Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?
Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.
Kommentit (651)
Elän yleisellä tasolla säästeliäästi, syön siis edullista ruokaa, en osta vaatteita tai muuta tavaraa muuten kuin tarpeeseen. mutta palkkapäivänä käyn ravintolasta hakemassa tai syömässä. yleensä jotain ihan perus kiinalaista, burgeria, meksikolaista jne take away/"roskaruokaa". Jäänne opiskeluajoilta, jolloin kuun viimeisen viikon-parin pikanuudeli/makaronikuurin jälkeen himoitsi jotain mielekkäämpää apetta. pienellä paikkakunnalla vaihtoehdot olivat silloin pizzaa, kebabia ja hampurilaisia. tätä samaa jatkan edelleen, vaikkakin pyrin nykyään kokeilemaan joka kerta jotain uutta.
En osta mitään erityistä tilipäivän kunniaksi. Mieluummin elän ja syön monipuolisesti koko kuukauden kuin herroiksi yhden päivän ja sitten loppukuu kituuttaen.
Rahaa kun tulee tilille niin suoraan laitan säästöön 500€- 800€ riippuen kuukaudesta ja laskuista. Tykkään säästää ja mukava tunne itsellä kun tietää rahaa olevan säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla ärsyttävämpää sanaa kuin riddari?!
Kyllä: 'jauhenliha'. Löytyy tästäkin ketjusta 😠
En mitään. Rahankäyttöni on hallittua vuoden jokaisena päivänä. Säästöönkin jää.
Äsken piipahdin Reiman myymälään. Ostin pojanpojalleni villakerraston -40%.
En yleensä noteeraa tilipäiviä, enkä myöskään juhlista niitä törsäämällä.
Tilaan kotiinkuljetuksella ravintolasta ruokaa, tilipäivän pieni hemmottelu.
En ole niin varakas tai hyväpalkkainen, etteikö palkkapäivällä olisi mitään merkitystä.
Tänään ostin Lidlistä Jymy jäätelön kausimakupurkin, melkein 5 € maksoi.
Ostin auton akunlataajan viimeisestä
Yleensä teen kaikki sijoitukset heti kun palkka tulee (tai ne menee automaattisesti tililtä).
Jos palkkapäivänä ostan kaupasta jotain erityistä niin meikkejä ja hiustuotteita.
Kuulostaa tosi oudolta juhlia tilipäivää.
Mulla ei ole "tilipäivää". Olen toiminimiyrittäjä, joten otan rahaa firman tililtä yksityisottoina tarvittaessa. Yleensä menee siten, että kuun alussa 2000 ja sitten kun tarvitsee. Riippuen kuukaudesta yleensä 2500 - 3000. Kalliin harrastukseni maksan säästötililtä, jonne myös joka päivä (!) menee 12,85. Pöljä tapa säästää, mutta tykkään jotenkin, kun se tili pikkuhiljaa nousee....
Eli ei ole ns. juhlimisen aihetta. Itse asiassa vihaan shoppailua ja pitää olla todella jonkun tarve, että jaksan/viitsin lähteä ostoksille. Samaa pätee nettishoppailuun. Ei vaan ole mun juttu.
Sijoittamisesta en viitsi mainita mitään, kun on niin ärhäköitä kommentteja....
Vierailija kirjoitti:
Siiderin, jäätelöä, leivokset. Lähinnä siis jotain luksusta ruokapuoleen. Kelan tuella tuo "tili" kun ei ole kovin iso.
Niin kun sen ei kuulu ollakaan. Itse asiassa nuokin vituttaa, sillä meidän työssäkäyvien rahoistahan nuokin herkut kustannetaan. Ja ei, meille ei todellakaan osteta "palkkapäivän herkkuja", sillä iso osa palkasta menee kaikenlaisten sossupummien vuoksi verottajalle, ja jäljelle jäävästä summasta elätetään kolme henkilöä.
Ennen ostin viiniä tai kävin viettämässä pari kosteata iltaa. Nykyisin säästän ja käyn hieronnassa esim.
Kahvia, voita, avocadoa, tonnikala säilykkeitä, luomu kanan rintafilettä, pakastettuja gluteenittomia tattarileipiä, appelsiineista kaupassa tuore puristettua mehua, kauralesettä ja hiutaleita, kaikkia juureksia, ruusunmarja viiliä, suola suklaata, pakaste lohi kuutioita.
Vierailija kirjoitti:
AP, mäkin haaveilen Riddarista tai vastaavasta. Mitä lankaa ostit ja missä väreissä? :)
Muakin kiinnostaa mitä lankaa AP ostit? Mä oon ajatellut Riddaria turkoosi-valkoinen-murrettu keltainen -tyyppisellä yhdistelmällä... Vielä en ole lankoja hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla ärsyttävämpää sanaa kuin riddari?!
Millä muulla nimellä pitäisi kutsua Riddari-mallilla tehtyä islantilaista villapaitaa? Ärsyttääkö sinua useinkin tuotteiden tai mallien nimet?
Onnensanat-arvan ja parempaa punkkua vkolopuksi. Usein syön myös jotain mässyruokaa tyyliin hampurilaisen.
Muksuna käytiin aina McDonaldsissa äidin palkkapäivänä.