Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä muita hiusten värjääminen?

Vierailija
14.01.2022 |

Nuorempana sitä jotenkin jaksoi mutta nyt 35-uotiaana todella ärsyttävää hommaa. Olen harkinnut jo lopettavani värjäilyt kokonaan. Ehkäpä niin teenkin. Onneksi ei ole paha väriero tyvessä ja latvoissa, latvat toki vaaleammat ja siksi poiskasvatus onkin ihan jees.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kymmeneen vuoteen enää jaksanut värjätä. Sitten kun lisäksi päänahka alkoi oirehtia, niin sain syyn lopettaa koko homman.

Vierailija
2/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä värjäät hiuksiasi, jos se on noin ärsyttävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleiden hiusten ylläpito on kyllä hemmetin vaativaa (ja kallista). Moneen kertaan olen ajatellut, mutta en ole sitten kuitenkaan luopunut värjäyksestä kun vaalea tukka kuitenkin  saa mut näyttämään todella paljon paremmalta kuin se oma maantienruskea...

Vierailija
4/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ärsytti, siksi lopetin jo vuonna 2004! Leikkasin silloin hiukset lyhyeksi ja kun ne kasvoivat, olin jo ostamassa väriä, kunnes tajusin, että en jaksa enää sitä kierrettä.

Tosin, olen miettinyt, että alan ehkä jossain vaiheessa värjätä uudestaan. Nimittäin olen nyt 42 ja mulla alkaa tukka selvästi harveta. Tykkään pitkistä hiuksista, mutta jos ne kovasti ohenevat, kai ne on pakko leikata. Sitten voisin ajatella, että vaalentaisin hiukset, jättäisin kunnon tumman tyven ja värjäisin sitten ehkä sitä vaalennettua osaa esim. vaaleanpunaisella. Silloin ei juurikasvu haittaa, kun tyvi on tumma!

Vierailija
5/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kyllästyin siihen että aina pari viikkoa värjäyksen jälkeen paistoi ruma tyvikasvu, ja nykyään on kasvatettuna oman väriset hiukset.

Vierailija
6/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäyksen yläasteikäisenä.

Vierailija
7/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin värjäyksen aikoja sitten. Ei feikit värit ole edes muodissa enää.

Vierailija
8/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin raskaana ollessa hiusten vaalennuksen noin 10 vuotta sitten. Luulin että minulla olisi ollut ”maantien harmaa”, mutta täytyy sanoa että oma väri on tosi hunajan vaalea nätti ja se sopii minulle paremmin. Nyt se entinen jatkuva värjäyskierre tuntuu ihan turhalta.

Vierailija
9/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Harmaa ei sovi kenelläkään sanoi pronx.

10/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kymmeneen vuoteen enää jaksanut värjätä. Sitten kun lisäksi päänahka alkoi oirehtia, niin sain syyn lopettaa koko homman.

Värjään nykyään kasviväreillä, hiukset ja päänahka kiittävät

Vierailija
11/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään hiukset 6krt vuodessa. Mulla on vaaleat hiukset päälaelta ja ohimoilta ja hyvin tummat maantienruskeat alta. Oon käyttänyt yli 10v hennaa värjäykseen, sillä allergisoiduin tavallisille hiusväreille.

Kyllä  sitä aina miettii, että onko tää turhaa, mutta jotenkin mun persoonaan ei yhtään sovi hiirenharmaa letti. Haaveilen myös sellaisesta blondista tukasta joka tehtäisiin tiuhaan raidoittamalla, mutta se maksais mun puoleen selkään oleviin hiuksiin joku 200e/krt. Semmoseen ei oikein oo varaa. No toistaiseksi jatkan siis hennailua. Varsinkin kun harmaita on alkanut ilmestymään yhä enemmän. :/

N30

Vierailija
12/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti siinä määrin, että lopetin kaikki värikäsittelyt reilut kaksi vuotta sitten. Eniten ärsytti tyvikasvu, joka ilmestyi parissa viikossa. Väriaineen haju alkoi olla liikaa, ja vaikkei mitään yliherkkyyttä ollutkaan, koko ajan oli mielessä se, että allergisoitua voi ihan missä iässä tahansa.

Samoihin aikoihin värjäämisen lopettamisen aikoihin aloin olla moneen muuhunkin asiaan joko ärsyyntynyt tai kyllästynyt ja huomasin, että muiden ihmisten mielipiteet eivät liikuttaneet minua enää vähääkään. Kasvatin oman hopean ja valkoisen raidoittaman hiusvärini esille kunnollisena skunkkiraitana. Nyt värjättyä on olkapäiden tienoilla kymmenisen senttiä jäljellä, ja minusta hiukseni ovat ihanat: terveet ja kiiltävät toisella tavalla kuin värin alla ollessaan.

Vierailija
13/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita hiuksia alkoi tulla jo reilusti ennen kuin täytin 30, joten värjättävä on jos ei harmaista tykkää. Vanhentavat kyllä huomattavasti. 

Vierailija
14/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleiden hiusten ylläpito on kyllä hemmetin vaativaa (ja kallista). Moneen kertaan olen ajatellut, mutta en ole sitten kuitenkaan luopunut värjäyksestä kun vaalea tukka kuitenkin  saa mut näyttämään todella paljon paremmalta kuin se oma maantienruskea...

Kyllähän noi peroxidiblondit, korpinmustat ja mandariininoranssit on nähty. Jos näen naisen jolla on hienosti hoidetut ja leikatut, säihkyvät maantienväriset ( tai miksei yhtä hyvin vaikka "ruskeat") niin pidän heti jotenkin tyylikkäämpänä ja yläluokkaisempana kuin peroxidtyrkkyä.

Vierailija
15/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämiset 20 v sitten.

Vierailija
16/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just samassa iässä sain siitä lopullisesti tarpeekseni ja sopivasti oli vielä mahdollisuus antaakin juurikasvun vaan kasvaa rauhassa muutama kuukausi sen parin sentin kasvun päälle. Ja onneksi olin jo vaihtanut sen entisen tummanruskean kestovärin jo pari vuotta aiemmin pykälän vaaleampaan keskiruskeaan ja kevytväriin, joka kyllä omaan tukkaan tarttui kuin kestoväri.

Silti se oma väri oli vaaleampi ja etenkin eri sävyä ja näkyi oikein kunnolla mutta mitä enempi sitä kasvoi niin sen paremmalta se oma väri näytti ja lopulta tukka näytti vähän kuin liukuvärjätyltä. Tosin vähän nurin päin kuin latva oli tummempaa..

Nyt 10 vuotta myöhemmin on oma väri ollut jo vuosia sekä tukka on paremmassa kunnossa kuin ikinä. Se on nyt jopa kerrankin oikeasti pitkä (vyötärölle) vaikka sai siitä leikatakin sitä värjättyä ihan kunnolla pois. Värjäyksen lopettaessani se ulottui just lapojen alle.

En voi kuin suositella. Itseä harmittaa etten ymmärtänyt lopettaa värjäämistä ja paljon aiemmin. Se vaan oli jotenkin niin iskostunut jo teininä, että oma väri on aina huono ja kun kerran värjää niin samalla sitten niin, että eroa on ja kunnolla.

Vierailija
17/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai omia fiiliksiä kannattaa ja pitääkin kuunnella. Ja ainahan sen värjäämisen voi aloittaa uudelleen jos siltä tuntuu.

Itsekin lopetin suht samassa iässä ja epäilen vahvasti etten tule enää värjäämään edes silloin jos/kun hiukset muuttuu harmaiksi tai valkoisiksi.

Vierailija
18/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noi peroxidiblondit, korpinmustat ja mandariininoranssit on nähty. Jos näen naisen jolla on hienosti hoidetut ja leikatut, säihkyvät maantienväriset ( tai miksei yhtä hyvin vaikka "ruskeat") niin pidän heti jotenkin tyylikkäämpänä ja yläluokkaisempana kuin peroxidtyrkkyä.

No sen hiusten värjäyksen voi kyllä tehdä hyvinkin tyylikkäästi....

Vierailija
19/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun spede-kampaus ei anna paljoa armoa.

Vierailija
20/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lopettaa, mutta se kun vaalennettuun tukkaan tulee tummaa juurikasvua, hrrr…. Ihan järkyn näköistä, vaikka oma väri vain tummanvaalea. En meinaa millään kestää sitä ja lopulta aina vaalennan sen juurikasvun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi