Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperhe ja äitienpäivä

Vierailija
10.05.2015 |

Kuuluuko äitienpäivä hömpötys sellaiselle miehelle, joka ei ole lapsen/lapsien isä. 

Omasta mielestäni ei kuulu. En minä niitä lapsia ole silloin tähän maailmaan ollut saattamassakaan, joten miksi minun pitäisi kantaa pelkät ikävät puolet asiasta? 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauheeta.

Pitääkö sun todella onnitella sun vaimoa vaikka et oo hänen lasten isä. Kyllä nyt on kauheeta!!!! Miten sä kestät sun elämää.

Vierailija
22/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisiko se sinulta ap nyt aivan kauhean liikaa jos vaikka hyvää hyvyyttäsi muistaisit tuota vaimoasi kakulla tai kukalla, ei sinun mitään lahjaa tarvitse hänelle hankkia, koska hän ei ole yhteisten lastenne äiti, mutta toisaalta koko valtakunnassa juhlitaan tänään äitejä niin olisi se aika kylmää sinun olla ikäänkuin kotonasi ei olsii jONKUN äitiä.Kyllä minä onnittelisin kaikkia äitejä, vaikka ystäviäni kun on heidän erityinen juhlapäivänsä. 

Esim. seurakunnissa tarjotaan tänäään ilmaiset kakkukahvit kaikille. Aattele, jos menisit tuonne,niin jääväisitkö itsesi pois kahveilta sen vuoksi ettet ole isä/äiti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:01"]

Miksi juhliminen on näin vaikeaa, kaikenlaisia sääntöjä ja säätöjä... kivahan juhlia on pitää, toista muistaa, oli syy sitten mikä tahansa.

[/quote]

Inhoan siis myös kaikkia muita kissanristiäisiä muodollisuuden vuoksi, enkä suostu niitä juurikaan viettämään. 

Eikö sitä äitienpäivää voisi viettää ihan vapaamuotoisesti ja laittaa vaikka yhdessä aamupalaa. Naiselle voin ostaa salaa ruusuja, mutta että odotetaan miehen passaavan, joka ei ole asian eteen edes tehnyt mitään. 

Vierailija
24/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:57"]

Se on uusperhe, ei uusioperhe.

[/quote]

Molempia sanontoja käytetään täälläpäin.

[/quote]

Käytetäänhän niitä, mutta uusperhe on oikea sana.

Vierailija
25/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outo asenne ap:llä. Ehkä uusperhe ei ole tosiaan hänen juttunsa. Sitten ymmärtäisin paremmin, jos olisi jostain todella epämiellyttävästä asiasta kyse, että lapseton mies tuntisi vastenmielisyyttä sen tekemiseen, vaikka lasten mahataudissa oksennusten siivoamiset tai muut sellaiset, mutta nekin on tehtävä, vaikkei ole sattunut siittämisen hetkellä paikalle.

Vierailija
26/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:06"]

Niin... Luultavasti olet itse tehnyt valinnan ja lähtenyt mukaan uusperheeseen? Perheissä nyt on tapana juhlia näitä juhlia... Luultavasti se ei olisi kova homma auttaa niitä lapsia järjestämään äidille aamiaista? Itse toivoisin mieheltäni osallistumista. Vapaasta tahdosta hän on tähän mukaan lähtenyt.

[/quote]

Eli taas oletetaan automaattisesti, että se on miehen velvollisuus, vaikka ei ole lapsen isä.

Eli odotuksia, odotuksia. Lisäksi ei parisuhteeseen suostuminen sitä tarkoita, että kaikki asiat menevät vain toisen osapuolen toiveiden mukaan.

Vierailija
27/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitsee hyvin miehensä, niin näitä huoliahan ei ole. Katsoisin ulkopuolelta, että myöskin naisesi on vastuussa omasta tilanteestaan. Silloin äitienpäivää vietetään lasten isän kanssa.

Vierailija
28/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,et ansaitse vaimoasi etkä lapsipuoltasi. Todennäköisesti eroatte pian, merkit ovat ilmassa aika vahvasti jos noin ajattelet.....

itse olet vuoteesi pedannut, makaa nyt siinä kiltisti ja valittamatta, niin me kaikki joudumme elämässä makaamaan kuin olemme pedanneet.

Vierailija
29/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:58"]

Ei sinulla paljon sitten ole huolia, kun äitienpäivän muistaminen on ikävyys niskassa.

[/quote]

Painostus asiasta johon en ole asianosainen .. niin. Miksi ne vastuut minulle kuuluisi sysätä?

[/quote]Kuka sinua siis painostaa? Ei minusta lapsien isääkään (siis ydinperheessä) pidä painostaa tässä asiassa, mutta jos te nyt kumminkin olette onnellisessa parisuhteessa ja perheeseen kuuluu naisen lapsia, niin heidänkin vuokseen sinun olisi hyvä viitsiä jotain vaivautua tekemään, eikä ajatella, että tämä on kauhea vastuu tai ikävyys niskassa. Tämä on kuitenkin melko pieni asia, joka sinulla on siellä oikeasti vastuullasi ja niskassasi.

[/quote]

Tuollaista kutsutaan painostukseksi. Eikö sinun olisi nyt hyvä tehdä kuten nainen tahtoo. Sitten vedotaan vielä johonkin vastuuseen, johon en ole osallinen. 

Ymmärrättekö että se painostus tässä häiritsee. Ei muutaman tunnin työ, jota teen perheen eteen koko ajan.

Vierailija
30/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:02"]

Ei kuulu. Toki on hyvä auttaa lapsia jos he eivät itse selviä kaikesta, mutta ei tarvitse olla mitenkään aloitteellinen.

[/quote]

Kiitos. Tunnen että minulle on kasattu painolastia.

Vierailija
31/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa parisuhteissa on odotuksia ja odotuksia. Nämä odotukset on ennakoitavissa kun alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa jolla on lapsia.Kukaan ei ole pakottanut isäpuoleksi.

Vierailija
32/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:58"]

Ei sinulla paljon sitten ole huolia, kun äitienpäivän muistaminen on ikävyys niskassa.

[/quote]

Painostus asiasta johon en ole asianosainen .. niin. Miksi ne vastuut minulle kuuluisi sysätä?

[/quote]Kuka sinua siis painostaa? Ei minusta lapsien isääkään (siis ydinperheessä) pidä painostaa tässä asiassa, mutta jos te nyt kumminkin olette onnellisessa parisuhteessa ja perheeseen kuuluu naisen lapsia, niin heidänkin vuokseen sinun olisi hyvä viitsiä jotain vaivautua tekemään, eikä ajatella, että tämä on kauhea vastuu tai ikävyys niskassa. Tämä on kuitenkin melko pieni asia, joka sinulla on siellä oikeasti vastuullasi ja niskassasi.

[/quote]

Ei kyse ole työn määrästä, vaan painostuksesta tekemään asioita mistä et ole vastuussa.

Sama kuin naapurisi odottaisi sinun vaihtavan hänen autoonsa joka talvi talvirenkaat. 

(etkö voi väittää ettei tälläkään palstalla painosteta ja haukuta miehiä jotka ovat laistaneet "velvollisuutensa". Kyseessä on sosiaalisesta konstruktiosta. ja jos jättäisi tekemättä, niin varmasti perästä kuuluisi kun juoruilisi muille naisille. Eikö tuollainen ole juurikin painostusta.)

[/quote]Sanopa vielä, että se naisystäväsi/vaimosiko sinua siis painostaa? Ei tämä minusta ole kyllä yhtään sama asia, kuin naapurin auton renkaat, nämä sinun lapsipuolesi. Mutta älä muita, äläkä ota vastuuta, jos ei tunnu hyvältä. Se ei varmaan sitten tunnu hyvältä vaimostasi, mutta mitä väliä, kunhan sinulla on hyvä. Niinkö?

[/quote]

Taas lisää painostusta.

Vierailija
33/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:00"]

Mun miesystävä usein tekee mulle aamupalan ja ruoat. Tänäänkin sain sähköisen äitienpäiväonnittelukortin, vaikka ei asuta yhdessä eikä hän ole lasteni isä.

ihana mies mulla

[/quote]

Saatan tehdä minäkin, vaan en pidä painostuksesta asiassa johon en ole laittanut tikkua ristiin.

[/quote]

Painostus Somessa, mainonnassa alkaa jo vähintään viikkoa etukäteen. Huoh :(

Vierailija
34/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:09"]

oisiko se sinulta ap nyt aivan kauhean liikaa jos vaikka hyvää hyvyyttäsi muistaisit tuota vaimoasi kakulla tai kukalla, ei sinun mitään lahjaa tarvitse hänelle hankkia, koska hän ei ole yhteisten lastenne äiti, mutta toisaalta koko valtakunnassa juhlitaan tänään äitejä niin olisi se aika kylmää sinun olla ikäänkuin kotonasi ei olsii jONKUN äitiä.Kyllä minä onnittelisin kaikkia äitejä, vaikka ystäviäni kun on heidän erityinen juhlapäivänsä. 

