Uusioperhe ja äitienpäivä
Kuuluuko äitienpäivä hömpötys sellaiselle miehelle, joka ei ole lapsen/lapsien isä.
Omasta mielestäni ei kuulu. En minä niitä lapsia ole silloin tähän maailmaan ollut saattamassakaan, joten miksi minun pitäisi kantaa pelkät ikävät puolet asiasta?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:00"]
Mun miesystävä usein tekee mulle aamupalan ja ruoat. Tänäänkin sain sähköisen äitienpäiväonnittelukortin, vaikka ei asuta yhdessä eikä hän ole lasteni isä.
ihana mies mulla
[/quote]
Saatan tehdä minäkin, vaan en pidä painostuksesta asiassa johon en ole laittanut tikkua ristiin.
[/quote]
Painostus Somessa, mainonnassa alkaa jo vähintään viikkoa etukäteen. Huoh :(
[/quote]No anna piut paut sellaiselle painostukselle :)
[/quote]
Uskoisin että naiseni suuttuisi jos en taipuisi painostuksen alla. Sitten sitä riitaa tulisikin.
Vai olisiko lihava riita parempi kuin laiha sopu.
[/quote]
Uskoisit vai tiedät? Onko puolisosi konkreettisesti vaatinut sinulta äitienpäivään panostamista ja millaisen vaatimuslistan hän on esittänyt? Vai oletko sinä vain päättänyt hänen vaativan ja painostavan sinua ilman että hän niin olisi tehnyt?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:54"] Mitkä ikävät puolet? [/quote] No ne miehelle kasatut vaatimuslistat. Kyllä minäkin tykkään jos minulle tuodaan ruuat aamulla sänkyyn, lapset on hoidettu, koira viety ulos, hesarikin odottaa pöydällä. Mukavaahan se, mutta voiko tuollaisia odotuksia kasata miehelle, joka ei ole asianosainen? [/quote] Miksi koet ylivoimaiseksi hemmotella puolisoasi tällä tavoin yhtenä aamupäivänä vuodessa? Miksi olet ylipäätään lähtenyt osaksi lapsiperhettä, jos sinusta tuntuu kauhealta hoitaa niitä lapsia edes yhtenä aamuna vuodessa. Vähän sama juttu kuin naapurin auton renkaiden vaihdon kanssa: jos käytät naapurisi autoa usein, lienee kohtuullista pyytää, että korvaukseksi vaihdat siihen renkaat kerran vuodessa?
[/quote]
Miksi väitit että vain yhtenä aamuna vuodessa? Sanoin etten pidä painostuksesta.
Lisäksi kerroin, että työni kyllä hoidan perheen eteen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:16"]
ap,et ansaitse vaimoasi etkä lapsipuoltasi. Todennäköisesti eroatte pian, merkit ovat ilmassa aika vahvasti jos noin ajattelet.....
itse olet vuoteesi pedannut, makaa nyt siinä kiltisti ja valittamatta, niin me kaikki joudumme elämässä makaamaan kuin olemme pedanneet.
[/quote]
Miksi näin ilkeä kirjoitus. Jos kysyn, että onko moraalisesti oikein sysätä minulle vastuuta asioista joihin en ole osallistunut?
[/quote]Sano nyt hyvän tähden kuka sen vastuun sinulle sysää, iltapäivälehdet, vaimosi vai av-mammat? Sorry, menee "hermo" kun et kerro :D :D
[/quote]
Sosiaalinen painostus on yleensä kaikkivaltaista. Ymmärrätkö että jos jättäisin tämän päivän väliin, niin silloin varmasti saisin kuulla naiselta ja hänen kavereiltaankin. Nyt tietenkin kun suostun painostuksen alla, niin tällaista painetta ei tule, mutta se on pinnan alla olemassa.
[/quote]Ihan tosi, teet tästä nyt omin nokkinesi vaikean asian, joten se on sinulle ihan oikein :D
[/quote]
No mikä vastauksesi olisi tähän kysymykseen? Mitä mieltä olet kuuluuko se moraalisesti vastuisiini?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:36"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:01"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:00"] Mun miesystävä usein tekee mulle aamupalan ja ruoat. Tänäänkin sain sähköisen äitienpäiväonnittelukortin, vaikka ei asuta yhdessä eikä hän ole lasteni isä. ihana mies mulla [/quote] Saatan tehdä minäkin, vaan en pidä painostuksesta asiassa johon en ole laittanut tikkua ristiin. [/quote] Painostus Somessa, mainonnassa alkaa jo vähintään viikkoa etukäteen. Huoh :( [/quote]No anna piut paut sellaiselle painostukselle :) [/quote] Uskoisin että naiseni suuttuisi jos en taipuisi painostuksen alla. Sitten sitä riitaa tulisikin. Vai olisiko lihava riita parempi kuin laiha sopu. [/quote] Uskoisit vai tiedät? Onko puolisosi konkreettisesti vaatinut sinulta äitienpäivään panostamista ja millaisen vaatimuslistan hän on esittänyt? Vai oletko sinä vain päättänyt hänen vaativan ja painostavan sinua ilman että hän niin olisi tehnyt?
[/quote]
No olet siinä oikeassa, että ehkäpä voisin vähän kautta rantain yrittää häneltä asiaa selvittää. Jos kysyn suoraan, niin hän luultavasti silloin odottaakin saavansa kys. asiat enemmän tai vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:58"]
Uskoisin että naiseni suuttuisi jos en taipuisi painostuksen alla. Sitten sitä riitaa tulisikin.
Vai olisiko lihava riita parempi kuin laiha sopu.
[/quote] Sinä siis etukäteen jo tuomitset naisesi typäräksi. Ja samalla itsesi. Ei parisuhde noin toimi, että oletat että kyllä se varmaan suuttuu, jos minä en sitä tai minä tätä. Mitäpä jos kysyisit häneltä, onko hänellä toiveita äitienpäivän vieton suhteen?
[/quote]
Varmaankin tähän suuntaan, mutta ymmärrätkö kun hän esittää toiveensa, niin on vähän hankala kieltäytyä sellaisenkaan vietosta mistä itse kyselee.
Samanlailla naiseni on joskus kysellyt esim. missä haluaisin käydä tai mitä tehdä. Sitten olen myöhemmin kysellyt, että mennäänkö käymään ja jos toinen ei haluakkaan niin onhan se pienoinen pettymys.
Miksi sitten alunperinkään kyseli, jos ei halunnutkaan lähteä. Ymmärrätkö mitä haen takaa?
Nyt täytyy mennä. Velvollisuudet kutsuu.
Heippa kaikille.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:54"] Mitkä ikävät puolet? [/quote] No ne miehelle kasatut vaatimuslistat. Kyllä minäkin tykkään jos minulle tuodaan ruuat aamulla sänkyyn, lapset on hoidettu, koira viety ulos, hesarikin odottaa pöydällä. Mukavaahan se, mutta voiko tuollaisia odotuksia kasata miehelle, joka ei ole asianosainen? [/quote] Miksi koet ylivoimaiseksi hemmotella puolisoasi tällä tavoin yhtenä aamupäivänä vuodessa? Miksi olet ylipäätään lähtenyt osaksi lapsiperhettä, jos sinusta tuntuu kauhealta hoitaa niitä lapsia edes yhtenä aamuna vuodessa. Vähän sama juttu kuin naapurin auton renkaiden vaihdon kanssa: jos käytät naapurisi autoa usein, lienee kohtuullista pyytää, että korvaukseksi vaihdat siihen renkaat kerran vuodessa?
[/quote]
Miksi väitit että vain yhtenä aamuna vuodessa? Sanoin etten pidä painostuksesta.
Lisäksi kerroin, että työni kyllä hoidan perheen eteen.
[/quote]
Äitienpäivä on vain kerran vuodessa. Sen useammin edes media ei vaadi miehiä kantamaan vaimolleen aamukahvia ja kukkia vuoteeseen. Lisäksi omien sanojesi mukaan sinua ei puolisosi ole edes painostanut mitenkään, joten tosi vaikeaa on nähdä mikä sinun ongelmasi nyt on. Jos kerran puolisosi hemmottelu ei ole sinulle ongelma, luulisi tuon onnistuvan äitienpäivänä samoin kuin muulloinkin. Eli mikä on ongelma? Sekö, että et haluaisi hemmotella puolisoasi äitienpäivänä?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:49"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:54"] Mitkä ikävät puolet? [/quote] No ne miehelle kasatut vaatimuslistat. Kyllä minäkin tykkään jos minulle tuodaan ruuat aamulla sänkyyn, lapset on hoidettu, koira viety ulos, hesarikin odottaa pöydällä. Mukavaahan se, mutta voiko tuollaisia odotuksia kasata miehelle, joka ei ole asianosainen? [/quote] Miksi koet ylivoimaiseksi hemmotella puolisoasi tällä tavoin yhtenä aamupäivänä vuodessa? Miksi olet ylipäätään lähtenyt osaksi lapsiperhettä, jos sinusta tuntuu kauhealta hoitaa niitä lapsia edes yhtenä aamuna vuodessa. Vähän sama juttu kuin naapurin auton renkaiden vaihdon kanssa: jos käytät naapurisi autoa usein, lienee kohtuullista pyytää, että korvaukseksi vaihdat siihen renkaat kerran vuodessa? [/quote] Miksi väitit että vain yhtenä aamuna vuodessa? Sanoin etten pidä painostuksesta. Lisäksi kerroin, että työni kyllä hoidan perheen eteen. [/quote] Äitienpäivä on vain kerran vuodessa. Sen useammin edes media ei vaadi miehiä kantamaan vaimolleen aamukahvia ja kukkia vuoteeseen. Lisäksi omien sanojesi mukaan sinua ei puolisosi ole edes painostanut mitenkään, joten tosi vaikeaa on nähdä mikä sinun ongelmasi nyt on. Jos kerran puolisosi hemmottelu ei ole sinulle ongelma, luulisi tuon onnistuvan äitienpäivänä samoin kuin muulloinkin. Eli mikä on ongelma? Sekö, että et haluaisi hemmotella puolisoasi äitienpäivänä?
[/quote]
Mietin aikalailla samaa, mutta ongelma on ainoastaan se, että koen sen painostuksena, johon minulla ei ole osaa eikä arpaa.
Eihän ihmisen ole pakko yrittää huomioida ketään milloinkaan, mutta niin vaan toisten ihmisten huomioimisesta saa itselleen hyvän mielen. Useimmat huomioimiset vielä hyödyttävät sitä huomioijaakin. Eihän muuten kukaan ostelisi sinullekaan syntymäpäivälahjaa, ellei odottaisi sillä saavan kakkukahveille kutsua tai vaikkapa vastavuoroista muistamista. Voithan kulkea puunaamana jokaisen juhlapäivän, mutta älä sitten odota, että sinunkaan juhliasi muistettaisiin, jos et edes onnittele. Eihän todellakaan naisystävälläsi ole mitään osaa eikä arpaa siihen, että sinä olet joskus syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:24"]
Ap, olisitko ystävällinen ja kertoisit nyt oikeasti, että se sinun puolisosiko sinua painostaa,
Emme me muut keskuteluun osallistujat sinua voi oikeasti painostaa, haluakaan painostaa. Mitä se meille kuuluu miten sinä toimit.
[/quote]
Siis jos rummuttaminen mediassa alkaa jo viikkoa ennen, niin etkö usko että nainen odottaa tätä. Jos en sitä tekisi, niin varmasti alkaisi kertoilemaan kavereilleen mitä mies teki. Vetosin tässä sosiaaliseen konstruktioon, joka on paljon laajempi käsite. Kyllä näillä keinoilla miestä saadaan painostettua. Media, Naisen kaverit, Yhteiskunnalliset odotukset, hehkutus, kaupoissa plakaatit. Ei sitä voi välttää.
Siihen nähden av palstan kirjoitukset eivät ole kuin murunen valtameressä.
En epäile ollenkaan etteikö naiseni pettyisi jos en asiaa huomioisi. Siihen vaikuttaa jo sosiaalinen painostus, joka vaikuttaa meihin molempiin aivan varmasti.
[/quote]Anna nyt vähän enemmän kredittiä meille naisille :D Emme me ihan pösilöitä olla. Äläkä nyt varuiksi jo ota asiasta paineita, jos vaimosi vaikka mahdollisesti jälkeenpäin tekee sitä tai tätä, kun mediassakin rummutetaan :D En sitäpaitsi ole ikinä nähnyt mitään juttua lehdissä tai netissä, missä erityisesti komennettaisiin uusperheen miehiä tekemään äitienpäivän vuoksi yhtään mitään.
[/quote]
Kiitos tästä. Olen kyllä harkinnut keskustelevani, että mistä naiseni pitäisi. Toisaalta taas jos menen kysymään, niin silloin olen itse kysymällä ladannut itselleni odotukset.
En halua kuitenkaan tuottaa hänelle kuitenkaan pettymystäkään.