Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä muita hiusten värjääminen?

Vierailija
14.01.2022 |

Nuorempana sitä jotenkin jaksoi mutta nyt 35-uotiaana todella ärsyttävää hommaa. Olen harkinnut jo lopettavani värjäilyt kokonaan. Ehkäpä niin teenkin. Onneksi ei ole paha väriero tyvessä ja latvoissa, latvat toki vaaleammat ja siksi poiskasvatus onkin ihan jees.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleiden hiusten ylläpito on kyllä hemmetin vaativaa (ja kallista). Moneen kertaan olen ajatellut, mutta en ole sitten kuitenkaan luopunut värjäyksestä kun vaalea tukka kuitenkin  saa mut näyttämään todella paljon paremmalta kuin se oma maantienruskea...

Sä luulet vaan, että näytät paremmalta. Tämä harha on yllättävän monella suomalaisella naisella.

Vierailija
22/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleiden hiusten ylläpito on kyllä hemmetin vaativaa (ja kallista). Moneen kertaan olen ajatellut, mutta en ole sitten kuitenkaan luopunut värjäyksestä kun vaalea tukka kuitenkin  saa mut näyttämään todella paljon paremmalta kuin se oma maantienruskea...

Sä luulet vaan, että näytät paremmalta. Tämä harha on yllättävän monella suomalaisella naisella.

Sulla taas on sellainen harha, että kuvittelet tietäväsi anonyymien palstalaisten asiat ja ulkonäönkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hopeanvaaleiksi värjättyjä hiuksia, mutta onhan se kallista ja työlästäkin ylläpitää hyvänä. Kaikki kampaajat ei edes osaa tehdä sitä hyvin, oten olen opetellut värjäämään itse. En yhtään tykkää siitä värjäämisprosessista, mutta lopputulos on niin kaunis ja sopii mun kesätyypin väreihin että jatkan tätä kunnes saan aidon harmaan tukan ❤

Vierailija
24/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taas on sellainen harha, että kuvittelet tietäväsi anonyymien palstalaisten asiat ja ulkonäönkin.

No ei tarvitse kun kaupungilla kulkea, niin sen näkee. Moni kuvittelee että ne vaaleat hiukset sopii vaikka ei edes sovi. Moni näyttäisi niin paljon paremmalta ilman jotain peroksidia päässä, kun monien ihon väriin ei vaan liian vaalea sovi.

Vierailija
25/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse kun kaupungilla kulkea, niin sen näkee. Moni kuvittelee että ne vaaleat hiukset sopii vaikka ei edes sovi. Moni näyttäisi niin paljon paremmalta ilman jotain peroksidia päässä, kun monien ihon väriin ei vaan liian vaalea sovi.

Miksi sitten lainaat jonkun palstalaisen viestiä ja kerrot, miltä hän näyttää? Se saa sinun vaikuttamaan harhaiselta.

Vierailija
26/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo 24.v kun sain allergisen reaktion

Vierailija
27/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun täytyy sanoa ihan rehellisesti, että olen huomannut siskoni olevan jotenkin pirteämmän ja nuoremman näköinen vaalennetuissa hiuksissaan, kuin tumman vaaleana luonnollisen värisinä ollessaan.

Vierailija
28/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä värjännyt hiuksiani, enkä koskaan rupeakaan siihen ruljanssiin. Syystä, että olen ensinnäkin allergisoitunut vahvoille kemikaaleille. Olen myös äärettömän laiska hiustenhoitaja, enkä halua käyttää hiusten kanssa pelaamiseen yhtään ylimääräistä aikaa tai vaivaa. Juuri ja juuri saan jotakuinkin säännöllisesti varattua ajan leikkuuseen, kun hiukset ovat liian pitkät minulle sopivaan kampaukseen. En käytä hoitoaineita, enkä mitään supershampoitakaan, mutta hiukset ovat hyväkuntoiset ja kiiltävät.

Ainoa myönnytys on raitojen laitto pari kertaa vuodessa.

Joskus näkee niin onnistuneita ja kantajalleen sopivia värjäyksiä, että silmä lepää, mutta väkisinkin tulee mieleen, miten ihmisillä iho kestää sitä kemikaalikuormaa.

