Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei miten noloa pyytää puolituttuja, taas kieltäytyminen!

Vierailija
09.05.2015 |

Tykkään tehdä kaikenlaista, kuten järjestää juhlia ja tapahtumia eri teemoilla. Pyrin kutsumaan ihmisiä, jotka vaikuttavat mukavilta. Järjestin viimeksi naisten juhlat kotonani, johon kutsuin pari puolituttua. Sain tapahtuman sivulle vastauksia, kuten "Sori, passaan. Muuta menoa.". Osa feidasi ilmoittamatta mitään. Kuitenkin juuri ennen tapahtumaviikonloppua tämä muun menon vuoksi kieltäytynyt kyseli facebookissa julkisesti, onko kellään mitään menoideoita viikonlopuksi. Mulla on kamalan nolo olo. Mä järjestän typeriä juhlia, joihin kukaan ei halua tulla :(

Pyysin myös yhtä taitavaa ihmistä esiintymään toisiin juhliini, niin hän katsoi minua suorastaan hölmistyneenä ja kieltäytyi. Pitäisikö vain lopettaa tällainen, kun minulle tulee niin kova häpeä torjumisesta? Onko noloa kutsua ja pyytää ihmisiä osallistumaan?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tämä asenne on suoraan sieltä perhekahvilan sisäpiireistä:(

Miten ihmeessä niihin muihin äiteihin saa tutustuttua paremmin kun kaikilla on jo ne sisäpiirinsä ja uusia ei oteta ?

On vain minä minä minä. Ja yksinäisyys lisääntyy. Miten se on toiselta pois jos pari tuntia käy joskus iltaa istumassa ?

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:05"]Järjestä juhlia tutuille. Mä osallistun ystävieni ja sukulaisteni juhliin, mutta en jaksaisi minkään puolitutun juhliin lähteä.
[/quote]

Vierailija
22/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu ne puolitutut henk. koht, ei facebookin kautta. Jos mä saan puolitutulta facebook kutsun johonkin juhliin, ajattelen että se kutsu on lähetetty automaattisesti kaikille kavereille tms. mutta en siis ehkä oleta että kutsuja oikeasti odottaisi mua paikalle tai että mun tulemisella/tulematta jättämisellä olisi kutsujalle juuri mitään väliä. Jos kutsu tulee vaikka tekstarina, puhelinsoittona tai kasvokkain, niin tulee sellainen olo että kutsuja oikeasti haluaisi että tulisin paikalle, kutsuu juuri _minut_. Puolitutut kannattaa siis kutsua henkilöohtaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tosi ihanalta idealta kuulostaa nuo sinun juhlat eikä tosiaan mitään noloa siinä, että puolituttuja kutsuu. Mut tiedän kyllä tunteen, jos itse pyytää ja toinen kieltäytyy kutsusta. Tulee jotenki tosi nolo fiilis ja kauheat alemmuuskompleksit vaikkei tarviskaan. Itse kyllä osaisin myös näin pienten lasten äitinä arvostaa kutsua, koska oikeasti uusia ihmisiä tapaa lähinnä hiekkalaatikolla ja sillon jutun aiheet pyörii pitkälti lapsissa. Itseasiassa tällä hetkellä kutsu puolitutulta grillibileisiin auki. Luultavasti lastenhoitoavun puuttumisen vuoksi ei vain mahdollisuutta niihin mennä. Täytyy kuitenkin painottaa nyt kutsuvalle, että vaikka ei juhliin nyt pääsekään niin tosi kiva kun kutsui ja enemmän kuin mielelläni niihin oisin mennyt. Eli ei muuta Ap kuin jatkat vain juhlien järjestämistä!

Vierailija
24/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, älä ole nolona! Minusta kuullostaa tosi kivalta ja mukavalta idealta. Mutta! Joku tuossa jo sanoi, että meitä on niin moneen junaan, että vaikka joku sosiaalinen perhonen tykkää tavata puolituntemattomia, niin osa taas ei. Mä itse lukeudun tuohon jälkimmäiseen ja mun luonnollinen reaktio olisi varmaan kieltäytyä, mutta kerran toimin toisin ja menin yksin juhliin joiden osallistujista en tuntenut kun oikeastaan emännän. Olikin yllättäen tosi kivaa. :) Et kyse voi olla vaan rohkeudesta ja siitä että me suomalaiset pukataan ollaa hirveen vetäytyvää sakkia. 

Tosi kurja että sulle tuli paha mieli sun ihanasta ideasta. Mä ainakin olisin mielissäni jos mut oltais kutsuttu.

Vierailija
25/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:00"]

Mä ajattelin, että tutustuisin paremmin niihin hauskoihin tyyppeihin, joita olin tavannut yhteisten tuttujen kautta aiemmin, kun kutsun heidät mukaan. Pidättekö sitä nolona, jos kutsuu ihmisiä joiden osallistumishalusta ei ole varma? Mitä ajattelisitte, jos saisitte kutsun joltain puolitutulta? Miksiköhän mä tunnen itseni todella noloksi ja koen toimineeni jotenkin väärin?

Tämä pätee myös siihen esiintyjään. Mulle tuli kieltäytymisestä tosi nolo ja häkeltynyt olo. Tarjouduin kyllä maksamaan korvauksen esityksestä, mutta kieltäytyminen tuli niin huvittuneen oloisesti, että tunnen itseni taas ihan idiootiksi.

ap

[/quote]

Minusta tuo olisi todella ihanaa! Älä piittaa epäkohteöiaiden ihmisten käytöksestä. Olet ihana.

Vierailija
26/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsuin mun pyöreille synttäreille mun ystävät ja varasin hienon juhlapaikankin. Ajattelin, että noin 30 henkeä tulee eli ystävät miehineen / perheineen. Loppujen lopuksi oli 5 vierasta, joista yhtä en ollut koskaa tavannutkaan ennen eli ihan ventovieras. Kiva oli juhlia, mutta aika turhaan hankin ja vuokrasin hienot puitteet. Ei ihmisiä kiinnosta meikäläinen. Jatkossa aion juhlia perheen kesken.

Vierailija
27/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:46"]

Niin. Tämä asenne on suoraan sieltä perhekahvilan sisäpiireistä:( Miten ihmeessä niihin muihin äiteihin saa tutustuttua paremmin kun kaikilla on jo ne sisäpiirinsä ja uusia ei oteta ? On vain minä minä minä. Ja yksinäisyys lisääntyy. Miten se on toiselta pois jos pari tuntia käy joskus iltaa istumassa ? [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:05"]Järjestä juhlia tutuille. Mä osallistun ystävieni ja sukulaisteni juhliin, mutta en jaksaisi minkään puolitutun juhliin lähteä. [/quote]

[/quote]

No se nimenomaan on pois itseltä ja omilta läheisiltä, jos menee jonkun puolitutun juhliin istumaan vain siksi, että on saanut moisiin kutsun.  

Vierailija
28/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään innostuisi puolitutun juhlakutsusta välttämättä, varsinkin jos tietäisin, ettei siellä ole ketään muita tuttuja kuin emäntä. Sen sijaan johonkin pienimuotoisempaan illanviettoon, kuten vaikkapa lautapeli-iltaan voisin lähteä. Olisi tekemistä ja luontevampaa siinä sivussa tutustua muutamaan uuteen ihmiseen. Seuraavalla kerralla saattaisi juhlatkin tuntua luontevammilta, kun tietäisi että on useampia tuttuja paikalla.

Älä suotta silti ap itseesi ota, ihmiset on vain erilaisia, eikä sitä välttämättä voi etukäteen tietää mikä kenellekin sopii. 

Vierailija
29/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen noista naisten juhlista, että käytitkö nimitystä "naisten juhlat". Kieltäytyjät ovat saattaneet luulla niitä joiksikin tupperveera-kutsuiksi, joissa toisilleen puolitutut rouvat puna poskilla hiplailevat ja tilaavat itselleen tekopeniksiä ym. hassunhauskaa naisten seksilelua ympäristön painostuksesta ;)
Sellainen mielikuva itselle helposti tulisi, jos joku puolituttu houkuttelisi yllättäen järjestämäänsä "naisten iltaan"..

Vierailija
30/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuu pelkästään Facebookissa, tulee helposti tunne, että kutsuttuihin on klikkailtu ketä tahansa. Se on ihan hyvä kanava viestiä noin muuten, mutta erityisesti vähän vieraammalle kannattaa esittää henkilökohtainenkin kutsu. 

Vierailija
31/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin osallistuisin todella mielelläni. Siinähän sitä pääsee tutustumaan uusiin ihmisiin. Mutta kaikki eivät ole yhtä sosiaalisia. Itse pidin yhdet juhlat, joihin kutsuin yhden puolitutun. Tämä tuli ja ilta oli onnistunut, mutta koska tämä tuttu ei itse ole kutsunut minua mihinkään, en minäkään enää ole kutsunut häntä.

Vierailija
32/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tämä asenne on suoraan sieltä perhekahvilan sisäpiireistä:( Miten ihmeessä niihin muihin äiteihin saa tutustuttua paremmin kun kaikilla on jo ne sisäpiirinsä ja uusia ei oteta ? On vain minä minä minä. Ja yksinäisyys lisääntyy. Miten se on toiselta pois jos pari tuntia käy joskus iltaa istumassa ? [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:05"]Järjestä juhlia tutuille. Mä osallistun ystävieni ja sukulaisteni juhliin, mutta en jaksaisi minkään puolitutun juhliin lähteä. [/quote]

[/quote]

Just tätä olin aikeissa sanoa.

Toisaalta se mitä moni on tässä ketjussa jo sanonut, henkilökohtainen kutsu puhelimitse tai kasvotusten olisi voinut saada ihmiset paremmin paikalle.

Pientä hienosäätöä ehkä kaikilla osapuolilla.

Vierailija
33/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulettko, että on yhtään mukavampaa istua ravintolassa yksin 10 hengen pöydässä ja kerta toisensa jälkeen vastata paikkojen vapautumista tiedustelevalle hovimestarille, että "kyllä niiden pitäisi tulla"? Näinkin on käynyt, eikä yksikään varsinaisesti kieltäytynyt, joskaan ei suurella innolla ilmoittanut tulevansa. Kyseessä eräänlainen työpaikaikan juhla.

Oletko koskaan kysynyt, miksi kutsutut eivät tule, tai siltä esiintyjältäkin?

Vierailija
34/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä ketä kutsuit esiintymään juhliisi, joku julkkis tai puolijulkkis?

Vierailija
35/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että kutsut alkuun kerralla 4-5 ihmistä, joista vähintään 3 sun hyviä tuttuja. Jos kaikki on toisilleen tuntemattomia, ei juhlimisesta tule mitään.

Sitten kun olet kartuttanut sitä oikein tuttujen määrä kymmenen paremmalle puolelle, niin voit pitää ns. oikeat juhlat.

Suosittelen et tutustumisvaiheessa otatte aina jonkun tekemisen oheen, esim. leffassa käynti, tai ravintola, tai juoksulenkki tmv.

Kyllä se siitä!
Mä oon harjotellu tota kutsumista nyt vuodesta 2004 ja nykyään lähes kukaan ei enää kieltäydy, paitsi jos ovat matkoilla.

Vierailija
36/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:47"]

Tykkään tehdä kaikenlaista, kuten järjestää juhlia ja tapahtumia eri teemoilla. Pyrin kutsumaan ihmisiä, jotka vaikuttavat mukavilta. Järjestin viimeksi naisten juhlat kotonani, johon kutsuin pari puolituttua. Sain tapahtuman sivulle vastauksia, kuten "Sori, passaan. Muuta menoa.". Osa feidasi ilmoittamatta mitään. Kuitenkin juuri ennen tapahtumaviikonloppua tämä muun menon vuoksi kieltäytynyt kyseli facebookissa julkisesti, onko kellään mitään menoideoita viikonlopuksi. Mulla on kamalan nolo olo. Mä järjestän typeriä juhlia, joihin kukaan ei halua tulla :(

Pyysin myös yhtä taitavaa ihmistä esiintymään toisiin juhliini, niin hän katsoi minua suorastaan hölmistyneenä ja kieltäytyi. Pitäisikö vain lopettaa tällainen, kun minulle tulee niin kova häpeä torjumisesta? Onko noloa kutsua ja pyytää ihmisiä osallistumaan?

[/quote]

En lukenut kaikkia vastauksia. Ensimmäisenä tuli mieleen, että mikset vain kutsu parhaita ystäviäsi teille kaikille sopivana aikana vaikka syömään/ laittamaan yhdessä ruokaa/ nyyttäreille/ dokaamaan aivot pihalle?

En ihan oikeasti oikein tajua miksi pitää olla teemaa, miksi pitää olla puolituttuja mukana, miksi esiintyjiä? Miksi ystävien tapaamisesta pitää tehdä joku tapahtuma tai festivaali? Yleensä ystävät tulevat kuin kutsuu. Juhlan tarkoitus ja "teema" on, että ystävät tapaavat toisiaan. 

Vierailija
37/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:05"]

[/quote]

No se nimenomaan on pois itseltä ja omilta läheisiltä, jos menee jonkun puolitutun juhliin istumaan vain siksi, että on saanut moisiin kutsun.  

[/quote]

Juuri näin. Kun muutenkin on väsynyt ja omaa aikaa on vähän. Tähän pitäisi vielä olla kiltti tyttö ja lähteä outojen ihmisten illanistujaisiin siksi, että olisi se kiltti tyttö, eikä uskalla sanoa ei, kun ei jaksa. Kun haluaisi vain illalla ottaa herkkuja syliin ja köllähtää hyvän kirjan kanssa lepäämään.

Hyvä, että ihmiset ovat oppineet mitoittamaan omat voimavaransa ja kieltäytyvät, kun eivät jaksa. En usko, että kutsujallekaan olisi kivaa, jos siellä on istumassa velvollisuudesta väsynyt pienten lasten äiti, joka koko ajan vilkuilee kelloa, että koska kehtaa lähteä ja taaspa typistyi tänä viikonloppuna näidenkin turhien kekkereiden takia oma aika minimiin ja pitäisi jaksaa taas viikko.

Vierailija
38/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:00"]

Minusta tuo olisi todella ihanaa! Älä piittaa epäkohteöiaiden ihmisten käytöksestä. Olet ihana.

[/quote]Jep, APn tyylisiä saisi olla enemmänkin. Haluisin osallistua juhliin joissa voisi tavata just mukavia uusia tyyppejä.

Vierailija
39/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:45"]

Jep, APn tyylisiä saisi olla enemmänkin. Haluisin osallistua juhliin joissa voisi tavata just mukavia uusia tyyppejä.

[/quote]Toisaalta, jos itse olisin se puolituttu, en kyllä uskaltaisi osallistua. Se tuntuisi liian oudolta. Ehkä se on kulttuurikysymys. 

Eriasia jos olisin rikas ku sika ja kaikki muutkin olisi sellaisia tms. julkimoita, siten tuntisi nimeltä suurimman osan vaikka ei henk. koht. välttämättä olisi edes aiemmin tavannut. Eikä olisi niinkään väliä kuka juhlat järjestää.

Vierailija
40/58 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tullut! Olen lapsen saannin myötä ihan rehellisesti pakottanut itseni tilaisuuksiin joissa en tunne ketään; puistotreffeihin, perhekerhoihin, lasten synttäreille, jopa niille vaatekutsuille.
Olen itse niitä, joiden on vaikea ystävystyä syvemmin syystä ja toisesta, mutta olen kuitenkin saanut tuttuja ja kavereita paljon. Heh, joku voisi sanoa että olen verkostoitunut.
Anyway, olisin tullut jo siksi että arvostaisi tuollaista. Ymmärrän että tuntuu pahalta ja nololta, ap. Mutta älä lopeta! Tutustu toisiin kuitenkin vähän paremmin ja ota puheeksi illanistujaiset jo ennen kutsuja :) Sinunlaisia ihmisiä maailma ihan totta tarvitsee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme