Miksi jotkut käyttävät mattoa keittiön pöydän alla?
Väistämättä lattialle putoaa usein ties mitä soossia. Puhdistatteko te maton säännöllisesti (miten), vai annatteko sen olla likaisena?
Kommentit (22)
Minulla ei ole mattoja ollenkaan koko kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sua kiinnostaa?
Olen kiinnostunut monenlaisista asioista. Ihminen on utelias eläin.
Mä käytin alkuun, koska meillä lapsuuskodissa oli aina. Sittemmin luovuin eikä äitikään enää käytä. Isovanhemmat käyttävät edelleen. Omalla kohdalla se oli siis vain opittu tapa.
Kun putoaa pöydän alle, sinne on mukavampi sammua.
Vierailija kirjoitti:
Kun putoaa pöydän alle, sinne on mukavampi sammua.
Tuo on kieltämättä hyvä pointti.
ap
Matto on kodikas, vähentää kaikumista. Imuroin kummaltakin puolelta aika ajoin. Tahrat poistetaan jos niitä ilmestyy.
Ei meillä putoile matolle mitään ruokia. Lapsiperheessä tietenkin eri tilanne.
Se vähentää kaikumista kun on laattalattia. Itse ihmettelen juuri päin vastoin - miksi ihmiset haluavat kalsean ruokailutilan?
Enkä pelkästään käytä, vaan kyllä se matto on siellä ihan koko ajan.
Ihan kauneussyistä. Itsellä ihania mattoja , kauniita kuvioita.On kuin taidenäyttely lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän hurja tyyppi olet!
Hirveitä lääviä sellaiset kämpät joissa ei ole mattoja eikä verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän hurja tyyppi olet!
Juu’u!
Mitä puuro ja soossia sinne tippuisi kun meillä ei syödä puuroa ja soossia? Murusia tippuu ja ne imuroidaan. Mutta harvemmin muuta.
Ei olla pikkulapsiperhe.
Minä en tajunnut laittaa mattoa pöydän alle. Nyt tammiparketti on pilalla, vain syvä hionta ehkä korjaa lattian. Paljon helpompi ja halvempi olisi ollut vaihtaa matto tarvittaessa uuteen.
Keittiön lattia olisi muuten kylmä, lisäksi ne pirun tassut aina irtoilee ja sitten tulee naarmuja lattiaan.
Ja juu, lapsiperheessä ruokaa tippuu lattialle(matolle). Koira pitää huolta esipuhdistuksesta. Siivouspäivänä matto pestään tekstiilipesurilla ja keväällä sekä syksyllä käyn ihan pesemässä matot läheisellä matonpesupaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ovat minusta ihanan seesteisiä ja käytännöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat minusta ihanan seesteisiä ja käytännöllisiä.
Myös akustiikka?
Meillä on vanha talo, jossa on kylmät lattiat. Jos keittiössä haluaa pitää isoa mattoa, sen on oltava pöydän alla. Matto on villamatto. Puhdistan sen imuroimalla ja joskus vien pesulaan.