Vierailija
29/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi väittää noin näkemättä ihmistä. Itse kasvatin maantienharmaan värini ja se näytti todella tunkkaiselta ja kasvotkin näytti jotenkin harmaalta. Olin pitkään varjäämättä kun ajattelin että vaatii vaan totuttelua, mutta ei, ei näyttänyt paremmalta ja läheisetkin sanoi että näytän väsyneeltä. Aloin sitten uudelleen vaalentamaan, en paljoa mutta kuitenkin niin että väri on kirkkaampi. Kokonaisilme on paljon pirteämpi näin.

Vierailija
30/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatan omaa väriä takaisin ja koetan hoitaa hiukseni kauniiksi. Ne olivat täysin kiillottomat vuosikausien vaalennuskierteen jälkeen. Sanotaan että oma hiusväri sopii AINA kasvoihin. Nyt mä kokeilen pitkästä aikaa. Voi kyllä olla että kevään auringossa oma tuhkanvaalea näyttää kulahtaneelta.

Vierailija
31/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo värjännyt enää 7 vuoteen. Olen 31-vuotias ja muutamia harmaita on jo, mutta ne sulautuu omaan ruskeaan tukkaani, eikä haittaa mitään.

Nyt kun on tottunut värjäämättömiin hiuksiin, värjätyt hiukset on alkaneet näyttää tosi keinotekoisilta, vaikka väri ei olisikaan mikään shokkiväri. Olen tosi tyytyväinen päätökseeni, kun värjäyskierteestä ja turhista kemikaaleista on päässyt eroon värjäämisen lopettamisen myötä.

Oma väri on kiva ja tuntuu jotenkin surulliselta, että sen keinotekoisen värin rinnalla omaa väriä piti jotenkin tylsänä ja harmaana, vaikka se on kaikkea muuta. Tykkään muutenkin siitä, että kaiken feikkiyden jälkeen muotiin on tullut enemmän luonnollinen ulkonäkö.

Vierailija
32/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siinä mielessä ärsyttää, että ensinnäkin se maksaa. Toisekseen en haluaisi olla tekemisissä kaikkien niiden kemikaalien kanssa, joista ei varmasti ainakaan terveyden kannalta ole mitään hyötyä vaan ennemminkin haittaa.  

Sitten toisaalta.. näytän ihan hirveän elottomalta ja mummomaiselta omien maantieharmaan väristen ja hopeana loistavien oikeiden harmaiden hiusten kanssa, että se seikka on tähän asti ylittänyt nuo ärsytyksen aiheuttajat. 

Vierailija
33/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kasvatan omaa väriä takaisin ja koetan hoitaa hiukseni kauniiksi. Ne olivat täysin kiillottomat vuosikausien vaalennuskierteen jälkeen. Sanotaan että oma hiusväri sopii AINA kasvoihin. Nyt mä kokeilen pitkästä aikaa. Voi kyllä olla että kevään auringossa oma tuhkanvaalea näyttää kulahtaneelta.

Sitkeästi sitten. Oma hiusväri saattaa yllättää, mutta siihen menee kauan.

Minä en ollenkaan tiennyt, minkä väriset hiukseni olivat oltuaan värin tai raitojen alla parikymmentä vuotta. Ajan mittaan tyvikasvuni alkoi näyttää aivan valkoiselta, ja ihastuin ajatukseen blondina olemisesta. Kasvaessaan hiukseni kuitenkin vaihtoivat sävyä monta kertaa. Kiharissa hiuksissa tietysti kiharuuskin muuttui, kun väriä ei enää ollut, ja sen vuoksi valokin osui niihin eri tavalla. Onnekseni en palannut värjäämiseen siinä vaiheessa, kun suomudan väri oli vallalla. :)

Vierailija
34/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma luonnollinen väri ja käsittelemätön hius on paljon kauniimpi ja nykyään myös persoonallisempi kuin värjätyt.

Vierailija
35/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, mutta en tykkää harmaista hiuksistani, joten pitää värjätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi