Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei miten noloa pyytää puolituttuja, taas kieltäytyminen!

Vierailija
09.05.2015 |

Tykkään tehdä kaikenlaista, kuten järjestää juhlia ja tapahtumia eri teemoilla. Pyrin kutsumaan ihmisiä, jotka vaikuttavat mukavilta. Järjestin viimeksi naisten juhlat kotonani, johon kutsuin pari puolituttua. Sain tapahtuman sivulle vastauksia, kuten "Sori, passaan. Muuta menoa.". Osa feidasi ilmoittamatta mitään. Kuitenkin juuri ennen tapahtumaviikonloppua tämä muun menon vuoksi kieltäytynyt kyseli facebookissa julkisesti, onko kellään mitään menoideoita viikonlopuksi. Mulla on kamalan nolo olo. Mä järjestän typeriä juhlia, joihin kukaan ei halua tulla :(

Pyysin myös yhtä taitavaa ihmistä esiintymään toisiin juhliini, niin hän katsoi minua suorastaan hölmistyneenä ja kieltäytyi. Pitäisikö vain lopettaa tällainen, kun minulle tulee niin kova häpeä torjumisesta? Onko noloa kutsua ja pyytää ihmisiä osallistumaan?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen tietäväbi sut. Yksi asia palajasti viestissäsi sen. En tiedä mitä haet kaikilla noilla kutsuillasi mutta muutaman kerran osallistuin mut viimeinen kerta riitti. Juhlien piti olla kunnon naisten juhlat. Järkkäsin lapsille hoitajat, ostin lahjat ja juomat ja kutsut loppuikin tunnin päästä ensimmäiseen ohjelmaan ja jatko oli aika törkeää osaltasi. Muutenkin omaa käytöstä juhlissa kannattaa miettiä (mikäli olet sama juhlien järjestäjätyyppi).

Vierailija
42/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:02"]

Mä kutsuin mun pyöreille synttäreille mun ystävät ja varasin hienon juhlapaikankin. Ajattelin, että noin 30 henkeä tulee eli ystävät miehineen / perheineen. Loppujen lopuksi oli 5 vierasta, joista yhtä en ollut koskaa tavannutkaan ennen eli ihan ventovieras. Kiva oli juhlia, mutta aika turhaan hankin ja vuokrasin hienot puitteet. Ei ihmisiä kiinnosta meikäläinen. Jatkossa aion juhlia perheen kesken.

[/quote]

Ehkä ihmiset eivät ottaneet kutsuasi tosissaan, kun et ollut pyytänyt vastausta osallistumisesta? Yleensä, jos juhlitaan synttäreitä ja oikein vuokrapaikassa, jo ihan kulujenkin kannalta järjestäjä todellakin haluaa saada varmistuksen kutsuttujen tulemisesta etukäteen.

Eli vähintään puolet tästä menee sinun piikkiisi, koska et ollut toiminut niin kuin tapana on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun et ole kaverini. Tulisin heti ja tuntuisi ihanalta tuollainen juhla :) Ja jos olisit puolituttu, olisin TOSI ilahtunut saamastani huomiosta.

Vierailija
44/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan tällaisia juntteja. Ei uskalleta tai on noloa muka tämmöne mennä mukaan tällaisiin tapahtumiin. Itseki haluan ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin, mutta tuntuu et se on nykyään niin vaikeaa, kun ihmiset on niin itsekkäitä ja epäluuloisia. Elämää tämähän vaan on ja kaikilla on vain se yksi! Joten miksei luoda hauskoja muistoja ja tutustua ihmisiin kun täällä pallolla kerta kerran elämässä ollaan. Asenteesta tämäkin taas kiinni! :) Olisim tullut itse mielelläni, jos olisi kutsuttu!

Vierailija
45/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ois kivaa jos mut kutsuttaisiin johonkin tuollaiseen :)

Vierailija
46/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:52"]

Mä luulen tietäväbi sut. Yksi asia palajasti viestissäsi sen. En tiedä mitä haet kaikilla noilla kutsuillasi mutta muutaman kerran osallistuin mut viimeinen kerta riitti. Juhlien piti olla kunnon naisten juhlat. Järkkäsin lapsille hoitajat, ostin lahjat ja juomat ja kutsut loppuikin tunnin päästä ensimmäiseen ohjelmaan ja jatko oli aika törkeää osaltasi. Muutenkin omaa käytöstä juhlissa kannattaa miettiä (mikäli olet sama juhlien järjestäjätyyppi).

[/quote]

Kerro lisää!

Vierailija
47/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:00"]

Mä ajattelin, että tutustuisin paremmin niihin hauskoihin tyyppeihin, joita olin tavannut yhteisten tuttujen kautta aiemmin, kun kutsun heidät mukaan. Pidättekö sitä nolona, jos kutsuu ihmisiä joiden osallistumishalusta ei ole varma? Mitä ajattelisitte, jos saisitte kutsun joltain puolitutulta? Miksiköhän mä tunnen itseni todella noloksi ja koen toimineeni jotenkin väärin?

Tämä pätee myös siihen esiintyjään. Mulle tuli kieltäytymisestä tosi nolo ja häkeltynyt olo. Tarjouduin kyllä maksamaan korvauksen esityksestä, mutta kieltäytyminen tuli niin huvittuneen oloisesti, että tunnen itseni taas ihan idiootiksi.

ap

[/quote]

en tiedä miksi tunnet itsesi noloksi. Hienoa, että uskallat yrittää. Se on arvokasta.

mäkin kutsuin joskus...sit se aika vaan ei sopinut kenellekään...ja sit mä loukkaannuin mielessäni, että en viitti järkätä. Muakin harmitti ja tavallaan nolotti, että mikä siinä.

tajuan kyl, että oli se syyskausi milloin kaikkee on....mut "ainahan on.

Vanhoille  tutuille järkkäsin yhdet   ja ne kyllä enemmistö tuli. Se oli kiva.

ehkä nää puolitutut jutut on sellaista, että ei oikein jaksa joka kissanristisäistä. Ehkä vois kutsua sit vaikka kaffella yhden tai kävelylle tai jotain kevyempää...johonkin tapahtumaan?

sä sille tarjosit maksua...oli huomaavaista. Ei siinä muuta. Olet herkkä reagoimaan toisten eleisiin ja liikkeisiin. Ajattele, että olit huomaavainen. Se on hyvä. Sille tuli hyvä mieli, vaikka sitä harmitti. Silläkin on tunteet.

järkkäile vaan jatkossakin, mut älö ota ittees, jos porukka ei tule. Eiks se tarkoitus ole sua itseäsikin ilahduttaa?

Vierailija
48/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on kiva juttu. Siihen kannattaa panostaa. Aloittaa siitä ja voi sit joskus muita kutsua ..jos sellainen olo tulee. Luontevasti.

Vierailija
49/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, pidä kutsut meille av-palstalaisille!

Vierailija
50/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm voi olla et apn juhlissa on vaan tylsää. Itsellnikin on tuttuja jotka järkkää paljon kutsuja. Ilmeisesti nauttivat ajatuksesta että ovat hyviä emäntiä.
Valitettavasti vaan juhlissa on tylsää.. Ruoka on pahaa.. Ihmiset aivan erityyppisiä kuin minä.. Joku semmonen iloisuus puuttuu. Tuntuu kun juhlat olisi jotain näyttämistä/esittämistä.
Joten apn kannattaa myös miettiä itse, onko hänen juhlissaan hauskaa, ja käykö niissä yleensä porukkaa..

Vierailija
51/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:35"]

Suomessa ollaan tällaisia juntteja. Ei uskalleta tai on noloa muka tämmöne mennä mukaan tällaisiin tapahtumiin. Itseki haluan ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin, mutta tuntuu et se on nykyään niin vaikeaa, kun ihmiset on niin itsekkäitä ja epäluuloisia. Elämää tämähän vaan on ja kaikilla on vain se yksi! Joten miksei luoda hauskoja muistoja ja tutustua ihmisiin kun täällä pallolla kerta kerran elämässä ollaan. Asenteesta tämäkin taas kiinni! :) Olisim tullut itse mielelläni, jos olisi kutsuttu!

[/quote]

Joillain ihmisillä vaan on jo niin paljon ystäviä ja kavereita, että joutuvat potemaan huonoa omaatuntoa, kun kaikille niillekään ei riitä tarpeeksi aikaa. Minustakin on mukavaa tutustua uusiin ihmisiin, mutta ei niin, että näiden uusien vuoksi joutuisin tapaamaan vähemmän niitä vanhoja tuttuja. Liika on liikaa myös kavereissa.

Vierailija
52/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:55"]Ei olleet!
Oikeastaan ne naisten kutsut olivat naisille vain siksi, etten ollut ehtinyt nähdä ketään pitkään aikaan haastavan vauvavuoden vuoksi ja päätin kutsua naisia kotiini juhlimaan, jotta voimme ottaa rennosti ja käydä pyörähtämässä kaupungilla. Minä tarjosin kaikki ruoat ja juomat kotonani enkä pyytänyt vieraita tuomaan muuta kuin itsensä. Nämä juhlat kai kuulostivat jotenkin noloilta. Ja mulle tuli kyllä todella häpeällinen olo, että miksi kukaan haluaisi tulla juhlimaan mun kanssa kun olen vain jonkun äiti :(
[/quote]

Voi ei. :( Mä ainakin tulisin jos kutsuttaisiin, vaikka olisi puolituttuja. Mutta mulla ei olekaan kavereita.

Vierailija
53/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on just niin tämmösiä..."en jaksa, en viitsi, en halua/jaksa pitää hauskaa, mitä jos en tunne sieltä melkein ketään, en jaksa tutustua uusiin ihmisiin, vain parhaiden ystävien seura kelpaa, haluan vain olla kotona jne...." Onpa masentavaa ja tylsää tuollainen ajattelu. Ei ihme että Suomessa on paljon masennusta ja yksinäisyyttä. Herätkää ihmiset!

