ihan talveen ja ei ole kovin liukkaat.
Asento varmaan ok mut kengän tehtävä eli jalan suojaaminen on unohdettu kaikissa paljasjalkakengissä. Eli se miksi kengät on keksitty. Kesällähän ei miyään kenkiä tarvii jos ei suojasta välitä.
Kyllä ne pohjat suojaa sellaiselta mikä voisi aiheuttaa vamman tai liata jalan. Tottumattoman jalkapohjan kipu kun käpy osuu alle, on eri asia.
Käpy pikkujuttu verrattuna jäänteriin joita parin tunnin lenkillä osuu ehkä 100 jalanpohjaan.
Lisäksi olen paksupohjaisilla kumppareilla astunut naulaan niin saattaa pelko siitäkin johtua. Reikä tuli jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noissa paljasjalkakengissä pitoa jäällä vai onko liukkaat?
Kipukauppa myy talviversiota ja pito on kyllä hyvä. Olen lenkkeillyt l. juossut/hölkännyt näillä nyt joulusta saakka ja kyllä tekee hyvää kropalle. Oon n. 167/90 eikä mene ”jalat rikki”.
Näihin täytyy totutella, olen käyttänyt erilaisia paljasjalkakenkiä yli kymmenen vuotta. Ei tietenkään pidä tehdä kehoa vastaan eikä satuttaa itseään. Paitsi Porvoossa.
No mulla just nää ja myös kesäversiot joissa kivampi pohjallinen.
Yksikään lääkäri ei suosittele niitä. Täydellistä fitnessbimbo-väen kusetusta.
Paljasjalkakengät taitavat sopia lähinnä kalifornialaisella hiekkarannalla juoksenteluun. Sieltähän kaikki tuollaiset hienot ideat aina tulevat. Seudulta jossa voisi kävellä vaikka paljain jaloin ympäri vuoden.
" Ennen vanhaan kenkiä ostettiin suojaamaan jalkoja mut nyt palattu entiseen."
No kuka hitto käski ostamaan paljasjalkakengät. Ihan itse vapaaehtoisesti palasit entiseen. Ei pitäisi tulla yllätyksenä, että ne eivät hirveästi jalkoja suojaa.