Uusioperhe ja äitienpäivä
Kuuluuko äitienpäivä hömpötys sellaiselle miehelle, joka ei ole lapsen/lapsien isä.
Omasta mielestäni ei kuulu. En minä niitä lapsia ole silloin tähän maailmaan ollut saattamassakaan, joten miksi minun pitäisi kantaa pelkät ikävät puolet asiasta?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:16"]
ap,et ansaitse vaimoasi etkä lapsipuoltasi. Todennäköisesti eroatte pian, merkit ovat ilmassa aika vahvasti jos noin ajattelet.....
itse olet vuoteesi pedannut, makaa nyt siinä kiltisti ja valittamatta, niin me kaikki joudumme elämässä makaamaan kuin olemme pedanneet.
[/quote]
Miksi näin ilkeä kirjoitus. Jos kysyn, että onko moraalisesti oikein sysätä minulle vastuuta asioista joihin en ole osallistunut?
[/quote]Sano nyt hyvän tähden kuka sen vastuun sinulle sysää, iltapäivälehdet, vaimosi vai av-mammat? Sorry, menee "hermo" kun et kerro :D :D
Haluat siis lasten isän teille aamusta tuomaan puolisollesi aamupalan sänkyyn ym! Hassu mies olet! :)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:19"]
Kaikissa parisuhteissa on odotuksia ja odotuksia. Nämä odotukset on ennakoitavissa kun alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa jolla on lapsia.Kukaan ei ole pakottanut isäpuoleksi.
[/quote]
Mutta odotukset ovat itse keksittyjä. Mielestäni moraalisesti on oikein odottaa, jos mies on lasten isä.
Mutta ei samoja odotuksia voi ladata miehelle joka ei ole.
Näin oma moraalini sanoo.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:00"]
Mun miesystävä usein tekee mulle aamupalan ja ruoat. Tänäänkin sain sähköisen äitienpäiväonnittelukortin, vaikka ei asuta yhdessä eikä hän ole lasteni isä.
ihana mies mulla
[/quote]
Saatan tehdä minäkin, vaan en pidä painostuksesta asiassa johon en ole laittanut tikkua ristiin.
[/quote]
Painostus Somessa, mainonnassa alkaa jo vähintään viikkoa etukäteen. Huoh :(
[/quote]No anna piut paut sellaiselle painostukselle :)
Poikaystäväni juhlii kanssamme ihan vapaaehtoisesti ja onnittelee. Sen takia valitsin hänet. Hänestä on kiva ilahduttaa rakasta. Myös veljeni lahjoo minut.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:24"]
Ap, olisitko ystävällinen ja kertoisit nyt oikeasti, että se sinun puolisosiko sinua painostaa,
Emme me muut keskuteluun osallistujat sinua voi oikeasti painostaa, haluakaan painostaa. Mitä se meille kuuluu miten sinä toimit.
[/quote]
Siis jos rummuttaminen mediassa alkaa jo viikkoa ennen, niin etkö usko että nainen odottaa tätä. Jos en sitä tekisi, niin varmasti alkaisi kertoilemaan kavereilleen mitä mies teki. Vetosin tässä sosiaaliseen konstruktioon, joka on paljon laajempi käsite. Kyllä näillä keinoilla miestä saadaan painostettua. Media, Naisen kaverit, Yhteiskunnalliset odotukset, hehkutus, kaupoissa plakaatit. Ei sitä voi välttää.
Siihen nähden av palstan kirjoitukset eivät ole kuin murunen valtameressä.
En epäile ollenkaan etteikö naiseni pettyisi jos en asiaa huomioisi. Siihen vaikuttaa jo sosiaalinen painostus, joka vaikuttaa meihin molempiin aivan varmasti.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:00"]Mun miesystävä usein tekee mulle aamupalan ja ruoat. Tänäänkin sain sähköisen äitienpäiväonnittelukortin, vaikka ei asuta yhdessä eikä hän ole lasteni isä.
ihana mies mulla
[/quote]
Helmiä sioille.
Se aamiainen sänkyynkö on pakollinen äitienpäivänä? Meillä kahvin keittää se joka ekana herää, tänään sattui olemaan mieheni. Kukat sain häneltä jo perjantaina töistä tultuaan, ei halunnut jättää tähän päivään. Minusta näin on ok. Ei kai äitienpäivään ole mitään pakollisia vaatimuksia. Toki se on kiva jos jotenkin muistetaan. Itse sain lapseltani kortin, jonka oli askarrellut. Tätä arvostan suuresti koska kyseessä oli 15v teinipoika :) Relaa, äläkä keksi itsellesi mitään vaatimuksia. Ole vain läsnä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:24"]
Ap, olisitko ystävällinen ja kertoisit nyt oikeasti, että se sinun puolisosiko sinua painostaa,
Emme me muut keskuteluun osallistujat sinua voi oikeasti painostaa, haluakaan painostaa. Mitä se meille kuuluu miten sinä toimit.
[/quote]
Siis jos rummuttaminen mediassa alkaa jo viikkoa ennen, niin etkö usko että nainen odottaa tätä. Jos en sitä tekisi, niin varmasti alkaisi kertoilemaan kavereilleen mitä mies teki. Vetosin tässä sosiaaliseen konstruktioon, joka on paljon laajempi käsite. Kyllä näillä keinoilla miestä saadaan painostettua. Media, Naisen kaverit, Yhteiskunnalliset odotukset, hehkutus, kaupoissa plakaatit. Ei sitä voi välttää.
Siihen nähden av palstan kirjoitukset eivät ole kuin murunen valtameressä.
En epäile ollenkaan etteikö naiseni pettyisi jos en asiaa huomioisi. Siihen vaikuttaa jo sosiaalinen painostus, joka vaikuttaa meihin molempiin aivan varmasti.
[/quote]Anna nyt vähän enemmän kredittiä meille naisille :D Emme me ihan pösilöitä olla. Äläkä nyt varuiksi jo ota asiasta paineita, jos vaimosi vaikka mahdollisesti jälkeenpäin tekee sitä tai tätä, kun mediassakin rummutetaan :D En sitäpaitsi ole ikinä nähnyt mitään juttua lehdissä tai netissä, missä erityisesti komennettaisiin uusperheen miehiä tekemään äitienpäivän vuoksi yhtään mitään.
Mäpäs olen saanut jo 3 eri mieheltä äitienpäivä onnittelut. Ystäviä siis kaikki. Yksi tulee jopa kakku kahville illalla. Lasten isä ei onnittele, kun hänen uusi puoliso kieltää kaiken yhteydenpidon. Kyllä äitejä pitää muistaa ja myös isiä, ainakin juhlapäivinä. Ja toki muinakin päivinä.
Anteeksi ap, en vain pysty ymmärtämään ajatusmalliasi, vaikka koitat sitä selittää, se ei ole sinun vikasi, vaan minun. En vain käsitä, miksi noin yleisesti mukavaksi asiaksi mielletty (juhlapäivän viettäminen) on noin suuri kynnyskysymys sinulle, jos kerran muut, elämän arkisemmat asiat ovat ihan ok ottaa vastuulleen. Mutta toivottavasti et nyt kuitenkaan sitten joudu tekemään asioita vastoin tahtoasi, sekään ei tietenkään ole mukavaa sekään.
[/quote]
Juuri nuo odotukset asiaan, johon en ole osallinen. Sellainen tuntuu painostukselta, kun odotetaan tekevän asioita joita en katso kuuluvan vastuulleni. Kuten sanoin, jos naapuri odottaisi vaihtavan joka talvi talvirenkaansa, katsoisin että auto kuuluu naapurille, enkä ole vastuussa hänen talvirenkaiden vaihdosta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:54"]
Mitkä ikävät puolet?
[/quote]
No ne miehelle kasatut vaatimuslistat. Kyllä minäkin tykkään jos minulle tuodaan ruuat aamulla sänkyyn, lapset on hoidettu, koira viety ulos, hesarikin odottaa pöydällä. Mukavaahan se, mutta voiko tuollaisia odotuksia kasata miehelle, joka ei ole asianosainen?
[/quote]
Miksi koet ylivoimaiseksi hemmotella puolisoasi tällä tavoin yhtenä aamupäivänä vuodessa? Miksi olet ylipäätään lähtenyt osaksi lapsiperhettä, jos sinusta tuntuu kauhealta hoitaa niitä lapsia edes yhtenä aamuna vuodessa. Vähän sama juttu kuin naapurin auton renkaiden vaihdon kanssa: jos käytät naapurisi autoa usein, lienee kohtuullista pyytää, että korvaukseksi vaihdat siihen renkaat kerran vuodessa?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:34"]
ap,et ansaitse vaimoasi etkä lapsipuoltasi. Todennäköisesti eroatte pian, merkit ovat ilmassa aika vahvasti jos noin ajattelet.....
itse olet vuoteesi pedannut, makaa nyt siinä kiltisti ja valittamatta, niin me kaikki joudumme elämässä makaamaan kuin olemme pedanneet.
[/quote]
Miksi näin ilkeä kirjoitus. Jos kysyn, että onko moraalisesti oikein sysätä minulle vastuuta asioista joihin en ole osallistunut?
[/quote]Sano nyt hyvän tähden kuka sen vastuun sinulle sysää, iltapäivälehdet, vaimosi vai av-mammat? Sorry, menee "hermo" kun et kerro :D :D
[/quote]
Sosiaalinen painostus on yleensä kaikkivaltaista. Ymmärrätkö että jos jättäisin tämän päivän väliin, niin silloin varmasti saisin kuulla naiselta ja hänen kavereiltaankin. Nyt tietenkin kun suostun painostuksen alla, niin tällaista painetta ei tule, mutta se on pinnan alla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:52"]
[/quote]
[/quote]
Sosiaalinen painostus on yleensä kaikkivaltaista. Ymmärrätkö että jos jättäisin tämän päivän väliin, niin silloin varmasti saisin kuulla naiselta ja hänen kavereiltaankin. Nyt tietenkin kun suostun painostuksen alla, niin tällaista painetta ei tule, mutta se on pinnan alla olemassa.
[/quote]Ihan tosi, teet tästä nyt omin nokkinesi vaikean asian, joten se on sinulle ihan oikein :D
Haluat siis lasten isän teille aamusta tuomaan puolisollesi aamupalan sänkyyn ym! Hassu mies olet! :)
[/quote]
:) No en nyt ihan näin tarkoittanut.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:00"]
Mun miesystävä usein tekee mulle aamupalan ja ruoat. Tänäänkin sain sähköisen äitienpäiväonnittelukortin, vaikka ei asuta yhdessä eikä hän ole lasteni isä.
ihana mies mulla
[/quote]
Saatan tehdä minäkin, vaan en pidä painostuksesta asiassa johon en ole laittanut tikkua ristiin.
[/quote]
Painostus Somessa, mainonnassa alkaa jo vähintään viikkoa etukäteen. Huoh :(
[/quote]No anna piut paut sellaiselle painostukselle :)
[/quote]
Uskoisin että naiseni suuttuisi jos en taipuisi painostuksen alla. Sitten sitä riitaa tulisikin.
Vai olisiko lihava riita parempi kuin laiha sopu.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:58"]
Uskoisin että naiseni suuttuisi jos en taipuisi painostuksen alla. Sitten sitä riitaa tulisikin.
Vai olisiko lihava riita parempi kuin laiha sopu.
[/quote] Sinä siis etukäteen jo tuomitset naisesi typäräksi. Ja samalla itsesi. Ei parisuhde noin toimi, että oletat että kyllä se varmaan suuttuu, jos minä en sitä tai minä tätä. Mitäpä jos kysyisit häneltä, onko hänellä toiveita äitienpäivän vieton suhteen?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:42"]
Se aamiainen sänkyynkö on pakollinen äitienpäivänä? Meillä kahvin keittää se joka ekana herää, tänään sattui olemaan mieheni. Kukat sain häneltä jo perjantaina töistä tultuaan, ei halunnut jättää tähän päivään. Minusta näin on ok. Ei kai äitienpäivään ole mitään pakollisia vaatimuksia. Toki se on kiva jos jotenkin muistetaan. Itse sain lapseltani kortin, jonka oli askarrellut. Tätä arvostan suuresti koska kyseessä oli 15v teinipoika :) Relaa, äläkä keksi itsellesi mitään vaatimuksia. Ole vain läsnä.
[/quote]
Tätä juuri tarkoitin, että ei olisi mitään pakollisia kuvioita. Eikä hirveät odotukset miten sitä vietetään "oikein". Ladattaisi vielä miehelle passaamis odotuksia, joka ei kuitenkaan ole lasten isä.
Arvostusta ja rakkautta, vaan ei painostamista.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:54"]
[/quote]
:) No en nyt ihan näin tarkoittanut.
[/quote]
Eli et halua itse osallistua äitienpäivähömpötyksiin muttet myöskään halua lapsipuoltesi isää hömpötyksiä hoitamaan.Mikään ei kelpaa :D
Uusperheen lapsena voin todeta että onneksi et ole isäpuoleni, koska lapsipuolena mielestäni olisi kamalaa, jos isäpuolella olisi tuollainen asenne! Itse olen osallistunut isänpäivän viettoon velipuolieni kanssa vaikka isäpuoleni ei ole isäni!
[/quote]