Vierailija
54/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:21"]

Suomalaiset on just niin tämmösiä..."en jaksa, en viitsi, en halua/jaksa pitää hauskaa, mitä jos en tunne sieltä melkein ketään, en jaksa tutustua uusiin ihmisiin, vain parhaiden ystävien seura kelpaa, haluan vain olla kotona jne...." Onpa masentavaa ja tylsää tuollainen ajattelu. Ei ihme että Suomessa on paljon masennusta ja yksinäisyyttä. Herätkää ihmiset!

[/quote]

Suomalaisille nyt vaan on tärkeämpää muutama hyvä ystävä kuin olla suosittu suuressa joukossa, jossa kukaan ei oikeastaan ole ystäväsi. Mulla on ulkomaalainen miniä ja alussa hänestäkin tämä piirre suomalaisissa oli omituinen (hänen kotimaassaan on sosiaalisen statuksen vuoksi tärkeää olla mahdollisimman suosittu, vaikka puolet tuttavapiiristäsi puukottaisikin sua selkään heti tilaisuuden tullen), mutta nyt hän on oppinutkin arvostamaan tätä ominaisuutta ja suomalaisten ystävyyttä.

Vierailija
55/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ap kyllä sääliksi:( Ehkä aloitat kutsumalla ne oikeat kaverit ensin jotka tunnet paremmin, ja heille ilmoitat että avecin saa tai pitääkin ottaa mukaan, naispuolisen jos naisten ilta on kyseessä. Kyllä se siitä ♡ vaikutat niin hyväsydämmiseltä että kyllä ne kylmemmätkin tantat sen vähitellen huomaa:)

Vierailija
56/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo kutsumistapa tässä mätti. Vieraiden ei pidä nähdä, ketkä tulevat ja kuka peruu. Kaikki miettii, että tuleeko kukaan ja epämukavat kutsut, turhaa yrittämistä. Siitä sinä ap:kin sen nolon tunteen sait, muut tunsi myötähäpeää jo siinä vaiheessa, kun voisi innostua juhlista.

Henkilökohtaiset kutsut. Ei Facebookissa. Edes tekstiviesti. Näe vaivaa. Jos sulla on tosiystäviä, niin kerro heille huonosta kokemuksestasi, tunteista ja pyydä apua. Kysy, tulisivatko he juhliinsi, anna heidän osallistua, jos haluavat. Jos eivät jaksa, niin kysy mistä he tykkäisivät, niin tuntevat olonsa tervetulleiksi.

Jos kavereillasi on kanssa pieniä lapsia, niin ota huomioon, että ne eivät jaksa ehkä baariin. Mikä heitä virkistää? Saako ne lapsia hoitoon? Tulisivatko ne, jos palkkaisit lapsenhoitajan ja aikuiset saisivat hetken hengähtää? Vai kutsuisitko jonkun hierontaterapeutin, intilaista päähierontaa tekevän tai jotain muuta? Haluisivatko ehkä jotkut lähteä viikonloppureissulle?

Vierailija
57/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:00"]Mä ajattelin, että tutustuisin paremmin niihin hauskoihin tyyppeihin, joita olin tavannut yhteisten tuttujen kautta aiemmin, kun kutsun heidät mukaan. Pidättekö sitä nolona, jos kutsuu ihmisiä joiden osallistumishalusta ei ole varma? Mitä ajattelisitte, jos saisitte kutsun joltain puolitutulta? Miksiköhän mä tunnen itseni todella noloksi ja koen toimineeni jotenkin väärin?

Tämä pätee myös siihen esiintyjään. Mulle tuli kieltäytymisestä tosi nolo ja häkeltynyt olo. Tarjouduin kyllä maksamaan korvauksen esityksestä, mutta kieltäytyminen tuli niin huvittuneen oloisesti, että tunnen itseni taas ihan idiootiksi.

ap
[/quote]
Mä en ainakaan mene nihinkään puolituttujen juhliin. Hirveän kiusallista jos ei tunne kuin tyyliin yhden sieltä ja ei sitä emäntääkään tule näkemään välttämättä ikinä.

Vierailija
58/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse tykkään mieluummin mennä kutsuille jossa on joku esittely. Juuri esim tupperware tai me&i :D Näkee kavereita ja tutustuu uusiin ihmisiin eikä tarvitse kuitenkaan koko iltaa viettää pois kotoa. Ei siis ole noloa parin tunnin jälkeen lähteä kotiin.
Itse tykkäsin myös järjestää tuollaisia kutsuja muutaman kerran vuodessa mutten enää viitsi kun kukaan ei enää tule :(
Itse panostinkin aina kutsuihin, käytin aikaa ja rahaa, leivoin, oli juustotarjotinta, voileipäkakkua ja muita herkkuja.
Mutta kai sitten ihmiset luulivat että vain halusin mahdollisimman paljon vieraita ja tilauksia.. Täytyy varmaan koittaa jatkossa kutsua ystäviä ja heidän lapsiaan muuten vaan viettämään iltaa isommalla porukalla.
Minulla vaan on sen verran ystäviä eri tahoilta että olen ajatellut että on luonnollisempaa tavata yhdessä joidenkin kutsujen tiimoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä