Huh, Turussa melkein viidesosa asukkaista köyhiä
Ei kyllä uskoisi kun katsoo Turun vuokria. Miten köyhällä on oiein varaa asua Turussa?
lähde
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008520346.html
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Harvempi vuokralla asuva maksaa itse vuokraansa
Ai mitenkä niin? 2000 euron kuukausituloilla ei yksinasuva saa kyllä ostettua itselleen asuntoa velaksi mutta joutuu kyllä maksamaan itse vuokransa.
Ehkä hieman yllättävää että suurista kaupungeista Vantaalla on Espoon jälkeen vähiten pienituloisia.
Ja se näkyy niin paljon katukuvassa, että sinne ei viitsi edes mennä. Suomalaiset vielä kunnioittaa sääntöjä, mutta nämä tuonti asukkaat käy päälle ja uhkailevat.
Vassarit, Vassarit, Vassarit!
Köyhyys on tavoitteemme. Lupaamme sen.
Turun naapurikunnat taas ovat niitä joissa on vähiten pienituloisia. Ruskolla kaikista vähiten, 4.7%.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit, Vassarit, Vassarit!
Köyhyys on tavoitteemme. Lupaamme sen.
Kokoomus on Turun valtapuolue ja sehän näkyy siinä että pienituloisilla on asiat huonosti.
Jaa, mulla maksaa ainakin sossu. Maksanut jo pitkään kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitenkä niin? 2000 euron kuukausituloilla ei yksinasuva saa kyllä ostettua itselleen asuntoa velaksi mutta joutuu kyllä maksamaan itse vuokransa.
Suunnilleen puolet vuokralla asuvista saa asumistukea.
Miten tästä artikkelista Juuti Turun keksit?
Lukutaito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut asumistuesta? Yli 60% vuokralla asuvista saa asumistukea. Jos on varaa maksaa oma vuokransa, on myös varaa ostaa oma asunto.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä artikkelista Juuti Turun keksit?
Lukutaito?
Turussa on suurista kaupungeista suurin pienituloisten osuus. Sinänsä ihan aihellinen poiminta.
Ottakaa huomioon että Turussa on valtavasti opiskelijoita. Heidän tulotasonsa on köyhyysrajan alapuolella tuista huolimatta, kaikki eivät pääse osa-aikatöihin opiskelun ohessa. Heidät kuitenkin lasketaan tilastoon mukaan.
Turussa opiskelevan äiti.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Ei tarvi olla kummoiset tulot ettei mitään tukia tipu.
Onhan Turussa noin 40 000 opiskelijaa, siitäkin saa köyhiä aikaiseksi niin paljon että tuo viidesosa tulee täyteen melkein pelkästään opiskelijoista. Itse en pidä opiskelijoiden tilannetta kovin lohduttomana koska he ovat nuoria joilla on tulevaisuus. Tilastoihin he kuitenkin menevät köyhinä.
Asumistuki hoitaa vuokrat, ei niitä kannata ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaan maksan.
Eikös Turussa ole suurista kaupungeista halvimmat vuokrat ja asunnot ylipäätään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaan maksan.
Alle puolet maksaa oman vuokransa. Sitten on tietysti paljon niitä jotka on siinä rajoilla että jonain vuonna maksaa ja toisena taas ei, riippuen miten hyvin pätkätyöt natsaa kohdilleen.
Aika harva asuu vuokralla, jos pystyy ostamaan oman. Ja jos pystyy maksamaan vuokran, niin pystyy myös ostamaan oman, koska omassa on halvmepi asua kuin toisen omassa.
Onhan Turussa 2 yliopistoa joten opiskejoita riittää. Muutenkin eläkeläiset muuttavat keskustaan palvelujen perään ja naapurikuntiin omakotitaloasukkaat perheineen, mielellään merenrantatontilla.