Huh, Turussa melkein viidesosa asukkaista köyhiä
Ei kyllä uskoisi kun katsoo Turun vuokria. Miten köyhällä on oiein varaa asua Turussa?
lähde
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008520346.html
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi vuokralla asuva maksaa itse vuokraansa
Olet väärässä. Ei tarvi olla kummoiset tulot ettei mitään tukia tipu.
Tämä ei ole mikään mielipide juttu. Fakta on se että noin 60% vuokralla asuvista saa asumistukea.
Opiskelijoista kohkaajat vois tulla tänne Turkuun katsomaan miten köyhyys näkyy katukuvassa. Ihmiset voi todella huonosti ja näin on ollut jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit, Vassarit, Vassarit!
Köyhyys on tavoitteemme. Lupaamme sen.
Persut kokoomuksen kanssahan leikkasi tukia, eli köyhät köyhtyy
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoista kohkaajat vois tulla tänne Turkuun katsomaan miten köyhyys näkyy katukuvassa. Ihmiset voi todella huonosti ja näin on ollut jo pitkään.
Ei meidän asuinalueella. Siksi pitää elämässä vähän tsempata vaikka totta puhuen useimmat asuinalueet ovat Turussa huonoja, varsinaisia hyviä alueita ei ole montaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä ja mihin aikaan voi katsella, ei ainakaan Hansakorttelin liepeillä tai Aurajoenrannassa näy, joten missä köyhät kokoontuu?
Viidesosa asukkaista opiskelijoita.
Turussa on halpa asua. Ja siellä on paljon opiskelijoita, joka laskee tulotasoa.
Me asuimme Turussa ennen. Siellä pystyi liikkumaan bussilla joka paikkaan eikä autolle ollut mitään tarvetta. Muutimme pk-seudun kupeeseen kehyskuntaan. Asuminen on helvetin kallista ja on pakko olla auto, jos haluaa tehdä muuta kuin käydä lähiprismassa. Ei tämä ole köyhien paikka asua, jos haluaa mitään mukavuuksia elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitenkä niin? 2000 euron kuukausituloilla ei yksinasuva saa kyllä ostettua itselleen asuntoa velaksi mutta joutuu kyllä maksamaan itse vuokransa.
Oletko kuullut asumistuesta? Yli 60% vuokralla asuvista saa asumistukea. Jos on varaa maksaa oma vuokransa, on myös varaa ostaa oma asunto.
No ei todellakaan ole. Harri Moisiokin asuu vuokralla, koska vastaavaan omistuasuntoon samalla sijainnilla ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Turussa noin 40 000 opiskelijaa, siitäkin saa köyhiä aikaiseksi niin paljon että tuo viidesosa tulee täyteen melkein pelkästään opiskelijoista. Itse en pidä opiskelijoiden tilannetta kovin lohduttomana koska he ovat nuoria joilla on tulevaisuus. Tilastoihin he kuitenkin menevät köyhinä.
Asumistuki hoitaa vuokrat, ei niitä kannata ihmetellä.
Korkeakouluopiskelijoista noin puolet käy töissä. Lisäksi Turku ei kyllä ole ainoa kaupunki, jossa on opiskelijoita...
Paljon ulkomaalaisia jotka elävät tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki auttaa, vuokran suuruus ei pahemmmin silloin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Turussa on halpa asua.
No en nyt tiedä. Vuokria ainakin nostetaan jatkuvasti ja pienestä murjustakin pyydetään monesti sen 700e/kk, jossa keittiö&kaapistot joltain 70-luvulta ja kissankynsimät tapetit. Turku on kyllä kiva kaupunki, mutta monet kämpät ihan ylihinnoiteltuja.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008480098.html
Omistusasuntoonkin maksetaan tukia. Mistä nämä prosenttimäärät näkee?
Turkuhan on täynnä naapureita, joilla on Kela Gold. Työvoimapula on hyvin paikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa on halpa asua.
No en nyt tiedä. Vuokria ainakin nostetaan jatkuvasti ja pienestä murjustakin pyydetään monesti sen 700e/kk, jossa keittiö&kaapistot joltain 70-luvulta ja kissankynsimät tapetit. Turku on kyllä kiva kaupunki, mutta monet kämpät ihan ylihinnoiteltuja.
Turkuun on viime vuosina rakennettu paljon. Se vähentää vanhojen kämppien kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Turussa ole suurista kaupungeista halvimmat vuokrat ja asunnot ylipäätään?
Joo mutta kun ne halvat vuokra-asunnot on Varisisuolla eikä nirppanokkaiset kantapummit halua muuttaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän asuinalueella. Siksi pitää elämässä vähän tsempata vaikka totta puhuen useimmat asuinalueet ovat Turussa huonoja, varsinaisia hyviä alueita ei ole montaa.
Minä asun keskustassa enkä missään porvarikuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitenkä niin? 2000 euron kuukausituloilla ei yksinasuva saa kyllä ostettua itselleen asuntoa velaksi mutta joutuu kyllä maksamaan itse vuokransa.
Oletko kuullut asumistuesta? Yli 60% vuokralla asuvista saa asumistukea. Jos on varaa maksaa oma vuokransa, on myös varaa ostaa oma asunto.
Olet väärässä. 2000€ brutosta jää käteen hikisesti 1600€. Se on liikaa asumistuen saantiin mutta aivan liian vähän asuntolainaan. Hyvin - hyvin - suuri osa suomalaisista on näitä väliinputoajia joilla ei oikeasti olisi varaa kumpaankaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ja mihin aikaan voi katsella, ei ainakaan Hansakorttelin liepeillä tai Aurajoenrannassa näy, joten missä köyhät kokoontuu?
Älä viitsi trollata, vai silmät kiinnikö kuljet? Tai sitten olet tyypillinen Karen joka ei rekisteröi ihmisiksi sennäköisiä joilla ei ole varaa Guessin laukkuun.
Ja moni opisteklija saa kotoa tukea, joka ei näy tilastoissa.