Esim. seurakunnissa tarjotaan tänäään ilmaiset kakkukahvit kaikille. Aattele, jos menisit tuonne,niin jääväisitkö itsesi pois kahveilta sen vuoksi ettet ole isä/äiti?

[/quote]

Ymmärrän tämän vallan hyvin, mutta onko miesten painostaminen oikein, vaikka eivät ole tehneet niitä lapsia? 

Media alkaa rummuttamaan jo vähintään viikkoa ennen asiasta. Onko nöyrtyneen miehen tekeminen vastentahtoisesti sitten joku ilopäivä?

Vierailija
35/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisitko ystävällinen ja kertoisit nyt oikeasti, että se sinun puolisosiko sinua painostaa, vai luetko täältä vain juttuja ja niiden perusteella tunnet itsesi painostetuksi? Mitä sillä on väliä, mitä jotkut vieraat ihmiset sanovat tai ajattelevat yleisesti asiasta, tai sinustakaan? Tee sinä kuten sinusta on hyvä. Se onko se sinun puolisostasi hyvin tehty on sitten teidän välisenne asia. Hän voi siitä pahastua ja se on teidän käsiteltävä asia. Tai hän voi olla ihan tyytyväinen asian tilaan ja mikäs sen parempaa. 

Emme me muut keskuteluun osallistujat sinua voi oikeasti painostaa, haluakaan painostaa. Mitä se meille kuuluu miten sinä toimit.

Vierailija
36/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:12"]

On kyllä outo asenne ap:llä. Ehkä uusperhe ei ole tosiaan hänen juttunsa. Sitten ymmärtäisin paremmin, jos olisi jostain todella epämiellyttävästä asiasta kyse, että lapseton mies tuntisi vastenmielisyyttä sen tekemiseen, vaikka lasten mahataudissa oksennusten siivoamiset tai muut sellaiset, mutta nekin on tehtävä, vaikkei ole sattunut siittämisen hetkellä paikalle.

[/quote]

Kaikki työt teen, koska olen itse polkuni valinnut ja kannan vastuuni. Tähän asiaan en vain ole asianosainen ja se tuntuu moraalisesti väärältä sysätä minun harteilleni, vaikkei iso asia olekkaan. 

Suhtautumiseeni saattaa vaikuttaa myös se, että lapsena isäni oli usein 3 vuorotöissä äitienpäivän aikaan. Tällaista mallia ei siis ollut lapsenakaan. Isäni oli lentäjänä ja ei välillä ollut Suomessakaan äitienpäivänä.

Vierailija
37/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:08"]

No voi kauheeta.

Pitääkö sun todella onnitella sun vaimoa vaikka et oo hänen lasten isä. Kyllä nyt on kauheeta!!!! Miten sä kestät sun elämää.

[/quote]

Sanoin että oikein mielelläni onnittelen, vien ruusujakin, mielummin tehtäisiin yhdessä vaikka aamupalaa.

Eikö se yhdessä oleminen ja arvostus ole ne tärkeimmät asiat, eikä se passaaminen.

Vierailija
38/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kaikki voisivat juhlistaa ja olla oman äitinsä seurassa äidinpäivänä, se olisi tärkeintä eikä mitkään sotkuiset uusperhekuviot, ei kiva lapsillekaan.

Vierailija
39/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Olen leski ja lasteni isä on kuollut. En odota nykyiseltä mieheltä mitään äitienpäivähömpötystä ja olen sen hänelle selvästi sanonut. Tosin olen esittänyt toiveen, että hän tarvittaessa auttaa lapsiani äitienpäiväjärjestelyissä, jos nämä sitä pyytävät (menevät esim. yhdessä puutarhamyymälään hankkimaan omenapuuntaimen, jonka lapset maksavat jne., bussissa kun se taimi on hankala kuljettaa kotiin). Mutta ei kahvia vuoteesen, ei korttia, ei lahjaa - mieheltä. Eikä välttämättä lapsiltakaan, kun kasvavat isommiksi ja äitienpäivästä tulee heille vähemmän tärkeä.

Vierailija
40/70 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, en vain pysty ymmärtämään ajatusmalliasi, vaikka koitat sitä selittää, se ei ole sinun vikasi, vaan minun. En vain käsitä, miksi noin yleisesti mukavaksi asiaksi mielletty (juhlapäivän viettäminen) on noin suuri kynnyskysymys sinulle, jos kerran muut, elämän arkisemmat asiat ovat ihan ok ottaa vastuulleen. Mutta toivottavasti et nyt kuitenkaan sitten joudu tekemään asioita vastoin tahtoasi, sekään ei tietenkään ole mukavaa sekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi